IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Je kan als het goed is het water bij elkaar optrekken en dan één voor één de ampullen oplossen. uiteindelijk heb je dan één spuit met 10000 eh.

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja zo dacht ik ook!!! Ga ik gelijk doen!!

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Doe dat maar;)

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Auw! Deze prik deed me zeer ;).

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bedankt trouwens voor je hulp! Ben blij dat je online was!

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Graag gedaan meid!!
    En inderdaad de pregnyl is best pijnlijk omdat de vloeistof wat dikker is...;)
    Nu miks meer spuiten en donderdag de punctie,... ik duim hard voor je!

Nu ga ik lekker naar mijn bedje;)

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Als ze maar niet eerder springen hihi. Nee meen het serieus! Ze mogen niet eerder springen, maar moest vanavond ook nog de cetrodide zetten...

Lijkt me dus dat ze niet eerder springen toch? Heb namelijk het idee dat rechts heel graag wil springen door de druk, het zit "in de weg".

Ga jij maar lekker slapen, knabbel en babbel hebben hun rust nodig ;).

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat hebben jullie veel geschreven!:$

Een verplichte pauze. Eind deze maand naar de fa om over de 2e ICSI te praten en ik hoop vlot erna met de pil te kunnen starten. Hopelijk de deca eind december erin en ongeveer een maand later de punctie en tp te hebben.

123, die wachtweken zijn killing. Ik vind zelf de 2e week een hel.

Daffie, heb je eerder ook last gehad van je eierstokken zoveel dagen na de punctie? Wat fijn dat jullie zoveel aandacht aan knabbel & Babbel geven. Die kusjes...;)
    Onder de 36 mag je alleen bij de 3e IVF/ICSI poging kiezen.

Babii, wat heb jij een goede fm gehad! Waarschijnlijk 8 follikels is een mooie score. Wat fijn dat het eindelijk bijna zover is. En ja, jij heb 6 mm bms. Als je emmy maar gaat plakken! Donderdag is THE DAY!:D
    Lief dat je vriendin vrij had genomen om mee te gaan.
    Oja, ze zullen met de punctie niet je bms nogmaals meten. Ze hebben andere dingen aan hun hoofd.

Maria, een vertraagd ei. Prettig om dit eindelijk duidelijk te hebben.
    Wat vaag dat ze je zonder de check van de rechter eierstok had willen weg sturen. Maar goed dat je erover heb gesproken zodat ze verder is gaan kijken. Succes morgen met je fm!
    Je heb al eerder over EMLA geschreven. Misschien toch wel interessant voor straks met de deca.

Marlayne, welkom hier. Heel veel succes morgen!

Juulzon, is je ongi al doorgebroken? Je weet gelukkig wanneer je kan starten met het spuiten. Je uitgangsecho staat ook al gepland. Dit is in ieder geval geregeld.
    Ik heb met de 1e keer deca spuiten geen last gehad, maar de laatste keer was erg lastig. Toen heb ik ook 4 weken gespoten.:(

Spannendetijden, jij bent er ook weer eens. ;) Wat een spannende week is dit nog voor jou.

Babii, hoe ging de pregnyl? Wat spannend gaat het nu worden.
    Met de volgende punctie wil ik ook graag een pijnstiller als dormicum, want die gekte van de vorige keer wil ik niet nog een keer.
    Fijn dat je nieuwe werkgever zo duidelijk is over jou en IVF. :D

Hihihi, ik kan me die hilariteit bij Maria nog wel heugen. :p

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hahahahaha, het was ook hilarisch, want ik was het echt 3x aan het lezen en snapte gewoon niet wat Maria bedoelde haha. En uiteindelijk dus wel :p.

Het is heel spannend en snap dat jij een pijnstiller wilt vragen. Maar goed dat de artsen het niet nogmaals weten en genoeg aan hun hoofd hebben :p. Kan je zeggen, ze moeten zelfs oppassen dat ik ze geen schop verkoop met mijn rare reacties van onderen hahahah.

Meten ze met de TP wel je BMS? Lijkjt me dat die door de Pregnyl nog wel even groeit (wat een **** spul zeg). HCG zorgt altijd voor een iets dikker bedje van je BMS, want zodra je zwanger bent gaat het BMS extra groeien.... Dus laten we hopen dat ie dit nu afmaalt.

En dan na de punctie moet ik aan de Utrogestan... Zucht........ Ben blij als ik even medicatie vrij ben :D.

10. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve babii, wat goed dat je m zelf hebt gemengd. Ze springen niet hoor! Ik ben blij dat het Vu het voor je mengt.... Mag ook wel een keer iets positiefs over gezegd worden.
    Hij doet zeer he?
    aiaiai
    je zal t morgen ook nog wel ff voelen...

11. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    haha Timon.. jaaa ik was een goudeerlijke grapjas van die dormicum:) hahaha

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Weet je het zeker? Ook niet die grote eitjes al? Moest vanavond nog Cetrodide zetten (deca) en die is om 19.00 uur gezet en om 22.50 uur de Pregnyl.

Whahahaha die grap was ook geweldig, maar ik ben zooo traag van begrip door die hormonen :).

Doe jij nu ovulatietesten totdat je eitje springt of FM's?

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Met de tp meten ze niets. Het apparaat staat niet aangesloten in de kamer. Dat vond ik erg jammer, want had stiekem op een fotootje van ons 1e emmy gehoopt.

De mutsenbollen zijn ook hormonen, hoor. Je hoeft niet te spuiten, maar te ............ *Timon zal het niet tikken;)*

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja ik heb die mutsenbollen al heel vaak gebruikt en op den duur werd ik er aardig dizzy van ;).

Al met al zijn het **** hormonen, maar beter als de injecties met mijn prikangst haha.

