Ik had al vernomen dat Rijnstate met het UMCU samenwerkt. Dacht dat de spullen alleen naar het lab gingen en de tp gewoon in Rijnstate plaats zou vinden. Wij lopen in het UMCU. Hopelijk ook niet te lang, want dan ben ik zwanger. Je lichaam weet nu wat 'ie moet doen, he? Dus weer zwanger.
Wij hebben overigens maar 3x IUI gehad voor de ISCI. We zijn toen meteen doorverwezen voor ICSI. Kun je toch eens nagaan hoe het allemaal anders kan lopen. Wil dit gewoon plaatsen omdat ik me in die periode suf gelezen heb (en vooral gek gemaakt) met het lezen van forums op internet (zelf nooit aan deelgenomen tot nu). En echt geloof me, het kan dus ook goed gaan!!! Eerste keer meteen zwanger na ISCI en dat met maar 1 embryo, een giga slechte score werd ons nog verteld.
Nee, de punctie was in Arnhem, toen met de "vangst" (10 eitjes) op mn buik geplakt richting Utrecht. Daar ter plaatse "de actie" voor mn man (in een gezellig hokje vergezeld met een video, vreselijk toch). Uiteindelijk waren er maar 3 eitjes bevrucht, waarvan er 1 voldoende geceldeeld had. De anderen waren onbruikbaar. Dat ene embryootje heeft zich keurig ingenesteld en ligt nu lekker boven te slapen!
Hey Danah, wij lopen ook in Rijnstate en UMCU. Helaas voor ons nog niet met dezelfde afloop als bij jou.... maar hopelijk in de toekomst wel!!
Hey Lindinha, Cryo's verwisseld?? Kippevel, dat meen je toch niet?? Wat een vreselijke pech hebben jullie zeg. Afschuwelijk.
DanaH, WAUW gefeliciteerd!!!!!!!!! Allereerst met jullie meisje Ninthe en natuurlijk met jullie zwangerschap! Wat geweldig!!!! Geniet ervan meis, leuk en lief van je dat je ons hier komt steunen!!!!!!!!! Timon, lees ik nu in je onderschrift dat je de brief binnen hebt? 18 Maart intake!!!! Yoehoe!!!! dan gaat het echt van start!!! Spannend. Bedankt voor julie lieve reacties gisteren, de meeste van jullie weten wel dat ik altijd heel erg positief ben ingesteld maar ben nog steeds licht aan het vloeien en heb wat weeige (ongi)buikpijn dus denk echt niet dat het om een contactbloeding gaat (heb ik trouwens ook nog nooit gehad). Ik ga morgen maar gewoon voor een echo, dan zien ze tenminste wat er aan de hand is en hoe ze het voor de volgende keer hopelijk anders kunnen doen. Mijn man zei ook tegen me, tuurlijk ben je teleurgesteld ben je eindelijk weer begonnen en dan krijg je dit weer.... maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ze niet zomaar cryos gaan verkwisten daar zijn ze veeeeeeeeeeel te kostbaar voor!!!!! We wachten het maar af en ik laat het jullie wel weten!! Kussssssssss
Sabrien; wat zijn onze mannen dan weer lief he en nuchter.... Dat hebben we echt af en toe even nodig. Hoop dat de echo morgen wat uitwijst... Danah; het kan dus wel he, spontaan zwanger worden als er eigenlijk geen hoop voor is Van harte gefeliciteerd meid en dan ook nog zo snel na de geboorte van Ninthe Lindinha; fijn dat het met je schoonmoeder weer wat beter gaat en inderdaad positive thinking geeft moed, maar dat neemt niet weg dat je best af en toe even in een dip mag zitten. Heb ik toen ook gehad, heb zelfs even thuis gezeten van mijn werk omdat de grond onder mijn voeten weg leek te vegen....Uiteindelijk heb ik de schouders er weer onder kunnen zetten en hebben we het geluk gehad dat de volgende poging raak was. Veel sterkte meis! Timon; heb net even gebeld met het afsprakenburo. Ik heb mijn afspraak maar gewoon laten staan, anders werd het weer een week later en dat risico ga ik echt niet lopen Dan maar geen symposium of ik ga later! We hebben al om 8:50 de afspraak, dus misschien kan ik daarna nog gaan voor het middagprogramma! Ik heb nog even nagevraagd voor het