Zonnetje, dat is idd wel ff aanpoten zeg! Maar dan wel weer een lang weekend om naar uit te kijken, heerlijk. Hoe is t inmiddels tussen jou en je mannetje? Is ie weer redelijk, of is t allemaal nog een beetje kribbig? Komt goed lieverd, denk aan je! Cheybou, ik moest ff jou onderschrift googlen voordat ik jou verhaal een beetje begreep. Jullie zijn 2 vrouwen, de ene stimuleren ze, doen punctie en bevruchting, en jij krijg dan embryo teruggeplaatst. Snap ik t nu goed, of heb ik iets verkeerd begrepen? *Correct me if im wrong* Helemaal te gek dat het zo ook kan, nooit over nagedacht dat het zo ook mogelijk is. Vind t heel bijzonder, maar zeker super knap van jullie saampjes. Wel fijn dat je nu gerust de IVF in kan stappen. Het is allemaal behoorlijk ingewikkeld, en de eerste keer is dan zeker eng-nieuw-spannend....... Dan is t wel belangrijk dat je er gerust aan kan beginnen. En dat spuiten vergeten, dat heb ik ook wel eens gehad. Lekkere dag weg geweest, niet met de MMM bezig geweest, en toen vergeten dat ik nog moest spuiten. Over de tip van de Deca, wij mogen m een half uurtje voor het zetten uit de koelkast leggen had de vp verteld. Dan hoef ik m niet ijskoud te zetten. ***NIEUWS FLASH!**** Ik ben vanmorgen vroeg ongesteld geworden. HIEP HOI! Dus morgen beginnen met spuiten van de Deca, en overmorgen ook de Puregon erbij. Maandag meteen bellen voor mijn menstruatie door te geven, en een afspraak te zetten.
Lieve Brabbel, ik wil je even heeeeeeel veel sterkte wensen met deze IVF! Dit gaat 'm worden meid! En kunnen ze met de punctie die twee cystes niet gelijk aanprikken? Dat heb ik weleens vaker gelezen volgens mij.
Brabbel, wat super fijn meid!! Heeeeelll veel succes meis! @ all, Even snel een ego: Afgelopen dinsdag bloedprikken, mijn HCG is het lichaam uit en heb ook nog eens een soort van tweede menstruatie gehad. Dat ging heel vreemd, want 13 april (dag met die lichte test) begon ik heftig te bloeden op de echo tafel, dit heeft aangehouden tot 17 april en op 18 april had ik geen bloedverlies meer. Op 19 april kreeg ik een tik in mijn hoofd: ik ben zwanger, ik voel het, mijn lichaam doet raar! Deze dame getest en dat was die knaltest (vraag me nog steeds niet hoe het kan, maar goed). Natuurlijk met laaiende sirenes naar het ziekenhuis (nou ja, bus sirenes haha, want ging gewoon zelf), maar men dacht aan een BBZ. Godzijdank was dit niet zo en mijn HCG was nog maar 22. De arts gaf aan dat ik nog kon gaan bloeden, maar dat het HCG eerst weg moest zijn, alvorens er weer een cyclus zou opstarten. Dus die dinsdag erop moest ik weer bloedprikken. Mijn HCG was die dinsdag gedaald naar 2 dus een ukkie zat er niet meer, maar op 19 april (wederom na het zkh bezoek) begon ik na een dag zonder bloed, weer met bruinige dikke afscheiding, gemengd met rood. Noem het zelf geen menstruatie, maar het kwam er toch uit. Dit heeft aangehouden tot vrijdag 22 april, soms zat er helderrood doorheen en soms donkerbruin. Vrijdag 22 april was het weg en denk mijn HCG ook. Niemand weet nu wanneer mijn cyclus is begonnen, was het de 13e of de 19e? Daarbij had ik de 19e en de 20e nog HCG in mijn bloed, want testte nog positief, dus ja.... Uiteindelijk heb ik *schaam me heel erg, maar was zooooo onzeker* gelogen dat ik veel buikpijn had. Vervolgens mocht ik afgelopen vrijdag komen voor een echo. Mijn baarmoeder is schoon, slijmvlies 3.4 mm, maar had wel weer 3 lagen wat betekend dat je cyclus weer opstart. Maar geen EIGROEI! POTVERDORIE! Weer wat mijn gevoel zegt he, weer geen eigroei. Ik was al zo bang voor een cyclus die niet meer zou terugkomen een bms die extreem dun bleef. Maar de arts heeft gezegd: als je over een maand niet menstrueert moet je bellen, we hebben genoeg middelen om een eisprong