IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nou zeg, Brabbel, toch weer een tegenslag meid. Hoop dat ze de volgende keer echt weg zijn!

Babii, je had het al verwacht hè, 1 tp? Dus gelukkig geen grote teleurstelling.

Spannende tijden heeft trouwens gereageerd in het andere topic (van iui naar ivf). Ze heeft gister een tp gehad.

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Babbi; heb week 25 uitegkozen omdat ik nog de laatste kilo's probeer eraf te krijgen en ik in week 26 heel veel vrij ben en dus rustig kan bijkomen van de punctie;)
    Toch balen dat ze er maar 1 terugplaatsen. Snap de reden wel, maar in jouw situatie zou ik er zelf ook voor willen kiezen om er 2 terug te plaatsen;) In ieder geval veel succes en mijn duimen draaien weer.

Brabbel; onze dochter is idd uit een ICSI-behandeling gekomen. We hebben toen eerst 3 x IUI, 1 x IVF gedaan en toen de 1ste ICSI was het raak. We hebben vorig jaar 3 pogingen gedaan met ICSI, maar helaas is het nog niet gelukt. Nu moeten we idd zelf de poging betalen, maar de wens voor nog een kindje is heel erg aanwezig. Ik snap heel goed dat het voor de andere meiden hier nog heftiger is omdat jullie nog helemaal geen kindje hebben mogen krijgen. och is de wens bij mij ook heel erg aanwezig.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zonnetje, vaak zien ze het al bij stimulatie of op echo's of inderdaad bij een bloedonderzoek.

Laten we er maar vanuit gaan dat je het niet hebt, althans dat hoop ik!

@ Brabbel, jeetje meid het zit je niet mee! Hoe kom je nu aan 3 CYSTES??? Woow!

@ Timon, nee ik heb mooi even dokter P. gesproken en die gaf hetzelfde aan als het lab. Ze gaf wel eerlijk toe dat het TP spreekuur op die zaterdag ook voller als vol zat en ze daarom ervoor kozen, zeker aangezien het een Morula was.

Ik heb trouwens vrijdag de TP hoor :p.

@ Daffie, ik snap hem! Heel erg mooi dat je naar die datum streeft. Dit gaat gewoon de zwangerschap worden!!!

@ Zeehondje, nee had het inderdaad verwacht, geeft ook niet, maar had er liever gewoon 2 gehad! Maar ach, we hebben genoeg tijd volgens de arts. Dat bedoelde ze neit rot hoor...

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, je had de juiste fa weer gevonden.;) Heel fijn! Goh, vrijdag de tp? Hoe laat mag je? Ik ben er al om 8.00 voor de fm.

Daffie, ben je al aardig op weg met het afvallen? Slim om de punctie dan in week 25 te willen. Hoezo uitgekookt?;)

Brabbel, je kan een bloeding krijgen tijdens doorslikken van de pil. Hoop niet dat het bij jou gebeurd, hoor. Pffff, hoezo lastige cysten???

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Gezien ik het nog nooit eerder heb gehoord ga ik er dan maar vanuit dat ik het niet heb en het toevallig een keer zo lijkt.
    Want heb al vele echo's gehad. Heb wel vele kleine eitjes liggen bij een echo, nu dus ook weer. Vandaar dat hij het misschien dacht.
    En mijn ei is altijd traag. Cyclus is vaak 31-35 dagen. Dit jaar is het vooral 35 dagen ben ik achter.

Maar hopelijk is ei morgen flink gegroeid en kan ik gewoon de pregnyl zetten. En anders hopelijk vrijdag. Hoewel dat wat krapper is met wat afspraken. Die zou ik dan moeten afzeggen.

6. ursila

ursila Lid

9 jun 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Babii - geweldig je uitleg. het ging inderdaad om die utrogestan. nu weet ik ook weer waar het voor is. Nee ik bedoelde niet dat jij ze inneemt maar wanneer ik daar mee moest beginnen.

@Timon - Ik loop in Maasstad (r'dam) en krijg de tp in Gent.
    Het prikken is geen probleem. Ik heb ook de decaptyl en gonalf en ovitrelle en die mutsenbollen. heb trouwens as zaterdag een echo ipv zondag.

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ursila, jij loop dan een dag na mij. Hoe spannend!!! Mocht je willen dan kan je ook aanhaken bij de topic april/maart. Allemaal meiden die in deze periode met IVF of ICSI bezig zijn. Hier natuurlijk ook.;)

Zonnetje, jij heb morgen de echo. Hoe laat? Succes!!!

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb morgen een echo om even voor 10 uur. Dus hopelijk net na de files. Zal morgen wel laten weten hoe of wat.
    Ben lekker vrij, dus heb wat meer tijd.

