Kiki, da's waar ook! Nu al vergeetachtig? Jem, je heb enkele dagen na mij de tp gehad en nu al krijg jij neigingen? Ikke wil ook, mits het bij jou een goed teken is.
Haha Timon, ik wil wel wat naar je opsturen of je moet even bij iemand vragen of je een vieze broek mag verschonen en dan kijken hoe je erop reageert haha... Bij Myrthe was ik ook al snel en bij haar heb ik ook vroeg positief getest. Mocht na 18 dagen na de iui toen testen en heb het na 10 dagen al gedaan en toen was hij al positief. Ik gooi nu alles alleen nog op de pregnyl hoor, weet niet hoelang die er moet zijn? We hopen allemaal op goed nieuws volgende week meiden!!
Maar Timon, de innesteling is toch al eerder? Je embryootje is namelijk al een paar dagen oud wanneer de tp is. Bij mij al vier dagen bijvoorbeeld. Dus na 2/3 dagen de innesteling. Rond dag 6 toch? Dus dan zou bij jou de innesteling al geweest zijn er krijg je misschien al zw.klachtjes???!!!!
Is dat echt zo, Zeehondje? Dan zou ik de innesteling al hebben gehad. Mijn emmy is zo'n 3 dagen oud. Dus heb ik blijkbaar rond vrijdag de innesteling gehad. Och, da's ook goed. Als deze 'ongemakken' positieve tekens zijn dan mag het doorgaan. Anders mag het direct stoppen. Hoe voel jij je dan? Jem, heb je je cryo tp nu in natuurlijke cyclus gehad met alleen pregnyl? Ik geloof dat de pregnyl zo'n 10 tot 14 dagen in je lijf zit.
Timon, ik heb nu geen cryo gehad hoor. Heb een vers embryo gekregen afgelopen vrijdag dus ik gok erop dat het nog lekker de pregnyl is hoor die me pest haha.. Gebruik nu ook die bollen waar je geloof ik ook weer verschijnselen van kan krijgen of kan dat niet?? Het blijft toch maar weer een week zenuwen he..
Even de verschijnselen van utrogestan opgezocht. Bijwerkingen Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende. Regelmatig -In het begin kunt u last krijgen van misselijkheid, hoofdpijn en gespannen borsten. Deze klachten horen na enige tijd vanzelf over te gaan. Zo niet, neem dan contact op met uw arts en apotheker. - Doorbraakbloedingen ('spotting'). Deze klachten horen na enige tijd vanzelf over te gaan. Als u last blijft houden, raadpleeg dan uw arts. Soms is het nodig om de dosering tijdelijk te verhogen. - Vermindering of stoppen van de menstruatie. Een enkele keer komt de menstruatie niet meteen terug als u met dit middel bent gestopt. Dit is vooral het geval na langdurig gebruik. - Vasthouden van vocht (dikke enkels en voeten). U merkt dit ook aan een toename van uw lichaamsgewicht. Hierdoor kan uw bloeddruk iets stijgen. Het is zelden zo ernstig dat u met dit middel moet stoppen. Als u na drie maanden last van dikke enkels houdt, raadpleeg dan uw arts. Soms - Duizeligheid, slaperigheid, vermoeidheid, vooral de eerst paar uur na inname, stemmingswisselingen, depressiviteit. - Droge vagina, pijn bij het vrijen, minder zin in vrijen. - Huidafwijkingen komen zelden voor, zoals bruine vlekken op de huid of huidirritatie onder invloed van zonlicht. Dit kunt u voorkomen door direct zonlicht op de huid te vermijden. Het komt meer voor bij vrouwen die tijdens de zwangerschap ook al last hadden van bruine vlekken op de huid, het zogenaamde zwangerschapsmasker. Als u hier last van heeft, raadpleeg dan uw arts. Zeer zelden - Leveraandoeningen. Een leveraandoening merkt u aan een gevoelige, opgezwollen buik of een gele verkleuring van het oogwit of van de huid. Waarschuw dan een arts. - Botontkalking. Na stoppen van het gebruik kan de botontkalking weer verminderen bij vrouwen die nog niet in de overgang zijn. Vrouwen met osteoporose kunnen dit middel beter niet gebruiken. - Als u ooit trombose (bloedpropje in de aderen) heeft gehad, mag u dit middel waarschijnlijk niet gebruiken. Raadpleeg uw arts. Als u dit middel in een hogere dosering krijgt, kunnen tevens de volgende bijwerkingen optreden. Zeer zelden - Als u hart- of vaataandoeningen heeft: u kunt meer klachten krijgen. Neem dan contact op met uw arts. - Psychische klachten, zoals verwardheid, verminderde concentratie of slapeloosheid. Als u deze bijwerkingen opmerkt, neem dan contact op met uw arts of apotheker. Deze bijwerkingen verdwijnen meestal weer als u stopt met het middel. Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van een van de bovengenoemde bijwerkingen, of als u andere bijwerkingen ervaart, waar u zich zorgen over maakt.
