IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, ja maar ik kom bij Vitae in vaste dienst en verder nergens anders hiih.

Wat fijn dat je moeder alweer lekker aan het beppen was!!!

@ kiki, sorry ik ben een BMS monster haha. Wat super de super voor je. ben zoooooooo blij voor je :D

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb tijdelijke collega's gehad van Vitea die ook in vaste dienst waren, maar toch waren overgestapt. Het kan dus wel.;)

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    #2343 Babii, 15 okt 2010
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
    Nee helaas niet. Waar ik kom te werken mag je onder geen enkele voorwaarden overgenomen worden door de opdrachtgever.

Het is niet zoals KPN bij mij heeft gedaan ;). Op contract bij Unique toentertijd en overgenomen mogen worden door KPN. Als KPN toen had gezegd: er is geen werk meer dan had ik ook niet doorbetaald geweest toen :). dan had ik WW moeten aanvragen mits Unique een andere werkgever had gevonden. Gelukkig kocht KPN me uit haha.

Dit is echt een vast contract bij Vitae. Is er geen werk kom ik in de leegloop, maar wordt ik doorbetaald. Dit gebeurd dus niet bij een normaal bureau ;).

Het ligt complex, maar het komt er op neer (je tekent er ook voor) dat je nooit en te nimmer overgenomen mag worden door de opdrachtgever. Ik ben zeg maar een Interimmer en geen gedetacheerde of uitzendkracht ;).

Het kan dus niet waar ik kom te werken ;).

Klopt trouwens wel dat ze een afdeling hebben die dat doet, overname e.d., maar ik mag dat dus niet. Zoals gezegd, het ligt complex maar je verward het nu haha. Is ook logisch want ze nemen eigenlijk bijna nooit een Interimmer aan.

Het is heel simpel:

Ze hebben de werving en selectie tak, hier wordt je gedetacheerd bij opdrachtgevers en men mag je uitkopen en dan kom je bij de opdrachtgever in vaste dienst.

En je hebt de Interim Proffesionals en dan kom je op projectbasis te werken, met een vast contract bij Vitae (geen fase a of b echt een vast contract). En men mag je nooit en te nimmer overnemen. Die projecten kunnen 4 weken tot 2 jaar duren. Erg leuk! Ben dan ook altijd verzekerd van inkomen ook als er geen project is. Echt ideaal!

Gebeurd dit wel kan je een hele fikse boete krijgen, zowel opdrachtgever als moi en kijk dan maar naar een boete van gerust rond de € 15.000,= ;). Staat allemaal in het contract.

Ik kom dus niet in de werving en selectie waar het mogelijk is overgenomen te worden. Ik kom op vast contract als Interim Professional bij Vitae, dus in dienst van Vitae.

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoe groot is je reikwijdte? Alles op de brommer of ov of auto?

Ik snap je uitleg, hoor.;)

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou pfffff, het is moeilijk uit te leggen whahah.

Ik kom alleen bij opdrachtgevers in Utrecht en Culemborg en desnoods Den Bosch en alle reiskosten worden vergoed :).

Den Bosch is vanaf hier goed te doen met de trein volgens mij :D.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier was ovutestje van sensitest bijna positief en de digitale van clearblue gaf al een smilie?! Wat moet ik daar nou mee?

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zeehondje, mijn streepjes ovulatietesten worden ook nooit knal positief ;). Zeker die van Sensitest niet! Als ik twijfel doe ik er een CB achteraan en dan zie je al heel snel dat die wel positief is. Heb je geen gezanik met streepjes :p

Wat dat betreft kan je beter op de CB digitaal vertrouwen.... Dus ik neem aan dat je het zkh even moet bellen?

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Mijn manneke moet nog bloedprikken op aids, maar die kan momenteel dus niet lopen :(. Heeft weer onwijs veel last van zijn knie, bah!

Autorijden wordt hem dus ook niet en heb zelf geen rijbewijs. In het vorige ziekenhuis waar ik zat bestonden er prikposten. dat je tussen die en die dag en dat en dat tijdstip naar de huisarts kon en bloedprikken,

Hun sturen de buisjes dan naar het betreffende ziekenhuis en die doen verder onderzoek. Ga dus eens kijken of mijn man in Culemborg kan bloedprikken (zit er 1 om de hoek). Ben benieuwd, zou raar zijn als het niet kan, want ieder ziekenhuis werkt daaraan mee (prikposten).

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dat prikken bij een prikpost moet zeker gaan lukken. Ik kon ook zelf kiezen toen waar ik bloed wilde laten prikken. Hoop dat hij snelmweer een beetje mobiel is!

Vanmiddag nog een sensitest gedaan en deze was een beetje donkerder, dus duidelijk positief vandaag!
    Moet morgen bellen en dan horen we wanneer de tp is, spannend!

Waar zit jij nu eigenlijk in je cyclus? Net na die eisprong die je hebt gespot met je testjes?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zeehondje, het is heel erg, maar volgens mij zit ik 3 DPO whahaha. Ik heb dus niet geklust en moet echt even graven in mijn geheugen wanneer ik mijn positieve ovulatietest heb gehad.

