IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Even melden dat ik weer ben.;) Enkele dagen geen zp doet goed. Even minder met de mmm bezig en wel/niet goede berichten.
    In deze dagen heb ik gemerkt dat ik het niet prettig vind om nieuwe zwangerschappen in de omgeving te vernemen. Dan voel ik me wat down worden. Maar ook andere dingen (moeder, werk) doen een heleboel met me.

Maria, wat heb ji een K..periode gehad. Dat zh maakt je wel erg onzeker en eigenlijk ook erg boos door hun manier van handelen. Je lijkt er niet serieus genomen te worden en dat doet pijn.

Lieve Daffie, wat vreselijk om jullie :(nieuws te lezen. Met tranen in mijn ogen zit ik dit te tikken, want ik had het jullie zo gegund. Sterkte met jullie beslissing. Een dikke knuffel!

Zeehondje, wat goed dat je woensdag je tp zal hebben!

Babii, jij heb echt last van bijwerkingen van de bollen. Ik duim nog dat jouw gevoel niet klopt en je dus zwanger blijkt te zijn.

Ik heb me de afgelopen dagen ook zo geuit. Wat ik hierboven al tikte; nieuwe zwangerschappen trok/trek ik niet. Dan voel je je zo negatief worden, want je wilt dit veel te graag zelf en het lukt maar niet.

123, heb jij in de 7e week de 1e echo? Die onzekerheid kan ik me wel voorstellen. Zeker als je nergens last van heb en zogezegd geen bewijs van je zwangerschap.

2. 123

123 Niet meer actief

Hoi Timon,
    ik heb de echo als ik 6 weken en 6 dagen ben.
    Ik begrijp dat je even afstand hebt genomen, dat heb ik zo af en toe ook gedaan. Nu nog hoor, teveel topics die me zo onzeker maken. Maar ik vind het ook wel weer fijn om even mijn ervaringen te delen. Dus helemaal niet erg om er zo nu en dan even niet te zijn! Het is ook erg moeilijk allemaal en ondanks dat ik nu zwanger ben begrijp ik je echt heel erg goed hoor meid, ik heb ook 2 jaar lang tegenslagen gehad en het is allemaal zo zwaar soms.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve 1,2,3, die angst lees ik vaker van meiden die zwanger zijn. Ik kan me voorstellen dat je heel zenuwachtig bent. Een kloppend hartjes zien moet een enorme geruststelling zijn.

Babii, nog niet kletsen over een nieuwe poging hoor! Er is nog niets verloren! Niet teveel kruiken op je buik. Althans, dat mocht ik toen niet van zeehondje. (en die mocht het niet van Geertgen) Je lijf moet zoveel mogelijk op 37 graden blijven. Dat vinden emmy's fijn:)

Ego--> Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. En HOE> dat is toch vroeg, als ik 11 november te pregnyl gekregen heb?

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja mij boeit het allemaal even niet meer. Ik rol over de grond van de pijn en dat is echt niet van die mutsenbollen. Hoelang gebruik ik die bollen wel niet ;). Al ruim 8 maanden dus weet wel de bijwerkingen die ze hebben.

Deze buikpijn heb ik altijd voordat ik ongesteld wordt. Verga dan van de pijn die NIET uit te houden is. Voor mij zegt dat genoeg en ken me eigen lichaam inmiddels wel het beste. Dus ik praat inderdaad al over een nieuwe poging, als die er überhaupt komt met dit BMS..... Ik weiger namelijk een cryo te ontdooien als me BMS onder de 7 is.

Nu ga ik weer lekker slapen, des te sneller het morgen is en ik mag stoppen met die bollen.

Sorry voor me ego!

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Sorry voor de ego..., maar wat een Kl$%$%week hier zeg.

