Vond het ook een beetje vergezocht, want waarom wel op zondag en niet op zaterdag? De metingen en puncties worden toch ook op zaterdag en zondag gedaan? Ga nu even koken, lees straks bij! xxx
Beetje vreemd idd Babbi...Maar ja, als je emmy maar bij je teruggeplaatst wordt toch!! Vanmiddag gebeld door de fert. arts en alles doorgesproken. Ze vond het heel fijn dat ik nu al belde voor week 25 en zei dat het dus geen probleem zou zijn om me daar in te plannen. Ze gingen er ook al vanuit dat ik op de dagbehandeling geholpen wilde worden en gaat me daar dus ook inplannen...helemaal fijn Recepten en schema krijg ik opgestuurd, maar wrs komt de punctie uit op 21 of 23 juni. Had zelf al helemaal uitgerekend wat ik nog moest hebben aan medicatie, dus eigenlijk hoefde ze niet veel te doen hahaha. Voor mijn gevoel wordt het erop of eronder eind juni....wordt het zwanger of wordt het afscheid nemen van die zo aanwezige wens We zullen het over 3,5 maand weten.
Babii, dat is echt geklets! Niet van jou, hoor. Sorry, maar in mijn schema staat op vrijdag of zaterdag de tp gepland. Net hoe mijn fm komende vrijdag eruit zal zien en dus wanneer de punctie zal zijn (dinsdag of woensdag). Ik word hier zelfs een beetje boos over. Stel dat mijn tp op zaterdag komt te vallen dan zal ik ook moeten wachten? Misschien anders bij een verse emmy, maar toch. Ik geef nu de hormonen maar de schuld. Daffie, ik hoop zo dat je over 3,5 maand een geweldige test in handen zal hebben. Heb je uiteindelijk nog veel medicatie nodig? Een paar dagen voor jouw gewilde 25 juni. Da's toch niet gek.
Het is helaas geen geklets, want ik heb 3 laboranten gesproken (eerst Jolanda, toen een buitenlandse vrouw en toen een man) allemaal vertelden ze hetzelfde. Daarna nog even de afdeling zelf gebeld en die bevestigden dit. Snap het ook niet, vind het aardig onlogisch, maar wellicht heeft het ook te maken met de aantal plaatsingen die dag. Heb eerder het gevoel dat er iets is fout gegaan in mijn dossier, wat niet de eerste keer zal zijn! Maar ja, als het door 4 mensen wordt bevestigd, moet ik het wel geloven .
@ Zonnetje, wat ongelofelijk balen dat je er zo doorheen zit! Het is ook niet niks een cyclus die niet wil meewerken, continu op en neer naar het ziekenhuis, alles plannen rondom je werk en privé leven, nee het is niet niks! Hebben ze jou nooit getest op PCO? Hebben ze bij mij direct gedaan, puur om alles uit te sluiten. Ik hoop van harte dat het niet zo is en je gewoon een wat langere cyclus hebt. Dikke knuffel! @ Brabbel, vreselijk he die hormonen? Heel veel succes met alles en schrijf vooral mee, wanneer je daar de tijd voor hebt! De hormonen breken je namelijk enorm op, denk dat iedereen dat hier kan bevestigen. @ Ursila, wat heftig zeg! Dus bij jou beslechten ze ter plekke wat het wordt, ICSI of IVF, afhankelijk van de zaadkwaliteit? Klinkt enerzijds logisch, maar anderzijds wil je het liefst toch van tevoren weten hoe of wat. Is bij jouw mannetje de zwemmers slecht of gewoon goed? En jij een trage schildklier? Pfff, zit je niet mee meid! Hoop dat de medicatie je niet aan het opbreken is! Succes! @ Juulz, een dikke knuffel voor jou terug! Is het klussen nog gelukt ?? @ Daffie, wat fijn dat je rond die week ingepland kan worden. Heeft die week een speciale gedachtegang bij je? Want je hebt het ineens over week 25 hihi. Tsjah, de Ovitrelle geeft mij weer vreselijke bijwerkingen die je niet wilt hebben. Vindt het overigens belachelijk dat we daarvoor moeten bijbetalen, want het is puur syntetisch en Pregnyl is uit de urine van. Maar goed, wat moet dat moet haha. @ All, Zelf alweer vreselijke, drukkende krampen (zelfs in mijn onderrug). Nog steeds enorm rustig, heerlijk dat gevoel! We zien het wel en hoop morgen gebeld te worden of het er 1 of 2 worden, ga uit van 1. Dikke knuffel!
