IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje Noah, jij gaat echt met een waslijst naar je gesprek. Ik ben even kwijt hoe lang jij al in de mmm zit.

Babii, heb er veel plezier van. Hoe was All you need? Ik heb het vanavond gemist door reistijd naar huis.

2. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Timon al een idee wanneer ongesteld word?

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn ongi zal rond 26 februari zijn. En jij? Starten we tegelijk?

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Noa, graag gedaan!

Heb je de links gelezen die ik hier laatst heb geplaatst? Anders moet je even 2 of 3 pagina's terug scrollen.

Dit zijn links die door vruchtbaarheidsklinieken zijn geschreven, met name het PDF file van lifeleuven.be.

Hierin staat dat je BMS 4 á 5 mm is rond de eisprong en hij door het progesteron (wat na je ei wordt aangemaakt) groeit tot de 7 mm ongeveer.

Mijn artsen en een arts in Düsseldorf en België, weten zeker dat het ook raak kan zijn met 5 mm. Ze hebben het vaak genoeg gelezen en google maar eens @ internet. Het kan echt!

Progynova kunnen ze ophogen naar 12 MG, doet mijn zkh ook.

Geef de hoop niet op, dat doe ik ook niet! Wellicht eens een afspraak maken in een ander zkh voor een second opinion?

Wees overigens blij dat je (nog) geen ICSI ondergaat, doe eerst maar eens OI (ovulatie inductie) dan IUI en dan ICSI.

Toi, toi!

@ Timon, ja het was wel leuk, maar had ineens giga buikpijn en tsjah, dan weet je het wel.

Ben vandaag ook ongesteld geworden, erg fijn dit lichaam! Helaas, weer een poging mislukt.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, wat vervelend dat de buikpijn je avondje uit minder geslaagd heeft gemaakt. Had je pijnstillers bij je?
    Balen dat je ongi bent geworden. Zo zie je... jij kent jouw lichaam het beste.

6. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Timon ik denk dat ik rond begin maart ook ongi word. Dus we gaan bijna gelijk op! Grappig.

Babi klote maar wat timon al zei. Je kent je lichaam
    Toch t best. Dus gelukkig heb je je er een beetje op kunnen voorbereiden.

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Toch even een knuffel voor babii.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, heel vervelend Timon!

Maar inderdaad, ik voel het vrijwel direct na een TP. Dat is zo bizar vreemd :(.

Nu had ik overigens tot 7 dagen na TP geen gevoel en 8 dagen na TP wist ik het zeker! Wellicht omdat ik een soort drukkend gevoel had en wat bruinige afscheiding, maar dat kon nog van de TP komen.

Hoe dan ook.... Het zit er niet meer, het is weer weg, het is leeg en ons kindje is niet ons kindje geworden.

Dus op naar de volgende ronde met hopelijk dit keer een MOOIER BMS! Al vrees ik het ergste :(.

Zit weer lekker te ego-en !

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Precies, ego! :p
    Het is een enorme domper als er weer een poging is mislukt. Ik hoop heel erg dat je toch snel zwanger zal raken. Misschien doe je met Jessy en mij mee?;)

10. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Babi je hebt alle recht om te ego en. Harstikke normaal. Het is hartstikke klot dat het niet lukt!! Ik ga voor je duimen dat de volgende ronde het gewoon harstikke goed is en je zwanger word!

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jessy, ze gaat vast met ons meedoen.:p:D:D

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik denk dat ik al eerder start ;).....

Heb woensdag al een belafspraak, maar wel met een arts die ik niet 100% vertrouw momenteel.

En ben bang dat ze het in natuurlijke cyclus wil doen, terwijl me BMS dan helemaal niet dikker wordt, maar juist dunner.

13. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Gezellig!! Dan kunnen we gezamelijk zenuwachtig worden

14. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    O sorry te laat. Haha. Maar babi gewoon zeggen tegen de arts dat de natuurlijke cycles minder goed werkt. Zoals je zei jij kent je lichaam er best.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dat weet deze arts ook, het is mijn eigen arts, maar ben de laatste tijd minder te spreken over haar.

Heb een arts gevonden die echt in mijn lichaam gelooft en wil zooo graag dat zij belt. Maar goed, ik zal het ook aankaarten hoor.

Maar 2x bloeden door de decapeptyl terwijl je, je BMS stimuleert is ook niet goed :(.

16. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Kan je niet overstappen naar die andere arts. Of hebben jullie er gewoon een aantal en heb je geen keuze?
    Ik ben echt heel blij met de arts die wij hebben die luisterd ook naar wat je zegt en neemt je serieus. Dat is zo fijn. Je kan het zo anders treffen.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    In het UMCU kan je kiezen voor een fa, maar die zit meestal zo vol dat je lang moet wachten. Daarom wissel je bijna altijd binnen het team fa's.

Babii, ga erop staan dat jij een gestimuleerde cyclus wil zoals die ene die je 7 mm heeft opgeleverd. Jij kent jouw lichaam het beste! Je bent geen experiment, hoor. Als ik me niet vergis is dat fa K., toch?

