IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is ook wel weer zo. En fijn dat je een aardige arts hebt morgen. Scheelt alweer de helft vind ik. Snap je man wel hoor, die van mij zou precies hetzelfde doen namelijk wat betreft rust houden en verwennen.

En ego mag je ook zijn hoor, zijn we allemaal op zijn tijd.

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, nou mijn mannetje denkt dat bedrust helpt. Nou geen idee, maar we zien het wel.

Weetje, ik kan het toch niet tegenhouden. Als het niet goed zit, dan zit dat het niet. Maar zoals jullie zeggen: ik weet dat het kan en persoonlijk denk ik dat dit het zetje was, wat mijn lichaam nodig had!

Ik kan zwanger worden met dit BMS! Ben zo happy!

O ja, wist wel dat ik zwanger kon worden (2006 en de MK), maar we wisten toen niet hoe dat bms was.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    babii; wat is dit nu weer?! Kan me voorstellen dat je duidelijkheid wilt en niet dit. Ben toch wel benieuwd wat hier op gaat volgen ;)
    Fijn dat de vpk teruggebeld heeft en heel goed dat ze haar excuses moest maken. Voelt het voor jou ook goed?
    En misschien een beetje stomme vergelijking (weet dat jij je eigen lichaam heel goed kent), maar bij deze (uiteindelijke) iui-poging had ik ook echt even (ongeveer een uur lang) heel erge steken in mijn onderbuik. Kon er niet meer recht van staan en lopen deed al pijn. Dit had ik echt nog nooit gehad. Had er eigenlijk niet meer bij stil gestaan, maar twee dagen later testte ik dus positief. Hoop dat het toch nog een goed teken gaat zijn bij jou.
    Oh jee, wat lees en zie ik nu. Een positest en ook helderrood bloed verlies?! Heel goed, even rustig aan nu. We horen hopelijk morgen wel hoe de echo was?
    Bij onze vmk hebben we er ook een positieve draai aan kunnen geven. Voor het eerst een positieve test betekent inderdaad dat het wel kán. En twee maanden later was het dan ook écht raak. Maar bij jullie zit het gewoon nu goed!!! Wat is je mannetje lief voor je zeg, kreeg even kippenvel van je omschrijving...

zonnetje; wat een narigheid zeg. Maar ik weet nog wel van je iui-periode dat er ook veel 'problemen' waren door familiedingen van je vriend. Misschien dat jij teveel je best wilt doen. Ik merk zelf ook dat ik veel meer een familiemens ben dan mijn man. Hierdoor ga ik altijd mee naar toe en zit hij altijd te zuchten als er een verjaardag is ofzo. Blijft lastig.

daffie; hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten op de envelop, geeft toch weer een beetje extra stress.

Hier heeft de ivf-kliniek echt een grove fout gemaakt. Als mij dit eerder was overkomen had ik echt flink boos geworden. Ik kreeg namelijk via de post een zwangerschapsverklaring van iemand anders! Nou, je zou 'm maar krijgen als je net ongesteld bent geworden na een behandeling ofzo! Heb ze gebeld en alles uitgelegd. Ze begreep echt totaal niet hoe dit heeft kunnen gebeuren en bood een paar keer haar excuses aan. Volgens mij wist ze niet dat wij gelukkig ook zwanger zijn, maar toch...

Verder gaat het hier heel goed. Zo lief dat jullie er naar vragen. Deze keer alleen controle bij gyn gehad, geen echo, wel hartje gehoord. Pas bij de 20 weken is het weer een echo, even afkicken hoor. Ik hoop zo dat een heleboel meiden, die ik al zo lang ken van het forum, heel snel ook dit mogen meemaken!!!
    Weet nog wel dat een collegaatje na vier jaar zwanger werd met behulp van een cryo tp. Hier heb ik uiteindelijk best veel hoop uit geput. Hopelijk kunnen jullie ook even weer hopen en vooruitkijken als jullie goede berichten lezen?!

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @zeehondje: dat is wel een hele grove fout.
    Fijn dat het goed met je gaat.

Bij de iui inderdaad ook al problemen door schoonfamilie. Komt waarschijnlijk ook omdat schoonfamilie verder weg woont dat het lastig te combineren is met werk. En dat ze dus gewoon totaal geen rekening houden met de mmm, mijn werk en onze gevoelens. Hoewel ik af en toe ook toestanden heb in mijn familie hoor, maar toch anders.
    Mijn familie is veel minder van uitstapjes met het hele gezin.