te veroorzaken. Ja heel mooi, maar IK WIL MIJN EIGEN EI BLEEHHHHHH! Had hem eindelijk weer een jaar en nu blijft ie weer weg. Althans, niemand weet dus op welke cyclusdag ik zit! En ook omdat ik de 19e en 20e nog HCG in mijn lijf had weet niemand wanneer mijn cyclus weer is opgestart. De arts is ervan overtuigd dat hij echt niet wegblijft, het lichaam is alleen herstellende volgens de arts (dokter P.). Tsjah, ik vertrouw volledig op haar deskundigheid, maar ben wel zo onzeker als een tiereliet. Mag van haar geen ovulatietesten meer doen, maar moet het laten bezinken. Ik ben een enorme controlfreak dus dat kan ik echt niet laten, sorry! Dus deze dame doet nog steeds elke dag een ovulatietest om te zien of er wat komt. Gisteren was hij ineens bijna pisitief, wat erg vreemd is, want er groeide toch geen ei? Toch is dat ook apart gegaan, want de arts kon mijn eierstokken niet vinden ivm een volle blaas. Moest me weer aankleden en gaan plassen. Toen kwamen ze in beeld, maar zag ze nog geen eigroei, terwijl ik dacht wel een ei te zien... Maar goe,d het ging zoooo vreemd allemaal en mijn bms kwam niet overeen met een naderende ovulatie. Maar goed, we blijven gewoon testen, want ik wil altijd weten wanneer het eitje er is en zeker wanneer ik ongesteld kan worden. We gaan 13 tot 16 mei een lang weekend weg en ik was bang dat ik ongesteld werd dat weekend,. nou dat gebeurd dus niet haha, want er is nogg een ei! Ik hoop enorm dat hij weer komt en dat ik niet aan de hormonen moet. Je ei kan toch niet wegblijvenv an een miskraam *zucht*. EDIT: O ja, had afgelopen dagen ook alleen maar negatieve ovulatietesten en nu dit: Bekijk bijlage 147607 Deze testen hebben nog nooit vals getest bij me en ik denk echt een eitje gezien te hebben. Maar het ging zoooo vreemd afgelopen vrijdag, eileiders niet te vinden, even moeten plassen, veel moeten drukken. Tsjah, er is wel een dun bms, maar de test is positief. Aan mijn LH waarde te zien kwam er al een eisprong aan (was net onder de 10), maar aan mijn progesteron en oestradiol te zien, kwam er geen ei aan. Tsjah, wellicht dus wel een ei, maar een cyclus die van slag is. En liever een ei nu met dun bms dan weer aan de hormonen voor een ei! Alleen nu maar hopen, duimen en heel hard bidden, dat mijn bms de komende cyclus wel weer mooi dik wordt. Al krijg ik er weer Progynova bij vanaf een dominant follikel en dat zijn oestrogenen (die dus je bms verdikken). Dus nu hopen, duimen en bidden dat die wel meegroeit de volgende ronde. Grappige is: we hebben vannacht eindelijk weer eens geklust, althans vorige week ook, maar dat was de eerste keer vanaf de punctie. Maar helaas zal het geen nut hebben nu.... Naar verwachting zal mijn ei dus morgen of dinsdag springen. En als mijn LF gewoon 14 dagen is, zoals normaal. Dan zal ik in week 20 dus ongesteld worden en niet mijn weekend weg. Maar je zal maar net zien, dat door de verstoorde cyclus ik weer eerder ga menstrueren. En bedankt lichaam!! Hopelijk duimen jullie mee voor een beter bms de volgende ronde! Zo genoeg ego's van Babii!
Nou Babii, wat een verhaal zeg. En die ovutest is wel heel erg positief ja, apart hoor. Ik ga natuurlijk voor je duimen meid!!!
Zeehondje, goede tip, dat zal ik in mijn gesprek de volgende keer meteen eens navragen, ik had daar nog nooit aan gedacht. Babii, wat een bijzonder lichaam heb je toch. Heb je verhaal aandachtig gelezen, en ik weet ook niet echt wat je er mee aan moet. Ik denk dat je cyclus echt helemaal van slag is, maar waar die posi-test dan vandaan komt??? GEEN IDEE. En tuurlijk blijven we voor je duimen. Over een kwartiertje ga ik de Deca uit de koelkast leggen, en om 19.00 ga ik m zetten. Heel stiekem vind ik het spannend t is toch weer iets nieuws. We'll see.....