@ Timon, je moet inderdaad zo rekenen als Zeehondje zegt . Normaliter nesteld een kindje tussen 5 en 10 DPO in. Jullie embryo was al 4 dagen oud dus zou het tussen 1 dag erna tot 6 dagen erna kunnen innestelen . Soms ook weleens iets later hoor..... ZOu toch gaf zijn he Timon en jem! Hoop het voor jullie....!!!
Babii, ik hoop natuurlijk van harte dat ik positief zal testen. Ik gun het Jem en Zeehondje ook enorm en jij moet heeeeel snel volgen.
Timon; Is het al 2/11??? Meiden; ik duim me rot hoor....houdt geen tijd meer over om het forum bij te houden omdat ik alleen maar duimen draai Ik hoop het zo voor jullie allemaal, het is zoooo bijzonder. Hier flink aan het stimuleren en donderdag de 1ste FM om 8 uur 's morgens Dat wordt weer vroeg op een aantal maal....En het weekend zijn mijn ouders er niet, dus als we dan de 2e FM hebben moet Myrthe ook mee....en die slaapt normaal tot 9 uur Nou ja, zien we dan wel weer. Gaat verder goed met me, hoofdpijn is weg en ben weer een stuk vrolijker. Gelukkig kan ik me goed ontspannen, vanavond nog werken en dan een week vrij...heerlijk!!
Daffie, heerlijk om 8.00 in het zh. Ik ken het. Ik hoop dat je al een mooie score zichtbaar zal krijgen. Het is zeker nog geen 2 nov, maar jee... gek word je van die klachtjes. En sinds vanmiddag.... alles weg!
Daffie dat is morgen een heerlijke lange dag haha.. Wat lekker zeg dat Myrthe zolang uitslaapt, hier is Myrthe meestal voor 7 uur wakker. Hopelijk morgen veel eitjes te zien!! Timon, hoe is het nu met je klachtjes komen ze alweer terug?? Hoe is het met de anderen? al kwalen enzo?? Ik ben vanmorgen weer naar huis gegaan vanaf het werk, was sinds gisteren 1,2 kilo aangekomen en hou vocht vast dus het ziekenhuis maar gebeld en zij raden toch af om te werken aangezien het geen rustige dag is op het werk en als ik dan wel zou werken had ik kans dat ik vanavond nog meer was aangekomen en dat ze me morgen zouden willen zien. Ik lig dus onder een dekentje op de bank met de laptop op schoot en drinken binnen handbereik. Groetjes, Jolanda
Daffie; hoop dat er morgen al een paar mooie eiblaasjes te zien zijn! Timon; ik voel ook helemaal niks. Alleen mét pregnyl krijg ik weleens wat klachtjes, die heb nu niet gehad en heb dus ook helemaal geen kwaaltjes. IK WIL ZWANGERSCHAPSKWAALTJES!!!! Jem; oei, rustig aan doen maar! Sorry dat ik het even niet meer weet, maar was er sprake van overstimulatie bij jou?
Daffie, succes morgen! Jem, jeetje wel op jezelf letten. Vocht vasthouden is niet goed. Zeehondje, ik hoop zo dat jij zonder kwaaltjes zwanger blijkt te zijn. Hopelijk betekenen de kwaaltjes goed nieuws. Sinds gisteren nog minimaal last van mijn tepels. Wel is mijn onderbuik nog steeds gevoelig en trekt het een beetje. Anders dan het vage ongi gevoel van het weekend. Langzaam aan krijg ik meer kriebels. De vorige keer was dat een goed teken. Na een week weer gewerkt en dat is me tegengevallen. Opletten dat ik niet teveel til, lastig... Ik was echt helemaal op toen ik thuis kwam. De hele avond al bankhangen en zo lekker slapen.
