IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Balen dat je ongi bent geworden babii. Maar je had het al verwacht. Succes deze ronde met je bms.

Ik snap je mening over het bms hoor, maar helaas is het ook met slecht zaad afwachten of het lukt.
    Het is dan wel te verhelpen door ivf/ icsi.
    Maar dan is het ook maar de vraag of het wil innestelen.
    Maar snap dat de kans dan wel groter is dat het lukt dan met een dun bms.

@ego: hier beetje vage misselijkheid. Helaas wil dat niks zeggen bij mij. Heb het wel vaker gehad en werd ik gewoon ongi.
    Nog een week geduld hebben.
    Wil wel kijken of ik aankomende week weer paar uur kan gaan werken. Wil dan 3 uurtjes ofzo de wijk in en evt nog wat op kantoor als er wat te doen is. Maar vooral met bukken en tillen is het gewoon nog gevoelig. En ja, mijn werk bestaat vooral uit bukken, tillen, staan en lopen.

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zonnetje, ik ga niet zeggen o het kan komen van! Maar ik hoop het wel voor je!

Mijn stukje over slecht zaad en bms was meer bedoeld zoals jij het omschrijft, met slecht zaad heb je meer kans als met. Maar vooralsnog is het mega veel geluk hebben…..

@ Timon, o ja hoor kan er best in geloven! Dat doe ik al jaren, maar me lichaam moet het maar eens gaan waarmaken.

@ All,

Gisteren dacht ik ongesteld te zijn, helse buikpijn, een bloedruppeltje (helderrood) tampon ingedaan en na een paar uur uit, zit er niks op de tampon behalve een mini stipje! Vannacht weer een tampon, weer niks erop. Vanochtend weer een mini stipje helderrood bloed, wel een zeurderige buik, geen menstruatie.

Ook nog een aanvaring met een **** verpleegkundige daar! Ik mocht geen progynova meer volgens de artsen in mijn volgende cyclus, terwijl er juist is afgesproken dat ik dit wel krijg, omdat het resulteerde in een beter bms. Volgens haar niet en ze ging de discussie niet met me aan! Ach, ik vraag wel de Progy aan mijn HA.

Maar geloof nooit dat de arts dit heeft gezegd! Het is overigens dezelfde vpk die zo tekeer ging over die pil tijdens me punctie, de beruchte pil die ik volgens haar van de arts niet hoefde, maar de arts die punctie dag woest naar buiten rende, omdat e niet zelf dokter moest spelen!

Wat een irritant rot mens, geef mij maar Connie aan de telefoon of Barbera!!! Wat een rot mens grrrrrrr….

Vooralsnog geen menstruatie, zeurderige buik, geen bloed. Ben wel mooi al ingepland voor de volgende cryo, ze denken dat ik ongi ben (dat komt toch nog wel hihihih).

3. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben benieuwd bij je babii. Wordt dus spannend. En het kan dus nogsteeds beide kanten op.

Ik heb geen idee waar mijn misselijkheid vandaan komt, maar hoop op het goede inderdaad. Aan de andere kant zit ik pas 4 dagen na de tp. Dus is wel heel snel dan. Gelukkig vanmiddag beetje afgezakt. Wie weet ook wel onbewust wat spanning, gezien ik mijn werk moest bellen om te vertellen dat ik woensdag en donderdag dus niet de hele dag wil werken. En niemand wist dat ik een poging ging doen tijdens mijn vakantie.

Maar is dus afwachten voor je. En wel vervelend als je zo mens aan de telefoon hebt zeg. Zou anders nog een andere keer bellen en voor de zekerheid navragen. Want is wel raar dat het eerst afspreekt en nu ineens niet meer mag hebben.

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou het is doorgebroken hoor, nu alleen donkerbruin en daar start het altijd mee.

Heel vreemd, want als ik nu dus een TP krijg met de cyclus die ik normaal heb, ben ik uitgerekend op mijn mama haar verjaardag! En mijn mama is al heel lang overleden, echt heel apart.

Het kan natuurlijk nog van de Pregnyl komen, de warmte e.d., maar we gaan van het positieve uit!

Ach, ze zakt maar een eind in haar stront weg die vpk ;). Ik mag het toch pas slikken als mijn eitje groot genoeg is en vraag het mooi bij de eerste meting.

Mocht van haar ook niet bellen naar het inplan spreekuur, maar heb dat mooi gedaan! Sta ingepland en die vrouw zou het met de arts overleggen 9de progynova) want het stond immers in mijn dossier.

