IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Super Timon; ik duim duim duim duim duim:D

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lief! :D Daffie, heb jij genoeg deca voor mei?

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: dat is mooi nieuws. Toch een mooi aantal bevruchtingen en straks een mooi emmy in je buikje.

Gaan we samen verder op het wachtbankje zitten.

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; ja , heb genoeg deca;)Thanx

Ga zo weg....heb een vrijgezellendagje van een teamgenootje. We gaan wie is de mol spelen in utrecht...ben benieuwd:D:D

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wow Timon!!! goed man! xxxx

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Joepie!!! Onze emmy zit erin!:D:D:D Is er nog plek op het wachtbankje?

Hier vanaf de punctie nog steeds een gevoelige onderbuik. Elke dag voel ik 'm. Soms zelfs alsof er een zware ongi aankomt.

Daffie, leuk vrijgezellenfeestje gehad?

Juulzon, ik ben erg blij met het resultaat. Wilde het niet in jouw topic zetten.

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Heb je inderdaad een leuke dag gehad daffie?

@timon: fijn dat emmy in je buikje zit. Vervelend dat je last heb van de buik. Doe rustig aan. Ik heb na de punctie ook nog dagen last gehad.

@ego: buikje wordt hier al iets minder gevoelig, maar soms toch nog wel wat krampjes en gevoelig hoor. Moet nog niet denken om teveel te doen op een dag.
    Dus zit heerlijk af en toe in het zonnetje, maak een puzzel en lees mijn boek.
    Ben bezig het het nieuwste boek van James Redfield. Is erg spirtueel, maar leest heerlijk weg.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, wat een geweldig nieuws zeg! Neem jij mijn plekje maar in, ik donder er vandaag of morgen heel hard af! Maar ga jij maar goed broeden hoor!

@ Zonnetje, ja ik heb veel opleidingen. Heb het getroffen met mijn werkgevers, moest vrijwel altijd een opleiding volgen in het kader van een koersplan oftewel een POP plan (personeels ontwikkelings plan).

En ach, zolang men het voor me betaald vind ik het prima, staat alleen maar beter op mijn CV :p.

Nou, deze ronde viel het gelukkig mee, maar alle voorgaande rondes VRESELIJK! De arts zei inderdaad dat ik waarschijnlijk een gevoelige baarmoeder heb, kan best hoor!!

Ach ik duim voor een mooi bms voor mezelf en voor jullie voor een aantal prachtige zwangerschappen!

9. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnetje, gelukkig is het hier nu ook lekker weer :). Heerlijk weer om te relaxen!

Timon wat super zeg!! Een topper in je buik en 2 eskimo's. Ben blij voor je!!

Daffie, hoe was je feestje? Was je de mol ;)?

Babii, al nieuws? Je gevoel is (helaas) altijd goed volgens mij :(.

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Kiki; nee, ik was niet de mol en veels te goedgelovig hahaha...
    Maar het was echt megaleuk om te doen en prachtig weer en dus megadruk in de binnenstad. Heb ook nog nooit zoveel van utrecht gezien:D:D

11. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    Wat super voor jullie ! Mijn duimen draaien !!
    Xx robing

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Daffie, wie is de mol hebben wij ook tijdens ons werk moeten spelen, super leuk om te doen whahahah.

Al was ik toen wel de mol :p. Echt vet geinig hahahahah.

@ Kiki, mijn gevoel is altijd juist haha, over mezelf helaas wel. Ik heb geen nieuws, zit pas op 12 DPO.

Met mijn eigen cyclus heb ik een luteale fase van 14 dagen, maar met Pregnyl is dat vaak 12 dagen. Vandaag is 12 DPO en ik ben opgestaan met veel helse buikpijn. Heb ook het idee dat er allemaal vocht naar beneden loopt (waterachtig).

En dat alles betekend bij mij dat er een menstruatie op komst is. Heb een paar paracetamols genomen, want het is toch echt mooi weer en wil wel een beetje genieten.

Zoals mijn gevoel al zei, ga ik er heel erg vanuit dat ik morgen ongesteld wordt en anders dinsdag, maar meestal is het op een maandag (ja het is echt zo hahah).

Ach, ik ben nog steeds rustig, kan er toch niks aan veranderen.... De natuur doet wat hij wil, vindt het alleen wel onbegrijpelijk dat je z'n mooi minimensje krijgt teruggeplaatst en het vervolgens niet verder deelt en innestelt.

Ik hoop gewoon heel erg dat mijn bms de volgende ronde weer zo mooi is, maar ga daar niet vanuit. We wachten het gewoon af :D.

Mijn gevoel roept wel al heel lang, dat mijn bms in mei 2011 hersteld en ik de tweede IVF (verse TP) of de derde IVF (verse TP) zwanger wordt. Dus niet van de cryo's, al zijn ze wel een mooi cadeautje en een extra kans.

