IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zeehondje, i know... Ik weet inmiddels hoeveel cellig hij was, maar denk ga het hier niet nogmaals plaatsen. Wilde er geen mensen mee voor de kop stoten.

Hij was al ontelbaar, ze hadden het over een klompje cellen.

Goh, worden jullie ook zo moe van de Utrogestan? Men, ben bekaf!! Nu heb ik 2 weken vakantie gehad, maar ik was altijd vroeg op... Heb ook duizelingen en dat hoort ook bij de Utro...

Bah, ze steken hier al vuurwerk af, irritante mensen.

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik wordt stilaan gek hier....voel me lichtmisselijk, maar ook alsof ik ieder moment ongesteld kan gaan worden. Heb vanmiddag wel testen in huis gehaald, maar durf nog niet. Zit nu op dag 10 na de TP.:(:(:( Wat zouden jullie doen?

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Daffie, ik ga even een verhaal plaatsen die ik net ergens anders plaats. Let op:

@ All,

Ik wist bijna zeker, toen ik gisteren een negatieve ovulatietest had. Dat mijn HCG van de Pregnyl bijna mijn lijf uit was... En jawel, vandaag getest met onderstaande afbeelding als resultaat.

Het is bizar snel, want heb 10.000 IE gespoten, maar mijn lichaam is altijd al snel geweest. Heb soms ook menstruatieachtige krampen dus ben er bang voor dat er toch een menstruatie gaat doorzetten...

Maar over 2 dagen test ik nogmaals om te kijken of de Pregnyl dan helemaal weg is, maar ben daar wel van overtuigd aangezien mijn test hartstikke licht is.

IK ZOU DUS ZEGGEN: TESTEN!!!!! Je ziet hoe snel het mijn lijf uit is, maar ben altijd zo snel. Jammer dat je niet gekeken hebt of de Pregnyl weg is, maar damn............ spannend!!!! IK DUIM!!!!

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Babbi; ik heb Ovitrelle gespoten gisteren 2 weken terug....weet niet en kan niet vinden wanneer dat je lichaam uit is.

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ovitrelle was bij mij altijd op 7 DPO mijn lichaam uit, dus 9 dagen na het inspuiten.... Het breekt heel snel af.... EN als het 2 weken terug is kan je zeer zeker testen!
    Zelfs als met Pregnyl, maar 14 dagen geleden. Dan is het zeer zeker je lijf al uit meis.

Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Ovitrelle

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Oooooo daffie! ik hoop het zooooooooooooooooo voor je!!!

7. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland

Half 10 vandaag moest ik de IVF poli bellen

"Helaas ik heb slecht nieuw voor u..."

(....of course......)

De embryo's hebben het niet overleefd. Ik bracht hier tegenin dat in de folder staat dat als het mislukt dat er meteen een volgend rietje ontdooit wordt.

Jaaa... dat hadden ze óók al gedaan. Maar die deden ook niet heel goed en daar zou ik vrijwel zeker niet zwanger van worden. Ze vond het sneu me dáárvoor de wachtweken in te laten gaan...

Godsiemikkie... al is de kans maar 3% is, zet ze er dan allebei in.... Nooit geschoten....

Nu zijn we dus al 5 embryo's kwijt, incl. de eerste verse terugplaatsing en ik mag me meer vrolijk melden bij de eerste dag van een volgende menstruatie. Ze kon zien dat ze nu wel de twee minst goeie rietjes had ontdooid... (what the %$$%#*&)&!!!! De 2 MINST goeie rietjes?
    Even de behandelingssamenvatting terug halen:

Er waren 27 eitjes gevonden.
    7 eitjes waren niet voldoende uitgerijpt. Deze zijn niet mee genomen in de ICSI procedure. De resterende 20 eitjes wel.
    Alle 20 geprikte eitjes zijn bevrucht en er zijn 20 embryo's ontstaan.
    Hiervan is één embryo terug geplaatst.
    Van de overige 19 embryo's hebben 12 embryo's zich voldoende ontwikkeld om voor de cryo procedure in aanmerking te komen (en zijn inmiddels al ingevroren).

We hadden TWINTIG (!!!!!) EMBRYO'S, daar vriezen jullie er maar 12 van in en dan ontdooien jullie eerst de 'slechtste' terwijl het invries beleid al zo streng in bij jullie.... En ze waren zo goed en allemaal zo mooi 8-cellig??!! Ik klaagde nog even zwak dat ik het echt stom vind dat ze per 2 worden ingevroren. "Nou dat is dus precies hierom", zei ze. Nou, zei ik weer.... "Dan mag je de folder wel aanpassen, want daar staat dat maar 15% het niet overleeft, en bij ons hebben 4 van de 12 het nu al niet gehaald...."

