Ik weet niet precies hoe lang je er over doet vanuit Culemborg, wij hadden alleen afgelopen donderdag dat de parkeergarage vol was . Nooit eerder gehad...maar wel heeeel irritant! Heel veel succes met de punctie meis!!
Meiden, reageer niet zo heel veel meer maar lees nog wel regelmatig mee en leef ontzettend met jullie mee! Hoop zo dat jullie allemaal snel een positieve test in handen hebben!
Babbi; wij gaan vanuit Nieuwegein altijd 45 minuten vantevoren weg om er zeker van te zijn dat we op tijd zijn. Heel erg veel succes morgen!!
Ja, lijkt me dat een uur toch ok is Daffie??? Dank jullie wel!! PS ben jij dan ruim op tijd (hoeveel speling nog)?
Maria, fijn dat deze fm zo prettig is verlopen. Morgen de pregnyl. Het gaat er echt aankomen. Juulzon, de deca bijna in je bil zetten lijk me niets. Hmmm, dat vetbultje zit bij mij dan toch op mijn buik. Zeehondje, jij ziet dan al meer dan wij! Jammer dat we geen fotootje meekrijgen. Babii, aan een uur heb je vast wel genoeg. Misschien aansluiten bij de brug van Vianen. Ik hoop dat het weer geen roet in het eten gooit. Ze geven erg slecht weer aan. Kiki, lief dat je wat van je laat horen. Hou je ons wel op de hoogte hoe het met je gaat?
Hmmmm, nou zie nog niks bijzonders in het weerbericht van de provincie Utrecht. Zal wel weer elders zijn, maar heb besloten om 08.50 uur weg te gaan. Drinken we desnoods nog een kopje koffie daar of moet ik nuchter zijn?? Heb het idee dat mijn eitjes al weg zijn .... Zal wel niet zo zijn hoor, laten we hopen van niet. Nu ga ik lekker een kruikje warm maken met een warme kop thee en mijn angst overwinnen *bibber, bibber*
Je eitjes zijn vast niet weg. Morgen na 10.30 zie je ze verdwijnen. Je hoef niet nuchter te zijn. Heel veel succes!!!! Ik duim voor veel eicellen en goede zwemmers waaruit veel gearrangeerde huwelijken ontstaan.
Babii, hoe is de punctie gegaan? Hoop dat het een beetje is meegevallen. Hier is alles goed, ben alleen behoorlijk misselijk. We hebben vorige week donderdag de eerste echo gehad en het hartje zien kloppen. Dat was wel even een fijne bevestiging van alle 9 positieve zwangerschapstesten . Maar ik merk dat ik het hoe dan ook nog steeds niet helemaal durf en kan geloven, en er dus ook nog niet altijd volop van geniet.
Hey meiden, Vandaag was de punctie. Vanochtend om 10.00 uur moest mijn man zijn semen inleveren. Ik had verwacht dat het hem niet ging lukken in het ziekenhuis, maar op één of andere wonderbaarlijke wijze was hij binnen 10 minuten het bewuste "kamertje" uit. Om 10.30 uur zou ik naar binnen geroepen worden, maar helaas dit liep uit. Om 10.45 uur was ik dan eindelijk binnen en werd warm welkom geheten door een jonge vrouwelijke IVF arts en een verpleegkundige. Alvorens ze startte werd me verteld hoe alles te werk ging. Mijn eigen IVF arts had heel duidelijk opgeschreven dat ik een mega angst voor een eendenbek had en in het ziekenhuis lijdt aan extreem vaginisme. Dit had deze arts ontzettend goed doorgelezen en ik mocht me alvast uitkleden en in de stoel gaan liggen. Erg charmant om daar te liggen met je benen wijd en een arts tussen je benen. De arts sprak met me af dat ze van tevoren zou zeggen wat ze ging doen en bij alles tot 3 zou tellen, voordat ze