Eerst poging mislukt, meteen die dag Myrthe ziek waarmee we in het weekend nog naar de HAp zijn geweest omdat ze niets binnen kon houden. Alles was goed, behalve dat ze dus een darmvirus bij zich heeft. Tot en met gisteren alleen maar diarree gehad en gespuugd en vanmorgen voor het eerst weer een vrolijker wakkerder meisje....
    Vannacht is mijn man ook nog ziek geworden. Had al niet geslapen en zich om 4:45 ziek gemeld op zijn werk. Hoor ik om 6:30 ineens een grote klap. Ik mijn bed uitgesprint naar de badkamer waar hij dus buiten westen op de grond lag. Ik wilde hem op zijn zij draaien, maar het is een kerel van 2 meter en dat ging niet zo makkelijk. Ik zijn naam roepen en na een minuutje ofzo kwam hij godzijdank weer bij. Hij heeft nog een poosje gelegen en daarna zijn gehele maag nog even geleegd. Hij dacht dat hij op het toilet was gaan zitten en hoorde mij heel in de verte roepen, maar hij snapt niet hoe hij op de grond terecht is gekomen.
    Nu ligt ie dus met verhoging op bed...

De tranen zitten heel hoog bij mij, had ze gisterenavond al flink laten vloeien en denk dus dat het nu allemaal loskomt. Oftewel, zit even niet zo lekker in mijn vel. Hoop dat Myrthe ook vanmiddag vrolijk en alert is en dat er een beetje eten en drinken inblijft.

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Daffie, jeetje man....
    Heel veel sterkte!!!!

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ff tussendoor:)

hey babbii meis doe is niet zo negatief...
    wel je positiviteit er proberen in te houden he..
    en je bms word dus wel nog wat dikker van de utro hoor!!
    en dat je normaal je bijwerkingen wel herkent wil niet zeggen meis dat je ze nu dus erger hebt..
    heel jou getyp doet op mij overkomen dat je last hebt van innesteling en dat er nu dus mooi iets aan het groeien is in je buikkie..
    mischien heb je wel overstimulatie(wat ik niet hoop natuurlijk)
    maar hey doe is niet zo nega mop..
    komt helemaal goed...

@maria dikke knuffel voor jou meiss het zit je ook echt niet mee he..
    het gaat ook helemaal raar daar in dat zkh of niet??

@daffie woww!! meis dat zal schrikken zijn geweest dan.
    ik weet wel dat er nu een nieuwe bacterie is in de darmen die is uhmm hoe noem je dat oh ja immuun voor antibiotica..
    haha kwam even niet op die naam..
    heel erg veel beterschap voor je man en je meissie mop.. en jij een hele dikke knuffel hoor!!
    idd een moeilijke keuze om te maken voor iets wat je niet zeker weet dat het lukt ..
    ik wens jou en je man heel veel sterkte en kracht toe om tot een keuze te komen..

@timon meiss idd af en toe is het lekker zonder zp.. ik kom ook nog maar 1 a 2 x in de week. want zoals 1,2,3 zegt je bent bezig met zwanger worden en leest wie er wel zwanger is geraakt en voelt je shit..
    maaar zogauw als je zwanger bent richten je ogen elke keer op die slechte topics bij waar het mis gaat en zo.. het maakt je echt onzeker in ieder geval..

@1,2,3 meiss maak je niet druk ik voel ook helemaal niks van deze zwangerschap.. het kan echt hoor zonder kwaaltjes.. ik hang mischien eens in de week of mischien 2 weken boven de pot en thats it.. ja rode en pijnlijke tepels maar meer echt niet hoor...

xxxcin

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Daffie, jeetjemina! Ik schrik me helemaal kapot van je berichtje zeg! Wat zal jij je rot geschrokken zijn om manlief. Die heeft het goed te pakken zeg.... Hoop dat hij snel opknapt en hetzelfde geldt voor je kleine meisje.

