IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    maria meis ik wil je heel erg veel succes wensen.

en ook wil ik je even zeggen ga niet op i-net of naar anderemensen zijn verhalen luisteren meiss..
    99% wat je zult horen of lezen is negatief kop op alles komt goed hoor!!
    idd weten ze heus wel wat ze doen..
    maar je loopt nu jezelf zo`n angst in te praten voor een hel van een punctie die achteraf heus mee zal valen meiss..
    ik heb ook schrik voor de punctie hoor daar niet van. maar geloof aub niet alles wat iedereen zegt hoor..

dikke knuffel en heel erg veel sterkte en zet hem op meiss jekan het hoor!!

dikkekus van cindy

2. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve meiden, jullie zijn schatten.
    Ik stap nu de auto in.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    heeelll veeel success meisss.....
    ik duim voor jee:)

xxxcindy

4. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Maria!!

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh ben zo benieuwd hoe het met Maria is!!

Laat je het wel zo snel mogelijk weten meid? ;)

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Vanmorgen maakte mijn lief mij om 6 uur wakker. Het eerste dat ik zei was: "Ik wil niet..." Maar vandaag viel er niet zo gek veel te willen. Ik beet (op eigen initiaties en niet op voorschrift) een stukje af van een Seresta tegen de zenuwen maar durfde geen hele omdat ik ook nog Dormicum zou krijgen en toen vertrokken we...
    We kwamen ruim optijd aan, de deuren waren zelfs nog dicht en toen we naar binnen mochten droop (in plaats van druppelde) het personeel stuk voor stuk kletsnat binnen want my oh my, wat was het weer rotweer.

Omdat we zo vroeg waren, mochten we ook eerder met een potje naar een kamertje waar alles mij veel te lang duurde, want ik voelde de Seresta al inkicken en vond niets sexy aan de hele situatie. Toch vind ik een kwartier welbeschouwd niet lang als je in een klinish kamertje met rotlicht en zulke dunne muren dat je mensen buiten woordelijk kunt verstaan je ding moet doen. Man, die muren zijn zo dun en iedereen stampt daar zo. Hakken of niet. Dat kan toch ook beheerst?

Nou, mijn lief zijn taak zat er op. Nu was ik aan de beurt. Ik moest mijn spulletjes in een kluisje leggen en mocht in een bedje gaan liggen. Daar kreeg ik een dubbele dosis Dormicum, maar ik was nog zo helder dat ik tegen verpleester Carolien zei: "Het is er gewoon eentje, maar dan in tweeen gebroken!!" Haha! Schijnt dus dat je normaal maar een halve krijgt en ze zei: "Ja je bent niet zo dik, straks ga je onder zijl" waarop mijn lief zei: "Ja dat wil ze juist".

Ja inderdaad ja.

Nou, toen de Pethidine prik in m'n bil die veel minder zeer deed dan ik vreesde. En toen werd ik langzaam behoorlijk dronken. Het werkt als een waarheidsserum. Erg vervelend. IK was bijzonder openhartig tegen zowel mijn lief als tegen Dokter Roel Schats.
    Toen hij me kwam halen was ik al zo wappie dat ik tegen 'm zei:

"Goh, ik ben blij dat u het doet. Iedereen op Inernet zegt dat u hard bent maar wel snel".
    Hahah dus hij zegt: "Oh staat dat op de site van Freya?"
    En ik weer: "Neeee ooooooveral. Moet je jezelf eens googlen joh!, doe je dat nooit?"
    Nou nee dat deed ie nooit want het leverde inmiddels zoveel hits op, zei ie. Hahaha.

En toen in de martelstoel zei ik met een sip gezicht: "50 is wel veel hé?"
    "Jaaa", zei 'ie: Daarom gaan we het ook niet heel snel doen hoor. Want je hebt er zoveel en we halen álles weg, anders ga je heel ziek worden..."

Voor ik het wist waren we begonnen en mijn lief had mijn hand vast en Carolien hielp me goed met m'n ademhaling. In door je neus, uit door je mond. Af en toe deed ik het andersom en dan wees ze me daar op en het deed wel zeer, maar eigenlijk gingen de eerste 10 rechts heel goed.

Toen begon de ellende. Oh mijn god, wat heb ik een pijn gehad. Die rechter eierstok is zo'n rare twee-in-één-stok en het waren van die harde venijnige steken alsof m'n eierstok op een shaslick prikker geregen werd en het deed ZO ZEER!!!

Af en toe vroeg ik een adempauze van een paar seconden zodat ik de spanning in mn benen kon loslaten maar sommigen deden zo vreselijk zeer dat mn rug helemaal hol trok. Het grappige was; af en toe schreeuwde ik het uit, maar als ik dan heel even de tijd kreeg om mezelf weer bij elkaar te vegen, kreeg ik mn ademhaling weer goed en dan was ik veel rustiger. Maar goddddddd, wat heb ik pijn gehad.