Zeehondje, ik moest wel wat rustiger aan doen ivm eventuele overstimulatie maar ik dacht een paar dagen dan is dat wel goed haha... Weet ik dat het na een week ook nog kan. De verpleegkundige zei wel dat het eventueel ook een goed teken kan zijn want het kan horen bij een beginnende zwangerschap. daffie, vandaag de dag voor jou!! Ben heel benieuwd hoeveel mooie eitjes er al op weg zijn. Timon,jij ook rustig aan doen he! Moet je vandaag ook weer werken?? Vanmorgen was ik weer 300 gram aangekomen dus nog steeds heeeeeeel veel drinken vandaag. Myrthe is wel thuis dus hopelijk ook een eetje rustig vandaag. Groetjes, Jolanda
@ Timon, ik hoop natuurlijk ook van harte dat jullie allen incl. mezelf heel snel positief testen! Voor jou is het al bijna tijd, spannend hoor! Gebruik je ook Utrogestan, ja toch?! Die kwaaltjes met een zwangerschap kunnen zo ineens pats boem komen, maar kunnen ook zo ineens pats boem weg zijn. Dit varieert heel erg, dus maak je niet al te druk. Ik hoop dat jullie wondertje lekker warm in Mama zijn/haar buikje zit. @ Jem , ooooooo voor jou duim ik net zo hard, het is je zo gegund net als iedereen hier. Maar jeetje wat heftig dat je zoveel vocht vasthoudt! Kan je nu nog last van overstimulatie krijgen dan? Maar dat de verpleegkundige zegt dat het van een evt. zwangerschap zou kunnen komen is toch wel heel spannend! @ Daffie , goedesmoggel zeg! Dat is een beste tijd om in het ziekenhuis te zijn haha. Weet nog wel dat mijn mannetje streste: ik ga mooi niet s ochtends vroeg file rijden haha (we hebben een oude auto, maar sinds gisteren door de APK heen, dus denk dat de angst nu minder is om stil te komen staan). Nu moet zijn moeder rijden met de punctie, want hij kan met ze knie dus niet rijden, erg vervelend, hij moet ook nog bloedprikken. Ga jij met het OV en hoe was je oogst??? @ Zeehondje, oelalallaa voor jou ook spannend en ik duim keihard voor je! Voel je bepaalde dingen of ben je lekker nuchter en denk je: ik wacht wel af. All, Ik ben gisteren ongesteld geworden en kan zeggen: EINDELIJK KUNNEN WE STARTEN! Had gisteren via het fertiportaal nog gemaild dat ik nog steeds niet ongesteld was en normaliter een luteale fase van 12 dagen heb behalve de vorige ronde, want toen was hij 14 dagen. Ook had ik gemaild dat ik 13 oktober wel een positieve ovulatietest had, maar nu begon te twijfelen of deze ook daadwerkelijk positief was. Hij was namelijk maar 1 dag positief in tegenstelling tot de voorgaande rondes, waar hij normaliter 2 dagen positief was. Enerzijds klopt het wel, want ik voelde op 14 oktober al een heftige druk en dacht: gaat dat ei nu al springen? En anderzijds vond ik het wel erg kort, maar we hadden toch niet geklust. Al met al heb ik wederom een luteale fase van 14 dagen dus hoop dat dit lichaam nu toch eindelijk, 2,5 jaar na 1 shot prikpil hersteld is. Laten we hopen dat het baarmoederslijmvlies ook goed meegroeit. Maar goed, om mijn lange verhaal even in te korten: - Vandaag is CD1 en morgen (29 oktober) start ik met de Gonal F 150 IE. - Op 3 november start ik met de Cetrodide. - Op 4 november heb ik mijn eerste FM om 08.30 uur in het UMCU. 29 oktober is overigens wel een speciale dag, want dit is de dag waarop ik vorig jaar voor het eerst een eisprong kreeg d.m.v. Gonal F na 1,5 jaar kloten, maar helaas met een erg slecht slijmvlies toen. En daarbij wordt mijn kleine (voor mij nog altijd klein hé) broertje alweer 19! Dus laten we hopen dat dit positief uitpakt. Al met al zoals het er nu uitziet zou ik rond 14 november ons kindje teruggeplaatst krijgen en dat is nog dubbeler, want op 14 november 2006 heeft ons eerste wondertje besloten bij ons weg te gaan na een goede echo 2 dagen ervoor. Heb het er best moeilijk mee, zeker nu de IVF zo steeds dichterbij komt. Dan denk je dat je het verwerkt hebt, maar nee hoor.