@ Babyhope, lees onderstaand bericht zometeen maar, dan weet jij genoeg ;). En wat betreft die pijn: ik herken zwanger zijn en giga veel pijn dat je 5 dagen in bed moet liggen, omdat alles zeer doet als geen ander.

Dit is simpelweg de pijn die ik elke ronde heb gehad :(.

@ All,

Zoals mijn gevoel al zei: GAME OVER!!!!!!!!!!!!

Had zoveel buikpijn net dat ik even een tampon naar binnen heb gejast (ja wel voorzichtig). En er zat een inieminie stipje bloed op. Niet zoveel als normaal, maar echt alsof iemand een puntje met een rode pen op mijn tampon had gezegd. Ik wist het, ik voelde het en weet nu genoeg! Nu hopen dat ze dat BMS bij een cryo TP weer op orde krijgen en ben er bang voor.

We hebben dat al eens getracht en toen werd hij niet dikker als 5.6 mm evenals in een natuurlijke cyclus. Nu weet ik wel dat hij na de Pregnyl shot nog een spurt heeft gemaakt, dus ga dat eens opperen. Vindt het in ieder geval zonde een cryo te ontdooien als mijn BMS onder de 7 mm is.

9. 123

123 Niet meer actief

Lieve Babii,
    wat vredelijk dat het volgens jou game-over is. Jij kent je lichaam natuurlijk als geen ander. Maar een pennepuntje bloed betekent toch nog geen echte menstruatie? Verlies je ook wat bloed in het toilet? Ik wil je geen valse hoop geven of zo hoor want jij zult zelf het beste voelen wat er gaat gebeuren. Heel erg veel sterkte en stiekem hoop ik dat je toch nog positief test volgende week...

@ Babyhope, ik weet dat je niet perse iets hoeft te voelen en het is nog zo pril allemaal maar wat een onzekerheid geeft dat zeg. Zat jij de weken, uren ook niet af te tellen totdat je de echo kreeg om het hartje te zien? Man, ik weet niet hoe ik de dagen door moet komen soms en durf soms ook niet naar de wc...

@Daffie, jeetje wat een pech zeg! En wat een eng verhaal van je man! Heel veel sterkte meid...

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ 123, nee het is geen menstruatie, maar betekend wel dat die een dezer dagen gaat doorzetten :(.

Het is nu overigens weer weg, evenals de buikpijn. Wat een verademing om even geen buikpijn te hebben, en naar me diertjes te kunnen lopen om ze lekker te knuffelen. Heb net ook gekookt, had ik ook al een paar dagen niet gedaan.

Godziemijne! Ze zijn hier bezig met vuurwerk afsteken, kan je zeggen: behoorlijk IRRITANT!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    123; hoop dat je positief kan blijven en er wel van kan genieten meid!

Daffie; wat zal dat schrikken zijn geweest zeg, heel veel sterkte en beterschap gewenst.

Babii; ah nee, jammer dat je gevoel je niet in de steek heeft gelaten zeg. Sterkte lieverd, knuffel!

MariaC; gaan ze niet door met ontdooien totdat er eentje goed ontdooit om terug te plaatsen?

Timon; best lekker hè, even niet op zp?! Mij lukt het alleen nooit zo lang. Soms alleen lezen en niet reageren, dat lukt wel.

Babyhope; gaat echt snel zeg, de tijd (al 10 weken!)

Ego; Joepie, woensdag a.s. hebben we de tp.
    En we hebben besloten om allebei de eskimootjes terug te laten plaatsen! Was best even lastig om te beslissen, maar toch kiezen we hiervoor.
    De kans is gewoon groter dat er in ieder geval eentje blijft zitten toch?
    Nou hopen dat ze allebei goed ontdooien!

12. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @ zeekhondje... dat vond ik dus ook heel stom... nu moest ik weer een cyclus wachten.... Morgen ga ik er een gepeperde mail over sturen. Stom gedoe. Moet ik wéér die pregnyl...

