IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Daffie, he bah meid dat je z'n hoofdpijn hebt. Niet fijn, hoop dat je er snel weer vanaf bent hoor. Heeft dat z'n bijwerking die Cetrodide?

@ Zeehondje, weet je al wat meer over je TP? Ben zoooooo benieuwd, Babii vindt dat het nu jouw tijd is. We moeten hier allemaal voor 2011 op roze ;).

@ Timon, meid wat ontzettend fijn dat jullie eskimo goed ontdooid is! Laat eskimo maar goed bij Mama gaan innestelen zodat jij ook op roze kan! Ook Babii vindt dat het jouw hoogste tijd is. Dus Timon Eskimo.... nestel je goed bij Mama in en blijf zitten waar je moet zitten!

En geniet van je welverdiende vakantie meid!

@ Kiki, volgens mij was dit Timon haar enige Eskimo.... Weet het niet zeker, daar kan alleen Timon het antwoord op geven :). Hoe is het met jou???

Hier niet veel te melden behalve dat ik definitief per 22 november in dienst ben van mijn nieuwe werkgever, mits KPN akkoord gaat. Doen ze dat niet hebben ze pech :p.

2. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, sorry Timon :)!!

Spannend en leuk een nieuwe baan Babii. Echt super dat je zo snel wat nieuws hebt.

Hier gaat alles prima. Af en toe een vlaag van misselijkheid en een beetje gevoelige borsten. Vind het nog steeds heel onwerkelijk hoor! Inmiddels 5 testen gedaan...haha!

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, nou zolang die testen lekker positief blijven, heerlijk :D.

Kan me voorstellen dat het erg onwerkelijk is. Mijn zusje heeft haar hele zwangerschap echt nergens last van gehad. Zo frapant! Ze geloofde pas dat ze zwanger was toen ze haar kindje voelde schoppen, ondanks haar echo's en positieve testen.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Super Kiki, dat je niet al te veel last hebt. Lekker genieten dus!

Babii, dat zou echt super zijn hè, een vast contract! Gewoon een felicitatie waard.

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Babbi; voor jou schiet het nu toch ook op he!! Wanneer mag je precies beginnen? Ik krijg de hoofdpijn van de decapeptyl en dat is één van de meest voorkomende bijwerkingen van dit hormoon. Als je gaat stimuleren dat verdwijnt de hoofdpijn ook weer, dus van mij mag het vrijdag zijn, want dan is het over;)

Heb me voor vandaag en morgen ziek gemeld op het werk, met paracetamol lukt het om een uurtje pijnvrij te zijn, maar daarna heb ik weer van die hele ergerlijke schele hoofdpijn:( Nou ja, is voor een goed doel zullen we maar zeggen...

Kiki; geweldig he, dat ongeloof hahaha. Meid over een paar weken ben je wat misselijker en geloof je het echt wel:D Vindt het echt super voor je!

Timon; jaaaaa, je hebt je eskimo'tje teruggeplaatst gekregen. Mijn duimen draaien alweer overuren meid! En gewoon aan Kiki denken, geeft positieve moed;)

Ga even lekker op de bank liggen nu.

6. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hey meiden,
    Mag ik weer meeschrijven, heb hier al wel een paar keer een berichtje achtergelaten maar niet actief.
    Wij hebben gisteren onze eerste punctie gehad in het UMCU en het is me 100% meegevallen, weinig tot geen pijn gehad en 19 follikels aangeprikt waar 13 eitjes uit zijn gekomen.
    Vrijdagmorgen krijgen we het telefoontje of er een embryo is ontstaan!

Groetjes,
    Jolanda

7. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig zijn ze inderdaad steeds positief. Gisteren sprong de teststreep er echt binnen 3 seconde van af :D! Toch elke keer een fijne bevestiging.

Wat vervelend Daffie, dat je zulke ontzettende hoofdpijn hebt. Lekker even rustig aan doen! Hoewel dat misschien soms best lastig is met zo'n kleintje om je heen.

