IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Wat goed zeg Verhip, van harte gefeliciteerd! Word toch wel blij van jouw verhaal :)

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden;

Zeehondje; duimen draaien hier meid!! Houdt de emmy lekker binnen he...het is buiten veels te koud!!:D

Jem; jaaaaa, een topemmy voor jullie...ook voor jou duim ik flink!!

Verhip; wat leuk spontaan zwanger....je hoort het vaker en dat geeft weer wat hoop toch!!

Engeltje; helaas welkom hier. Het wordt dus een spannende periode....en zoals zeehondje al prachtig heeft uitgelegd moet je altijd hormonen spuiten, wat de reden voor de IVF/ICSI ook is.
    Vragen kun je hier allemaal kwijt en proberen we met elkaar zo goed mogelijk te beantwoorden.

Hier gaat het dus vandaag idd een stuk beter, ben bijna hoofdpijnvrij en kan weer normaal functioneren;) Lang leve de puregon:D:D
    Het gekke is dat ik veel minder bezig ben met deze poging als bij de anderen. Ben eigenlijk heel ontspannen:(
    Zit nu ook lekker met een bakkie thee achter de laptop, manlief naar zijn werk net, kleine slaapt, wat wil ik nog meer;)

Er zitten er idd wel veel in de wachtweken zeg....kun je elkaar wel goed steunen!

3. Engeltje1

He Daffie dank je.

Oke dus ongeacht of het goed is bij de vrouw of niet, je moet altijd injecties spuiten. Dan kan ik me er al een beetje op voorbereiden :)
    Ik zie dat je nu een 3e poging "achter de rug" hebt, en 28 oct FM.
    Maar wat is FM dan precies ?
    hoeveel pogingen ISCI proberen ze eigelijk?

Het lijkt net of ik niet echt goed op de hoogte ben, maarja pas 1 gesprek ook gehad en het was best zenuwachtig allemaal.
    Op internet vind ik het best lastig te lezen allemaal. Sorry als ik teveel vraag :)

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Je zal wel moeten meid, want er groeit altijd maar 1 eitje uit tot een follikel en soms 2.

Met ICSI moet je altijd spuiten ;).

Bij veel meiden die ICSI/IVF ondergaan is hun cyclus goed, maar bij IVF en ICSI willenze zoveel mogelijk eitjes hebben en dan moeten ze stimuleren.

Je moet het zo zien: aan 1 eitje hebben ze meestal niet genoeg, want als ze bijv. 19 eitjes wegprikken zijn er bijv. 13 goed en vaak zie je dat er maar 3 uitkomen die bevrucht zijn. 1 eitje is dus te weinig :(.

Dus je zal echt moeten spuiten. Probeer je eens in te lezen in ICSI of IVF.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Engeltje, helemaal niet erg hoor als je zoveel vraagt. Daar is dit forum voor. En wij worden weer blij als we anderen kunnen helpen1
    FM is follikelmeting. Kijken hoe groot de eiblaasjes/eitjes zijn.

Verhip; gefeliciteerd meid. Wat supr goed!!! En dat nog wel spontaan, daar ga je toch niet vanuit bij 'slecht zaad'. Zo slecht was het dus niet, haha. Heel sterk.
    Succes met je verdere zwangerschap en hoop doet leven, dus bedankt voor je verhaal.

Daffie, fijn dat je lekker ontspannen kan zijn deze poging en dat de hoofdpijn wegtrekt. Ontspannen en lachen is goed heb ik net ergens gelezen. Een onderzoek in Finland of Zweden ofzo heeft bij de helft van de vrouwen een optreden van een clown laten zien en bij de andere groep niet. Nou, die groep mét de clown heeft dus meer zwangerschappen opgeleverd, moet je nagaan!
    Ga denk ik elke dag maar een lachfilm kijken...

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hmmmm, zie net dat het al uitgelegd is, sorry!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Kiki, dit was ons enige eskimo. Gelukkig heeft dit kleintje niets geleden van de ontdooiing. De lab medewerkster vertelde dat dit een enorm gaaf 8 cellig toppertje was. Dit geeft zo'n goed gevoel.

Babii, wat fijn dat je alles netjes heb kunnen regelen met je werkgever en je eerder bij je nieuwe werkgever kan beginnen. Hmmm, ik lees wat verder dat er nu een gedoe is om hetgeen ze je aangeboden hebben. Pfff, fijn dat die regeling toch van kracht kan gaan.

Jem, jij bent dinsdagochtend geweest? Mooie opbrengst! je heb het standaardrecept van verdovingen gehad. Ik herken het maar al te goed. Die 2 spuiten waren gemeen.
    Ik herken de fa niet die jij omschrijf. Ik had fa P met de tp dinsdagmiddag.

Zeehondje, wat gaaf dat je een goede emmy heb!!! Zo blij voor je. En dan nog 2 eskimo's. Super!!!

Jem, super dat je vanmiddag de tp heb!

Nu zitten we met z'n drietjes op het wachtbankje. Wie heeft er chips bij zich??
    Timon testen op 2 nov., Zeehondje op 4 nov. en Jem op 5 nov? :D

Welkom Engeltje. Spannende tijd gaan jullie tegemoet.

Verhip, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Wij gaan voor ons wonder. Over 2 weken weten we het!

Hahahha, Babii is weer lekker op dreef.