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat is er veel gekletst!!!!

Maria, succes met de FM morgen, spannend! Erg goed dat je hebt aangedrongen dat ze beter keken... zou eigenlijk niet mogen... Maar goed. Ben trouwens heel heldhaftig geweest, zie egootje ;)!

Timon, tja - zo'n verplichte rustmaand... is dat net moed, know what you mean... Hopelijk gauw groen licht voor ICSI2

Zeehondje, wanneer denk jij je je tp ongeveer te hebben?

Babii: ben trots op je, zelf de mengelmoes gemaakt en gespoten! Enne, die eiren springen echt niet eerder, no worry's! Erg spannend overmorgen....

Egootje: De ongie is anders dan anders, maar ongie is ongie... :( Alleen helemaal geen krampjes of buikpijn (wat fijn is!). Maar de ongie is wel minder heftig dan met de hormonen en na de IVF. Wellicht door de utro dat-ie anders heftiger is? No idea...
    De 1e decapeptyl zit erin. Ik spuit 'm nu dus in de zijkant van mijn bil / heupvetje. Heb op mijn buik niet zo heel veel vet en ze hebben me gezegd dat het niet uitmaakt. Maar wel apart, moet echt even kracht zetten voor hij erin zit, maar eenmaal in mijn vetje ;) valt het mee. Alleen had vandaag wel een grote bloeddruppel toen ik de naald eruit haalde! Maar had de naald er ook helemaal in. Kan dat kwaad eigenlijk? Dus ik durf nog een maandje zonder verdoving ;).

Verder weer bij de acupuncturist geweest. Hij kon voelen aan mijn lage energie dat ik erg moe was.

Do 18nov dus voor de 1e echo, om te kijken hoe de MEnour aanluit, moet ik vrijdag as mee beginnen en daar zie ik wel tegenop. Drie buisjes mengen, iedere dag. Die Puregon pen kon je nog makkelijk meenemen, maar dit... Wordt erg lastig.... Maar goed, alles voor een wonder!

Ga nu gauw mijn bedje in, ben kapot...

Tot morgen kanjers!

xxxx

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Jeetje Huul wat ben jij dapper zeg!
    Ik had net mn laatste FM.
    het hoofd van de afdeling deed het. En zonder prikken, naar duwen, handen drukkend op m'n buik, kreeg ik een slijmvlies van ruim 9mm te zien en een rare platte langwerpige/ovale follikel (heb ik weer) die gemiddeld 16 mm is nu. Morgen mag ik de Pregnyl spuiten.
    Potverdrie... gaat het tóch weer gebeuren allemaal.

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Autjs Juul, ik zou hem nooit in mijn bil durven zetten.... Het is niet erg als er achteraf bloed uit komt, er staat wel in de gebruiksaanwijzing als het bij voorbaat al bloed dat je de ampul dan weg moet gooien.

Heb zelf met regelmaat een bloeddruppel eruit gehad, gisteren na me Pregnyl zelfs nog....

De Menopur is erg rot om te mengen. Ik adviseer je dan ook om tijdens het breken van de ampullen een gaasje om je vingers te doen, zodat het glas niet in je vingers gaat zitten, want halleluhja :p. Dat deed de eerste keer zeer bij me hahahahaha.

@ MariaC, wauw morgen de Pregnyl! Wat spannend en inderdaad het gaat weer gebeuren meissie. Maar dit keer hopend op een knal roze streep ;).

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Babii;
    Fijn dat het pregnyl mengen nog gelukt is!
    Bij ons in het ziekenhuis mag je eerst even het lab in en zetten ze de embryo onder de microscoop, je ziet 'm dan vergroot op het beeldscherm. Tijdens de tp maken ze gebruik van een uitwendige echo. Dan zie je dus op het scherm de eendebek, daarna de buitenste catheter en dan de binnenste catheter. Dan spuiten ze het vloeistof mét het embryo op de goede plek. Je ziet dan echt een heel fel puntje oplichten op het scherm.
    Ze meten niet je bms meer op trouwens, dat dus niet. En helaas krijgen we ook geen fotootje mee.

Juulzon;
    Ik moet maandag 15 november voor de eerste echo. Daarna ovutesten gaan gebruiken en wachten op positieve test in de ochtend. Rond half 12 kan ik dan bellen naar het lab en gaan ze ontdooien. Drie dagen ná de positieve ovulatietest is de tp!
    Ik verwacht dat de tp rond 25 november zal zijn. Als mijn cyclus in ieder geval weer ongeveer even lang is.

Maria;
    Bij ons gelukkig alle cryo's apart ingevroren. En als er eentje niet helemaal goed ontdooit en ze weten niet of hij nog verder gaat delen, dan ontdooien ze er gelijk nog eentje. Als ze toch beide gaan delen dan worden ze gelukkig allebei teruggeplaatst.
    Mogen er bij jou niet twee teruggeplaatst worden? Wat is dan daar de reden van als ik vragen mag?

19. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @ Zeehondje--> Het VU doet aan single embryo transfer. Gewoon protocol dus... Ik baal er van. Het zal gerust zwaar zijn, een tweelingzwangerschap. Maar dat toch honderdduizend keer liever dan geen.
    Bovendien ken ik al 3 stellen die in verwachting zijn van 1 kindje terwijl er 2 zijn teruggeplaatst.
    X

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ meiden uit het UMCU...

Als wij vanuit Culemborg om 09.00 uur weggaan, zijn we dan om 10.00 uur in het UMCU? Ik moet om 10.30 uur voor de punctie en neem aan dat manlief geen 30 minuten nodig heeft voor de semen...

Maar wilde even weten of we het dan redden.... Laatst toen ik er om 08.30 moest zijn hebben we er z;n 50 minuten over gedaan...

Deel Deze Pagina