Jolanda, wat fijn dat de punctie is meegevallen. Ik ga voor je duimen voor een heel positief telefoontje vrijdag.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jem, wat fijn dat de punctie je is meegevallen. De ene heeft er nou eenmaal wat meer last van. Ligt denk ik ook wel aan de verdoving. Ik vond het ook heel erg meevallen.
    En 13 mooie eicellen, super. En daar gaan echt wel bevruchtingen uit voort komen hoor! Spannend.

9. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Kiki wat super dat jullie behandeling gelukt is!! Wij hebben een dochtertje van nu net 2 jaar en daarbij heb ik volgens mij wel 10 testen gedaan haha..Wanneer heb je de eerste echo?

Zeehondje voor jou morgen de terugplaatsing en dan weer op het wachtbankje?? lopen we aardig gelijk op he..

Ik ben heel benieuwd voor vrijdag of er mooie bevruchtingen zijn ontstaan, toch wel spannend hoor!

Groetjes,
    Jolanda

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zeehondje, ik heb helaas geen vast contract hoor :(. Mijn werkgever heeft juist mijn contract wegens bedrijfseconomische redenen niet verlengd. Oftewel: ik ben boventallig verklaard.

Gelukkig heb ik alweer ander werk en heb ik dan een jaarcontract, dus dat is erg fijn :).

Hoe zit het met jouw TP??? Ben je daar al over gebeld of heb ik iets gemist??

@ Daffie, he bah! Erg naar hoor dat je z'n hoofdpijn hebt :(. Hoop dat het inderdaad snel afneemt, want het is ook mooi *** als je jezelf daarvoor moet ziekmelden :(.

Schiet hier inderdaad ook op! Was nogal gestressed aangezien ik op CD18 nog geen ei had, dus had pisnijdig de arts gebeld voor een FM. Kreeg die niet en werd nog nijdiger op dat rotlichaam van me haha. Uiteindelijk had ik 2 uur later een positieve ovulatietest (13 oktober) en 14 oktober voelde ik hem springen.

Zit nu dus 6 DPO en verwacht bij een LF van 14 dagen 28 oktober de menstruatie en bij een LF van 12 dagen 26 oktober. Dat was nog net in week 43 ;).

@ Jem, welcome back! Super fijn dat de punctie zo is meegevallen en wat een mooie oogst zeg! Nu hopen op een paar prachtige bevruchtingen :).

Heb je nog een pijnstiller gehad voor de punctie?

11. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Babii, ik heb alleen 2 zetpillen gehad 3 kwartier voor de punctie en 2 prikjes van onderen en verder niks. Ze ging eerst even met de echo kijken en toen gaf ze aan dat ze tot 3 ging tellen en bij de 3e tel ging ze prikken. Ik verwachtte daar dus veel pijn van maar voelde echt amper wat! Een enkele keer dat ik iets voelde van een steekje bij het leegmaken van de follikel maar dat was het dan ook.

Babii fijn dat je in ieder geval al nieuw werk hebt is toch wel een zorg minder lijkt me. Nu nog heel even en dan zijn jullie ook aan de beurt he.

Ik zag bij zeehondje staan bij haar banner dat morgen de tp zal zijn maar dat is nog niet helemaal zeker??

Groetjes,
    Jolanda

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, maar ze moet toch nog gebeld worden of ben ik nu helemaal van me aprepo ;)???

Het is inderdaad een zorg minder dat er werk is. Alleen KPN zei: je mag desnoods 15 november weg hoor (contract loopt tot 30 november). Dus had ze een voorstel gedaan om:

- 1 t/m 12 november vakantie op te nemen.
    - 15 t/m 19 november te werken.
    - 22 t/m 30 november vakantie op te nemen.

Nu mag het dus ineens niet meer en moet ik me contract uitzitten. Nou ga dus mooi een gesprek met ze aan, want ze moeten niet het ene moment a zeggen en vervolgens b.

Jeetje, een punctie lijkt me zoooo pijnlijk. Ben nu al in de stress daarvoor hihi. Welke arts had je? O ja, groeit jouw BMS met de hoeveelheid hormonen die je spuit iets meer als voorheen?

Ik duim voor je meissie!!

13. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Jee wat balen zeg dat ze nu ineens moeilijk gaan doen bij kpn.. Hoop dat het snel opgelost is!!