Goed... volgende maand weer dus. Weer wachten, weer al dat geklungel met echokoppen en staigaires....Dan mag ik weer zo'n fantastische Pregnylprik (wat doet die zéér!) en dan....

Weet je.... ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen in.

Al onze embryo's vallen uit elkaar, al dan niet in mijn buik....

We hebben er nog 8 in rietjes van 2
    Volgende maand weer 2 rietjes weg. Nog 4 over
    De maand daarna wéér... alles op

En dan nog een complete poging?

My god...

Ik weet niet of ik dat wel kan.
    In ieder geval niet in Nederland.
    Dat geklungel, met m'n overstimulatie en verkeerde diagnoses....
    iedere dag prikken....
    Ik wil niet nog een keer zo'n hel van een punctie.

het regent geboortekaartjes in onze brievenbus.
    Ik begin me naar en jaloers te voelen bij mensen waarbij het wél lukt.
    Zo ben ik helemaal niet.
    Maar het gebeurt wel.

Ik stop nu met schrijven... Ik moet nog vier 'gefeliciteerd met jullie zoon/dochter' kaarten schrijven, en me excuseren voor het feit dat we maar liever niet langskomen...

(.....)

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jeetje Maria, kan me voorstellen dat je pislink bent op ze! Moet ook zeggen dat ik het giga onprofessioneel vindt! Waarom de 2 minste pakken?

Meid, ik vind het echt vreselijk voor je.... Dikke knuffel.

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden;

hier is het helaas over en uit. Dacht ik gisteren nog dat het de goede kant opging. Vannacht om 4 uur werd ik wakker van de buikpijn en wist ik het eigenlijk al. Vanmorgen zag ik inderdaad dat ik ongi was geworden:(:(:(:( Dat waren dus de pogingen voor een brusje. Ben ontzettend teleurgesteld, maar heb alleen vamorgen even gehuild. Ik kan er niets aan veranderen en wil niet in de teleurstelling blijven hangen..... Nu gaan we komende tijd eens even rustig nadenken of we zelf nog een poging gaan bekostigen of dat we het erbij laten...zal een moeilijke keus worden denk ik:(:(:( (is toch veel geld voor iets waarvan je niet eens weet of het gaat lukken).
    In mijn hart wil ik door, maar ik wil ook niet continu in de hormonen zitten en misschien de ontwikkeling van ons meisje missen...ach ik weet het even niet en ga er goed over nadenken

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ooo daffie toch! Lieve schat, wat ontzettend *****.

Kan me voorstellen dat je in dubio zit lieverd. Ga eerst goed uitrusten en denk goed na. Bah, bah bah!
    @ all, zelf heb ik echt het idee dat het GAME OVER is…. Zit nu 4 dagen na TP en heb buikpijn alsof er een menstruatie doorzet. Het is met vlagen, maar onwijs irritant. Heb dus ook het idee dat het niet gelukt is bij me en helaas voel ik dit altijd goed aan :(.

Zit pas op 6 DPO volgens mij, want volgens mij had ik donderdag 11 november tijdens de punctie een eisprong. Dus zit ik 6 DPO en 4 dagen na TP (met zonder meegerekend).... Veel te vroeg toch? Bah, dit is VRESELIJK! Ben helemaal verdrietig :(.

11. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Daffie.... wat kl*te...

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Daffie, lieverd toch... Knuffel... Neem de rust, de tijd... Maar die telurstelling is zó killing.. bah... En volg je gevoel. Beter spijt van iets wat wat je wel hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan... xx

MariaC, TE GEK VOOR WOORDEN :( :(! Dit geloof je toch niet... Zou er wel wat van zeggen hoor.... Weer een maand wachten...

Pfffff..

En babii, ik vind het toch echt meer als een innesteling klinken... ;) !

xxxx

Udeetje: Ik heb morgen mijn 1e echo na 6 dagen menopur 225eh... Ben best zenuwachtig, omdat we de vorige keer uiteindelijk maar 5 follikels hadden (en 3 eitjes, 2 bevrucht, 1 overlevende van slechte kwaliteit...) Dus heb het gevoel dat als ik nu misschien niet goed op de menopur reageer, ik gewoon geen kans meer heb. Stom hé?

Morgen meer...

