IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123

123 Niet meer actief

Hoi meiden,

ik lees stilletjes mee maar nu komt het toch wel dichterbij...
    ik begin op vakantie met de stederil en dan wordt het in oktober ICSI..ieieieie..... vind het eng haha! Spannend eng!
    Ik ben blij dat ik jullie ervaringen kan lezen!

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Spannendetijden: wat lekker zeg!! Zo snel al gaan! Bulgarije is mooi hoor!!

En daffie ook lekker op vakantie! Jullie hebben het goed voor elkaar!!

Hier weinig nieuws.. Vanmorgen 3e potje ingeleverd om te zien of het nu ICSI of IVF gaat worden en bloed afgenomen voor chromosomenonderzoek..
    Verder weer afwachten..;)

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Update: mijn FM van vandaag:
    Ten eerste waren we te laat. Dikke vette file door dat stinkweer van vanmorgen....
    Normaal is het 45 minuten rijden, nu hebben we er twee uur over gedaan.
    Enfin...
    Ik gaf aan dat ik nogal beroerd was van al die eieren. Daar ging ze niet echt op in. Ze had natuurlijk haast omdat wij zo laat waren.

Toen de echoscopie: Mijn baarmoederslijmvlies is van een campingbedje van 6 mm, veranderd in een Hastings Boxpring, dus dat is fijn. Rechts heb ik natuurlijk die gek gevormde eierstok, maar zij dacht eerst dat ze gewoon heel dicht bij elkaar lagen. "Jaa... want dat kán nu ze zo zwaar worden" En later dus: "Oh nee, je hebt een 2-lobbige" wat een woord zeg... dat klinkt héél vies. Maar ook weer, ze had in mn dossier al kunnen zien dat die rechter zo'n merkwaardige vorm heeft.

Maar eigenlijk heb ik dus zo'n beetje 3 eierstokken. En is rechts dan dus een tweeling... Ofzo...

Enfin, op mijn 2-lobbige eierstok zitten zo'n 20 follikels. Links zitten er 16. Het goede nieuws is dat ze niet allemaal doorgroeien. Er zitten er nogal wat van 10 mm, maar ook genoeg van 15/16 mm.
    Bloed is dit keer wél geprikt. Ik word zodadelijk terug gebeld. Mogelijk wordt dan de puregon dosering aangepast.

Ik vind het een beetje gek dat de enige waarschuwingen van meiden op het forum, en van wat ik op Internet tegenkom. De arts maakte er niets van.

Ik zei: "Ja als ik nu ren, dan voel ik allebei m'n eirerstokken en dat doet behoorlijk zeer"

Zij: "Ja dat kan, ze zijn wel zwaar nu"

Ik weer: "En om 2 uur moet mn broek los, en 2 uur laten moet ie uit, zo dik is mn buik, en alles doet zeer. Is dat wel normaal, ik kan nauwelijk zitten, voel me een aansteller"

Zij: "Deze fase van de behandeling wordt door de meeste vrouwen goed verdragen. De week na de punctie moet u wel écht rustig aan doen en kunt u veel pijn hebben"

ja.. dus...

Nouja... in ieder geval... ze zei nog: Het gaat wel hard nu. Vrijdag denk ik de punctie.
    Evengoed.
    Van 36 follikels.

Alstublieft!

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jee 36 stuks!!!
    Pfff, als die allemaal bevrucht worden dan heb je voor de aankomende jaren genoeg :)
    Vrijdag de punctie! Dat is wel goed nieuws meid!

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jeetje Maria!!! Dat zijn er wel onwijs vele zeg. Wel erg jammer dat ze niet eens de moeite nam je vragen goed te beantwoorden.

Ik was er mooi niet uitgelopen als ik niet wist hoe of wat ;). Ben heel erg hoor.

Wat erg dat je z'n last hebt meissie. Dikke knuff!!!

BTW, wel een pracht oogst!!!

@ ST, meissie, je hoeft niks te voelen he ;). Maar ik duim onwijs hard voor je. Enneh, have fun op je vakantie!!!!

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Haha jaa inderdaad voor de komende jaren genoeg.
    Ik wacht nog steeds op telefoon van t ziekenhuis. Probeer wel wat te slapen op de bank maar bij ieder smsje oid word ik natuurlijk wakker...
    hihi babii, ga je volgende x met me mee?

Liefss

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    O ja hoor! Ik blijf zo zitten totdat ze je vragen hebben beantwoord :). Ga jij dan mee met mijn punctie (vrees dat manlief tegen de vlakte gaat) wjaahhahaha.

8. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Wanneer heb jij je punctie?
    xx

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou wanneer ik mag gaan spuiten :). Zit nu te wachten op een ongi, dan volgen ze me eenmalig in een natuurlijke cyclus en dan mogen we starten, indien de LH waarde en E2 bloeduitslag ok is.

10. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Jeetje, rot om zo te moeten wachten he...
    wachten wachten wachten wachten... bahbahbah...
    Tot je lijf klaar is, tot een arts tijd heeft, tot je in het schema past, op de file, tot de medicatie werkt.
    Ik krijg er een punthoofd van...