Dat weet ik ook niet of zeehondje dan nog gebeld moet worden of er een eskimo wordt teruggeplaatst. Dan duimen we maar op een mooi telefoontje!!

Ik heb ook heeeeel erg tegen de punctie opgezien, had ook iets van geef me gelijk maar een infuus en een hamer om me van de wereld te brengen voor eventjes. Uiteindelijk had ik dinsdag zoiets van ik probeer het gewoon en als het niet gaat dan zeg ik het wel. Het is me echt zo meegevallen dat ik het zo weer zou doen. Maar goed, dat is per persoon verschillend natuurlijk.

Ik weet niet hoe de arts heette die ik gisteren had, lange vrouw met blond haar dat in een soort bob geknipt was..
    Bij de clomid had ik een baarmoederslijmvlies van 5mm dus niet echt super goed te noemen en nu was het bij de eerste echo al 9mm en bij de tweede echo ook nog dus dat was ook super goed! Ben tot nu toe erg blij met het baarmoederslijmvlies en met de score van 13 eitjes! Nu alleen opletten dat ik geen overstimulatie krijg want daar moest ik wel extra op letten zeiden ze. Ze hebben alleen niet gezegd tot wanneer je dat kan krijgen dus tot wanneer moet ik zo goed blijven drinken enzo? weet iemand dat??

Groetjes,
    Jolanda

14. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 november hebben we de eerste echo in het UMCU en 3 december de 2e, daarna worden we 'ontslagen' en hoeven we alleen nog naar de vk hier in de buurt. Die 2 echo's hebben we in het UMC omdat we aan een studie meedoen.

Ik weet niet meer helemaal hoe het zit met overstimulatie, ik zat er ook tegenaan...volgens mij kan dat 'gevaar' er wel een tijdje zijn. Ik weet dat ze het bij mij met de tp er nog over hebben gehad. Ik had toen gelukkig bijna nergens last van, anders hadden ze eerst bloed willen prikken voordat ze de tp zouden doen. Zou het de 22e gewoon even vragen (ik ga er gewoon vanuit dat er een prachtige emmy ontstaat :)) of anders even bellen als je het wilt weten.

Jeetje Babii, wat irritant dat ze ineens moelijk doen...denk je alles geregeld te hebben.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik moest na de punctie 5 dagen lang veel drinken en m'n temperatuur en gewicht bijhouden. Bij grote veranderingen moest ik bellen. Dit was gelukkig niet het geval!

Nou, heb net het ziekenhuis gebeld. Van de drie ingevroren embryo's is er gister eentje goed ontdooid en deze is gelukkig ook goed gaan delen. Om 16.00 uur is de terugplaatsing.
    Ben natuurlijk heel blij dat er eentje het gehaald heeft. Maar we hebben nu dus voor daarna niks meer in de vriezer, da's wel balen. Maar ja, we hebben ook niet meer nodig, daar gaan we voor!

16. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed, zeehondje, dat je vanmiddag de tp hebt. Inderdaad balen dat er hierna niks meer in de vriezer ligt, maar dit wordt hem gewoon. Ik ga heel hard voor je duimen!

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Heel fijn zeehondje dat jullie embryo goed ontdooit is! Wel jammer dat er 2 niet goed ontdooit zijn. Ik duim voor je!!

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zeehondje; wat fijn dat er ééntje goed ontdooit is....ga mijn duimen weer heel hard laten draaien komende weken.
    En idd balen dat de rest niet goed ontdooit is, maar cryo's zijn wel een kado'tje hoor...heb het zelf nog niet mee mogen maken dat er een emmy ingevroren kon worden na al die behandelingen;)
    Je gaat hem gewoon lekker laten plakken in je baarmoeder:D

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh zeehondje spannend vandaag!!
    Hopelijk is dit ook de laatste die je nodig hebt!!!

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Daffie, toch hoor ik echt heel vaak dat ze ingevroren worden. Eigenlijk meer dan als ze niet ingevroren worden...

Hier:

Heb toch toestemming van KPN eerder uit dienst te gaan
    :). Werk nog van 25 oktober t/m 29 oktober en 15 november t/m 22 november. De overige weken heb ik vakantie opgenomen.

22 november start ik bij mijn nieuwe job.

Deel Deze Pagina