bloed prikken en de uitslagen laten inderdaad wel een dag of tien op zich wachten. Ze zei dat het handig was als de uitslag al binnen was bij de afspraak, dus ze stuurt nu de formulieren op naar ons, zodat we volgende week kunnen laten prikken. Ik zou er gewoon eens een telefoontje aan wagen (heb wel ruim een kwartier in de wacht gestaan hoor!!). Toen ik gisterenavond de papieren zat door te lezen van het wetenschappelijke onderzoek waarvan ze vragen of ik mee wil doen, kreeg ik wel weer de kriebels hoor. Vorige keer hebben we het lange traject doorlopen en het wordt deze keer als het goed is een kort traject....heel fijn!! Het onderzoek is wel met andere medicatie als dat ik vorige keer gewend was, maar het is alleen een andere fabrikant, de werking is hetzelfde als het goed is. Ga er nog maar even goed over nadenken of ik meedoe. Iemand ervaring met Gonal-f, cetrotide en ovitrelle? Vorige keer kreeg ik nameljk decapeptyl, puregon en pregnyl. Pregnyl heb ik trouwens een hele nare ervaring mee, dus zou het niet erg vinden als dat een ander middel werd Oef, vindt het weer spannend worden en dat terwijl ik gewoon tot 15 maart moet wachten en dan pas het schema krijgen hahaha. Gelukkig eerst al bloed prikken, dan zijn we er al een beetje mee bezig.
Daffie, ik heb ook een tijd thuis gezeten van mn werk, 2 maanden, ben nu weer aan het opbouwen op het werk, gaat wel redelijk goed. Wat betreft Gonal-f en Ovitrelle, die gebruik ik altijd, ik heb er nooit last van, geen bijwerkingen ofzo. Ik zat er juist aan te denken om eens te veranderen van medicatie, wellicht dat dat bij ons aanslaat, ze werken allemaal hetzelfde als het goed is, maar goed.... Ik hoorde dat de spuiten van decapeptyl, puregon en pregnyl niet hele fijne spuiten zijn, klopt dat? Met Lucrin, Gonal-F en Ovitrelle heb ik nooit last en voel je ze bijna niet.
Gewoon maar even de echo afwachten, daar kunnen ze precies zien wat er aan het handje is. Van tevoren gissen heeft toch geen zin. Wel weer vreemd... en balen, heb je eindelijk besloten om weer verder te gaan, gebeurt dit... maar goed, misschien moet het zo zijn, dat je de volgende cyclus de cryo terug laat plaatsen. En cryos zijn zekerrrrrrrrrrrrr kostbaar!!! Sterkte meid en succes morgen!
*breekt voor de zoveelste keer weer in* Lindinha, wat zeg je nu??? Je hebt geen medicatie meer nodig meid! Deze cryo moet gewoon raak zijn!!! Maar ik begrijp het wel hoor. Ik denk precies hetzelfde... Even over de medicatie. Ik heb al vanalles gehad: Puregon, Menopur, Decapeptyl, Orgalutran, Cetrotide, Pregnyl en nog een boel pillenmeuk Ook na de tp Pregnyl gehad en andere keren weer Utrogestan. Eigenlijk waren alleen de Puregon naaldjes heel dun en dus heel fijn. De rest was allemaal even dik, stomp, bot, enz. Heb zelf nooit echt ergens last van gehad. Cetrotide kan net zo vervelend zijn als Pregnyl, maar na het spuiten de plek flink masseren doet wonderen. Evenals veel spuitervaring trouwens Tegenwoordig doet het me allemaal niets meer. Je wordt er toch een beetje afgestompt door. *en weer uit*
Lindinha; ik kreeg de puregon in een soort insulinespuit en dat waren echt hele fijne naaldjes, voelde er niets van. Zou het zeker eens aankaarten van dat wisselen van medicatie, je weet tenslotte maar nooit... Pregnyl; heb niet zo zeer nare ervaring met het spuiten, maar wel van de bijwerkingen... hartkloppingen tot 180 slagen per minuut, lage bloeddruk en dus duizeligheid. Dacht toen echt dat ik dood ging 's avonds laat in bed. Bij heel weinig vrouwen komen deze bijwerkingen voor. De 2e keer maar 1 ampul gespoten ipv 2 en dat ging wel goed....maar ben er erg huiverig voor geworden.