ook daadwerkelijk een stap nam. Met alle respect, maar petje af voor deze arts, want ze hield zich aan haar woord! Allereerst ging ze mijn schede schoonmaken en kreeg ik 2 injecties, zowel links als rechts ter verdoving. Vervolgens mocht die verschrikkelijke eendenbek eruit en ging men mijn infuus klaarmaken. Nu is er een aardige miscommunicatie tussen de arts en verpleegkundige geweest, want van de arts moest ik van tevoren een pil dormicum innemen zodat men morfine per infuus kon toedienen. Als ik dit per infuus kreeg (dormicum) kon men geen pijnstiller meer geven. De verpleegkundige die me afgelopen maandag belde zei dat ik toch via het infuus dormicum kreeg en de pil niet hoefde in te nemen. Uiteraard heb ik toen direct aangegeven dat dit niet conform afspraak met de arts was, maar de verpleegkundige had het tot tweemaal toe nagevraagd, nou prima. Dat geloof je dan toch? Dus toen ik daar binnenkwam was de arts best pissig dat ik geen pil met dormicum had ingenomen en zou de verpleegkundige hierop aanspreken. Ze zei: de verpleegkundige moet niet HAAR beleid voeren, maar mijn BELEID volgen en als ik zeg dat patiënte een pil moet, dan moet ze niet zeggen dat het niet zo is. Gelukkig wist ik me met hulp van een lieve verpleegkundige te ontspannen, zodat ik morfine per infuus kreeg toegediend. Uiteindelijk ging de inwendige echo naar binnen met daarop de naald bevestigd en op een gegeven moment zag ik heel mooi de follikels in beeld. Ze zei: ik ga weer tellen tot 3 en dan voel je even een venijnige prik en daarna nog een klein prikje. Autsj! Dat voelde ik inderdaad, my god zeg.... Maar de daarop volgende follikels waren gevoelig, maar minder pijnlijk. Uiteindelijk waren we klaar en toen schrok ik van het bloed dat er van onderen uit kwam. Schaamde me echt rot, maar wist niet dat ik ging bloeden! Uiteindelijk heeft ze me weer van onderen schoongemaakt en heeft de verpleegkundige een lekkere warme washand gemaakt en aan me gegeven. Maandverbandje klaargelegd en daar ging ik, knetterstoned door de morfine naar de uitslaapkamer waar meerdere vrouwen lagen. Iedereen voor hetzelfde doel: een wondertje! Niet erbij vergeten te zeggen dat ik de arts heb gevraagd mijn BMS even na te kijken en op te meten, dit vond ze geen enkel probleem en deed ze met alle liefde. Ze zei: je hebt een mooie triple line... Ik: een wat? Zij: een triple line... Ik???? Ze zegt een prachtig BMS met 3 lagen en mevrouw hij is 7.4 mm OOOOO GEWELDIG, kon haar wel zoenen! Dit komt mede door de Pregnyl die het BMS op het laatste moment nog iets aandikt en vanavond de Utrogestan doe het afmaakt. Bij de meeste vrouwen hoorde ik: er zijn 3 eicellen gevonden en de zaadjes waren niet zo goed. Één man moest het zelfs overnieuw doen en wij kregen te horen: Er zijn 100 miljoen goed bewegende zaadcellen gevonden en 11 eicellen waarvan een BMS van 7.4 mm. 14 november wordt ik tussen 10.00 uur en 11.00 uur gebeld of er een bevruchting heeft opgetreden en heb ik tevens de terugplaatsing. Een dubbele dag, want het is ook de dag dat we ons kindje verloren zijn in 2006. Nu vraag ik me alleen af of de 11 eicellen die ze gevonden hebben, ook bruikbare eicellen zijn? Liefs van mij PS ik reageer zo even op iedereen....