Had de dag erna wel helse pijn en dat was 14 oktober. Denk dus ook dat hij toen gesprongen is (13 oktober positieve test).

Heb wel al sinds gisteren giga buikpijn, erg naar hoor :(. Ik ga Opa (zo noem ik hem) wel even naar een prikpost brengen haha. Als het bloed er maar is toch ;). Bij me vorige ziekenhuis prikte ik altijd bloed om de hoek bij de HA en dan brachten hun het richting zkh terug en had vrijwel diezelfde dag de uitslagen.

Wat super spannend zeg de terugplaatsing van jullie eskimootje! Nu hopen dat jij straks ook een pracht test met 2 dikke strepen hebt ;). Het is je zo gegund meid!

Na hoeveel dagen krijg je je eskimootje teruggeplaatst?

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De gyn wist het niet precies, maar gemiddeld vier dagen na een posi ovutest. Dat zou dus donderdag zijn. Maar het lab weet precies na hoeveel dagen het embryo is ingevroren en wanneer het dan kan worden teruggeplaatst. Dus even afwachten.
    Alleen donderdag heeft m'n zus vrij genomen en zouden we met mama gaan winkelen. Uhm, misschien dat uitstapje dus maar verzetten!

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, ga je met hem achter op de fiets naar een prikpost? Waar moet je dan zijn?

Zeehondje, bellen ze jou als ze de dag bepaald hebben? Wij mogen dinsdag!:D Moeten ervan terugkomen van vakantie, maar zijn toch in Nederland. Laat het een uurtje rijden zijn....

Ik gebruik nu de dubbele dosering progynova en 3x2 bollen per dag. Merk dat ik naast die fijne witte zooi ook veel meer transparante afscheiding. Volgens mij komt dat door de progynova.

De musical Petticoat was erg leuk. Best verfrissend en de nodige humor. Het babyfeest was erg gezellig. Leuk om met iedereen bij te kletsen. De baby heeft echt een mooi koppie. *jaloers*

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier vanmorgen wéér een digitale smilie (?). De dipstick van sensitest was weer wat lichter. Dus denk toch dat gister aangehouden gaat worden als piek!
    Straks bellen. En dan hoor ik denk ik gelijk wanneer de tp is. Weet het eigenlijk niet.

Timon, spannend, morgen!!! Ik ga duimen hoor. Ook zo bang dat het ontdooien niet goed gaat?

14. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Zeehondje en Timon!! Ik ga voor jullie duimen!

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon en zeehondje; succes meiden!!!

Hier is de hoofdpijn langzaam aan het op komen zetten, ga zo maar eens pijnstillers slikken. Gelukkig mag ik over 3 dagen beginnen met stimuleren en verdwijnt de hoofdpijn weer als sneeuw voor de zon....gaat best snel weer eigenlijk. Er zitten alweer 11 spuiten in ondertussen. Voel het ook bijna niet met prikken (ben wrs immuun geworden voor de prikken haha)

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Daffie; wel fijn dat je zeker weet dat straks de hoofdpijn weer weggaat. Sterkte nog maar even dus!

Hier donderdag de tp! Hopelijk! Moet om tien uur bellen of de embryo de nacht heeft overleeft. Een dag na m'n verjaardag! Brengt dit geluk?!

17. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat moet gewoon geluk brengen Zeehondje :D

18. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timon, hoe is het vandaag gegaan?

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #2359 Timon, 19 okt 2010
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
    Ik heb niets gelezen. Wil hier even ego zijn, want we zijn met vakantie. Gelukkig hebben ze hier een pc zodat ik jullie ons nieuws kan vertellen.;)

Vanmorgen kregen we het telefoontje dat ons eskimo goed was ontdooid. :D Vanmiddag 'even' terug naar het zh gegaan om ons kleintje op te halen. We waren veel te vroeg, maar dat was omdat we geen flauw idee hadden hoe lang we erover zouden rijden vanaf Noordwijk.
    De vorige tp was zeer pijnlijk en ik hield rekening met nog zo'n ervaring. Tot mijn grote verrassing was het nu in een piep en een zucht gebeurd! Helemaal geen gekke dingen!!!:D Volgens de lab medewerkster was het een perfecte topemmy. Helemaal goed uit de vriezer gekomen. Zo blij!!!!
    Ik vond het erg fijn dat we een bekende fa (fa P.) hadden en dat iedereen lekker ontspannen was. We hebben zelfs wat grappige uitspraken uitgewisseld. Het 'klinisch sexen' kenden ze nog niet.;)

Lief kleintje, nu een mooi plaatsje zoeken om te plakken en dan lekker gaan groeien.

20. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh, Timon wat fijn dat jullie je eskimo hebben mogen ontvangen. Is de eerste meteen goed ontdooit?

Nu lekker broeden. Ik ga voor jullie duimen!

Geniet van jullie vakantie!

Deel Deze Pagina