En anders? Dan dokter ik gewoon weer zelf! Heb liever 6 tot 6.6 mm dan 5 tot 5.8. Is voor mijn gevoel prettiger!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Babii, balen van je ongi, maar heel goed dat je nu even 'je eigen wil' doorduwt! Go girl!!!

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nou, ik pik gewoon niet dat ik zo te woord wordt gestaan door iets of iemand.

Weetje, het traject is al zwaar genoeg! Gelukkig ben ik iemand die heel nuchter is, gelijk weer de moed kan verzamelen en doorgaat.

Maar er zijn genoeg vrouwen en stellen die kapot zijn van een menstruatie en dan zal je maar z'n verpleegkundige krijgen!! Nee, dat gaat er bij mij niet in!

Dit is ook die muts die zei dat ik geen pil mocht innemen tijdens de punctie en dat ik zei: heb al tig keer overlegd met de arts, dat moest, heb zelfs een recept mee, waarop zij weer zegt: ik heb ook overlegd met de arts en dat hoeft niet!

De arts was pislink ten tijde van de punctie! Gelukkig kreeg ik dus een injectie, maar dat is dus deze muts :(.....

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, jammer dat het nu echt echt ongi is. Ik ben nu wel erg benieuwd welke vpk jij aan de lijn heb gehad. Hoe kan het toch dat een vpk zo zeker is van haar gelijk ipv jouw verhaal met de fa te respecteren? Jij sterke meid, laat je niet gek maken!! Als je nog progynova nodig heb merk ik het wel. ;)

Zonnetje, nog even op de wachtbankje en dan is het tijd om te testen. Heel spannend.

Zeehondje, alles goed in jouw buik? Heb je deze week een echo gehad?

Hier moe van het werken en dus met de pootjes op de bank CSI kijken.:D

8. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen Babii dat je nu echt ongie bent. Hoewel in onzekerheid zitten ook niet fijn is, soms is het dan maar lekkerder om te weten waar e aan toe bent. Wat een **** van een vpk...

Zonnetje spannend hè, dat wachtbankje... Sterkte!!

Zeehondje, alweer 13 weken!! Hoe voel je je?

Heerlijk Timon, met de beentjes omhoog :)! Geniet ervan!

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Even snel een ego:

Er is helemaal geen ongi…. Babii snapt er niks meer van!

Even een korte uitleg wat er is voorgevallen:

Zondag 10 april (9 dagen na terugplaatsing en het embryo was toen 12 dagen oud (heb een 3 dagen oude embryo TP gekregen); even helse buikpijn, vervolgens een tampon in en een iniminie stipje bloed op de tampon.

Vervolgens een tampon ingedaan voor de nacht, die was zo wit als je jezelf maar kon bedenken de volgende ochtend.

Maandag 11 april (10 dagen na terugplaatsing en het embryo was toen 13 dagen oud); wederom zeurende buikpijn, best wel heftig, naar de wc en een beetje bruin op de tampon.

Vervolgens een tampon wissel, tampon ging amper naar binnen en was spierwit. Behalve de tampon die eruit kwam, daar zat opgedroogd bruin bloed op (een iniminie beetje).

In de avond na het baderen (had een heet bad omdat de test negatief was en er veel buikpijn was, stom, stom!) tampon erin en een mini druppel bloed. Vervolgens de nacht door met een schone tampon, tampon was spierwit met eruit halen.

Dinsdag 12 april (11 dagen na terugplaatsing en het embryo is 14 dagen oud); gigantische buikpijn, zo erg dat ik even moest puffen. Paracetamol ingenomen, naar de wc en een tampon ingedaan. Wil hem net wisselen, spierwit. Geen bloed, niks!

Vandaag ook 14 dagen na ovulatie en nog geen menstruatie en ben het zoooooo zat! Normaliter komt die menstruatie direct door en nu? Nu komt er niks nada noppes! Laat die menstruatie gewoon komen of geef me een KNAL test!!! Maar dit, dit is vreselijk!

Die paar drupjes bloed is toch geen menstruatie?

Hoe dan ook ga ik ervan uit dat het bloed nog komt, zeker aangezien de buikpijn, but it’s very frustrating.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    O ja, net teruggebeld door die stomme verpleegkundige met 1000 maal excuus. Dokter P. had gezegd dat ik het juist zo moest doen!

