Hoi meiden, mag ik ff meekletsen? Vandaag te horen gekregen dat we 12 follie's hebben, en woensdag punctie. Heb nu een zere buik, dus lekker een kersepittenkussentje op m'n buik. Ik duim voor jullie! Groetjes Marlayne
Marlayne, welkom! Succes met de punctie! MariaC, heb je site gelezen... Werd meegesleept door je pakkende en herkenbare schrijfwijze! Duim voor je trage ei!!! ! Babii, YES! Dat klinkt goed meid! Spannend nu hé.... Zeehondje, hoe weet jij nu wanneer de TP gaat zijn? Vroeg ik me zo even af... Deze moet 'm maar worden hoor! Udeet hier... Het was zo lekker om vannacht nog even in die twilight zone te zitten... Nog even dat stukje hoop, nog even dromen van een natuurlijk wondertje. Bedacht me vanmorgen in de auto dat ik dus vandaag uit mijn werk naar KV zou gaan om weer testjes te kopen... Maar, vandaag op het werk bleek dat onnodig. Rond een uur 13u een bruine veeg bij het plassen. Het zet nog niet door, maar ik weet gewoon al genoeg. Heb naar de kliniek gebeld om te vragen wanneer ik met de menopur kon beginnen. Bij MCK moet je op de dag dat je ongie wordt met de decapeptyl beginnen en bellen om te vragen wanneer met het stimuspuiten mag beginnen. Nou, weet ik wel dat bruiverlies nog niet echt als ongie geldt, maar wat ben ik blij dat ik al gebeld heb! Zou pas vrijdag met de menopur mogen beginnen (lees: normaal mag je op dag 3 van je cyclus beginnen, maar nu door de drukte dus pas op dag 5!). Omdat het vandaag nog niet is doorgezet met de ongie, heb ik ook nog geen deca gezet. Zal morgen wel moeten. Is in ieder geval een dag minder die nare ***spuit (vind die decapeptyl echt niet fijn!!!) Heb in ieder geval donderdag 18 november de 1e echo... Om te kijken hoe ik op de Menopur reageer. Ben dus ook een beetje emo vandaag. Ben zo bang dat mijn eitjes niet willen groeien en slecht van kwaliteit blijven... Vanavond alleen thuis, vriend is voor zijn werk weg, dus verdrink maar even lekker in mijn misère... Morgen weer acupunctuur! Hoop dat de nieuwe elementen deze ronde (acupunctuur en menopur) voor een mooie afsluiting van het jaar mogen gaan zorgen.... Dikke knuf voor allemaal! xxx
Sterkte, Juul! Deca is idd rot om te prikken, of ik em nou lang of kort van te voren uit de koelkast haalde, bleef verrot zeer doen :S Straks moet ik Ovitrelle prikken, en dan morgen helemaal niets!!
Lieve Juulzon en andere meiden die Decapaptyl prikken... Ik ben een mietje, derhalve heb ik het nooit zonder gedaan... Maar ik zou het ook niet zonder willen: EMLA... Emla verdooft je huid waardoor de deca nog wel wat zeer doet, maar vast niet zo vreselijk als bij jullie. Gewoon je huisarts vragen om een receptje! Ik ga deze week ook gewoon weer keurig een uur voor de Pregnyl de injectieplaats ter groote van een 2 euro-muntstuk insmeren met Emla. Plasticje eroverheen en dan voel ik alleen nog maar wat vloeistof prikken... @ zeehondje, ja deze maand een Cryo. Zo stom dat ze per 2 zijn ingevroren... dan gooien ze er dus altijd één weg....
hoi meisjes dacht kom weer even neuzen en jullie laten weten dat ik jullie zeker niet vergeten ben hor! en ff een hart onder de riem steken wat een hoop dames zitten nu in de "punctie en tp week" spannend zeg!!!! en daffie al in wacht weken!!!! wow!!! ohhh dames,...tis allemaal zo spannend!!! maar kop op hor!! t komt allemaal goed! ik zit nu in mn laatste wachtweek van een iui! die kreeg ik tussen door! als ik nu zaterdag ongi word dan moet ik zondag beginnen met progynova en heb dan als het goed is week of 2 later mn 2e terugplaatsing!!!! spannend!!!! kijk er al naar uit! heb er alle vertrouwen in! nou skatten,...fijne nacht allemaal en een hele hele hele dikke knuffel van mij!
@ Daffie, ja jij bent inmiddels een natuurtalent geworden in deze wachtweken. Nu duimen en hopen dat dit wachten beloond wordt en je in verwachting bent van 2 wondertjes of een wondertje. @ Zeehondje, het is inderdaad stukken beter, maar volgens de arts hoort dit gewoon bij me. Ze krijgen hem niet dikker . Hij is sinds donderdag maar 1 mm gegroeid, dus ga er niet vanuit dat hij nog meer gaat groeien.... @ Marlayne, welkom meid en wat heb je veel eitjes! Succes met de Ovitrelle, vond het altijd een nare prik. De Pregnyl vond ik ietsje beter. @ Juulz, verdorie, verdorie en nog eens verdorie! Dit had ik niet gehoopt lieve schat. Je mag nu wel weer verder en dit wordt jullie ronde schat!!!! Nou ik vind het allemaal niet zo spannend, ben er heilig van overtuigd dat ik met dit BMS gewoon niet zwanger raak. De arts denkt er anders over, maar het is slopend z'n BMS ..... Zie wel onwijs tegen de punctie op. Btw vond dit artikel op een forum van een gynaecoloog, ik concludeer daaruit dat het BMS uit drie lagen moet bestaan, dat is het belangrijkste???? Artificial insemination. Role of endometrial thick... [J Reprod Med. 2000] - PubMed result Liefs
Ohhh spannend jaaa!!! Was de eerste keer dat je zwanger bent geweest ook met ivf? Of wordt dit je eerste punctie? xxx
Dat was een spontane zwangerschap in 2006 door de pil heen, geen idee hoe mijn BMS toen was. Dit is mijn eerste IVF behandeling (staat ook in me banner haha).