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieve meiden,

Wat een berichten hier...
    Als eerste, Babii... neeeeee.... kan het écht geen innestelling zijn? Hoeveel dagen na de punctie zit je nu? Mmmm, ik duim nog even door tot het tegendeel is bewezen!
    Zeehondje, YESSS! Op naar een tweeling :) !
    MariaC, idd wel erg vroeg... Heb je utro gebruikt? Zo niet, dat de volgende keer evt vragen... ? Maar vind het ook *** voor je... Bah :(... Dikke knuf!
    Timon, begrijp wat je bedoelt....
    Babyhope, strooi maar veel HCG rond hier! En op naar de 12!
    Daffie, het zit je ook niet mee hé meis :( :( Wat zul je geschrokken zijn. Hopelijk gaat het nu weer beter met je mannetje. En met jou natuurlijk. Kanjer! Dikke krachtknuffel voor jou!
    123, kan me je zenuwen onwijs voorstellen meid! Ik duim voor je! Gaat gewoon goedkomen, ik duim voor je!!!

Mijn updeetje in mijn dagblogje...

Hoe is het hier gegaan?

Zondag dus de escape-IUI. Stom hé, dat ik daar eigenlijk helemaal niet meer écht zenuwachtig voor was... Bedoel, die punctie, daar zag ik tegenop, maar een IUI is peanuts vergeleken met de punctie :) . Ha ha.

Nee, tuurlijk gaat er van alles door je hoofd. Maar vooral de gedachte en hoop: Laat dit alsjeblieft een SUPERei zijn...
    De kaarsjes branden tot op heden....

Vriendlief was wederom zó lief. Hoe hij het volhoudt, zo positief te zijn. Hij is er helemaal van overtuigd dat dit 'm gewoon wordt!

Kreeg de IUI weer door de gyn en niet door de verpleegkundige. Die hebben het één keer verbruid, had toen hartstikke pijn en ze zei dat ze mijn baarmoeder mond niet kon vinden en dat ze dat nog nooit had meegemaakt, toen vervolgens de gyn het deed, zat het erin voor ik het wist! En was die keer ook zwanger ;)...

Anyway, de gyn die het deed is ook de directeur van de kliniek en hij had de vorige keer de TP ook gedaan. Hij vond het jammer me weer te zien en zei dat ik dan de volgende keer echt alleen maar mocht komen voor een zwangerschapsecho!!! Wat er heel lief uit kwam. Gegevens gecheckt, klopte. Vriendlief had 6 miljoen zwemmers (hij was erg teleurgesteld, na zijn ooit behaalde 100 miljoen), en dat was volgens de gyn prima: alles boven de 1 miljoen zijn ze blij mee.

Inbrengen ging goed, had wel een beetje krampjes. Mocht 10 min blijven liggen en heb 'm nog gevraagd naar de verklaring voor dat ene ei.

Kreeg als uitleg dat ze van tevoren niet weten hoeveel follikels er maandelijks door het lichaam worden voorbereid. Dat verschilt per maand. Met het stimuleren hangt het er vanaf hoeveel klaar liggen. Als er dus maar 2 klaarliggen, kunnen er ook nooit meer komen. Dit neemt overigens met de leeftijd ook af.
    Vond het wel een apart verhaal, want waarom spuiten we anders? Toch om meer te doen groeien? Maar goed, in mijn geval was alle inzet voor die ene folly, so it better be a good one!!!!

Nu put ik de kracht en hoop maar uit het gegeven dat menopur goede kwaliteit oplevert. En ik bid dat de zwemmers het ei gevonden hebben... What else can I do???

Woensdag trouwens wel naar mijn eigen arts om Het Vervolg te bespreken. hoop dat dat een zwangerschapsecho wordt... maar dat heb ik helaas niet in de hand...
    Overigens, kijk stiekem wel een beetje om me heen naar mogelijkheden voor het buitenland. Alleen vriendlief ziet meer heil in Gent, omdat 'hij meer met Belgie heeft'.
    Maar heeft Dusseldorf bijvoorbeeld een hoger slagingspercentage?
    Wat is voor jullie de overweging geweest?

