IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Even een ego:

Nu heb ik weer nergens last van, geen last van me buik, echt nergens. Ik hoop serieus dat die eitjes niet gesprongen zijn....

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Babbi; je lijf neemt je continu in de maling meid en tijdens zo'n behandeling zijn we zo gefixeerd op alles wat we voelen en niet voelen dat we er gek van worden. Probeer te vertrouwen op de medicatie/hormonen en de gynaecoloog.
    Ik weet dat het lastig is, maar wat je voelt en/of niet voelt zegt echt toaal niets over wat er gebeurt in je lichaam tijdens de IVF;) (sprak zij met haar ervaring hahaha)

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Hee Babii, wat schattig dat je een ovulatietest hebt gedaan. Ik snap het wel hoor, maar nu weet je zeker dat de hele zooi zn werk doet. Het is allemaal zo onzeker. Het kleine beetje controle dat je uit kunt voeren wil je dan ook doen. Tenminste ik wel. En jij dus ook, ;)

Jeetje Daffie, nu de wachtweken... ga iets speciaals doen ter afleiding? Of gewoon zoveel mogelijk dezelfde dingen doen?

123, ik ben ook woest dat ze zoveel weggooien in Nederland. En dan nog... die wij wél in de vriezer hebben zijn per 2 ingevoren, maar ze plaatsen er maar 1 terug. Smijten er dus altijd één sowieso de prullenbak in. Vreselijk idee.

Vanmorgen FM gehad... wat denken jullie... ze denken dat mn ei al gesprongen is. De follikel ziet er 'gesprongen uit' en is nu 12/14mm En ik DACHT het al!!!!!!
    Zaterdag t einde van de middag dacht ik... nou... volgens mij is vruchtbaar slijm... En 's avonds had ik een steekje....

Er is bloed geprikt... voor de honderdduizendste keer. En maandag word ik teruggebeld. Als we mazzel hebben heb ik gewoon een traag ei en volgende week ergens de pregnyl...
    Als ik pech heb, hebben we door het gekloot van de staigair die maandag mijn rechtereierstok niet eens kon vinden gewoon weer een cyclus gemist....

XXxx

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ MariaC, zucht dat zal jij er ook nog eens bij hebben lieffie! Ik hoop van harte dat hij nog niet gesprongen is en je gewoon een traag eitje hebt. Dikke knuff.

@ Daffie, hahaha ik luister maar naar jou ;). Ben zelf echt op, ben blij dat ik vakantie heb genomen, want de medicatie maakt je toch wel erg moe.

Weet iemand of het BMS na het zetten van de Pregnyl nog doorgroeit? Het is natuurlijk HCG en normaliter wordt het bedje toch ook extra klaargemaakt, weet niet of de Utrogestan het evt. afmaakt?

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi meiden, in aanloop van mijn 2e IVF meld ik me weer gezellig hier...! Zitten hier al enkele bekenden van andere forums.

123, je ei-verhaal herken ik (helaas). Had bij mijn 1e IVF dus maar 5 follikels en 3 eieren. Er kon er slechts 1 teruggeplaatst worden. Toen de IVF mislukt bleek, is me verteld dat de kwaliteit van de embryootjes zeer matig was. Slecht durfden ze volgens mij niet te zeggen. De teruggeplaatste was slchts 4cellig en de andere 2 zijn gesneuveld. Geen Cryo's dus. Heb deze ronde wel een spontaan ei gehad en we hebben geklust, maar verwacht er niets van. Al is de ongie nog niet doorgezet (zit nu op dag 13 of 14 DPO, weet ik door een positieve ovutest, de smilende clearblue, zondag 2 weken terug), ik verwacht hem wel ieder moment. En ga dan aan de decapeptyl en ipv Puregon krijg ik dan menopur, waar de kwaliteit hopelijk wat beter van wordt. Weet niet wat jij hebt gespoten? Maar meis, wie weet - ik duim - blijft je 8cellig toppertje wel plakken!!!

MariaC, wat een verhaal zeg! Dat méén je toch niet! Vind ik echt nietr kunnen zeg ... Onwijs balen. Hoop ook dat je een traag ei hebt, beter dat dan een gemiste kans... Grrrr...

Daffie, zie dat er bij jou 2 zijn teruggeplaats. Zit zelf bij MCK en hun beleid is maar 1 terugplaatsen. Is het bij jullie bewust gedaan? Je kansen liggen dan in elk geval wel hoger! Spannende tijd meid, duim ook voor jou!

Babii, volgens mij groeit je BMslijm wel door hoor. Want als er bevruchting is, kan het embryootje zich dan beter innestelen. Je BM krijgt volgens mij normaalgesproken een seintje van boven, de hypofyse weer, als er geen innesteling is - er dus geen hormoon meer wordt aangemaakt - dat het tijd is voor afstoting van het opgebouwde BM-slijm: je ongie.... Maar check het anders even bij je gyn! Lijkt me een hele terechte vraag in jouw geval!!! Toitoitoi! Deze ronde moet 'm gewoon worden! Maarre, dan blijf je je toch wel inzetten voor 'Ons IVF'ers' hé, beroemdheid ;) !