Maar eerst eens gaan menstrueren ;) :)

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wel vervelend babii. Heb je al een test gedaan? Kon het even niet zo snel terug vinden namelijk. Hopelijk komt de ongi snel door. Maar is wel heel vervelend zo.
    En fijn dat de verpleegkundige toch haar excuus aanbood, maar eigenlijk had het niet mogen gebeuren.

Ego: hier dus vandaag ook regelmatige steekjes en krampjes.
    En al 2 dagen een man met wie ik overhoop lig.

Zwager en schoonzus hebben een gezellig familie-uitje gepland. Zonder overleg verder. Alleen is het dus zo dat ik moet werken die dag. Ze willen voor de gezelligheid een high tea doen. En dan moeten wij dus maar gewoon later aanschuiven (lees ruim een uur later). Nog gevraagd of het verschoven kan worden, maar nee, dat kan niet ivm hun drukke planning.

Ik voel me dus schuldig dat ik moet werken. En manlief heeft al 2 dagen een megaslechte bui. Overleg is niet zo goed als niet mogelijk. Hij vind het niet leuk om later te komen, maar als ik vraag of ik wat moet regelen met mijn werk is het ook niet goed. En erover praten doet hij ook niet. Zucht.
    En dan zeggen ze dat je stress moet vermijden.

Dan krijg ik te horen dat ik maar ander werk moet gaan zoeken, omdat ik elke keer loop te klagen over het weekend.
    Kijk ook weleens, maar met mijn diploma kom je toch al snel in het werk dat onregelmatig is.
    Dan vind hij dat ik maar gewoon telefoniste ofzo moet worden. Nee dat is leuk als je verpleegkundige bent zeg.

Hij vind dat ik me overal veel te druk om maak, bv de vorige keer ook dat mijn eitje dus langzaam groeide. Aan de andere kant zeg ik tegen hem dat hij niet mee moet naar een echo, omdat hij niet gek op het ziekenhuis is.
    Maar leuk is anders op dit moment. Vanmorgen bood hij wel zijn excuus aan, maar ik heb een slapeloze nacht gehad.
    Ik reageerde verkeerd op zijn bui denk ik. Maar ja, hoe moet ik dan overleggen.

Maar ach, we zien het wel weer, maar vandaag dus even een dagje weer wat minder. En een man die ik soms achter het behang kan plakken.
    Hij heeft wel lieve buien hoor. Maar nu even niet. De boze bui is ook begonnen na het sms-je met de uitnodiging.

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zonnetje; he meid, wat vervelend dat je juist nu wat onenigheid hebt met je man. Dat kun je juist nu niet gebruiken.
    Is een uurtje later aanschuiven zo erg dan? Ze beginnen toch vaak pas na een half uur met een high tea...
    Ik werk zelf ook als verpleegkundige en dan moet ik soms gewoon nee verkopen. Zit er absoluut niet mee. Als jij doordeweeks aan ze zou vragen om om 5 uur te komen voor een fam.uitje, zeggen ze toch ook dat ze later komen omdat ze moeten werken. En je man zal misschien zelf ook in de zenuwen zitten door deze poging en daardoor wat minder leuk reageren:( Wij vrouwen zijn natuurlijk niet de enigen met stress hahah.
    EN aan een verpleegkundige vragen om telefoniste te worden vindt ik wel een hele stomme vraag hoor:$

Babbi; toch even een testje om een zwangerschap uit te sluiten. Weet dat je je lichaam heel goed kent, maar misschien geeft het je wat rust;)

Ik heb nog steeds geen envelop ontvangen met de recepten. Heb afgelopen vrijdag al gebeld en de vpl zou een briefje in de postvak van de arts doen die ik gesproken heb. Gelukkig beginnen we pas eind mei,maar heb toch graag alles in huis. Als er morgen nog niets is, maar weer even bellen;)

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @daffie: ik heb zelf maar 1 keer een high tea gedaan. En die duurde maar 2 uurtjes. Dus voor mijn gevoel is een uur dan best veel. Zeker gezien we dus ook ruim een uur moeten rijden.
    Is ook niet zo heel gezellig als iedereen al bijna klaar is en wij net beginnen. Had zoiets van doe het dan nog wat later, zodat wij ook nog redelijk optijd zijn. Als het rustig is kan ik namelijk wel iets eerder weg. En dan maar hopen op geen files onderweg.

Om eerlijk te zijn is het zelfs zo dat zwager en schoonzus niet op mijn verjaardag kwamen paar weken geleden (op een vrijdag) want ze moesten de hele dag werken, moesten hun zoontje nog bij opa/ oma ophalen en eten. En het was te ver en werd te laat om even heen en weer te rijden. Dus kwamen ze pas 2 weken later op een zaterdag.

