IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, wij hadden nu fa Br. Erg aardig en ze gaf duidelijke uitleg. De fa die jij gaat hebben is erg prettig. Die hadden wij met het gesprek over ICSI 1 en bij de cryo tp.

Maria, ik hoop wel in het Vondelpark uit te komen, maar of dat met baby op een kleedje is? Mocht het in februari lukken dan is het eind van het jaar pas zover.;) Wel ben ik het eens dat 2011 ons babyjaar zal zijn!:D

Juulzon, het lijkt erop dat je nog net een pietsie pregnyl heb gespot. Hopelijk heb je straks wel 2 streepjes. Zo spannend deze dagen. Mijn duimen blijven draaien.

Zeehondje, ik hoop zo dat jouw 2 een mooi plekje hebben gevonden. Een nieuwe poging staat niet op jouw lijstje.;)

Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. NOD zit eraan te komen. Niet dat ik iets merk, hoor. Dan is het starten met de pil.

2. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @ Juulà idd uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde.
    @Timonà Jou wil ik dan op een kleedje met een hoogzwangere buik!

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Maria: ha ha, einde van het jaar... Zullen we dan maar in het theehuisje gaan zitten, erg koud op het kleedje dan :)

Zeehondje: laat die twee laatste cryootjes maar mooie beebjes worden!!! Duim!

Timon, viel me trouwens wel op dat je dan relatief lang de decapeptyl moet spuiten toch? Vind dat altijd een hele nare spuit... Maar goed, dit wordt 'm gewoon voor jou meis! Heb er een goed gevoel bij somehow.
    Ben benieuwd wat het dit keer wordt voor ons. Voel verder niet echt iets... Geen gevoelige boobs meer ofzo. Als ik weer ongie wordt moet ik dus weer bellen en gaan we voor bloedonderzoek ivm mogelijkheid voor vervroegde overgang. Ben daar best bang voor eigenlijk. We kunnen dan weer in januari beginnen voor de derde IVF poging (en de tweede echte IVF hopelijk).

Hier: geen testje meer gedaan (knap hé!). Vandaag dag 12 DPO. Werd snotverkouden (was al verkouden) wakker (was bij mijn ouders blijven slapen) en neem tegenwoordig weer even mijn temp op - was 37,3. Maar dat is vermoedelijk de verkoudheid.
    Merk wel dat ik de afgelopen weken veel meer slaap en dat ook nodig heb. Maar dat is weer de utro. Die werkt wel slaapbevorderend zeg maar.
    Ga morgen (13 DPO) nog een keer een testje wagen en als die weer omo is, weet ik genoeg.

Nu rijden we door de sneeuw terug naar mijn woonplaats, heb om 13u weer acupunctuur.
    En ik ga zo maar eens kijken of ik mijn vriend kan verleiden tot een last minute naar de zon, want zie eerlijk gezegd erg op tegen de feestdagen... Weer een jaar waarin het niet gelukt is. Wordt ieder jaar wel confronteerender...

Dikke knuf lieve meiden!

Xxx

4. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Juultje!!! Jaaa ik wil mijn lief al een reisje cadeau doen voor zn verjaardag de 4e. Gewoon ff een weekje weg.
    Dan plan ik het wanneer de wachtweek is, of wanneer we het verdriet het hoofd moeten bieden wanneer de cryo's weer niet goed ontdooid zijn...

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Snap precies wat je bedoelt!!! Ik zou het liefst de 24 dec vertrekken en de 1e terugkomen. Voor oud en nieuw een uitnodiging gekregen bij kennissen van zijn ouders, die zelf net opa en oma zijn geworden, allemaal mensen die ik amper ken, babytalk etc. Daarbij een behoorlijk eind rijden. Zie het gewoon even niet zitten. Merk dat ik het afgelopen jaar veel zgn. feestelijkheden heb afgewimpeld, incl. eigen verjaardag. Heb er echt geen behoefte aan... Als vriendlief wel daarnaarnaar toe wil (zijn fam is er immers allemaal) en een zonvakantie niet ziet zitten, heb ik momenteel zo'n contramine-gevoel van 'dan ga ik mooi alleen met een stapel boeken' (maarja, da's nu hé.... of ik dat ook echt zal doen betwijfel ik)...

xxxx

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Jaaa idd!
    Mijn lief wíl namelijk niet eens op vakantie
    haha
    het zou een heel egoistisch cadeau zijn!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Maria, ik dan wel hoogzwanger in het theehuisje, maar jij ook! Natuurlijk Juulzon en wie dan ook erbij.
    Jij egoïstisch mens, jij naar de zon willen maar manlief niet. :p

Juulzon, geen ongelukken onderweg met die sneeuw? Jij bent echt een held dat je nog niet heb getest. *klapklapklapklap*

In het traject ben ik 3-3,5 week Deca aan het spuiten, waarbij zo'n 1,5 week Gonal F.
    Volgende week het recept inleveren en later de boel ophalen. Het kan maar in huis zijn met de feestdagen.