Meiden, we gaan naar mijn ouders! Tot laters!!!!:D Oja, topweekje gehad.;)

8. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hey meiden,

We zijn weer terug vanuit het UMC en alles is goed gegaan. Het duurde even voor ze het slangetje in kon brengen omdat er heel veel slijm zat rond de baarmoedermond, alleen maar goed toch. Lekker veel om zich in vast te bijten haha..Het embryo was vanmorgen 7 cellig en volgens de arts dus nu weer wat meer, de arts zei dat we een goede kans maakten. Altijd leuk om te horen natuurlijk al blijft het afwachten.
    Ze hebben 1 embryo in de vriezer gedaan dus dat was ook mooi!

We gaan lekker een pizza bestellen en dan kan Myrthe er vroeg in en wij lekker op de bank de voice kijken!

Groetjes,
    Jolanda

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Super dat Timon en Jem ook zo'n mooi embryootje nu in jullie hebben zitten. En ik ook natuurlijk. Al meercellig bij ons, konden niet eens meer tellen hoeveel het er waren.
    En Jem, toch nog een cryo, super!
    En Timon, jij hebt toch geen cryo nodig, want je bent gewoon zwanger!!!

En ik mag al op 1 november testen trouwens. 14 dagen na de eisprong en die was afgelopen maandag. Dus 11 dagen na de tp. Maar ik heb dan ook totaal geen hormonen gespoten, ook geen pregnyl die eerst uit je lichaam moet. Maar wel spannend voor ons allen zeg!

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Timon Jem en Zeehondje: Wat spannend bij jullie!!! Nu maar duimen dat jullie alledrie door kunnen naar de zwangerschapslijst!!

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jem; wat grappig.....ons meisje heet ook Myrthe:D

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, hahaha nou het is geregeld met mijn werk hoor :p. Je had denk het laatst geschreven bericht gelezen en dat klopte. Dat gezeik was woensdag, gisteren is alles afgerond.

Babii is zeker lekker op dreef, ik wil ons allen zwanger hebben, dat verdienen we ;) :D. Dus dames: ik wil 2 roze strepen zien bij ons allen! En heel snel ;).

13. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Daffie, mooie naam he ;)
    Onze Myrthe is wel wat ouder, zij is in augustus 2 jaar geworden en begint een heerlijke spraakwaterval te worden.

Gisteren werd even duidelijk hoe dicht leven en de dood bij elkaar liggen.. Om half 3 hebben wij ons embryo teruggeplaatst gekregen en om 16.10 is mijn oom gestorven na een hele heftige strijd tegen kanker..

Verder een rustig weekend, alleen even boodschappen doen zometeen en dat was het.. Heerlijk hoor!

Groetjes,
    Jolanda

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jem, gecondoleerd met het overlijden van je oom. Heel verdrietig naast het ontvangen van jullie wondertje. Ja, lachen en huilen liggen heel dicht naast elkaar.
    Wanneer mag jij nu testen?

Zeehondje, ik heb geen cryo's meer. Deze kleine is ons eskimo en die gaat groeien... dat wil je niet weten!:D
    Maar jij mag een dag voor mij testen. SPANNEND! Ga je dat ook redden tot die maandag of ga je het in het weekend doen? Ik vind dinsdag eigenlijk ships omdat het een werkdag is. 's Morgens (positief) testen en dan op je werk niets zeggen. Hoe hou je dat vol??:$

Zullen we een lijstje maken waar ieder in het proces zit? Dan hebben we in ieder geval een overzichtje.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Jem, dat ervaarde ik op 15 oktober :(. Mijn oom die jarenlang voor me gezorgd had is overleden en op 15 oktober gecremeerd na een heftige strijd met kanker. En zijn tweede kleindochter was toen net geboren. Vreselijk :(.

Gecondoleerd meid!

@ Timon, ik vind het prima, maar ben nog niet bezig :p. Tegen de tijd dat ik bezig ben zijn jullie zwanger :p.

16. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Timon, ik mag vandaag over 2 weken officieel testen maar ben wel een heel ongeduldig type altijd hoor haha..
    Van het lijstje vind ik een goed idee trouwens!!

Babii, jij ook nog gecondoleerd meid, dat is nog maar een weekje geleden...
    Wij hebben het bij Myrthe ook gehad alleen is toen mijn schoonvader overleden toen ik 37 weken zwanger was van haar en stond ik met 38 weken op de crematie en dan maar hopen dat er geen bevalling aan kwam. Gelukkig was dat niet het geval..

Groetjes,
    Jolanda

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje jullie verhalen zijn inderdaad een voorbeeld van hoe dicht leven en dood bij elkaar liggen.
    Gecondoleerd!

Timon, ik denk dat wij op zondag gaan testen. Dan heb je lekker een dagje met z'n tweetjes!

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ons meisje is geboren op de dag dat mijn man's opa werd begraven. Het ene leven wordt gegeven voor een volgende...het blijft bijzonder.

Dat lijstje vindt ik wel handig hoor, weet ik precies wie waar staat in de poging;)

19. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hoi meiden,

Heb even een soort opzetje gemaakt voor een tabel. Iedereen kan het volgens mij zo aanvullen...

Jolanda
    1e poging ICSI
    Start 8 oktober
    Testen: 6-11

Babii

Daffie
    Start oktober

Zeehondje
    Testen: 4-11

Engeltje

Timon
    Testen: 2-11

Joekie
    Op de wachtlijst
    Hopelijk mei 2011

Groetjes,
    Jolanda

20. Engeltje1

@ Jem, gecondoleerd met je oom :(

@ all, hier gaat nog steeds alles goed, we blijven wachten......

Jolanda
    1e poging ICSI
    Start 8 oktober
    Testen: 6-11

Babii

Daffie
    Start oktober

Zeehondje
    Testen: 4-11

Engeltje
    Januari 2011 starten IVF/ISCI
    (mits zaad verbeterd)