Maar ik het het tegenwoordig dus elke keer als er iets bij hun is dat het precies mijn werkweekend is. En ik vind het ook zielig voor mijn man, gezien hij zijn familie al niet zo heel vaak ziet.
    Aan de andere kant gaat hij er zelf ook niet heen en onderhoud weinig contact.

Paar weken geleden liep ik zelf te mopperen op weekenden werken. Ben namelijk aangenomen om 1 weekend per 4 weken te werken. En ineens was het plan bedacht dat ik elke maand een half weekend of heel weekend extra moet werken. Wil best af en toe invallen, maar niet verplicht dus. Vandaar dat ik van manlief wat anders moet zoeken. Toen ik zei dat ik met mijn diploma's niet zoveel mogelijkheden had om werk te vinden voor alleen door de weeks moest ik maar telefoniste worden. Maar hij zei het wel in een hele slechte bui.

Begin eraan te wennen in de wachtweken problemen te hebben. Bij de iui dus ook regelmatig.
    Moet er ook wel bij zeggen dat manlief niet helemaal achter de mmm staat. Vooral gezien de stress en de spanningen.
    Maar als we niet al overhoop liggen om niks, dan zorgt er dus iemand anders wel voor.
    Zoals dus wat plannen zonder overleg. En dan ook nog verwachten dat je kan. Of dat ze ineens wat op je werk bedenken waar je niet achter staat.

Misschien moet ik ook dingen wat minder aantrekken, maar wat ik zeg. Vind het vaak ook zielig voor mijn man.

Wat doe je precies als verpleegkundige daffie?
    Ik vind het soms wel lastig combineren, vooral gezien de afstand soms. (schoonfamilie woont dus 80km bij ons vandaan)

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik werk op een medium care.
    Nou, als ze zelf ook niet komen na het werk, zou ik er niet eens mijn best voor doen. Dan zou ik tegen mijn man zeggen dat hij maar alleen moet gaan hahaha. Nou werkt mijn man ook weekenden, dus hij weet hoe het is en we zijn het gewend om ook alleen dingen te ondernemen.

Ik zou wel tegen mijn baas zeggen dat ik niet om het weekend ga werken als ik afgesproken dat je 1 weekend in de 4 weken zou werken. Afspraak is afsrpaak en tuurlijk kun je af en toe eens invallen, maar niet structureel.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik krijg nu langzaam aan wel spierpijn van mijn benen hoog houden. :p

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnetje, wat vreselijk dat jullie allebei even niet helemaal lekker in jullie vel zitten. De wachtweken vreten best veel energie. Natuurlijk is je man ook erg zenuwachtig. Heeft hij de testen verstopt? Die van mij zou dat gaan doen.;)
    Het is niet eerlijk dat ze je structureel meer dan 1 weekend willen laten werken. Ja, dan moet je ze toch terugfluiten. Aan jezelf denken en zo nodig flexibel zijn.
    Ik vind het best stom dat ze een familieding zomaar even plannen en niet navragen wat jullie mogelijkheden zijn. Als je vraag om ev wat te schuiven dan kan het niet. Een uur later aankomen is ook niet leuk, want dan ben en blijf je helemaal los van de groep, want in het uur ervoor is al het nodige gezegd en gebeurd. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn schoonzusje dit zo zou regelen. Dan heb ik al de neiging om niet meer te gaan. Yep, ben een beeeetje eigenwijs.:p

Babii, waarom jou lichaam zo apart bezig is weet ik niet, maar een test zou ik zeker gaan doen. Het zal toch niet....?
    Toch prettig dat je een excuses heb gekregen en je gelijk! Zi enou wel dat jij een afspraak met de fa had gemaakt en daar zat de vpk immers niet bij. Ze is nu eenmaal geen arts, dan had ze door moeten leren. :p

Daffie, hoe lang wacht je nu al op de envelop? Welke medicijnen ga je nog bij de apotheek ophalen? Ik ben ergens wel benieuwd hoeveel deze poging je eigenlijk gaat kosten. Het geluk heb je al om de deca al te hebben. Scheelt centjes...;)

Ik heb ook regelmatig steekjes. Dacht dat het mijn eierstokken nog kunnen zijn. Gisteravond had ik midden in mijn onderbuik even. Ik wil er niet te lang bij stilstaan. Dan maak ik mezelf nog gek.
    Weten jullie al dat ik heb besloten wel mee te gaan ballonvaren? Dan heeft de innesteling al moeten plaats vinden, dusse...