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, die cyclus die me 7 mm opleverde, was toch echt de cyclus waarmee ik 11 eitjes had die veel oestrogenen aanmaakte tijdens het stimuleren voor mijn eerste IVF poging.

Daarbij was dat BMS ten tijde van de HCG spuit ook niet denderend goed hoor (6 mm).

Helaas kunnen ze deze cyclus dus niet nabootsen, aangezien het de cyclus was met stimulatie voor veel eitjes ;). Helaas pindakaas dus! Ze kunnen moeilijk 11 eitjes kweken, een embryo terugplaatsen en de 11 eitjes laten zitten. Dus dat idee van je wordt hem helaas niet hihi.

@ Jessy, net wat Timon zegt. Ik heb 1 IVF arts, maar het zit daar zo ontzettend vol, dat ik anders 2 maanden moet wachten op een vervolgafspraak voor een TP en dat weiger ik. Maar wonder boven wonder was dokter K. uitgevallen en belde dokter P. me en dat is zooooo een lieve vrouw! En zij is echt super kundig als ik Timon mag geloven.

@ all,

Ik ben zojuist gebeld door de IVF arts (niet mijn eigen, het was de lieve Dokter P.), althans al een paar uur geleden ;) en wat mijn vermoedens al beweerde: ik moet het nu met mijn natuurlijke cyclus doen en dit heeft drie redenen:

1. In een natuurlijke cyclus is het slagingspercentage hoger als in een kunstmatige cyclus.
    2. In een natuurlijke cyclus wordt je baarmoederslijmvlies vaak iets dikker dan bij een kunstmatige cyclus.
    3. Als wij nog moeten doorgaan met een kunstmatige cyclus, dan zijn we met 5 cryo’s, over 7 á 8 maanden nog steeds bezig en dat vindt de arts te lang duren en ik ook.

Nu weten we al dat hij eenmalig in een natuurlijke cyclus 5.6 mm is geweest (bijna 6 dus) en na een shot Pregnyl (zwangerschapshormoon om het eitje te laten springen) hij zeker nog 1 mm verder uitrijpt (hebben we gezien bij de IVF punctie), dan zit ik bijna aan de 7! En daarbij maakt de Utrogestan het bedje ook af, dus hij zal toch nog iets dikker worden, maar…………….. Het moet wel eerst gaan groeien en dan zeker 5 mm.

We weten wel dat ik de vorige keer, vanaf dat er een dominant follikel zat, ik Progynova heb bijgeslikt, want zonder die Progynova blijft hij maar 4 mm en daar weigeren zowel de arts als ik, in terug te plaatsen!

Waarschijnlijk zal er dus Progynova worden bijgegeven, zodra er een dominant follikel is. Ze kunnen de poging ook afbreken als het baarmoederslijmvlies niet dik genoeg is en dan gaan we weer over op de kunstmatige cyclus, waar hij tenminste 5 mm wordt.

Toch baart de natuurlijke cyclus me zorgen, omdat ze laatst bij de kunstmatige cyclus eerst 6 mm zagen en bij het inzoomen 5 mm, maar wel triple line. Stel dat hij in natuurlijke cyclus dus niet 5.6 mm was, maar 4.6 mm, omdat ze niet inzoomde?

Hoe dan ook, ik zorg wel dat ze gaan inzoomen, want dit moppie moet een goed bedje krijgen!

De arts zei ook nog: lieve mevrouw, heb vertrouwen! Moet u nagaan dat een embryo ook buitenbaarmoederlijk kan innestelen, buiten de eileider en op de eileider, daar zit toch ook geen slijmvlies om zich aan vast te kleven? Dus ik ben ervan overtuigd dat het met dit slijmvlies echt wel kan, maar het embryo moet ook willen en ik blijf het zeggen: met 4 á 5 mm hebben wij zat vrouwen zwanger zien worden! En weet je wat? Ze heeft helemaal gelijk!!!

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    *Wil even zeggen dat ik op afstand keihard voor je duim Babii!!!*
    *En voor Timon (en de rest, al ken ik jullie minder) ook*

DUIM EN BOEDDHA KRACHT uit het Verre Oosten!!!

xxxx

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, wat is die fa toch een schat, he. Ik hoop dat ik haar zal hebben met de punctie of tp.
    Jammer dat je topbms in een volledige stimulatie was. Hopelijk kan je het met de progynova ook bereiken. Zorg je dat je er genoeg van heb? Anders heb ik nog wel wat over.;)
    Je bms kan wel dikker zijn in natuurlijke cyclus ipv gestimuleerd, maar ze kijken ook naar je follikel. Bij mij ging het daar steeds op mis, waardoor ik de deca weer mocht spuiten.

Juulzon, geniet van je vakantie!!!! Hopelijk is je onzekerheid wat afgenomen. Knuffel!

Deel Deze Pagina