Links vroeg ik op een gegeven moment: Hoeveel nog? Toen zei hij: "nou...4, 5, 6..." En ik geergerd: "7, 8, 9, 10, 11..."

Die linker eierstok deed gisteren en vandaag zoveel pijn en die was ook zooo gemeen met aanprikken. De arts had eigenlijk net gezegd: Nou ik stop ermee, het is klaar en hoppa. Via de echokop zagen we er weer een stuk of tien in beeld floepen. Was het nog niet klaar. Inmiddels tintelden m'n handen onwijs en ik moest een plastic zakje voor mn mond houden maar ik kon mijn handen niet meer bewegen dus de leerling die eigenlijk was voor "Ik ston erbij en ik keek ernaar" moest die op mn mond houden.

Ik had echt het gevoel dat ik flauw zou vallen. En net toen ik dacht, ik geef het op. Ik zak wel gewoon weg, toen was het klaar.

Ik vroeg de arts en de verpleegkundige nog of ik uitzonderlijk hard had geschreeud, maar dat was gleukkig niet zo. Ze maken veel erger mee. Wat hij wel bijzonder vond is dat ik mezelf steeds zo bij elkaar kon rapen en dan weer verder kon.

Ik werd op het andere bed geholpen en mocht naar de recovery room.
    Ik was toen zo high van m'n mix dormicum, seresta en prik in mn bil dat ik huilend (toen pas huilen! *trots*) in slaap ben gevallen.

Het stomme is dat dokter Schats op een gegeven moment tegen me is gaan praten maar ik was niet echt wakker. Wat ik heb meegekregen is dat ze wel 27 eicellen hebben gevonden en dat er ontzettend mooie bijzitten en (en dat is het mooiste) : "Als jij van deze poging niet zwanger wordt weet ik het niet meer"

Maar omdat het er zoveel waren moest mijn lief nóg een keer een donatie doen. Er zat veel te weinig in... my god...

Ik ben daarna in slaap gevallen en weet de volgorde van dingen niet echt meer.
    Mijn lief heeft nog een donatie gedaan, zondag moeten we bellen hoeveel bevruchtingen er zijn en als mijn lijf goed herstelt mag ik maandag een terugplaatsing. Ik vind het jammer dat dokter Schats me ook zoveel heb gezegd terwijl ik zo stoned was en mijn liefje donatie nr. 2 deed. Ik weet er haast niets meer van...

Ik kan nauwelijks rechtop lopen en heb heel erg veel napijn. Ik moet nu 2x per dag fluimucil gebruiken. Dat schijnt de overstimulatie tegen te gaan. Plassen gaat nauwelijks, want ik kan niet persen of kracht zetten omdat dat teveel pijn doet.

Ik heb vanmiddag geslapen. Mijn lief is heel bang dat zijn zaad niet goed genoeg is. Hij vind het vreselijk en zei dat hij het zo erg vind, dat ik van die prachtige eicellen heb, en zo'n grote mooie hoeveelheid en dat het dan door hem straks niet lukt en dat hij me dit niet nog eens wil aandoen en dat ie zich schuldig voelt.

Maar hij zei ook dat hij onwijs trots op me is. Dat ik het zo goed gegaan heb. Niet als een speenvarken heb liggen gillen en...

Het zit erop....

Nu wachten...

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Woowie Maria! Wat een heftige punctie heb jij gehad zeg! Vreselijk dat je z'n pijn hebt gehad, maar wat knap dat je jezelf continu bijeen raapte! Erg knap!

Zorg goed voor jezelf meis en stel je mannetje maar gerust. Er gaan echt wel mooie bevruchtingen uitkomen!!! Ik duim meis!!

All,

Net een brief van het UMCU dat we op 29 september om 11.15 uur bij de IVF arts moeten zijn om het e.e.a. te bespreken en dan mogen we beginnen!

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    wauwww maria wat een verhaal...

je hebt het allemaal mooi omschreven meiss..
    en met recht mag je **TROTS** op jezelf zijn meiss..

en wat een mooi aantal zeg 27 bruikbare eicellen:) voorlopig geen puncties meer voor jou meiss..
    hopelijk nooit meer...

heel veel rust en sterkte wen ik jou meiss.
    en op naar een mooie terugplaasting..

dikke knuffel van cindy...

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    jeeeeyyyyy babii mooi nieuws meiss...
    goed zo...

ik ga heel hard voorje duimen hoor!!!

xxxcin

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jee Maria wat een goede uitkomst!! Het koste wel een hoop moeite en pijn maar het resultaat is geweldig!!