Afin, weet dat ik eerst dit even moet afwachten en heb er gewoon een heeeeel goed gevoel bij. Stuur alle kracht en energie naar mijn buikje!

Doe ook net even wat rustiger aan met alles. Gewoon, voor mezelf. Vandaag was ik ook weer naar de acupuncturist en hij vroeg hoe ik me voelde. Had donderdag na het slechte nieuws namelijk afgebeld. Ik zei dat ik echt onwijs verdrietig was en de hele donderdag had gebeld. Het weekend rustig aan had gedaan en me vandaag ook wel weer beter voelde. Lag er gisteravond ook op tijd in en heb vanmorgen lekker in bad gelegen voor ik naar mijn werk ging (ha ha, doe ik nooit! Heel English hoor! Best aan te raden overigens). Hij kon ook voelen dat ik rustiger was. Vervolgens met de naaldjes alle energie naar mijn buik geleid voor een goede innesteling.

We zullen zien of het heeft geholpen!!!

Dikke knuf allemaal!!!

14. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Hee Juulzon,

Ik lees Zoveel goeds over Dusseldofr.
    Als dit m niet wordt, met de cryo's gaan we daar dan ook naar toe.

Liefss

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, wat vreselijk K!!!:( En dan al zo vroeg in je 1e wachtweek die heftige buikpijn. Gelukkig is dat nu over.
    Je zult merken dat het UMCU ook geen tp wilt als je niet genoeg bms heb. Ik ben benieuwd of jij het nog in december zal hebben of ook in het nieuwe jaar.

Zeehondje, veel succes morgen! Spannend om beide eskimo's terug te laten plaatsen. Mijn duimen draaien.
    Het zp lezen en niet reageren luk mij nog niet.;)

Daffie, wat heb jij een K..week gehad. Je man is toch best de weg kwijt geweest dat hij op de grond terecht is gekomen. Hopelijk gaat het al wat beter met hem en natuurlijk ook met Myrthe. Meid, voor jou een enorm dikke knuffel. Huil alle ellende er maar uit.

Babyhope, wat minder aanwezig is zeker prettig. Ik heb niet de neiging om in een bepaalde periode naar andere topics te gaan dan ik normaal doe.

Maria, als jij alleen maar aan de pregnyl moet (da's toch 1 keer?) dan valt het nog mee. Ik zie de deca straks weer in de koelkast liggen.
    Dikke knuffel!

Juulzon, je heb je IUI gehad! Mijn duimen draaien voor een geslaagde poging. Het zou toch een geweldig sinterklaascadeautje zijn.

Wij mogen nog een 1/2 week wachten voor het gesprek over de 2e ICSI. Aan de ene kant benieuwd of ik in december met de pil zal starten of nog een maand wachten. Aan de andere kant zie ik het wel.

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Hee Tomin.

Wat zouje het liefste willen? Meteen door of even w88? Of maakt het je niet uit?
    Iedere maand is weer zo... bitter...
    Heb ik dan he...
    Maar ik ben toch meer een pessimist dan ik altijd dacht. Komt ik toch maar mooi achter door dit hele traject ;)

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Maria, ik weet niet wat ik zou willen. Wel of niet in december aan de pil. Ik ga het de 29e wel horen.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, knal er even een ego in richting jou...... Lig op bed met de buikpijn dus ja....

