Oef, en daar zitten wij! Tot nu toe ben ik best tevreden over het UMCU. Hopelijk mag dit tot een geweldig resultaat leiden. Lindinha, jullie hebben echt vreselijk veel pech gehad. Zoiets gebeurd toch alleen in een horror? Daffie, morgen hang ik aan de telefoon! Wil ook in deze maand wel een keer langs om bloed te prikken. Waarom doen ze dat niet standaard als er toch nog een poos gewacht moet worden? Scheelt zoveel tijd. Zeker als de arts het prettig vindt om de uitslag al bij de afspraak te hebben. Wanneer is de prikinstructie? Komen we elkaar daar al tegen? Van de insulinespuiten wil ik zeker gebruik van maken als ze zoveel fijner zijn. Zit me net te bedenken dat ik bij het laatste gesprek bij de gyn. ook zo'n spuit te zien kreeg. Hoop dus echt dat ik zoiets krijg.
Timon; aangezien ik al een kindje heb vanuit IVF/ICSI hoef ik niet meer naar de prikinstructie, dus weet ook niet wanneer die is. Hebben ze je bij de vorige afspraak al gezegd of je een lang of een kjort schema krijgt? Ik ken trouwens een aantal mensen die in Utrecht zwanger zijn geraakt na IVF of ICSI hoor....inclusief mijzelf natuurlijk. Het is wel wat onpersoonlijker allemaal als in een perifeer ziekenhuis, maar dat is in bijna alle academische ziekenhuizen. Ik heb de eerste pogingen toch als positief ervaren en heb steeds goede begeleiding gehad. Je moet het treffen en het is echt zwaar KL^&^dat Lindinha zulke slechte ervaringen heeft gehad. Zou dan ook vragen om naar een ander ziekenhuis te gaan en dat ze dat dan betalen!
Da's waar dat jij niet meer naar de instructie hoef. Morgen helemaal bellen. De laatste keer dat ik de gyn. heb gesproken heb ik daar helemaal niets over gehoord. Ik word/ben nu overgeheveld naar het IVF/ICSI team. Dat zijn andere artsen zei ze.
Hoi meiden, Wat is er veel geschreven in korte tijd! Hopelijk heb ik niets over het hoofd gezien. Lindinha wat afschuwelijk allemaal en nu maar hopen dat je dadelijk ergens anders goed geholpen wordt en meteen zwanger natuurlijk, zijn ze aan jou verplicht. Timon, joepie bijna starten. Sabrien bedankt voor je lieve woorden. Mooi verhaal van Dana, dat geeft mij en vele met mij weer hoop. En voor iedereen heel veel geluk. Heb zelf een positieve ovu test vandaag en ga de sprong zo wagen hihi. Laat die ene eileider mar goed haar best doen. En... morgen mijn laatste dag op mijn oude school en niet meer stressen met twee banen. Joepie! Liefs en een dikke knuffel voor iedereen Lente
Ik heb het zh gebeld ivm eerder bloed prikken op Hep B en HIV, maar we moeten toch wachten op de afspraak van 18 maart. Dan krijgen we alles uitgelegd en ook de papieren voor dat bloedonderzoek. Ook moet ik niet verwachten een paar weken later al echt met ICSI te kunnen beginnen, want eerst zal ik blijkbaar een pil krijgen. Jaheeeeeee! Mijn cyclus is regelmatig!!! Zo balen!:x
Lieve Timon, Dan gaan ze van start met het lange schema....Heb ik ook gehad met de ICSI waaruit Myrthe is geboren. Dan begin je met de pil en moet je langer spuiten. Waarom ze voor de ene voor een lang schema kiezen en voor de andere een kort weet ik eigenlijk niet. Snap dat dit een teleurstelling is meis...was bij mij ook zo. Dacht ik dat ik aan de beurt was en moest ik nog langer wachten. Bij mijn was dit lange schema echter wel succesvol...hou dat maar in je achterhoofd! Begrijp dat dit balen is voor je! Volgende week wordt ik gebeld ivm dat onderzoek en dan zal ik eens vragen waarom de één een kort schema krijgt en de ander een lang! Dikke knuffel Daffie
Spannend Timon en Daffie, jullie kunnen bijna van start!!!!! Ben net terug uit het ziekenhuis. Baarmoederslijmvlies was +/- 5 mm dus moet echt nog effe dikker worden. Moet nu Progynova gaan verdubbelen en dan moet het bloedverlies gaan minderen, wordt het minder dan moet ik volg. week vrijdag terug. Blijf ik vloeien moet ik bellen en dan wordt de poging onderbroken maar de arts wilde het toch nog een kans geven!!! ..........dus we wachten het maar af............... Was zo bang dat er iets niet goed was dat ik zo vloeide maar de arts heeft me echt gerustgesteld en zei dat sommige vrouwen wel vloeiden (dus niet genoeg hadden aan 2x1 Progynova) en sommige vrouwen het dubbele nodig hadden. Sabrien is dus weer gerustgesteld . Fijn weekend!