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @daffie: er zit nog een heel verleden aan vast van 2 jaar geleden toen schoonzus zwanger was terwijl ze altijd riepen nog geen kinderen te willen. En wij dus net de mmm in moesten na ruim een jaar proberen. Heb toen veel voor mezelf gekozen ipv schoonfamilie wat dus een hoop scheve gezichten heb opgeleverd naar mij toe.
    Had nogal moeite met de zwangerschap, omdat het bij ons niet lukte. Moet er ook wel bijzeggen dat ik en schoonzus al niet echt goed met elkaar kunnen opschieten. Ze trekt altijd alle aandacht naar haar toe als ze er is.

Vandaar dus dat ik maar probeer regelmatig mee te gaan. En manlief vind het alleen ook niet zo heel gezellig. Familie van schoonzus gaat waarschijnlijk ook mee. Vorig jaar is hij wel een keer alleen mee geweest omdat ik moest werken. En ook een keer naar een verjaardag, maar hij had het gevoel er een beetje bij te hangen. Dat vind ik dan ook vervelend.
    Vooral omdat ik dus vorig jaar ook al meerdere keren dingen hebben afgezegd.
    Hier werkt man gewoon van maandag t/m vrijdag.
    En als ik zeg dat ik niet ga is de kans heel groot dat hij dus ook niet gaat.

Maar medium care lijkt me soms best pittig. Ik werk in de wijkverpleging.
    Nou het was niet mijn baas die het voorstelde. Wij hebben de situatie dat we geen baas hebben, alleen een coach.
    En we moeten alles onderling met het team regelen. Wat dus soms voor problemen zorgt.
    De meeste bij ons werken maar 1x per 4 weken, waardoor er dus veel gaten in het rooster zaten. Voorstel van een paar was dus om allemaal een middag in de week naar huis te gaan en dan dus een zaterdag of zondag extra te komen werken.
    Daar had ik dus geen zin in. We hebben ook invalkrachten, dus ik wilde die eerst vragen. Maar dat is weer slecht voor de productiecijfers. Alleen uren die we bij de client zitten zijn productieuren. Dus eigenlijk moet ik naar huis als er geen werk is en op een ander tijdstip terug komen als het nodig is. Desnoods voor een uurtje.
    Niet iedereen zit op 1 lijn wat betreft wensen en denkwijze. Dus dat geeft veel strubbelingen. Wij zijn ook beetje verplicht zo te werken door overname.

@timon: je mag je beetjes wel even laten zakken hoor als je spierpijn krijgt.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon; de hele uitnodiging was vaag van ze. Kregen een berichtje of we die dag konden om wat gezelligs te gaan doen. Verder niks. Geen tijd, niet hoe wat of waar en waarom. Na veel heen en weer gevraag zijn we er dus uit wat het is en hoe laat het is. Was gewoon voor de gezelligheid. Ze wilde eigenlijk wat met pasen doen, maar dat kwam niet uit. Maar ja, vond het wel een aparte manier van regelen als je wat leuks met zijn alle gaat doen.

Wanneer ga je ballon varen? Dit weekend?
    Lijkt me ook wel leuk, hoewel ik het ook eng vind denk ik.
    Heb namelijk hoogtevrees.

En nee, de testen zijn niet verstopt. Die liggen hier op tafel in het zakje van de kruidvat. Heb ze vorige week maar gekocht. Zal ze eens opruimen. Maar kan er nu nog prima vanaf blijven.
    Is toch te vroeg.
    Heb zitten twijfelen of ik zondag ga testen ipv maandag. Aan de andere kant is dan de zondag verpest als hij negatief is. En ik was van plan met redelijk of mooi weer lekker op pad te gaan onze caravan. Dus ben weekend niet thuis.
    Aan de andere kant heb ik ook het risico dat ik zondag gewoon ongi ga worden. Gezien ik dus helemaal niks gebruik deze ronde.
    Maar soms wordt ik ook weleens dagje later ongi.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @daffie: als ik jou was zou ik morgen inderdaad anders even bellen. Gelukkig heb je nog even.

En hopelijk vallen de kosten mee.

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jij mag snel testen. Och ja, jij heb natuurlijk een eskimo tp gehad...

Ik zit 2 dagen na jou met de tp en mag 23 april pas testen. Dinsdag zal ik de laatste mutsenbollen gebruiken. Dan zien we het wel.

Deel Deze Pagina