Babii, dat van die drie lagen klopt. Dikte - zeggen ze bij MCK ook - is ECHT achterhaald!!! MariaC, heb net die crème even gegoogled... Als ik nu weer zo'n last heb van die spuiten, dan ga ik idd een receptje vragen!!! Goede tip! Trusten allemaal! xxx
Ik lees net dit: Innesteling: * Blastula (embryo) zet zich stevig vast in baarmoederslijmvlies * Slijmvlies wordt dikker * Slijmprop ontstaat in baarmoedermond 3 weken zwangerschap: * Grootte embryo 2 mm Hieruit concludeer ik: zodra het kindje innesteld groeit het BMS door en wordt dikker en bij 3 weken, dus 21 dagen is het kindje 2 mm. Dus lijkt mij dat het wel een kans heeft tot innesteling in een BMS laag van 6 mm en zeker als het dan nog dikker wordt tijdens de innesteling. En heb ook een slijmlaag van 3 lagen volgens de artsen. Kijken ze met IVF ook nog even hoe dik het BMS is? Heb nu weer een beetje hoop, maar hoop wel dat het BMS dikker wordt. Slaapse meiden!
Hee Babii, gisteravond was jouw banner er niet... althans de pc thuis geeft m niet aan... hier op mn werk wel. Juulzon, doe maar lekker. Ik ben Emla addict gebleken gedurende het gehele traject. Ik heb vanmorgen weer een follikelmeting gehad. Ze kon rechts niet vinden en mompelde wat over dat er links een paar kleintjes zaten.... ja en dit is je rechtereierstok dan. Aan de intonatie van haar stem hoorde ik dat ze het al wel weer voor gezien wilde houden dus ik zei: Ja, afgelopen zondag was ie rechts ff ruim 12 mm... Dus zij wéér rechts kijken. AU! Op mn buik drukken AU! Hé hé... eindelijk gevonden. ene kant 17 mm andere kant van t ei 14.5 dus ze maakte er 15 en een half van en morgen moet ik weer terugkomen....
@ MariaC, heel goed dat je even op je strepen bent gaan staan! Een eitje van die afmeting verdwijnt niet zomaar, maar dat drukken doet zeer he. Deed ze gisteren bij mij ook grrrrr. Dat wordt ovulatietesten doen of niet? @ All, Ben net gebeld door het UMCU. Ik moet vanavond om 19.00 uur nogmaals de Cetrodide zetten en om 22.30 uur de Pregnyl 10.000 IE geen Gonal F meer. Donderdag om 10.00 uur moet mijn man zijn zwemmertjes inleveren en om 10.30 uur wordt ik geholpen met de punctie. Er is toch maar besloten dat ik een infuus met dormicum krijg en ze zijn nog aan het kijken voor extra pijnstilling. Maar als het echt niet gaat zouden ze me een roesje geven... Laten we hopen dat het gewoon allemaal meevalt, want ben doodsbang.
@ All, Nog even een ego . Mijn nieuwe werkgever belde me net op dat ze me vrijdag op tv zag. Ik denk: laat ik eerst eens horen wat ze te zeggen heeft. Ze was super enthousiast, haar zusje was ook d.m.v. IVF zwanger geraakt en ze zou dit nooit als reden zien om mij ontslag te geven, want ze zijn super enthousiast over me. Wauw! Dat is zooooooo fijn om te horen!!!
Babii, wat een goed nieuws, twee maal! En bijna de punctie en je baan is niet in gevaar. Een applausje waard, haha! Ik heb ook een pijnstilling gekregen, weet niet meer wat en dan ook dormicum. Was er wel bij en voelde wel iets, maar nu achteraf weet ik er eigenlijk niks meer van. Dat is ook de werking van de dormicum. Je vergeet zeg maar dat het pijn deed.
Ik weet alles nog... Helaas was het ook een waarheidsserum dat dormicum.. haha maar gelachen dat we hebben achteraf. Overigens is Dormicum via het infuus een beter geheugen-wis-middel en beter voor tijdens een ingreep dan een tabletje
Ik heb met spoed hulp nodig bij de Pregnyl!!! Hoe moet ik die klaarmaken 10.000 IE en heb 2 doosjes gehad...
even kijken op de ampul hoeveel eenheden er in een ampul zitten en dan 1 of 2 ampullen mengen met de vloeistof die erbij zit.
Ik heb 2 ampullen met poeder, per ampul 5000 IE dus 2 ampullen is 10.000 IE. Moet ik dan beide ampullen met dat water wat erbij zit vullen??