Babiii Wat een mooi verslag! Jij dappere vrouw! Hoe is het met de na-pijn? Ego--> Ik mag vanavond- correctie, mijn lief mag vanavond, om 10 uur de pregnyl zetten. Maar is heb zoveel stress! Verbouwing thuis die niet goed gaat, deadlines op het werk, dat ik denk dat het door al die stress niet gaat lukken... arrghhh
@ MariaC, dan moet je elke avond even lekker een half uur of een uurtje op bed gaan liggen, lekker met rustige muziek aan, boekje lezen of gewoon lekker relaxen. Je moet jezelf even tot rust laten komen. De napijn....??? Sjonge, die is wel heftig haha. Ik stapte knetterstoned van die stoel af en zeg: moooiiii nu is de druk weg . Hun zeggen nog: dit komt terug mevrouw, want de blaasjes vullen zich met vocht en bloed.. Ik owwww.... Nou nu doet rechts dus 3x zoveel pijn en links voel ik dus niet...
@babii en mariac wat spannend voor jullie weer wat een hoop cellen bij je man bij mij was het toen ik zwanger raakte maar 2,5 miljoen ben benieuwd hoeveel er bevrucht raken zal voor je duimen
@ Sabine, bij ons is het probleem ook niet het zaad, maar echt mijn eisprong en baarmoederslijmvlies . De eerste 4 onderzoeken had mijn man uitermate slecht zaad, maar achteraf vertelde hij helemaal blozend dat alles ernaast lag. In het UMCU is er toen opnieuw getest en toen had hij 40.5 miljoen goed bewegende zaadcellen. En nu waren het 100 miljoen goed bewegende zaadcellen, maar omdat alles dus in het potje terecht komt en niet half ernaast . Beetje rot om dat hier te schrijven dat manlief zulk goed zaad heeft, maar ik ben dus het probleem hier . Gelukkig heb ik inmiddels weer een eisprong, maar wederom een matig BMS van 5.6 mm (normaal altijd 1 á 2 mm).... En die 7.4 mm nu is echt een hoge uitzondering, dus hoop op een innesteling en zeker op een embryo, maar lijkt me wel toch??? Als ze trouwens 11 eicellen vinden, zijn deze dan ook allemaal mogelijk om te bevruchten (afhankelijk of er bevruchting optreedt)? Nu begint het slopende wachten met de wachtdagen tot het telefoontje. Men, hoop dat er in ieder geval bevruchting optreedt.
Lieve Babii, je bent de eerste die ik hier 'ken' die een 100% vruchtbare man heeft. Enige probleem is een mik probleem en jij hebt nu gewoon tóch nog een Hästings Boxpring jongee!
bij mij waren er 17 gevonden en 10 waren bevrucht en dat met 2,5 miljoen heb er nu nog 8 ingevroren bij mijn lag het zo wel aan me man en aan mij ik heb maar 1 eierstok dat werkt hoe dat kan geen idee er is geen verkleving of iets er zullen er echt wel bevruchtingen zijn geloof dat het 1 op 2 is maar weet het niet zeker waneer hoor je of er bevruchting is en waneer de terugplaatsing?
Whahhaaha Maria, jaaaa ik heb een boxspring, nu hopen dat beebje daar lekker gaat innestelen. Ja, vind het ook moeilijk om te schrijven dat hij goede zwemmers heeft, maar ja.... Die zwemmers bereiken niet hun doen en als ze dat doen gaat het fout door mijn BMS. Nu hopelijk niet. En ach, hier ben ik het probleem, dat kan dus ook. Is niet dat ik zomaar IVF krijg. @ Sabine, wauwwww dat zijn prachtig veel bevruchtingen . Dus ik kan ervanuit gaan dat de eicellen die nu gevonden zijn ook daadwerkelijk bevrucht kunnen worden? Rechts deed overigens onwijs veel pijn met aanprikken en links voelde ik minder...
helemaal zeker kan je het nooit zegen ligt denk ook aan de conditie van de eitjes het moeilijk tezeggen word je zaterdag gebeld? over de bevruchting? het is zenuweslopend deze periode zo ie zo vond ik alles zwaar maar allemaal waard geweest