Babii wat goed dat jullie ook mogen beginnen en dat er een datum staat!

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Maria, in een andere topic al laten weten dat ik je een kanjer vind. Zoals jij dit heb doorstaan is echt bewonderingswaardig. En dan die verhalen....:D:D

Babii, zoals het er nu naar uitziet loop ik net op je voor. Komen we elkaar nog niet in de wachtkamer tegen...

Hier braaf wachten tot de afspraak op 10-9.

12. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Maria, wat ben je een bikkel! Petje af hoor meis! En wat een goede vangst.

Babbi, wat fijn dat er een datum staat. Nog maar een maandje!

Timon, voor jou schiet het ook op. Vervelend hè, al dat wachten!

Wij hebben vandaag weer een echo gehad. BMS was 8mm en ei was 16mm, dus bloed laten prikken. Nu is het wachten op het telefoontje of ik nog niet zelf mijn eisprong aan het voorbereiden ben en als dat niet zo is wanneer de tp dan is. Spannend dagje dus weer!

Fijn weekend allemaal!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Kiki wat spannend zeg :D. Hou ons op de hoogte!

@ Timon, hoe gaat dat eigenlijk verder? Moet naar dokter P. (ervaring mee)? En dan kom ik daar, maar wat gaan ze precies doen? Medicatie en behandelschema bespreken?

Prikinstructie hoef ik niet meer, want heb mezelf al een jaar geïnjecteerd met injecties voor een eisprong.

Er staat in de brief voordat ik kan beginnen gaan ze de stand van zaken uitleggen en de instructies uitleggen.....

O ja n misschien kom je me wel tegen, want verwacht een dezer dagen mijn menstruatie ;). En dan gaan ze dus mijn cyclus volgen :D.

14. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2194 kiki123, 28 aug 2010
    Laatst bewerkt: 28 aug 2010
    Babii, als het de dokter P is die ik denk dan heb je een goeie (tenminste, dat vind ik!). Zij legt alles goed en rustig uit, neemt echt de tijd en ik vind haar erg aardig! Wij hebben haar ook voor de uitleg over de behandeling gehad (was toen nog IUI en optie op IVF door de INeS studie) en hadden haar vanochtend ook weer.

Houd jullie zeker op de hoogte....zit nog steeds in spanning op het telefoontje te wachten maar dat kan tot 16 uur gaan duren!

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maria; heb maar één woord voor je meid....RESPECT!!!

Hier rustig mijn gang. Gisteren jarig geweest, dus lekker wat visite over de vloer gehad. Nog 2,5 week en dan gaan we naar Menorca en eind volgende week hebben we lekker al vakantie en kunnen we thuis relaxen...
    Vindt het eigenlijk wel heerlijk om even niet aan de hormonen te zijn en met de behandeling bezig te zijn....maakt me ook weer wat gezelliger;)

Allemaal een dikke knuffel, ik ga straks weer werken.

16. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog gefeliciteerd Daffie!

17. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net het telefoontje gehad! Vanavond om 18 uur de prik en dan donderdag de tp als het ontdooien goed is gegaan. Ik ben zo opgelucht!

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daffie, alsnog GEFELICITEERD!

Kiki, je gaat me voor. Wat fijn voor je!! Hoop dat je eskimo het goed gaat doen. Duimen draaien.

Babii, kijk eens aan... dan kan het nog gebeuren dat we elkaar treffen. Dr P. is een erg aardige vrouw en ze zal je vast je schema en medicijnen gaan uitleggen. Misschien kan je eerder starten omdat je jezelf al kan prikken. Geef het in ieder geval aan.

Wij gaan straks lekker eten bij de griek en ver van de blues vandaan. Het is erg druk in het centrum en de muziek was niet echt blues in mijn oren. Veel steviger, richting rock.
    Morgen hebben we een bbq met allemaal leuke mensen. Helemaal zin in. Behalve in de aanwezige zwangere, want zij is een piepert en daar hou ik niet van.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Timon mmmmmmmmm lekker, mag ik mee ;)

Daffie nog gefeliciteerd meid:D
    Fijn dat je een goede verjaardag hebt gehad.

Hier vandaag jarig, en nadat we dus hadden gehaald wat ik graag wilde, is manlief begonnen met klussen in de tuin gezellig pfffff ;)

20. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Elif gefeliciteerd, wat een jarigen allemaal

Kiki joepieeee donderdag wordt jouw dag!!

Timon, ik kan ook niet tegen piepers, veel plezier bij de Griek, en morgen ook, ga maar ver bij de piepert vandaan zitten.

Xxx

Deel Deze Pagina