IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnetje, ik kom ongeveer gelijk uit. Euhhh, 2 dagen later.:D:D:D

Jullie hebben wel gelijk over het lot met ballonvaren. Oef, nooit gedacht dat ik hier heel erg aan zou gaan twijfelen. :(

Het komt steeds dichterbij... over 12 uur is de punctie.... Whaaaaahaaaaa!!!

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
  3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt!!

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; heel veel succes morgen meid....op naar een mooie oogst;)

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Als het zo gaat als de afgelopen dagen dan zullen het er zeker meer dan 5 follikels zijn. Nu de inhoud en bevruchting.;)

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Timon!!! SUCCES!

Hoe het hier gaat... Zal zo ook even mijn blogje updaten, maar, vreemdgenoeg hier alweer een beetje bruin bij het afvegen?! Begrijp jij het...? Had vorige week zondag en maandag een smiley op de Clearblue en heb dinsdag duidelijk eipijn gehad. Zou in dat geval dus al na 8/9 dagen ongie worden! Geen krampjes ofzo, wat ik eigenlijk wel zou verwachten als het de 1e echte ongie na de BBZ gaat worden.
    Nou ja, voordeel is dat als het doorzet - zal dan morgen wel zijn, dat weer dag 1 is van de laatste cyclus die ik moet afwachten voor we verder mogen... Dus over een maandje kunnen we denk ik voor de 3e IVF.

DUIM KEIHARD VOOR JULLIE OP HET WACHTBANKJE!!!

(*en knuffel Brabbel die meeleest!*)

xxx

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: het is afwachten hoeveel ze er aanprikken en bruikbaar is. Maar ging de goede kant op bij je. Heel veel succes en hopelijk een mooi aantal emmy's. Ik begreep dat een eitje van 16mm ook prima bruikbaar kan zijn. En soms al die van 14mm.

Nu nog een mooi aantal zwemmers, hoewel je er voor icsi niet zo veel nodig hebt als voor ivf.

@juulzon; bruinverlies is oud bloed. Kan dus van alles zijn. Hoeft niks te betekenen. Maar kan ook duiden op een wondertje.
    Helaas dus weer afwachten. Succes

@brabbel: weer een beetje uit je dipje.

@daffie: jij nog even geduld hebben zo te lezen.

8. ursila

ursila Lid

9 jun 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Timon veel succes vandaag!!

Gister ben ik voor een fm geweest en er waren 3 grote eitjes. Toen vroeg ze of ik deze ronde wel wou doen want 3 zijn wel weinig. Ik zei toen er is toch geen garantie dat ik volgende maand meer eitjes heb en gezien mijn leeftijd (ben 2 weken geleden 44 geworden) is dit een goede score. Nou en toen kwam het: die arts begon erover dat de zorgverzekering misschien niet zou vergoeden en dat het dan een kostbare zaak is. Waar je geen garantie hebt dat het lukt.
    pFFF heb een bericht naar mijn zorgverzekering gemaild om duidelijkheid. En nu ik toch zover ben ga wij in ieder geval voor één ronde. Vrijdag heb ik de punctie.
    Vind het wel raar dat de gyn waar ik onder behandeling het alleen over de eigen bijdrage in Gent heeft gehad.

@brabbel; ben je al uit je dipje? Is heel normaal hoor ik heb ook wel eens zo een dip en dan vind ik niemands kids leuk

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wel een apart verhaal ursila. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid van de zorgverzekering.

@timon: hoe is de punctie gegaan?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, heel veel success meis! En over het ballonvaren…… Meis, volg je hart, die heeft het altijd bij het juiste eind!

@ Zonnetje, naar mijn mening is een eitje van 18 tot 20 mm alleen bruikbaar. Dit is wat mij verteld werd in mijn vorige 2 ziekenhuizen en in het UMCU, maar goed ben geen arts (ben wel Babii arts hahaah).

@ Ursila, tsjah ik vind het een zeer vreemd verhaal van de zorgverzekering. Heb het nog nooit gehoord eerlijk gezegd.

@ Juulz, kan dit nog van je bbz komen of een innesteling? Meisje, ik hoop het zoooooooooo voor je!!!

@ all,

Verder geen update, met vlagen wat menstruatieachtige krampjes, niet pijnlijk maar aanwezig. Ben wel blij dat ik minder pijn als voorheen heb.

Heb er helaas geen goed gevoel bij, maar probeer positief te blijven. Mijn gevoel overheerst gewoon enorm, maar toch herpak ik me dan en denk: het moet, anders ga je in de strafhoek hahahahaha. Nee hoor, ik hoop het enorm en het is erg moeilijk om z’n sterk aanwezig gevoel, om te zetten in een positief gevoel, want mijn gevoelens hebben het vaak juist.

Nou, we wachten af!!!

Liefs

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ik ben alweer ego, maar nu omdat ik op mijn werk zit...
    Denk dat het idd een hele korte LF is en ik op dag 9 na de eisprong ongie ben geworden. Vandaag lijkt er wel rood bloed bij te zitten, maar... alleen 'bij het plassen...' inlegkruisje heeft slechts 1 veegje. Echter, het is niet helder rood, erg donker. Misschien wat ouds, wat er nu eerst uit moet. Verwacht wel dat het doorzet, want voel me 0,0 zwanger ;).