Hee Allemaal, Weer veel geschreven door jullie zie ik! Timon, aan de pil moet je altijd als je aan IVF/ICSI begint, ze gaan namelijk helemaal niets in je eigen cyclus doen. Met die pil leggen ze je eigen cyclus juist helemaal stil (hoe gek dat ook klinkt, maar daar begin je standaard mee) daarna spuit je Lucrin en GonalF en daarmee worden kunstmatig eitjes aangemaakt. En complete kunstmatige bevruchting dus. Anders zou je namelijk nooit 10 of meer eitjes kunnen krijgen, snappie! Tis een heel gedoe, maar voor een heel goed doel hoor. Wij hebben ook een ICSI kindje!! Maar dat wist jij al (voor de rest dan misschien haha) En laat je niet gek maken, probeer het vertrouwen te houden en luister ook naar de verhalen waar het WEL goed is gegaan. Iedereen is geneigd te luisteren en kijken naar de verkeerde/enge verhalen, maar het kan ook echt goed gaan!! Ook voor de mensen waar het wel fout is gegaan natuurlijk, zoals het vreselijke verhaal van Lindinha (ben ik zo naar van) probeer moed te houden en spreek ook met mensen die wel positieve verhalen hebben. Dat geeft de burger moed!!!
Danah, je hebt helemaal gelijk, je moet ook hoop en moed putten uit de positieve verhalen, dat doe ik ook. Ons verhaal is natuurlijk wel redelijk extreem en zou ook niet zo snel nog een keer gebeuren bij iemand anders. Ik sta er nu ook eigenlijk niet meer zo bij stil, heb het wel redelijk achter me gelaten en probeer vooruit te kijken, hoe moeilijk ik dat ook vind af en toe. Timon, ik moet ook altijd aan de pil, is idd om je eigen natuurlijke cyclus stil te leggen, vervolgens ga je medicijnen spuiten, dit kan zijn Lucrin + Gonal-F, maar in andere ziekenhuizen gebruiken ze ook decapeptyl, Puregon etc, beetje afhankelijk van het ziekenhuis welke hormonen je krijgt. Bij ons in het ziekenhuis hanteren ze alleen het lange schema. Sabrien!!!! Zie je nou wel, niks schokkends aan het handje, je bms is nog beetje weinig maar wel aan het groeien, komt helemaal goed meis, lopen we misschien wel gelijk op!!! Hopelijk slaat de dubbele dosis progynova aan en kan je gewoon door deze cyclus. Ik duim met je mee!!! Lisa, hoe was je echo??
