IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ja man... ik heb dat met een vriendin... Net 2 maanden bij de vader van haar eerste kindje weg en hoppaaa zwanger van de 2e. Schuldsanering, geen eigen huis, geen baan....

En steeds zei ze in de eerste 4 maanden "Ik ben niet blij" en "ik kan er niet van genieten"
    En nu ze steeds dikker wordt, in een rolstoel zit ivm bekkeninstabiliteit etc. klaagt ze natuurlijk alleen maar meer.

Ze weet wel van mn VMK en dat het zwanger worden al heel lang duurt, maar niet van de MMM...

Ik ontwijk dr eigenlijk al een maand of 2.
    Ik ben jaloers...

Zelfs op de bekkeninstabiliteit...

Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje!!!!!!

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik begrijp die jaloersheid heel erg.
    Ook elke keer als er iemand in mijn buurt (vaak een collega) zwanger is kan ik er niks aan doen om toch een beetje jaloers te zijn. Ik gun het ze allemaal hoor, maar het blijft zuur.
    Op m'n werk is er echt een babyboom geweest. Wel 7 zwangeren het afgelopen jaar volgens mij. Iedereen is nu bevallen en dan vind ik dat ik de volgende mag zijn (samen met nog een collega die bezig is met ivf!).

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ja vind ik ook.
    Mijn lief is jarig op 4 december.
    Ik beloofde m vorig jaar op 4 december zwanger te zijn.
    Met 4 dooie cryo's en één VNK heb ik me toch niet helemaal aan mn belofte kunnen houden....
    Nu moet ie op z''n verjaardag waarschijnlijk pregnyl bij me zetten... ook een fraai cadeau;)
    Maar wie weet... op de valreep van t jaar nog wel?
    Ik durf niet zo goed te hopen...

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Maria, als jij even niet durft te hopen, hoop ik even extra veel voor je! Tot je 't zelf weer durft!

HOOP HOOP HOOP HOOP HOOP HOOP HOOP HOOP HOOP HOOP!

xxxxxxx

ook voor de rest (including myself: ) HOOP!

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ooooo Maria, jij hoopt altijd op een boxspring voor mij, hoop dan ook voor jezelf! Het komt echt goed, geloof mij nou maar.

Ik moet ook altijd blijven hopen van je, doe het dan ook voor jezelf.

Die jaloezie herken ik heel erg. Ik word ook steeds jaloerser, zo ken ik mezelf ook echt niet! Baal ervan, maar goed.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje. Heb je haar inmiddels al gezien?

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, wat erg dat je zusje om de verkeerde wijze zwanger is geraakt.
    Wanneer verwacht je met een cryo door te kunnen?

Maria, ik herken je gevoel wel. Gelukkig heb ik er niet zo heel veel last van. Alleen gisteren.... pffff! :(

Zeehondje, jouw collegaatje en jij zijn nu zeker aan de beurt.

Maria, wij duimen voor je dat je dit jaar positief mag afsluiten. Toch een geweldig cadeau.;)

Gisteren hadden we de verjaardag van mijn neefje. Hij wordt morgen 2 jaar. Daar waren enkele baby's en ik trok het niet. Nou, dat is voor het eerst dat me dit overkwam. Gelukkig ging het later wel.

Wat moesten we vroeg in de auto!:$ Om 8.30 de afspraak met de fa over ICSI 2. De fa die we met de punctie hadden ontving ons. Ze heeft verteld hoe het team fa's de 1e poging vonden. Ik zal de Gonal F in 225 eenheden gaan spuiten ipv 150 zoals de 1e keer. Dit om te proberen meer follikels te kweken. Ze vroeg of wij nog vragen of opmerkingen hadden. Ik heb graag een roesje met de volgende punctie als de eierstokken weer naast elkaar liggen. Dit is genoteerd en tegen die tijd gaan we het aanhalen.
    Het traject is weer opgezet. Omdat de kans bestaat dat ik in natuurlijke cyclus het begin zal missen moet ik met de volgende menstruatie al starten met de pil. Dan zal het zeker goed gaan.
    Begin december: menstruatie = pil
    Eind december: menstruatie = pil
    6 januari: start decapeptyl
    13 januari: stop pil
    20 januari: start Gonal F 225 eenheden
    27 januari: 1e fm
    In december starten heeft geen zin, want in de 2 weken rond kerst maken ze het lab zeer grondig schoon. Ergens vind ik het niet erg. Ik had me er al een beetje bij neergelegd.

Wij gaan voor zwangerschap in het nieuwe jaar. Als het meezit kan ik mijn moeder met haar verjaardag vertellen dat ik 2 streepjes heb.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    timon; fijn dat het gesprek zo voorspoedig is verlopen.
    Mooi dat je nu het schema al hebt. Lekker wat zekerheden.
    Heel veel succes alvast meid!!!

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt, we hadden een prettige fa van redelijk onze leeftijd.