Ja je verzint het niet he.... en als klap op de vuurpijl bij de behandeling daarna, kreeg de invriesmachine een technisch defect, resultaat: weer alle cryo's kwijt.... Maar goed, ik denk er maar niet al te veel meer aan, we hebben een goeie compensatie gekregen vanuit Utrecht en daar zijn we heel blij meer, geeft ons weer meer kansen!
Ja lindinha qua dat hebben jullie echt echt echt heel veel pech gehad jeetje. Iets om gek van te worden!!! ik duim voor jullie xxx
Vind het bijna een verhaal voor in de film!! Dat kan toch gewoon werkelijk niet.. Ik kan er niet over uit. Das echt nog eens pech hebben. En die compensatie is niet meer dan normaal zeg.. Ze gaan daar even lekker rommelig met jullie duur en pijnlijk verkregen "kinderen" om! Je zou ze toch wat...
Idd, je zou ze echt wat aan willen doen, vooral na die 2e keer, toen was ik echt zo woest!!! We hebben een vette vergoeding in de vorm van behandelingen en geld gekregen, dus daar kunnen we in de toekomst hopelijk wat mee!! Echter we willen gaan overstappen naar Dusseldorf en gaan aan Utrecht vragen of ze die behandelingen willen vergoeden ipv de behandelingen die we in Rijnstate+UMCU zouden doen. Ik vind dat ze het niet kunnen weigeren, na wat er allemaal gebeurd is, maar of zij dat ook zo zien.... 5 maart hebben we een gesprek met onze gyn (dr. B.) en gaan we vragen of hij daarin wil bemiddelen.
He dames, bedankt voor jullie lieve woorden. En tegen lininha en sikki wil ik zeggen ik las dat jullie graag een keertje zwanger willen worden al word het een miskraam. Maar geloof me het klinkt raar maar dat wil je echt niet.Ik heb het zelf gehad bij mijn 3e poging je wordt zo hard van die roze wolk gedonderd. En kijk nu 7 behandilingen verder en het is nog niet gelukt ik weet dat het dan betekent dat je zwanger kan worden. Maar als het dan nooit meer lukt is het wel zeer frustrerend. IK wil jullie niet ontmoedigen en het zullen de emoties wel zijn bij mij maar ik wou het toch even kwijt. Hoop niet dat jullie het verkeerd opvatten bedoel het goed. IK gun iedereen wel 10 kinderen en hoop uit de grond van mijn hart dat het jullie wel lukt en geef nog niet op
Draga, je hebt gelijk hoor! Ik las jouw verhaal en toen moest ik wel slikken. Zoveel pogingen, toch 1 keer zwanger geweest, maar uiteindelijk met niets achterblijven. Tja, dat is natuurlijk net zo k*t als helemaal nooit zwanger worden. Eigenlijk is het allemaal k*t!
Klinkt inderdaad alsof je aan het geluk mag ruiken en het wordt vervolgens weer van je afgepakt. Vreselijk!!! Lindinha: jullie gaan dus ook naar Rijnstate normaal. Wij zijn daar ook geweest en ik was daar echt heeeeel tevreden over de mensen. Utrecht kan ik maar weinig over zeggen hoor, alleen die terugplaatsing daar dat je echt met iemand in contact bent.
Ja wij zijn ook heel tevreden over Rijnstate, uiteraard over UMCU iets minder. Draga, tuurlijk snap ik wat je bedoelt, maar soms word je zo wanhopig dat je zelfs dat graag zou willen, zodat je weet dat je lichaam nog wel wat doet, zodra er een emmie inzit. Neemt niet weg dat een mk echt verschrikkelijk is, zou er ook ontzettend verdrietig over zijn, en helemaal als het daarna niet meer wil lukken. Sterkte meid!!