Jij toch vrijdag de fm timon? Hopelijk zijn er dan flink wat eitjes gegroeid.

En voor babii succes voor vrijdag

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnetje, neem zeker de tijd. Na de files is altijd prettig. En 10.00 is een mooie tijd.

Vrijdag is het zeker zover. wel vroeg, om 8.00 er zijn. Dat betekend erg vroeg gaan ivm de files.
    Er is nu meer aan de hand dan de vorige keer. Nu voel ik tenminste iets gebeuren.

Babii, hoe laat mag jij nu eigenlijk? Treffen we elkaar misschien nog net?

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik had prijs vanmorgen onderweg naar het ziekenhuis. Toch nog 3km file gehad. Maar was op tijd gelukkig.

Resultaat van vandaag: een ei van 14mm en een bms van 9mm. Dus schiet niet op deze ronde helaas. Moet doorgaan met ovu-testen en zondag weer voor een fm. Mocht test eerder positief zijn hoef ik niet.

Heb dus wel een baalbui, want had gehoopt dat ei groter was en ik te horen zou krijgen wanneer tp is. Op zijn vroegst wordt het dus eind volgende week. Dus moet wat afspraken gaan afzeggen.
    Snap mijn lichaam soms niet, vorig jaar altijd een cyclus van 31 dagen, op dag 18 ei. En nu dus al paar keer later. Hopelijk maakt ei nog een flinke sprint en heb ik zaterdag of zondag een positieve test.
    Deze ronde heb ik regelmatig dipjes, vooral omdat mijn hele planning in de war wordt geschopt door dat lichaam van mij. Maar ja, ik houd het doel maar voor ogen. Gevoel was goed over deze ronde, maar wordt nu wat minder.

@timon: jij dus ook last van files. Ik heb gelukkkig meestal pas het laatste stukje file en als ik eerder moet zijn rijden we meestal meer binnendoor.

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnetje, jouw bms is echt geweldig. Alleen pet dat je ei nog niet groter is geworden. Hopelijk hoef je zondag niet. Dan loop je net voor me. Wel samen op het wachtbankje, he?
    Probeer je wat minder op je lichaam te focussen. Doe iets leuks, bijv met je vriend en wees afgeleid. Dikke knuffel!!

Files; wij hebben het best vlot al en zullen daarom morgen ook binnendoor gaan. Dan zijn we zeker op tijd.

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Mijn bms is zover ik weet ook prima. Ei groeit ook wel, maar langzaam helaas.
    Was dus ook van plan om wat leuks te gaan doen met manlief. Het kampeerseizoen begint weer, dus zou dit weekend lekker gaan kamperen, alleen moet nu dus zondag wel op tijd terug zijn ivm de echo. En voor volgend weekend had ik ook wat leuks staan, wat ik dus ook moet gaan afzeggen.
    En daar baal ik dus beetje van, vandaar de frustratie over mijn ei.
    Vandaag ga ik weinig bijzonders doen denk ik, gezien het natte weer. Ga denk lekker met boekje op de bank zitten. En we gaan dus wel weg het weekend, dus moet nog het een en ander bij elkaar zoeken wat mee moet.
    Maar ben soms het niet kunnen plannen beetje zat aan het worden, gaat al ongeveer 2 jaar zo namelijk. Dan denk je dat je weet hoe je cyclus is en dan blijkt het toch weer niet zo te zijn.
    Maar ach, komt vast goed en zal me er maar bij neerleggen dat het ei traag is.
    Enige voordeel is dat ik dus goed van mijn vrije dagen kan genieten, ipv op de bank zit te zitten ivm pijnlijke buik. Alleen pech voor mijn collega's waarschijnlijk. Want na mijn vrije dagen meld ik me dan gewoon ziek. Of ga maar een paar uurtjes werken. Zeker gezien mijn werk lichamelijk best zwaar is.

Was het wel van plan om op het wachtbankje te komen, hoop niet dat al mijn eskimo's het begeven tijdens het ontdooien. Heb er 7, dus moet er toch minimaal wel 1 van overleven hoop ik.
    En ik hoop dat jij toch ook minimaal 1 mooi emmy hebt en eigenlijk nog veel meer die over blijven.

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zonnetje, ga er ook maar niet vanuit meis! Als je eitje maar komt en vervolgens een TP hihi.

Een eitje van 14 mm is wel goed hoor! Apart dat je dan zondag terug moet komen? Bij ons geven ze al Pregnyl met een eitje van 16 mm (en hij groeit 2 mm per dag vanaf de 14 mm). Maar ben er inmiddels achter dat het ene zkh wacht tot de eisprong (dus de ovu test) en het andere geeft een Pregnyl prik bij 16 mm en de ander weer bij 20 mm.

Bemoei me dus nergens mee hahahahaha.