Maar het uurtje dat ik manlief heb gesproken was hij goed te spreken. Moest nu weer weg om wat op te halen. Dus heb weer rust.
    Hij gaf nog wel even een opmerking over de ruzie van gisteren, maar ging daar niet op in. Express niet.
    Dus rust is weer even terug, heb alleen dus geen idee wat er nu dus afgesproken is. Volgens mij dat we gewoon later zijn.
    Ga me er ook niet mee bemoeien. Manlief zoekt het maar uit samen met zijn broer. En ik hoor het wel weer.

5. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel een dikke knuffel voor Babii voor ik mijn bedje in duik. Pffft, wat een onzekerheid voor je meis.

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi meiden,

Lees wel mee en duim voor allemaal. Jullie deze maand op roze, volg ik in mei....
    Ben nu trouwens al 8 dagen vet ongesteld. Alsof alles er (weer) uitkomt... Flashbacks naar de BBZ en de MK...

Afin, ik duim voor goed nieuws hier!!!

Kusss!

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    **inbraak**

@babii, ik denk aan je en duim me suf voor je!!!

**uitbraak**

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Juulzon; 8 dagen al...jemig meid, hoop dat alles dan helemaal schoon is vanbinnen en dat je snel zwanger mag raken;)

Zeehondje; wat fijn dat alles goed gaat...het is en blijft een wonder! Fijn dat je het hartje weer hebt gehoord, elke keer weer een prima geruststelling:D

Babbi; ben heel benieuwd hoe het vandaag met je gaat. Moet zo werken, maar zal wel proberen te spieken;)

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @babii; hoe was het vandaag in het ziekenhuis.

@juulzon; vervelend zeg dat je zo lang ongi bent. Hopelijk ben je hierna inderdaad helemaal schoon van binnen. En dat je snel weer zwanger mag worden en dat het dan gewoon goed gaat.

@zeehondje: dat is inderdaad afkicken als je zo lang geen echo krijgt. Maar fijn dat het goed gaat.

@timon: hoe is het met jou op het wachtbankje.

@all: hoe is het met de rest?

@ego; hier vandaag dus weer gaan werken, ging gelukkig beter dan verwacht. Gisteren heel veel last van buik gehad. Ook als ik weinig deed. Vandaag gelukkig minimaal last, alleen na 3uurtjes werken voelde ik mijn buikje wel licht. Maar toen heb ik nog 2 uurtjes op kantoor gezeten. En daarna ben ik naar huis gegaan. Was verder toch ook niks te doen, dus kon prima.
    Morgen nog een dagje werken, hopelijk gaat het net zo goed.

Maar was toch wel weer even lekker gewoon werken en bezig zijn.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ben benieuwd naar Babii??????

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ooo Babii, ik ben zo benieuwd!

Juulzon, jouw lichaam is echt aan het schonen en zo lang! Ik hoop dat je ongi snel over is.

Zeehondje, fijn dat het goed met je gaat.

Daffie, heb je het recept al binnen?

Zonnetje, fijn dat het vandaag zo goed is gegaan. Wanneer ga je weer werken?

Hier gaat het z'n gangetje. Op het werk ging het goed. Ik voel me een hele pief en ben amper vermoeid. Komt misschien van de pregnyl? Van mijn buik nog amper last en dus ook een enkel steekje. Of dit goed of slecht nieuws is weet ik niet en zullen we volgende week zien.

12. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hai meiden,

mag ik even inbreken..

Morgen hebben we onze afspraak in het ziekenhuis. De zogenaamde b afspraak. Dus word het ivf of icsi..
    Hoe ging die afspraak bij jullie? En wanneer is het starten met de hele MMM?
    Hoop dat jullie tijd en zin hebben om antwoord te geven op mijn vraag. Ik ben benieuwd.

Liefs & alvast bedankt.

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Firefly, succes morgen! In welk zh lopen jullie?
    Ik weet niet meer hoe dat gesprek ging, want dat was in 2009. Wij zijn 6 maanden na de intake gestart met ICSI. Dat is enorm lang geduld hebben en dat is erg moeilijk.

14. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Het UMC in Utrecht.. 6 maandag na intake, dat is inderdaad een behoorlijk poosje wachten. Wij hebben nu 1.5 maand geleden onze intake gehad. En morgen gaan we dan bekijken hoe en nu verder. Alleen ben ik zo benieuwd naar die tijd die je zou moeten wachten voor we kunnen beginnen. Ben iemand die zich graag op alles voorbereid :) ! Bedankt voor je snelle antwoord.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ha, loop jij daar ook? In deze topic schrijven veel meiden die daar klant zijn.
    Wij wisten met de intake dat het ICSI zou worden. Met 3 maanden hadden we waarschijnlijk kunnen beginnen, maar moesten toen ineens naar een genetische arts en toen werd de secretaresse 2 weken ziek waardoor alles vertraging opliep (geen vervanging). Dus liep alles zo dat we alsnog na 6 maanden eindelijk konden beginnen.
    Heb je al je vragen opgeschreven? Stel ze morgen, want dan krijg je recente antwoorden.

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: ik moet morgen weer werken. Maar ook dan een rustige dag. En in de middag kan ik makkelijk naar huis, gezien er nog 2 collega's zijn en we nu haast geen werk hebben. Vrijdag en het weekend ben ik wel vrij. Dus dat is wel fijn. En tegen die tijd stijgen de zenuwen hier weer heel erg mezelf kennende. Ook al kan je er niks aan veranderen. Vooral zondag heb ik het denk ik. Gezien het dan mijn nod is. Maar soms is het ook weleens een dagje later.

Volgende week werk ik gewoon weer 3 dagen denk ik. Ik werk normaal gesproken dus 3 dagen en eens in de 4 weken een weekend.

@firefly; ik ben niet bekend met het UMC. Weet ook niet welke onderzoeken ze daar doen en of alles al bij je onderzocht is. Ik zou 2 maanden na intake kunnen beginnen, maar zaten wat feestdagen in de weg en daardoor sluiting van afdeling voor paar dagen. Maar ik heb al iui gedaan en toen is al veel onderzocht bij mij. Na de intake moesten we bloed laten prikken en echo laten maken. Na het 2e gesprek nog een info-avond en dan konden we de volgende cyclus beginnen.

Maar elk ziekenhuis is anders. Ook wat betreft behandelingen. Zijn hier dames die eerst een maand aan de pil moeten en andere kunnen meteen gaan spuiten en na 2 weken voor de punctie.

Dus is moeilijk te zeggen hoe en wat het bij je zal zijn.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Zonnetje, ik kan het me erg voorstellen dat je dan zenuwachtig gaat zijn. Testen in huis?

In het UMCU doen ze bijna niet anders dan een lang protocol. Dus eerst aan de pil en dan zo'n 3 weken spuiten. Tegenstrijdig, maar voor de planning effectief.

18. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    *breekt in*

ik kom even een berichtje plaatsen namens babii

Kwam vanochtend aan @ zkh en voelde bij het binnenlopen een knap in mijn buik, daarna allemaal nattigheid en toen ik bij de arts op de tafel lag, mega veel bloed
    Dus kortom, het is fout gegaan!
    Maar ben dit mini mensje wel dankbaar, dankbaar dat het er even zat en mij heeft laten inzien dat het wel kan met dit bms!
    Mag nu wel direct door, cyclus kan even van slag zijn volgens de arts.. Bms was al 3 mm
    Nu weer wachten en wachten.
    Volgens de arts is het wss het embryo geweesty en lag t nii aan mijn bms, die was prima voor de pregnyl
    Ze z2gt tis een vormfout in het embryo, gebeurd vaker

ze wil even rust nemen om dit samen met der man te verwerken.

xxx sky

*breekt weer uit*

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    N-S, wat fijn dat je dit even komt melden. De rillingen lopen over mijn lijf.

Babii, dankbaarheid is een mooi goed. Een aparte ervaring om het middels een knap in je buik te merken. Het lijk me fijn dat je in het zh was toen het gebeurde. Geef het een plekje en we zien je hier wel als jij eraan toe bent. Dikke dikke knuffel!!!

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De testen had ik voor de tp al gekocht. De vorige die ik had waren ondertussen op. Bij de iui deed ik geen test als ik ongi was. Maar nu moet ik verplicht een test doen, ook als ik ongi ben geworden.

Maar mag officieel pas maandag testen.

Ga eens eten maken. Anders is het eten niet klaar als manlief straks thuis komt.

Deel Deze Pagina