Duim voor je!

Binnenkort weer meer, xxxxx

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Daffie, ik lees dat 2 emmy's klaar waren voor jullie. Wat gaaf!!!! Mijn duimen draaien. Ik hoop zo dat dit een geweldige poging gaat worden.
    Maar joh, zo'n last gehad van je buik? Hoe is het nu?

Maria, wat goed dat je hier even heb geschreven. Een dikke knuffel en een enorme zonnestraal om de donkere wolken in je hoofd weg te duwen.
    Het is niet te hopen dat je cyclus al voorbij is. Maar waarom hebben ze een stagiair op je los horen gelaten?

Babii, jij slimmerik! Testen terwijl je gebruikt.;) Je weet wel heerlijke details te tikken.:D Heb je nu vakantie? Probeer ervan te genieten.
    Of je bms na de pregnyl nog groeit weet ik niet. Wel heb ik begrepen dat dat de mutsenbollen alleen in stand houden, maar niet helpen groeien.

123, dat is even geleden dat ik je hier heb gezien. Nog een aantal spannende dagen voor je test. Mijn duimen draaien.
    Het is zeker erg lastig dat ze zoveel emmy's weggooien. Ze houden zich aan een protocol waar niet erg veel emmy's doorheen komen om ingevroren te worden. En dan nog, zou je cryo ontdooit worden dan is het nog 50/50 kans op slagen.

Hier gaat het leventje rustig door zonder hormonen. De ongi is bijna over en eind van de maand het gesprek voor ICSI 2.
    Vandaag gewandeld en bijgepraat met een vriendin. Zo heerlijk met dit goede weer!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Juulzon, welkom! Leuk om je te zien, maar natuurlijk op de verkeerde plek. Wanneer ga je met de 2e IVF starten?

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hé Timon,

Ja, kom hier maar gezellig meepraten... Van clomid forum naar IUI forum... nu IVF-forum...

Wanneer ik met IVF 2 begin? ZODRA IK ONGIE WORD!!! Hoop natuurlijk dat dat ene wonder gebeurt in de rustmaand, had een ei, maar wat ik al zei, verwacht de ongie morgen of overmorgen... Dan weer de decapeptyl... en bellen naar MCK wanneer de Menopur erin mag... Dag 3, 4, of 5. Maar eerst even die echte ongie afwachten...

Jij even rustperiode lees ik? Doen wij als de 2e IVF mislukt en er geen cryo's zijn. 2011 wordt gewoon voor je! Daar zet ik op in :) !

Trusten allemaal!

xxx

9. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,
    ik begin te begrijpen dat ze dus niet snel embryo's invriezen en dat de kans maar heel klein is dat ze goed ontdooien... pfff... mijn onbegrip is een beetje gezakt. Maar leuk is het niet.

Juulzon, ik heb Decapeptyl en Puregon gespoten. Echt helemaal nergens last van gehad en een opbrengst van 10 goede eitjes. Bij ons ligt het probleem aan mijn vriend, te weinig en te slecht bewegende zaadjes... Tot nu vind het zo ontzettend meevallen, geen last van de hormonen, geen last van het spuiten, punctie was een eitje en de terugplaatsing ook (ondanks dat het niet zo goed lukte want mijn baarmoeder had een bochtje). Maar die 2 wachtweken :$ Ik heb me er heel erg opverkeken dat het zo'n emotionele achtbaan zou worden...

Timon, soms ben ik vaak op de ZP en soms niet. Dan voel ik weer wat en ga ik al een gek van alles op zoeken, wat ik niet moet doen want dan word ik alleen maar nog gekker in mijn hoofd! Ik durf niet te hopen dat de eerste keer gelukt is. ICSI 2 komt dan volgend jaar....

10. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    meisjes, jullie zijn lief!
    Vandaag dip-dag
    maar het is maandag...
    3 uur weet ik of ik een traag ei heb of een gemiste kans...

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maria; Knuf meid, hoop dat je eitje er nog zit!!

Timon; heb nog steeds wel wat last van mij eierstokken, vooral als mijn blaas volzit, maar niet meer zo erg als zaterdagmiddag;)

Juulzon; in het UMCU plaatsen ze ook de eerste 2 IVF/ICSI's met 1 (top)embryo terug of 2 van mindere kwaliteit als je ervoor kiest en als je onder de 36 bent. De 3e mag je zelf kiezen of je er 1 of 2 laat terugplaatsen. Boven de 36 heb je zowieso de keus volgens mij.

Dag 6 na de punctie hier....gaat steeds iets beter en vindt deze week eigenlijk niet zo erg. Begin me wrs vanaf zaterdag/zondag pas weer druk te maken;) Knabbel en babbel zitten hopelijk lekker warm en zijn druk doende in te nestelen:D Mijn man geeft kusjes, ik praat tegen ze en Myrthe heeft ook al een paar kusjes gegeven, dus kan niet missen toch!!

12. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Meisjes!!!!!!!!
    Ik heb een traag ei!
    Morgen weer Fm
    Jeeejjj!!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    [​IMG]@ Juulz, heeyyy meissie, daar ben je weer! Me ouwe trouwe Clomid topper! Ik hoop alsnog dat je niet ongesteld wordt en de tweede IVF ontloopt. Je bent een kanjer, maar dat weet je.

@ MariaC, ben je alweer gebeld meissie? Hoop onwijs op een vertraagd eitje!

@ Daffie, ik vind het zo knap hoe jij ermee omgaat! Ook jij bent een kanjer en knabbel en babbel moeten wel blijven plakken nu!

@ All,

Vandaag de tweede FM gehad en had z’n lieve arts (dezelfde als donderdag, dokter Van de Horst (heb dit keer het naamplaatje gezien haha)). Ze deed de echo erin en zag direct grote eitjes zitten. Ze zegt: zoooo die zijn gegroeid en ik natuurlijk met een big smile van oor tot oor lig ik daar.

Mijn vriendinnetje was mee (die is zelf nu 14 weken zwanger), maar wilde graag zien hoe dit er nu uit zag, dus was ze helemaal meegekomen naar het ziekenhuis en had vrij genomen, super lief.

Uiteindelijk alle eitjes opgemeten, weet helaas de exacte afmetingen niet meer, maar er zaten er 2 van 13 mm volgens mij en de rest ging vanaf 15 mm. Mijn BMS was 6 mm en dit is het dikste tot nu toe!

De arts is over het BMS kort, maar krachtig: er zijn vrouwen met 4 mm zwanger geworden en met 5 mm. Jouw BMS is waarschijnlijk gewoon zo, daar is niks aan te doen. Je hebt genoeg oestrogenen in je lijf en klaarblijkelijk is dit jouw BMS en u bent in 2006 al zwanger geweest (miskraam, maar goed).

We krijgen hem gewoon niet dikker, maar hij is al dikker als 1 á 2 mm. Het feit dat de eitjes er zitten, dat het BMS nu 6 mm is en dat ze serieus vrouwen heeft gezien met dit BMS die dus wel zwanger zijn geraakt (ze zegt dat ze genoeg vrouwen heeft gezien met een BMS van 4 tot 6 mm die toch zwanger zijn geraakt), heeft ze goede hoop.

Ik heb nu 10 follikels waarvan ze denkt dat er 8 follikels echte follikels worden om bevrucht te worden. Morgen word ik gebeld hoe laat ik de Pregnyl moet zetten en donderdag heb ik de punctie. Bij een bevruchting heb ik op 14 november een TP van een verse emmy en dat is de dag dat ik in 2006 mijn miskraam kreeg, erg dubbel, maar blijkbaar moet het zo zijn.

Liefs van mij!

14. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Babii 6 mm wat goeddd!!
    En wat lief van je vriendinnetje!

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ooooo, wij waren tegelijk aan het typen, want lees nu net dat je een vertraagd eitje hebt! Jippiejoo, jippiejee!!!

Poe, ik ben nog steeds niet blij met die 6 mm hoor :(. Had echt liever 7 gehad, maar beter iets als niets en dit is een hele vooruitgang. Moet de arts maar vertrouwen dat je ook hiermee zwanger moet raken en dat dit BMS bij Babii hoort....

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Alle mensen die geen Hasting boxpring hebben maar een gewoon matras slapen ook prima.
    Dat overdreven luxe gedoe!
    Jouw dibbes gaat gewoon heerlijk nestelen in jouw 6mm!
    O-zo!

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Whahhaaha, ik zat te lezen over die boxspring en matras, en nog een keer, en vervolgens nog een keer en toen snapte ik de hint ;). Je hebt het over het BMS en het bedje van de beeb hahahahaha.

Duurde even totdat het kwartje viel, maar komt echt door de hormonen. Ben echt zooooooooooo op!

18. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    whahaha mutsss!!!

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maria; go ei go ei!!!!

Babbi; ben ongelooflijk blij voor je, klinkt allemaal heel voorspoedig.
    Spannend hoor meid, ik duim!!

Ik ga er zo mee om om het dragelijk te houden, ook ik heb soms mijn slecht dagen hoor;) Maar heb natuurlijk ook al genoeg ervaring met de behandelingen en dan wordt het een soort routine:D

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Maria; ppppffff.... gelukkig, een traag ei!
    Heb je deze maand een cryo tp eigenlijk?

Babii; wat goed zeg, een mooi aantal eiblaasjes hoor. En je bms groeit nog even door hoor! We gaan gewoon voor de 7, je weet maar nooit! Maar 6 is al zo'n vooruitgang voor jou.

Deel Deze Pagina