Je had iig een blij ei deze maand:)

Ik denk dat mijn vent ook wel eens flauw kan vallen vrijdag.
    Ik ook trouwens. Ben als de dood...

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou kan me er wat bij voorstellen hoor. Denk dat ik t.z.t. tegen de muur aan zit van angst en 8 kleuren scheit hahahahaha.

Ja, het wachten duurt lang en dan heb je ook nog een bms dat niet meegroeit. Hoe dik was jouw bms nu???

12. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Nou zelfs dat weet ik dus niet. Ze zei: hier is je baarmoederslijmvlies, lekker dik.

Nouja, vrijdag was die 6 mm. Dus het zal wel dikker zijn dan toen. Ik heb dus geen idee. Ik had zelf het idee (heel stom misschien hoor) dat ie dikker zou worden als je regelmatig een hoogtepunt had, dat ie dan beter doorbloedt raakt enzo. Dus ik had wel mn best gedaan vorige week. Maar je best doen als alles zo zeer doet valt niet mee.

Hoe is het met jouw BMS nu? Hoe dik is die nu? Weet je dat?

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hahahaha, nee joh daar wordt ie niet dikker van ;). Oestrogenen maken je baarmoederslijmvlies dikker (de follikels dus).

Mijn bms was vrijdag 13 augustus (2 dagen voor posi ovu) 4 mm, 1 dag na ovulatie 3.4. Slecht dus :(.

14. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Nou dat is dan jammer van mijn pijnlijke poging zaterdag haha

Even mijn mail aan botervliegje copieren:

Nou dat is toch ook wat...
    Mijn bloed was naar het verkeerde lab gestuurd, nu is het weer gevonden en morgen tussen half 2 en half 4 word ik gebeld met de uitslag.
    Vanavond dus gewoon nog decapeptyl en 100 eenheden puregon spuiten.
    Ik zei haar verder dat ik zo vreselijk moe ben en buikpijn heb, en deze mevrouw was weer heel anders en zei dat het er wel bijhoort. Gewoon luisteren naar je lijf, voor iedereen is het anders zo'n behandeling en per dag voor jezelf bepalen wat je aankan.
    Dit is ook de eerste x geweest dat iemand van het VU zei "U moet wel heel veel drinken"
    "ja dat doe ik"
    "Wat is veel bij u"
    "Nou toch wel bijna 4 liter"
    "Oke dat is goed, dat is heel belangrijk nu"

héhé :)

Xxx

Ik weet dus nog nix...

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Maria, luister je nog steeds naar je lichaam?

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    goedemorgen meiden:)

vandaag kan ik op de 1ste fm komen:)

ik zit nu op stimulatiedag 7 weet iemand van jullie wat ik kan verwachten?

xxcin

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Helaas niet Cin, maar de andere ladies vast wel. Alvast veel succes lieverd, duim voor prachtige eitjes :D.

@ Maria, inderdaad meissie, luister je wel goed naar je lichaam???

ll,

Verder niks te vertellen, wel een temp die onwijs raar doet en jawel HEB DE 8 DPO GEHAALD (vorige keer door Menopur spuiten en Pregnyl injectie op 6 DPO ongesteld). :D. Vorige ronde had ik Utrogestan en nu niks, dus het is super dat me lichaam het redelijk doet. Nu het BMS nog.

Nog 2 dagen dan mag de menstruatie losbreken haha (weet dat ik niet zwanger ben, stom maar voel dat altijd onwijs goed aan). Kind nesteld tussen 5 en 10 DPO in, dus als ik de 10 DPO haal is het goed, want dan heeft een eventueel kindje de tijd in te nestelen :).

282197 Ovulation Charts

18. Hey Dames, vandaag Genk gebeld en er zijn 2 eicellen bevrucht en die worden vrijdag terug geplaatst helaas geen cryo's dus dit moet hem gewoon worden ... ik moet om 11.30 uur in België zijn ... dus duimen en hopen dat het deze keer goed gaat en dat we op 12 september een positieve test zullen hebben,

gr. Nicole

19. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Eerst heel even kort het goede nieuws:

1.Baarmoederslijmvlies van 7.2 Goed vanaf 6 dus dat is super;

2.Voel me meteen beter met 75 eenheden puregon ipv 100, hadden ze veel eerder moeten doen;

3.Vandaag een arts gehad die LUISTERDE...

Maar.... We waren keurig optijd. Zelfs ruim 20 minuten te vroeg.
    Maar na wachten en wachter en wachten waren we nog niet aan de beurt. Ik zeg bij de balie: "Loopt het heel erg uit of zijn we vergeten"

We waren denk ik vergeten... Maar er kwam een meisje aan (degene die nog voor het hele circus begon samen met dokter Schats constateerde dat ik 20 jarige over actieve eierstokken heb) en we mochten meekomen.

Score:

Rechts heb ik er 30
    Links heb ik er 20

Wel waren er een heleboel kleintjes bij - "Ja, die halen we evengoed weg bij een punctie"
    Maar ook een heleboel grote, van 16 nog 18 en enkelen ook 19 mm. Oh en zelf 1 van 20mm.
    Rijp voor de pluk zou je zeggen.