Hoop onwijs dat de tweede IVF net zoveel cryo's met zich meebrengt als nu, want het zijn wel extra kansen. Maar ben blij dat bij mijn mannetje weer alles goed is, al had ik liever gehad dat het bij hem slecht was en bij mij goed. Bij mij is het niet echt te behelpen en slecht zaad weer wel (ICSI en IVF), maar ach. Zwanger worden is geluk hebben!

Liefs

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Edit: bedoel met slecht zaad is er meer kans op een zwangerschap, dan met een slecht bms.

BMS krijgen ze vaak niet dikker, zeker als de Progynova niet helpt en alle hormoonwaardes ok zijn (zoals bij mij) en bij slecht zaad kunnen ze ICSI uitvoeren of IVF en als bij de vrouw alles ok is, dan heb je meer kans.

Met een slecht bms dus minder, al vond ik hem de laatste keer netjes, dus komt goed :D!! Het moet van mij hahaha.

Nee hoor, ik wacht het weer af!

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    En wederom had ik gelijk! Ongi is doorgebroken, weer op naar een cryo TP.

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Babbi; dikke knuffel meid! Toch is het weer kl^&^*&*(&....

Ben het er trouwens niet geheel mee eens dat je meer kans hebt bij slecht zaad. Dit kan namelijk in meerdere gradaties zijn...van slecht tot zeer slecht. Als ik naar mezelf kijk heb ik nog nooit cryo''s gehad in de 5 ICSI's die ik heb ondergaan.
    En de gyn. heeft toch ook gezegd dat een minder dik BMS geen belemmering hoeft te zijn voor een zwangerschap?!

Maar goed, iedereen heefdt het er moeilijk mee, wat de reden ook moge zijn en het blijft gewoon een loterij vindt ik zelf....

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, weer enorm ships dat je gevoel het weer bij het juiste eind had. Je bent ongi...:(:( Heb je nog wel van het mooie weer kunnen genieten?

Daffie, het zal zeker enorm druk zijn geweest in Utrecht. Het lijk me erg leuk om Wie is de mol? te spelen. Was je snel af ivm je goedgelovigheid?

Dank je, Robing. Krijg jij deze week de 1e echo?

Tot aan gisteren heb ik last gehad van een gevoelige onderbuik. Vandaag was het weg en heb ik lekker rustig in huis en tuin bezig kunnen zijn.

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Daffie, het gaat niet om de cryo's, maar heb het meer om het feit dat ze met slecht zaad ICSI kunnen uitvoeren en dat je dan nog een kans hebt en met een dun BMS kunnen ze vrijwel niks (wordt tijd dat ze daar eens iets voor gaan uitvinden whahahha).

De artsen zeggen dat een dun BMS wel zeker invloed heeft op een zwangerschap. Onder de 5 heb je zeer weinig kans (bij 4 kan het nog), maar de kans is echt veel minder.

Vanaf 5 mm heb je tenminste een kans, maar ze zien liever 7. Ach, ik ben allang blij als hij 5 wordt en de afgelopen 2 rondes was hij zelfs iets dikker (zeker na de Pregnyl).

Maak me er ook niet druk over, maar bedoelde meer: slecht zaad kan te behandelen zijn met een operatie, hormooninjecties en desnoods met ICSI. Betekend niet dat je cryo's hoeft te hebben, maar vooral veel geluk, heel veel geluk. Maar slecht BMS is gewoon niet te behandelen!

Hmmmm, misschien eens gaan opperen dat men zich daar eens in moet gaan verdiepen :p.

Vriendinnetje van mij is trouwens zwanger geraakt d.m.v. ICSI. Haar mannejte had maar 20.000 zaadjes per lozing en godzijdank heeft ze nu een gezond jochie op de wereld gezet!

@ Timon, hmmmm ook last van je onderbuik gehad? Had ik ook nog na de punctie, was net een ouwe oma whahahah.

Wel fijn dat het nu aanzienlink minder is en je lekker aan de klus kon in de tuin!

Ik heb zeker nog van het mooie weer kunnen genieten, ik ben ook niet stuk, verdrietig of kapot, ik leg me er al heel snel bij neer. Kan de natuur niet dwingen en mijn lichaam al helemaal niet.

Het is voor mij heel belangrijk om weer rustig de volgende ronde in te gaan en te duimen voor een mooi dik BMS (waar ik niet vanuit ga), maar als hij de 5 haalt is Mama Babii blij en dat wordt ie vast wel. En alles wat dikker is, ben ik nog blijer mee.

Ons kindje komt er wel, hij/zij doet er alleen even wat langer over. Het brengt ons wel weer dichter naar elkaar toe!!! Iedere ronde weer :).

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Meid, je hebt nu 2 keer geflikt je bms mooi dik te krijgen. En dat door eigen inzicht en met toestemming van de fa's. Het kan dus een mooi gegeven zijn voor de volgende ronde. Dus een positieve draai... jij heb volgende maand weer meer dan 5 mm. ;)

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, dat vind ik ook Timon!!

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0