Ja, helaas..... Heb even gemaild met de verpleegkundige en die mailde al terug: mevrouw dit hadden we niet afgesproken, u zou zwanger zijn haha. Was de lieve verpleegkundige die bij de punctie zat, maar goed. Ze zegt: wacht nog even af, als u de 28e niet menstrueert een test. Daarna krijgt u een maand rust en in die maand moet er een gesprek met de arts plaatsvinden. Zal de eerste TP wel rond januari/februari hebben, duurt wel lang zo zeg. Maar mijn vragen m.b.t. BMS moet ik aan de arts stellen en hoop serieus dat ze dat BMS op orde krijgen anders duurt het allemaal nog veel langer de TP.... Want stel ze krijgen het helemaal niet boven de 7 mm *dat is nog nooit gelukt met Progynova en in eigen cyclus*. Wat dan?

Dit zijn dingen die ik allemaal wil bespreken. Kijk ze zeggen heel makkelijk: dit BMS is uw BMs en we hebben mensen met 4 zwanger zien worden en met 5 en 6, maar hij is niet voor niks 7.4 mm geworden bij de punctie, dus hij kan beter. Dan moet het op één of andere manier toch wel lukken, maar hoe??? Ze zijn er al 1,5 jaar mee bezig en het is no geen 1x gelukt en vindt het echt zonde onder de 7 terug te plaatsen, geloof nooit dat er dan zwangerschappen ontstaan (al lees ik het wel). Maar boven de 7 is er meer kans en daar ga ik voor. Dus ja, hopen dat het BMS gaat groeien (lijkt wel alsof de duivel hier met alles speelt).

Zooooo genoeg ego nu hahahaha.

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Babii; wat blijft het spannend bij jou zeg. Ik krijg het gevoel dat jij niet meer verwacht dat het goed zit. Ik wil je meegeven om toch te proberen om positief te blijven, wonderen bestaan hè?!

Ego;
    Ego; Wij hebben vandaag onze emmy opgehaald. Helaas heeft eentje het ontdooien niet overleefd. Deze was 8-cellig ingevroren en kwam er 7-cellig uit. Maar vannacht zijn er nog twee cellen afgestorven helaas.
    De andere is super mooi gaan delen en zijn het stadium van individuele cellen al voorbij! We hebben de emmy wel op het beeldscherm van de computer mogen zien, maar helaas kon ze er geen afdruk van maken (computer is niet aangesloten op internet of printer). Maar we hebben er een foto van gemaakt met de Iphone.
    De tp ging super goed en ook wij zagen met de echo echt alles. De eendebak eerst, daarna de buitenste catheter en daarna de binnenste catheter. Toen zag je het vloeistof met de emmy en dan zie een gedeelte van het scherm helemaal oplichten, gaaf om te zien. Nog even lekker blijven liggen en nu lekker rustig thuis.
    Op 5 december krijgen wij ons mooiste sintcadeautje ooit, daar gaan we voor!!!

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zeehondje, wauw wat geweldig! Een prachtige emmy on board. En nu zorgen dat ie blijft plakken he ;). Je hebt waarschijnlijk dezelfde emmy (niet dezelfde), maar zelfde naam emmy TP gekregen: morula (niet meer te tellen)?

Nee, ik voelde 100% zeker dat het niet goed zat. Ik lig al vanaf dag 3 na TP met gruwelijke pijn in bed. Herken me lichaam ontzettend goed, die symptomen heb ik altijd gehad als het fout zat. En wederom had mijn gevoel gelijk :(. Helaas, helaas. Kon ik nu maar geen dingen voorspellen over mezelf en anderen (soms komen er gevoelens op en dan klopt het). Maar goed:

@ all,

Kwam ook direct even melden dat het hier game over is :(. Godzijdank komt de klap iets minder hard aan, dan als ik had gehoopt. Voelde helaas 3 dagen na TP onwijs veel pijn, is ook zo gebleven en nu neemt het af. Verlies echt veel bloed nu dus het is echt game over :(.

Morgen even bellen met het UMCU, krijg wss een rustmaand waar ik van baal, maar komt wel beter uit met mijn nieuwe werk (proeftijd e.d.).

Deel Deze Pagina