Wil trouwens wel iets van jouw bms hebben!!

@ Ursila, graag gedaan! Had je denk verkeerd begrepen m.b.t. de Utrogestan.

Vindt het zeer vreemd dat jij met een traject gaat starten, maar heel niet op de hoogte bent van de gang van zaken en ook van de medicatie. Je mag daar best over doorvragen hoor bij de artsen, je moet toch weten waar alles voor dient!

@ Timon, een cryo wordt altijd in de ochtend ontdooit *tussen 10.00 uur en 11.00 uur en tussen 11.00 uur en 12.00 uur wordt je dan gebeld*, dus we kunnen elkaar nooit treffen haha. Sowieso zijn de TP in de middag tussen 14.00 uur en 15.00 uur. Dus weet vrijwel zeker dat we elkaar niet gaan zien hiih.

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, da's waar!!!!! He, wel jammer dat we elkaar niet treffen. Hoe is het nu me je? Beetje zenuwen voor morgen?
    Ik kijk nu wel uit naar de fm. Eindelijk beeld krijgen van wat er in mij gebeurd.

Zonnetje, dit petweer nodigt je echt uit om met een boek op de bank te duiken. Straks die spullen dan maar gaan verzamelen, want het weekend lijkt erg mooi te worden.

15. ursila

ursila Lid

9 jun 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi nou ik was zo overrompeld dat ik kon beginnen want dat hadden we echt niet verwacht. Wij kregen toen achter elkaar uitleg en ik was nog echt in mijn roes dat ik maar voor de helft heb geluisterd.

Maar gelukkig kan je altijd de poli bellen en heb je een forum :)

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ursila, hier info vandaan halen is altijd prettig. ;) Ondanks dat wij wel goed waren voorgelicht heb ik hier nog veel bijgeleerd. Soms handig met een afspraak. Manlief zit met de oren te klapperen en voor jou is het al geen nieuws meer. :D

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, nee hoor ben niet zenuwachtig, ben nooit zenuwachtig voor een cryo TP. Ben altijd zenuwachtig om mijn bms, maar dat was ik deze ronde ook niet.

Ik heel erg rustig, maar dus altijd als ons wondertje wordt ontdooid. Mijn bms is normaliter erger, nu niet meer gelukkig.

@ Ursila, helemaal gelijk meid!

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, zal de rust bij jou dan toch door de acupunctuur komen?

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ook ik haal hier veel info vandaan. Zo weet je de helft inderdaad al. Hoewel het ene ziekenhuis hele andere protocollen heeft dan het andere ziekenhuis. Merk ook wel dat ik veel meer ervanaf weet dan manlief. Hoewel ik sommige dingen ook nog niet weet hoor. Zo heb ik vandaag maar even gevraagd na hoeveel dagen de tp is bij een cryo. Wist dat het een paar dagen waren, maar dat is een vaag begrip. Is dus 4 dagen na mijn ei.

Was vanmorgen een vaag verhaal. Volgens mij heeft de arts van de week iets opgeschreven over het pco-beeld. Want degene die de echo deed (verpleegkundige) zei namelijk dat het met dit probleem wel vaker langer duurde. Maar weet niet zeker of het daar mee te maken had. Ze vond mijn ei verder mooi hoor.

Ze vroeg ook nog of de ovu-testen bij mij goed werken. Heb 3 jaar geleden ook van die testen gedaan en toen deden ze het prima. Toen zei ze dat ik dan maar moest doorgaan tot een positieve test. En als hij zondag niet positief was moest ik bellen voor een echo-afspraak. Vroeg nog wanneer ik dan zou moeten komen. Toen ging ze even rekenen en vond ze dat ik maar een afspraak moest maken voor zondag. En als ik eerder een positieve test heb mag ik de afspraak afzeggen.

Ik heb dus geen idee hoe snel mijn ei groeit in eigen cyclus. Ze telde wel met 2mm per dag. Heb met hormonen gehad dat hij 4mm in een dag was gegroeid. Maar weet niet of hij dat ook van zichzelf doet. En het ligt er ook aan bij hoeveel mm je ei springt.
    Bij de iui mocht ik altijd pregnyl zetten als het ei groter was dan 18mm. Bij 18mm mocht het nog niet. Maar was wel een ander ziekenhuis dan waar ik nu loop.

Hier is de tp ook in de middag.

Succes babii morgen.

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben toch eerst maar wat gaan rommelen. Nu heerlijk met een romantje op de bank kruipen. Vind het een dag voor niet-hoeven-na-te-denken-literatuur.

En dan maar op zoek naar de spullen. Wij hebben een seizoensplaats op een camping. Dus moet nogal wat spullen weer mee. Voordeel is dat we dus wel regelmatig een weekendje weg kunnen.

Deel Deze Pagina