Sjeetje, heb jij zoveel mensen gesproken over dit onderwerp? Weet je dat ik ergens hoop dat dit alleen met eskimo's is en niet bij verse emmy's. Denk even aan mijn eigen hachie.
Mijn partner zijn zaad is slecht vandaar dat ze terplekke bekijken wat het wordt. een vraagje wanneer moest je nou beginnen met de tabletten??
Ja wat denk je, ik vertrouwde het voor geen meter . Dus ben gaan bellen en bellen whahahahah. En nu heb ik weer een andere verpleegkundige gesproken, maar het is alleen met een cryo (niet vers). Ben nu ook aan het bellen of het 1 of 2 embryo's worden, zou vandaag worden besproken, maar tot op heden niets vernomen. Zou in hun overleg worden besproken, maar wil gewoon weten hoe of wat. Ga uit van 1 embryo whahahah. Ze gooien het toch altidj op mijn leeftijd. @ Ursila, weet niet of je het over mij hebt, maar ik slik geen tabletten . Is je man zijn zaad zo wisselend dat ze het ter plekke bekijken? Meestal kunnen ze na een onderzoek wel beslechten hoe of wat.
@ babii - Ik heb gebeld met het zh maar die tabletten moet je na de punctie innemen en die zijn voor het baarmoederslijm. Klopt inderdaad dat zijn zaad zo wisselt. We hebben al tig keer zaad ingeleverd en iedere keer is het weer anders. maar helaas nooit goed genoeg geweest voor een spontane zw. Spannend of ze er 2 tp. Ik krijg als er goede embryo's zijn wel 2 tp.
Hier zouden ze ook per keer kijken of het icsi of ivf zou worden. Of beide. Afhankelijk of het boven of onder de miljoen zou zitten. Bij de iui was het ook erg wisselend. Bij de punctie zeiden ze tegen ons dat het 6 eitjes ivf en 6 eitjes icsi zou worden. En uiteindelijk is het alleen icsi geworden, omdat bij verdere bewerking van het zaad bleek dat het niet goed genoeg was voor ivf. Dus kan best dat ze het per keer bekijken. @babii: als er zoveel mensen hetzelfde zeggen zou het vast kloppen, maar wel een raar verhaal. Bij ons was oorzaak al bekend dat het bij manlief zat. Geen idee hoe ze pco vaststellen. Ben toen wel geprikt of ik een goede eisprong had en die waardes waren prima. Heb ook ooit ovu-testen gedaan en had ik ook altijd een positieve test. Misschien in een vorm dat ik wel een eisprong heb elke maand, maar ook licht pco ofzo. Dus geen idee of het uitgesloten is of niet, ben wel voor een groot deel onderzocht.
Ursila,welkom, gaat met t prikken ook goed? Zonnetje, lekker kunnen genieten van je vrije dag? En hoe staat t er verder voor? Babi, nog telefoon gehad over aantal emmys? Hoop, en duim mee voor je dat ze met 2 akkoord gaan. En de krampen een beetje over? Daffie76, spannende tijd ga je tegemoet lees ik. Heb ik t goed begrepen dat jij voor een poging ga die je zelf moet betalen? En is jullie dochtertje ook van een ICSI behandeling, of natuurlijk? Lijkt me ff een zware tijd om naar t laatste stapje toe te moeten leven. Daarom dikke knuffel voor jou! --------------------------------------------- Ego, Vanmorgen weer voor een uitgangsecho geweest, omdat ik nu 2 weken aan de pil ben. Aan de rechterkant zag alles er mooi rustig uit, maar aan de linkse kant daarintegen................. Op de echo was echt duidelijk te zien dat de cystes er nog zaten, en ipv 2, zaten er 3. Echt, ik snap er niks meer van. Alle 3 de cystes zijn ongeveer 21 mm, dus die er nog zitten van de vorige keer, zijn gekrompen. Nu moet ik de Stederil een strip extra doorslikken (dan heb ik totaal 2 strippen geslikt), en eind April weer terug komen. Ik denk dat ik bij de volgende afspraak vraag of ik een dubbele dosis Provera mag nemen. Want na 2 maanden Provera en toch nog cystes begin ik t een beetje beu te worden. Zo is een jaar ook snel voorbij. Knuffels voor allemaal!