Zoooo, ben zo blij, ben zo blij De punctie gaat volgende week onder een roesje gebeuren!!! Was vanmorgen bij de FA in het UMCU voor de echo en er groeien wel een aantal follikels, maar ze moeten aan de pokon....nee hoor, gaat bij mij altijd zo. Maandag terugkomen en dan zeer wrs woensdag de punctie. Mijn bms was trouwens al 10 mm (dat is echt flink vindt ik zelf...normaal omstreeks deze fase zo'n 7 mm) Ik uitte mijn angst voor weer die verschrikkelijke pijn van de vorige punctie en toen kwam ze zelf met het voorstel om onder een roesje de punctie te doen. Ik heb het aanbod meteen aangenomen natuurlijk Ze doen het maar 3 x in de week en dan max. 2 op een dag, dus ze heeft even nagevraagd, maar ik kon ingepland worden. Mocht het maandag nog niet zover zijn met de follikels dan schuiven ze het wrs door naar vrijdag.... Wat een opluchting zeg! Heb nu al 20 x minder stress hahaha. Verder voel ik me prima, ben lekker lang vrij deze week. Valt me op dat ik eigenlijk best vrolijk ben en de tijd voorbij vliegt...hopelijk gaat dat straks in de ww ook zo.. Babbi; wat een goed nieuws meid en spannend ook dat jullie eindelijk gaan beginnen. Ben heel benieuwd hoe het je allemaal gaat vinden. Heel veel succes alvast Jem; probeer rustig aan te doen meid! En idd heel veel drinken. Duim duim duim..... Zeehondje; zwangerschapskwaaltjes komen veelal pas na 6 weken. Ik duim me rot voor je meid! Timon; wat kan je toch gek worden van je eigen lichaam he! Meid, hier draaien de duimen overuren...
Babii wat fijn dat je ongesteld bent geworden (wat klinkt dat raar he, eigenlijk moet het niet ongesteld zijn natuurlijk haha). Wat gaat het dan snel zeg als je gelijk mag starten met de hormonen! Ben benieuwd hoe je reageert en hoe je baarmoederslijmvlies zich gaat houden!! Daffie, wat fijn dat het zo geregeld is met het ziekenhuis dat je onder een roesje kan!! Kan me voorstellen dat dat heel erg gerust steld als je er zo tegenop ziet.. Nu nog even goed broeden!! Hier is mijn buik niet meer zo opgezet gelukkig, was gisteren net een luchtballon maar nu weer normaal. Hou nog wel vocht vast maar ben vandaag ook nog niet zoveel aangekomen terwijl dat gisteravond wel weer een kilo was met gistermorgen. Mijn borsten voelen nu trouwens weer ''normaal'' aan en vind dat dan weer zo'n twijfelding... Had echt hele zere borsten en vandaag zijn ze nog wel groter maar voelen ze anders en ik weet dat ik dat bij Myrthe ook had en dat dat per dag kon verschillen maar het maakt je zo onzeker he... Pfffffffffffffff, nog een week haha.. Groetjes, Jolanda
Jem, veel sterkte in deze dagen. Het is vast niet even makkelijk. Jij heb dezelfde twijfel over het wel/niet zwanger. Meid, samen in dit schuitje. Pfff... Daffie, wat heb jij een goed begin van de dag gehad! Wow, gewoon al een bms van 10 mm! Wat fijn dat de fa zo snel jouw wens had opgepikt en je zekerheid heb dat je het ook zal krijgen. Babii, JOEPIE!!!!!! Wanneer heb je de punctie staan? Meid, je heb wel mooie data staan. Ik gebruik nog steeds de mutsenbollen EN dubbele dosering progynova. Vandaag gewerkt en mijn collega's laten sjouwen. Klinkt heel gek, want het is zo normaal dat ik zelf aan de sjouw ben. Toch heb ik er profijt van, want ik kan nu nog op mijn benen staan. Mensen, ik moet nog 3 dagen werken. Ergens zie ik ertegen op. Beetje veel in deze wachtweek.
@ Daffie, wat super goed dat de punctie met een roesje gebeurd, Scheelt je inderdaad een hoop stress en denk ook een hoop pijn . Nu nog hopen dat die eitjes van je nog beter gaan groeien, maar het gaat al goed! @ Jem, wat fijn dat je buik minder opgezet is. Je borsten kunnen afnemen door de Pregnyl meis. Maar het kan ook zo were terugkomen. Mijn zusje is zwanger, bijna uitgeteld en die heb de heel zwangerschap nergens last van gehad. Pas toen ze dr kindje voelde schoppen geloofde ze dat ze echt zwanger was. Bedoel dus te zeggen: je hoeft echt niets te voelen..... @ Timon, geen idee wanneer de punctie staat. Moet nog starten met spuiten . Eerst maar eens zien hoe ik die cetrodide moet klaarmaken . Heb Prengyl weleens gedaan en Menopur maar dit niet... Die wachtdagen zijn vreselijk .... Hoop dat ze snel voorbij zijn en inderdaad: laat anderen maar even sjouwen.