Ben echt helemaal in de war.... dacht echt dat je vandaag ook een echo had weer Lisa, maar las net in je eigen topic dat dat pas weer in maart is... nou ja.... ik denk in ieder geval aan je!!! hihi
Mijn man had echt zo goed als GEEN levende zaadcellen.. Vandaar dus die ICSI en zelfs daar was er maar 1 embryo geschikt voor terugplaatsing!!!! Hadden de moed echt toen al opgegeven en maakte me vooral druk omdat ik dan WEER die punctie moest!! En wat gebeurde er.. gewoon echt wel zwanger van die ENE embryo!!! Mijn man heeft daarna een operatie gehad en ze hebben een aantal spataders verwijderd (in zn zaadbal) en nu ben ik zomaar zwanger. Ongelooflijk toch! Onze gyn in Arnhem zei dat ze in Tilburg (daar komt zij oorspronkelijk vandaan) altijd direct samenwerken met de uroloog, zodat kwalen als spataderen veel eerder aan het licht komen! In Arnhem heeft zij mijn man zelf onderzocht en voelde METEEN die spatader! Dat zouden ze dus overal moeten doen. T was een relatief kleine ingreep (wel narcose hoor) maar daarna was het leed wel verholpen.
Dat zouden ze idd overal gelijk moeten doen, alleen ligt het natuurlijk niet altijd aan spataders waardoor het zaad slecht is. Mijn mannetje heeft geen spataders, maar wel slecht zaad. Wij denken zelf dat het is gekomen, doordat hij vroeger toen hij klein was, wel 2x geopereerd is aan zn zaadballen. Echt zeker weten doen wij het niet en de artsen ook niet, maar wij denken wel dat de zaadkwaliteit daardoor verminderd is. Jouw verhaal is ook erg bijzonder! Ik snap ook niet waarom het bij ons maar niet lukt, wij hebben elke keer genoeg embryo's, maar het nestelt gewoon niet in. Snap er echt niks van!
Dat lijkt me ook vreselijk frustrerend inderdaad! Dan heb je wel genoeg goed embroy's maar dan blijven ze niet zitten.. En toch elke keer weer die weken afwachten.. Vreselijk zeg!! En neeee natuurlijk ligt het niet aan die spataders overal, maar ik vind wel dat er bij mannen maar heel weinig onderzoek wordt gedaan naar de reden van het slechte zaad! In sommige gevallen is er dus best wat aan te doen. In jouw geval natuurlijk een heel ander verhaal, maar je snapt wat ik bedoel.
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt, en ik zou willen dat er meer onderzoek naar gedaan werd en dat er iets aan gedaan zou kunnen worden, maar dat is gewoon niet zo....helaas!
sabrien wat fijn dat je toch verder kan en niet weer moet stoppen danah niet iedereen moet beginnen met de pil slikken als je begint met ivf/icsi ik heb het nog nooit gehad timon wat vervelend dat je langer moet wachten ik heb ook gehad eerst een gesprek met de arts gaan ze alles uit leggen daarna krijg je een afspraken kaart met alle spraken die ze alvast kunnen maken zoals spuit instructies en misschien voor de eerste echo hoop dat het allemaal een beetje achter elkaar is en je snel kan beginnen met je behandeling want van dat wachten word je af en toe niet goed
Sabrien goed nieuws dat je door kan gaan en Lindinha wat knap dat je er weer voor gaat. Heb echt bewondering voor je. Timon wat jammer dat je nu moet wachten. Maar het komt goed. Sabine wat fijn dat je na 3 jaar zwanger bent. Mag ik vragen wat voor een behandeling je daarvoor gehad hebt. Sta nog helemaal aan het begin en weet sowieso nog niet eens of ik wel ivf mag doen en hoop nog steeds dat het heeeeeeeeeeel misschien niet nodig is. Deze week voor het eerst met ovu test gewerkt en dus ook op de juiste tijd gevreeën en wie weet. En anders een afspraak maken maar durf eigenlijk niet zo goed. Maandag heeft mijn vriend nog een sperma-onderzoek en dan wil ik begin maart (rond mijn nod) een afspraak plannen voor de uitslagen. Vanaf nu wat meer tijd dus hopelijk ook meer rust. Fijn weekend allemaal, Liefs, Lente
Lente ik heb 6x iui gedaan en 4ivf waar van de laaste gelukkig gelukt is bij ons lag het zo wel aan mij als me vriend ik heb 1eierstok dat werkt en me vriend had niet veel levende cellen maar we zijn wel zwanger geraakt en dat maar met 2,5 miljoen cellen hadden het nooit verwacht ik had met de punctie 10 eitjes en allemaal bevrucht