En sterkte lieve meiden!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    MariaC; wat is dit nou voor onzin en vaag gedoe van het ziekenhuis zeg. Echt, ik leef heel erg met je mee. Dit verwacht je toch niet. 4 embryo's die niet goed ontdooien. En waarom hebben ze ze dan ingevroren, als ze blijkbaar al de 'minste' waren? STOM
    Mag ik vragen waarom ze niet nóg een rietje ontdooien en doorgaan totdat er wel eentje het overleeft?
    Dat doen ze bij ons namelijk.

daffie, nee, kreeg hoop bij je eerste berichtje die ik las. En nu lees ik dit, super k*t zeg.
    Heel veel sterkte met het maken van een beslissing.

Juulzon; SPANNEND!

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Juulz, nou ik denk juist dat je goed op de Menopur reageert! Dat is echt super spul liefje. Snap je onzekerheid hoor, maar ga jij maar lekker daarheen morgen en ons morgen positief nieuws brengen ;).

En een innesteling haha? Die duurt echt geen hele dag :p. Heb net gehoord dat de Utro ook voor buikpijn kan zorgen...

15. 123

123 Niet meer actief

Wat is het hier rustig... waar is iedereen?

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje, heel rustig hier idd. Dacht dat ik wel wat bij te lezen zou hebben. Maar dat valt even tegen zeg.

Zelf wel weer nieuws. Zaterdagochtend positieve ovutest. Dus woensdag is de cryo-tp (als het ontdooien goed gaat).
    En dan op 5 december testen, zou echt een super mooi sintcadeautjes zijn en een vroeg verjaardagscadeautje voor m'n man (9 december jarig)!!!!

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zeehondje, super fijn meid!!! Ik hoop zo dat de cryo direct goed ontdooit, maar ga daar wel vanuit :D.

Heb zelf niet veel te melden, behalve dat ik veel en ook veel ongezonde buikpijn heb en dat betekend hier game over. Heb het nu al 4 dagen en ben er zo beroerd van dat ik met een kruik op bed lig. Niemand kan mij vertellen dat dit erbij hoort (hoor ik dus steeds).

Nog 3 dagen Utrogestan en dan is het klaar. Ben benieuwd hoe ze in het ziekenhuis mijn BMS dikker gaan krijgen, want die wordt met progynova niet dikker als 5.6 mm en met mijn eigen cyclus ook niet dikker. Merkte wel dat me BMS na de Pregnyl shot ruim 1,5 mm dikker was... Dus wellicht dat opperen, maar vindt het zonde een cryo te laten ontdooien, als mijn BMS 5.6 is.

Dit moet echt heel goed met de arts besproken worden, maar zit ook met een nieuwe job. Kan dus niet continu naar het ziekenhuis :(.

18. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland

4 van onze cryo's hebben het ontdooien niet overleefd...ik moet dus even wachten op een volgende cyclus.
    Niet zo veel te vertellen in de tussentijd....
    Niemand zal echt zitten te wachten op mijn cynisme nu ;)

19. 123

123 Niet meer actief

Hey MariaC we zijn allemaal in elkaar geintereseerd dus als jij je verhaal kwijt wil dan moet je dat lekker doen hoor! Wat onzettend balen dat de cryo's het ontdooien niet overleefd hebben. Maar je had er toch heel erg veel na de punctie? Of moet je nu weer opnieuw beginnen met spuiten?

@ Babii, wat naar zeg die buikpijn en al 4 dagen lang. En die onzekerheid, niemand kan in je buik kijken wat er aan de hand is. Word je baarmoederslijm ook niet dikker door de utrogestan? Nog niet opgeven hoor, je bent nog steeds niet ongesteld geworden!

@ Zeehondje, spannend, woensdag de cryo terugplaatsing. Hoe lang duurt het voordat een cryo helemaal goed ontdooit is? En 5 december testen dat zou toch een geweldig sinterklaas cadeautje zijn! Als bij mij het hartje klopt, dan wil ik het 5 december aan mijn ouders vertellen.

Hoe gaat het met Timon en Daffie?

Ik heb nergens last van, geen krampjes of steekjes en dat maakt mij echt enorm onzeker en bang. Ik voel me nu net zoals ik in die wachtweken zat en ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten en blijf heel hard hopen op een kloppend hartje...

Fijne zondag nog!

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ 123, Utrogestan is er niet om je BMS dikker te krijgen, maar puur om hem intact te houden. Mijn BMS en die van andere vrouwen wordt daar dus niet dikker van.

Ik heb gelukkig geen onzekerheid, want me gevoel is altijd juist. Dat ik niet ongesteld ben komt door de Utrogestan, heb dat al ruim 7 maanden gebruikt en ik bloed pas zodra ik ermee stop. Nooit eerder....

En wat jezelf betreft, je hoeft niks te voelen he. Mijn zusje heeft haar hele zwangerschap niks gevoeld. Maar snap die onzekerheid wel. Nog even en je ziet een kloppend hartje!

Deel Deze Pagina