Nou ja, als ik dan zo'n korte cyclus heb ontwikkeld, dan betekent het ook dat we over een maandje weer verder met IVF kunnen :) :).

Doe ik mee met de vogels, eieren leggen enzo...

Oké, zal eerst nog even kijken of er een paasei uitkomt op advies van onze 'Claire's blije woorden'.....*zucht*

Werkse of genietse vandaag!

xxx

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @babii: lastig hoor als je gevoel het een zegt en je moet eigenlijk het andere denken. Hoe lang moet je nog wachten?
    Ik ben gelukkig ook geen arts, maar dit is wat mij werd verteld bij de punctie. En het kan dus ook per persoon verschillen.
    We zullen het wel horen wat de score bij timon is.

Succes nog even in ieder geval.

@juulzon: toch een cyclus die een beetje van slag is schijnbaar. Hopelijk een korte cyclus voor je, kan je eerder weer starten namelijk.
    En nu nog op voor een mooi paasei.

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, dan klopt er iets niet.;) Die kleinen van mij (14,13,12,11) hebben nog lekker doorgegroeid en goed hun best gedaan.
    Ik had vanmorgen fa M. Ze was weer zo lief en, helaas ook bezorgd.

Wat een dag!:$ Weer een ervaring in mijn rugzak kunnen steken.
    We waren erg op tijd en de punctie begon goed. Ik had geen roesje nodig, want mijn eierstokken lagen niet naast elkaar (vond ik). Nou... had ik 'm maar genomen! De verdovingsspuiten gingen. Toen eenmaal de naald in mijn eierstok ging was het zoveel verder voorbij het plafond, het was hel. Dit had ik totaal niet verwacht.:( Bij elke beweging in mijn eierstok, elke follikel opnieuw, verging ik van de pijn. Blijven puffen terwijl je niet weet hoe je dat moet doen, tranen hebben rijkelijk gevloeid. De fa, vpk en mijn man waren best overdonderd door mijn reactie. Helaas konden ze me tussentijds niets geven. Het resultaat is: 11 follikels/9 eicellen en 15 tot 17 miljoen zwemmers. :D
    Zaterdagochtend krijgen we te horen hoe laat de tp zal zijn.

Lekker met een kruik en dekentje op de bank opgenomen programma's kijken en even op zp. Zoveel mogelijk spul in mijn omgeving en zo nodig kan ik manlief van zolder laten komen.

Daffie, ik moest aan je denken. We hadden het gisteren over niet te verdoven eierstokken. Ik weet nu wat je bedoeld.:(

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Blijf lekker zitten met je kruikje dan maar. Lekker even niks doen en je laten verwennen.

Misschien als er een volgende keer nodig is (en dat hoop ik niet voor je) vragen of je toch dat roesje mag. Of aan de dormicum/ morfine.
    Maar ik ga er gewoon van uit dat er genoeg emmy's bevrucht worden en hier een prachtig beebje uit komt.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Met de fa afgesproken dat ik niet nog eens een punctie hoef. Deze ronde is raak.;) Nee, van vandaag komt in mijn dossier en dan is het duidelijk...

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, als ze doorgroeien is het iets heel anders. Maar ik begreep dat een eitje van 14 mm bruikbaar was en dat is niet zo.

Uiteraard wel als je de pregnyl zet met 14 mm, dan is ie rond de 18 als hij weg wordt gehaald met de punctie ;).

Daar had ik het dus over, dacht dat jullie schreven: 14 is brikbaar, dat is dus niet zo :p. Maar als hij 14 s en je zet de PRegnyl, dan wel ja, want dan groeit ie nog met 2 mm per dag door, dus tot 18.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dan heb ik het toch mooi gedaan.:D

Babii, wist je dat eskimo's per stuk ingevroren worden? Ik heb het nog even op ferti portaal gevraagd.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij mij hadden ze het echt over die 16 en 14 mm bij de punctie. Is niet bij iedereen zo dat het bruikbaar is hoor. Maar zou dus wel kunnen zeiden ze. Heb me er verder toen ook niet in verdiept hoor. En geen idee hoe groot ze bij mij waren destijds. En ik denk dat bij mij de kleine eitjes in ieder geval niet bruikbaar waren. Had op vrijdag namelijk 14 follikels en er waren 12 aangeprikt dacht ze op maandag.

Ik dacht ook dat alleen eitjes boven de 18mm bruikbaar waren, maar begreep toen dus van niet.

Als ze bij de pregnyl 14 zijn, zijn ze inderdaad mooi bij de punctie.

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Vanmorgen nog gevraagd of ze vanaf 10 mm aanprikken en dat klopt. Alleen is de vraag of er in de kleintjes wel een (volgroeid) eicel zit.

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja lijkt me logisch als je ze per 1 laat terugplaatsen ;).

Dat wist ik overigens al heel lang (zou het zelf ook nooit vragen, want wist het hihi), want had toch echt 7 emmy's en 6 cryo's. En heb er nu nog 3 en 4 TP gehad. Stond trouwens ook zo in mijn contract. 1 TP dan 1 per rietje en 2 emmy's 2 per rietje :).

Is ook wel logisch dat als je er 1 krijgt teruggeplaatst dat ze er 1 per rietje doen :).

Moet straks ff teruglezen hoor! Maar ben erg druk :(.

Deel Deze Pagina