Mijn buik begint voortekenen van de ongi te geven. Waarschijnlijk is het morgen doorgebroken. Mooi op schema en aan de pil om de boel alvast op rit te krijgen.

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Het voelt alsof de ongie er weer aan gaat komen. Vanmiddag weer - wederom had de plas maar anderhalf uur in mijn blaas gezeten - een testje gedaan, wederom omowit. Denk dus niet dat het Superei een echt superei was :(.

(****SCHAAMT ZICH DIEP VOOR HET TOCH TESTEN****)
    (****************** SORRY*******************)

Maar... de acupunturist was ook heel tevreden, hij voelde dat ik veel rustiger was, ben de afgelopen 2 weken ook echt heel erg op tijd naar bed gegaan, 8 uur geslapen, minder suiker gegeten enzo. Dus vandaar dat ik toch de verleiding niet kon weerstaan. Hoopte zo op een roze berichtje...

Zou zelf het liefst de 24e vertrekken en 1 januari terugkomen, maar er is niets waar de zon schijnt wat betaalbaar is :(. Wellicht een weekendje weg..

Heb net mijn schoonfam laten weten dat ik overmorgen niet kom met Sinterklaas. Ga ik liever thuis in mijn eentje verdrietig zitten wezen dan mijn pokerface op te gaan zetten en mezelf groot te gaan houden. Loop ik mezelf alleen maar in de weg. Vriendlief moet vooral gaan vind ik. Zijn zijn nichtjes en familie....

Bah, wat een druilerige donderdag...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Juulzon, pijnig jezelf nu niet omdat je nu toch heb getest. Deze uitslag had je ook over enkele dagen gehad. Natuurlijk zwaar klote en je mag even in de put zitten. Ik hoop dat je er snel weer uitkomt.
    Dat jij niet naar sinterklaas gaat is logisch, maar ik zou het ook logisch vinden als je vriend bij jou blijft. Natuurlijk is de keuze aan hem. Weet jouw schoonfamilie van deze poging? KNUFFELS!!!

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Helaas geen goed nieuws hier van anderen, echt jammer zeg!

En meiden, er zit er maar eentje aan boord hoor. De andere was helaas niet meer gaan delen na het ontdooien.
    Nog drie daagjes, dan weten wij meer!

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve Timon, klopt, dan had ik dat verdriet in het weekend gehad. En nu heb ik het nu. Maar klote blijft het. Heb gewoon liever duidelijkheid en weten waar ik aan toe ben dan valse hoop koesteren. Komt de klap nog harder aan zeg maar. En vriendlief gaat gewoon naar zijn ouders en nichtjes. Vind ik ook echt niet erg. Ga ik even lekker naar Grey's kijken enzo.

Zeehondje: heb je na dit cryootje er nog een in de diepvries? Deze gaat gewoon blijven zitten hoor!!! Heel spannend, hopelijk jij wel goed nieuws!!!

xxxx

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Even een ego:

Ik ben echt helemaal klaar met het zwanger worden! Mijn BMS is weer even slecht als altijd (3.3 mm) en heb een eitje van 10 mm. Dikke wordt hij waarschijnlijk ook niet, zelfs niet als het eitje groeit (en hij zal niet dikker worden als 5.6).

Ben het ook meer dan zat en ben geneigd op te geven en over 2 jaar wel weer verder te kijken. Ben er meer dan zat van, sorry!

Jullie zullen me dus voorlopig niet zien meeschrijven.

Succes iedereen!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    ach nee hè meid, wat een rotnieuws.
    Ik hoop dat je snel weer eens positief nieuws gaat krijgen lieverd.
    STERKTE en een heeeeeeeele dikke knuffel.

ego; hier geen cryo's meer.
    Net na het plassen idee van blaasontsteking. Moest ook weer plassen, maar kwam niks. Man keek al vragend naar me. Maar ik wil eigenlijk niet zo hopen.
    Nog twee dagen...

14. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babii, wat ontzettend ***. Dikke knuf voor je meis. En mocht je dit lezen was jij vandaag in het UMC rond half 12/kwart voor 12? Dan heb ik je denk ik gezien (ik was alleen een beetje afwezig waardoor het niet helemaal tot me doordrong, pas toen ik in de lift stond bedacht ik me dat ik iemand had gezien die op degene leek die op het RTL nieuws was geweest ;))

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, ik was in het UMCU.... Had om 11.35 een afspraak, maar die dokter K. schoot voor geen meter op ;). Vraag me alleen af wie jij dan bent/was.... Zat je naast me??? Want daar zat een vrouw alleen, die ging voor mij naar binnen voor een echo.

@ Zeehondje, ik blijf duimen voor je!

16. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zal het wel, toevallig zeg! Ik zag je zitten toen ik uit de echo kamer kwam, toen ik erin ging was jij er volgens mij nog niet. Ik was er samen met mijn man. Ik heb lang donker haar, had een zwarte jas aan, zwart jurkje en grijze legging. Manlief is vrij slank en heeft een bril. Dokter liep inderdaad uit, wij gingen al iets te laat naar binnen maar ze had vervolgens ook echt geen haast :)

Spannend zeehondje, mijn duimen draaien voor jullie!

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee, want toen jij eruit kwam toen ging ze nog doodleuk 5 minuten van alles in je dossier schrijven (je liet de deur op een kiertje haha).

Dat is dus mijn eigen IVF arts en ben nu weer niet blij met haar. Ze beweert dat er vrouwen met 5 mm BMS ook zwanger kunnen worden, maar hallo! Die van mij is nu 3.3. met een eitje van 10 mm en normaal heeft een vrouw al een dikker BMS.

Heb het idee dat dokter Pr. me veel beter begrijpt en ook daadwerkelijk naar oplossingen zoekt. Heb 16 december me evaluatie met dokter Pf. Die schijnt heel kundig te zijn, wellicht weet ze nog wat.

Ik weet dat ik de Persona gebruik en die meet op oestrogenen en LH (heeft geen teststreep). Linkerstreep zijn de oestrogenen en rechter het LH.

Bij mij is er amper een linkerstreep (oestrogenen te zien), maar de rechterstreep knal eraf. Komt er dus op neer dat ik meer LH aanmaak dan oestrogenen en oestrogenen zorgen voor je BMS. Ga dit dus zeer zeker even opperen aan de arts!

Heb nog Progynova liggen en kan dat eigenlijk wel innemen, dan komt er iig iets aan oestrogenen binnen!

Waarom was jij eigenlijk in het UMCU?

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Babii leest met haar neus......

Gewone ovulatietests meten het LH-gehalte en hebben een controlestreepje.
    Bij Persona worden daarentegen 2 hormoongehaltes gemeten: het afbraakproduct van oestrogeen E3G en het luteïniserend hormoon (LH).
    Ook op de Persona-staafjes zijn er dus 2 strepen, maar GEEN controlestreep.

Het linkerstreepje (de punt van het staafje met het venster wijst naar links) geeft de concentratie van de E3G aan.
    Hoe meer in de urine, hoe DUNNER het streepje.

Het rechterstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) verschijnt als de LH-concentratie in de urine stijgt.
    Is dit streepje heel DIK heb je de LH-piek te pakken en komt de eisprong eraan.

Ik heb dus wel oestrogenen in me urine, want mijn streepje is heel dun.... Ik had vanmiddag ook heel even slijm wat ik kon uitrekken, maar dat was maar 1x. Daarna had ik niks meer, ben erg vocht ja, nog nooit gehad overigens! Maar ja, de echo zei gisteren direct dat het BMS niet goed opgebouwt was met een eitje van 10 mm. En het vreemde is, waarom verlies ik dan wel vochtige dingen?

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve Babii,
    Bij deze geef ik je een hele stevige knuffel. Kan me je gevoel heeel goed voorstellen, maar lieve schat: niet opgeven hoor! Je bent een vechter en blijf geloven tot het tegendeel bewezen is. Hoe moeilijk dat ook is. Heb hetzelfde, onze escape IUI is ook weer mislukt en krijg nu weer nieuwe onderzoeken (ben misschien vervroegd in de overgang, ook een somber vooruitzicht kan ik je vertellen... Had ik maar jouw hoeveelheid eitjes en jij mijn bmslijm... )... Lees mijn blogje maar voor weer wat schrijfsels...

Rest: *zwaait met een traan der teleurstelling*

xxx

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland

Deel Deze Pagina