Jij heb nog 6 dagen te wachten tot je mag testen? Hoeveel eskimo's heb je nu eigenlijk nog?

10. 123

123 Niet meer actief

Timon,
    heel erg veel succes met de tweede ICSI poging! Fijn dat het vooruitzicht er nu is!

11. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Timon wat lekker duidelijk!
    Rot he... al die kleintjes om je heen...
    Mijn lief moest gisteren huilen omdat er een schattige baby op tv was in een film. Druppel was dat het kindje precies zo'n rompertje aanhad als dat hij zo lief vind...

Maar 2011 worden wij mama's Oh zo!!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ah, wat lief van je liefie!

Timon; geen cryo's meer helaas.
    Laatste twee laten ontdooien, waarvan nu eentje warm in mijn buikje zit!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Maria, pffff die van mij is niet zo emotioneel, soms wel erg vervelend. Kan hem heel soms moeilijk pijlen, vooral met zwanger worden. Maar ben het met je eens! 2011 wordt ONS jaar!

@ Timon, wat super dat je kan starten met je tweede IVF. Welke arts was dit, want ik heb 16 december een afspraak met dokter Pf. Geen dokter Pr.

Ehm, je vroeg wanneer we starten, geen idee heb dus de 16e pas evaluatie. Hoe is het met je moeder?

14. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    2011 doen we een forum dag met onze babies in het vondelpark oid op dekentjes in de schaduw kletsen en jus d'orange drinken:)

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ja, ik sluit me aan bij de vondelparksessie... Hoewel, moet er wel eerst eens iets in mijn buikje groeien...

Timon, fijn dat er meer bekend is over de 2e poging! Mijn duimen beginnen nu al te draaien!

Babii, de 16e pas evaluatie... Da's nog wel even wachten...

Hier, nou, bloed stroomt waar het dus niet gaan kan en wel doet... Was eergister bij Kruidvat, toch weer testjes meegenomen "kijken of de Pregnyl er al uit is".
    Nou was ik gisteren een heeeeeel klein beetje hoopvol: einde van de dag getest, was 10 DPO en 12 dagen Pregnyl en een heeeeel licht streepje... Dus dacht vanmorgen, dan moet er gewoon een streepje staan... Maar wel nee.... Omowit was my colour again.... Nu had ik 's nachts al wel een paar keer geplast, maar dat moet toch niet uitmaken voor de concentratie? Ochtendurine is toch ochtendurine? En had geen water gedronken ofzo. Dus tja, geloof niet meer zo in een rake Escape to be honoust...
    Tot zover mijn updeet weer...

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve Juul,

Ik heb me ook voorgenomen om niet meer tussentijds te testen volgende keer, maar natuurlijk wil je het weten.
    Wat balen dat je omowit had...:S:S
    Welk merk had je gekocht?
    Het is nog wel vroeg hoor. Ik had 2 dagen voor m'n testdag pas een streep.

Liefss

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Juulzon; echt super vervelend zeg! Dat te vroeg testen is niet slim, en dat weet je zelf ook wel. Maar toch kan je het soms niet laten, dat begrijp ik wel.
    Wij testen altijd samen en vind het dan heel lullig om toch eerder te testen zonder zijn medeweten. Hij houdt mij ook van het te vroeg testen af, wel fijn voor mij dus. Geen onnodige teleurstelling.
    Alhoewel ik er vaak genoeg aan denk om toch stiekem zelf eerder een testje te doen.

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Thnx girls... Lief dat jullie even reageren op mijn Blonde Actie...

Mijn vriend maakt het niet uit of we samen testen of ik alleen. Hij weet toch dat ik heeeel eigenwijs en heeeel nieuwsgierig ben :). Al zegt-ie wel dat ik mezelf gek maak, waar hij ook gelijk in heeft!!!!
    En ja, weet dat het niet slim is... En dan toch doen hé...

Is vandaag 11DPO en heb met kruidvat 2 v 4,99 getest. Kan morgen niet testen, want ben onderweg naar mijn ouders en heb geen testje bij me :) Dus wordt vrijdag weer... Tja, als er dan niets te zien is, dan weet ik wel genoeg. De ene keer dat ik positief testte had ik trwns op dag 11 dpo ook een omo-test en dag 13 dpo een hele lichte test. Maar ja, iedere keer is anders dus het zegt niets...

Zeehondje, jij hebt er weer 2 aan boord toch? Duim voor je!!!
    Deze blijven we gewoon zitten :) !

xxxx voor allemaal!

19. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve Juul, het is alsof ik in de spiegel kijk:)
    *lees... nouja whatever:)
    Nog een paar daagjes geduld!

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    ;) Ach ja, uiteindelijk zijn we in ons verlangen gewoon allemaal dezelfde ;)

*hopelijk kunnen we daar hard om lachen, One Sweet Day
    @The Vondelpark*

xxxx

Deel Deze Pagina