[FONT="]@ Ursila, ik heb nog steeds geen idée waar je het over hebt richting mij, maar ik gebruik die bollen dus niet. Waarschijnlijk over Utrogestan bollen die je vaginaal moet opsteken, maar deze bollen gebruik ik niet . Deze bollen gebruik ik alleen na een punctie.[/FONT] [FONT="] Deze zijn overigens niet om je baarmoederslijmvlies dikker te krijgen, deze zijn er om je baarmoederslijmvlies zodanig te veranderen (waar normaliter je eisprong voor zorgt) dat deze geschikt wordt voor een innesteling.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Daarbij zorgt het ervoor dat je baarmoederslijmvlies intact blijft, dus mooi dik. Het verzorgt geen dikker baarmoederslijmvlies, het houdt alleen alles intact, wat heel belangrijk is na een punctie, aangezien ze je follikel slopen en deze niet meer zelf de progesteron kan aanmaken.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Daar zorgt de Utrogestan dus voor. Het zorgt er ook voor dat het je menstruatie uitstelt haha, door die progesteron.[/FONT] [FONT="] [/FONT]
@daffie: succes met de laatste poging en hopelijk lukt deze wel. @brabbel: het zit jouw ook niet mee zeg. Wat raar dat de cystes meer worden ipv minder. Wel balen zeg. Had het zo gehoopt voor je dat je verder kon. Zo gaat een jaar inderdaad snel voorbij.
Jammer Babi, t viel toch te proberen. De uitleg waarom geen 2 kan ik wel bedenken:"Omdat een tweeling zwangerschap zwaarder is"' of "Omdat er meer risicos aan verbonden zit" Die richting? Knuff!
Babii, toch 1 eskimo zondag. Ik lees wel dat je het vandaag erg druk heb gehad. Brabbel, wat vreselijk flut dat je nu 3 cysten heb zitten en 'gezellig' door mag met de pil. Ga je dan geen bloeding tussentijds krijgen ivm doorslikken? Zo vliegt de tijd wel voorbij, ja. Wanneer staat je volgende afspraak? Ursila, misschien heb je het getikt, maar in welk zh lopen jullie? Hebben ze jullie nog niets over de medicijnen uitgelegd? Welke medicijnen ga jij nu gebruiken of gebruik je al? Ik heb de decapeptyl, gonal-f, pregnyl en de mutsenbollen (utrogestan). De deca gaat er niet meer prettig in als ik spuit en zelfs de gonal wil soms vervelend zijn, ondanks dat ik mijn huid verdoof met een kleine ice pack. Ik kijk nu wel uit naar vrijdag. Dan de fm en weet ik wat er in mijn eierstokken gebeurd. Sinds gisteren geen last meer van een vaag ongi gevoel.
Hoi Timon! Moet gewoon doorslikken om mijn eierstokken "te laten rusten" En op die manier moeten de cystes wegtrekken. En volgens mij krijg je geen bloeding als je de pil doorlik hoor?? Ik denk dat ze bewust geen bloeding willen, omdat de vorige 2 maanden met Provera de cystes niet weg zijn gegaan. Dus als ze zelfs met Provera niet weg gaan, dan ook met een natuurlijke menstruatie niet........ Moet 29 April weer terug komen, zelfde verhaal eigenlijk als vandaag. Lekker gevoel dat je vrijdag weer weet waar je aan toe bent he? Ik herken je gevoel, rustgevend omdat je weet dat binnenin alles zn gang gaat. Knuff!