Maar ik heb natuurlijk een grote mond. En deze dame beantwoorde al m'n vragen zo goed en ze nam eindelijk eens écht de tijd in tegenstelling tot haar collega's. Ze meette alle grotere follikels, maakte er foto's van en printte deze uit. Ze schreef alles heel nauwkeurig op dus ik vroeg: "Wanneer vrezen jullie eigenlijk voor overstimulatie?"
    "Nou dat is per vrouw verschillend, maar we zien het in het bloed. Er zijn vrouwen die dat al hebben bij 19 follikels of veel meer..."
    "...ja want ik voel me wel al een week beroerd"
    -stilte-
    "Oh, wat voel je dan?" *legt alles neer en luistert vol aandacht*
    "Nou *verrast door opeens zoveel empathie en compassie* ik heb vanaf de middag steeds een heel dikke buik. Ik ben s'avonds vaak 3/4 kilo zwaarder dan 's ochtends en dat is dan de volgende ochtend weer weg en -somt op- En ik drink dus heel veel, wel 3 á 4 liter en ik plas bijna niets en ik heb 1 nier en denkt u dat ik even langs de huisarts moet om te kijken of ik een ontsteking heb want...
    "Nee, nee, nee, we moeten sowieso bloedprikken en dan vraag ik wel iets meer. Ik ga ook even overleggen."

Ik was flabbergasted. Ik zeg dit al vanaf vrijdag. Maar nu opeens werd er geluisterd. Sterker nog. Ik belde 17 augustus nog dat mn eierstokken zo zeer deden maar toen wilden ze niet kijken, vrijdag pas, toen er al 31 follikels zaten...

Dus ik bloedprikken. Die mevrouw was opeens ook heel aardig, terwijl zei de follikelmeting deed voor de stimulatiefase en toen haast niets zei. Is die bloedprik klaar, komt dat aardige meisje naar me toe: "Ik heb even overlegd, maar afhankelijk van je bloed gaan we waarschijnlijk, ALS we al tot een punctie over gaan, je embryootjes invriezen omdat het prisico op overstimulatie bij een zwangerschap te groot is. Dan krijg je namelijk --ja ik weet wat je dan allemaal krijgt, ik lees me helemaal suf, al MAANDEN-- ...en dat is gevaarlijk, dat wil je echt niet. Of misschien blazen we alles helemaal af."
    "oh..."
    "Dus we maken de Pregnyl nu ook niet klaar, we willen eerst je uitslagen afwachten en dan nemen we vanmiddag contact met je op"

Toen ik dat kamertje uitliep moest ik huilen. En mijn lief kwam naar me toe, en de aardige dame kwam van achter de balie om me te troosten, en we kregen een kamertje waar we lekker prive konden janken en IK BEN ZO BOOS!!!

Ná de pil en Decapaptyl had ik al 11 follikels. Helemaal van mezelf. Zonder Puregon of wat dan ook. Dan gaan we stimuleren met 100 eenheden. Ik klaag vanaf dinsdag al over een dikke opgezette en pijnlijke buik. Maar nee, ik mag niet langskomen. Dan ben ik er vrijdag. Heb ik al EENENDERTIG follikels. Oke, dan mag je niet minder in stimuleren want ik had 1 grote en 30 kleine en dan haalt alleen die grote het, maar dan wil ze niet zaterdag zien, of zondag, nee maandag pas. Ik word zieker. Geef dat maandag ook aan. Enige reactie is: "Oh.. we prikken toch al bloed vandaag"

Dan raken ze nota bene mijn BLOED kwijt omdat ie naar een verkeerd lab gebracht wordt "Spuit maar evengoed met 100 eenheden"

Dinsdag is de uitslag terecht, mag ik minderen naar 75 eenheden. Maar alas.... helaas, jammer joh. 20 om 30 VIJFTIG FOLLIKELS.

En nu gaan we afblazen.

Of we gaan een hel van een punctie doen. Van 50 kleine minder kleine en normale en grote eieren doen. Lekker spartaans. Zonder Narcose. Want dat is het protocol. EN dan gaan we ze lekker invriezen. En dan overleeft 30% het ontdooien niet en een minder grote innestelingskans. Oh en natuurlijk de eerste poging kwijt bij de verzekering....

Offfff mijn bloed is goed. Ik krijg een spartaanse hel van een punctie van 50 follikels en volgt een zwangerschap. Of niet.

Wat een (*&*$#(*_)(&^$*&)*....vervelende situatie....

Trouwens, ze zouden tussen half 2 en half 4 bellen maar wellicht is mijn bloed naar het verkeerde lab gebracht en hoor ik het morgen pas.

Natuurlijk.

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jemig Maria.....snap dat je megagefrustreerd bent van dit gedoe.
    Vindt ook dat je een klacht kan indienen bij het ziekenhuis hoor, ze hebben niet goed geluisterd en opgelet. Misschien kun je er dan nog uithalen dat zij deze poging vergoeden ipv de verzekering....

Hoop voor je dat je lichaam het allemaal verwerkt....50 follikels:$:$

Hele dikke knuffel meid!

Deel Deze Pagina