Nou ik denk niet dat hij van slag is (althans niet van slag, het bms wel, maar dat is hij al jaren), want heb notabene altijd rond CD18 of CD19 een positieve ovulatietest. En als we uitgaan van 13 april dan is het vandaag CD19 en komt dat goed uit. Ik denk dat de arts vrijdag mijn eierstokken niet goed kon zien, ze was aan het drukken en doen. En ik dacht wel degelijk een ei te zien, maar zij kon al amper mijn eierstok zien. Ook heb ik de gebruikelijke krampen gehad + vaginale afscheiding. Dus ik denk wel dat er een ei is, die test is gewoon positief en mijn LH gaf in mijn bloed ook een naderende eisprong aan. Alleen was mijn oestradiol (oestrogenen) veel te laag en dat kan weer overeenkomen met het dunne BMS. Maar goed, als het eitje maar springt en ik maar ongesteld wordt, dan hopelijk is het de volgende ronde beter. Ga mooi Progynova bijslikken, maar stiekem knijp ik hem wel voor dat dunne BMS hoor . Ben erg bang dat hij zelfs de volgende cyclussen met Progynova ook zo blijft. Maar wat dat betreft moet ik het lekker loslaten en laten bezinken . Ach, er staat een legertje klaar van vannacht haha, maar ik ga er niet eens op hopen, want dat bms is gewoon te dun (3.4 mm). En nu maar hopen en duimen dat ik dat weekendje weg niet ongesteld ben/wordt, maar die maandag of dinsdag. Kan ik mooi weer door voor de volgende poging .
De eerste prik wilde hij niet door mn velletje! Maar hij zit er in, en ik heb er geen last van. Schijterd dat ik ook ben zeg, niet te geloven! Morgen ram ik m er zo in, hoppa!!!!
Eindelijk tijd om jullie met een berichtje te verblijden. Brabbel, jammer dat er nog steeds 2 cysten zitten. Wel gaaf dat je nu echt kan starten met IVF. Je heb direct je instructies gehad. Jij stoer wijf! Nu wilde 'ie last door je velltje, maar morgen... ram 'm er dan maar in. Anders manlief laten darten. Ik heb nu een verplichte rustmaand. Mijn ongi is al voorbij en ik heb 9 mei het telefonisch consult over de cryo poging. Ik hoop van ganse harte dat ik bij de volgende ongi kan starten en het liefst in mei de tp zal hebben. Deca: Eerder weinig last gehad, maar de laatste ronde was niet fijn. Net of ik steeds op een spiertje zat. Toen ik de huid ging verdoven met een icepack ging het heel veel beter. Een half uur voor spuiten uit de koelkast halen is zeker niet verkeerd. Ben je later dan kan je opwarmen in je handen. Angelica, wij krijgen sowieso 2 verdovingen in de vaginawand. Extra verdoving kan zeker. Daar weet Daffie inmiddels alles van. *Had ik het maar genomen...* Zonnetje, beetje aan het bekomen van de drukte? Heeft het bruinverlies nog doorgezet? Daffie, alles goed met jullie? Chybou, fijn om te lezen. Nog een paar dagen en dan hebben jullie de fm al. Spannend. Babii, wat een verhaal! Ik weet even niet wat ik moet tikken. Oke, jij zit echt raar in elkaar. Geen ei, maar wel een positieve ovutest. Hoe kan het toch allemaal? Loslaten van je angst is bijna onmogelijk. Ik duim voor je. Hebben jullie een leuk Koninginnedag gehad? Ik heb gisteren gestruind op een grote rommelmarkt en heel weinig gekocht. Natuurlijk kom je dan veel bekenden tegen met kindjes. Op een gegeven moment niet meer leuk, maarja... zij kunnen er niets aan doen. Vanmiddag gewerkt en er was zo niet druk. Hoe dan nou kan???? Dus heb ik al iets gedaan wat eigenlijk elders in de week op planning stond. Dat is wel weer prettig.
Met mij gaat het goed hoor Timon...Sinds afgelopen woensdag aan de pil en de 25ste gaat de eerste spuit er weer in. Verder gewoon rustig zijn gangetje Ik heb ondertussen idd alle pijnstilling gehad in het UMCU hahaha. Eerst alleen de baarmoederwandverdoving, daarna extra pijnstilling via een infuus (werkte aan één kant goed en de andere kant was toen grote hel)en de laatste keer heerlijk even geslapen op de OK en toen ik wakker werd was het klaar...wil nooit meer anders Nou zal dit de laatste keer zijn mits ik de staatsloterij win ofzo, want kan niet een paar keer per jaar 3500 neertellen
@ Timon, nee dat staat er niet . Er staat dat ze mijn eileiders niet goed konden vinden en dat ik ervan overtuigd ben een ei te hebben gezien. Mijn eileiders kwamen amper in beeld dus alles was moeilijk te zien. Hebben dit overigens nog nooit gehad. En daarbij heb ik alle symptomen gehad voor eigroei, krampen, afscheiding, borsten en een positieve ovulatietest. Weet dus zeker dat er een ei zit en ik hem goed heb gezien, maar ja als je eileiders moeilijk in beeld te krijgen zijn. Of hij is als een wortel uit mijn eileider geschoten haha, maar ik merk het snel genoeg. ik prik gewoon even bloed met een paar dagen, weet ik zo genoeg . @ Brabbel, oeee ja die deca vond ik ook altijd moeilijk door mijn velletje te krijgen. Ik maakte mijn buikje altijd even lekker koud met een ijsblokje en prikte dan, scheelt een hoop ellende haha.
Daffie, zoveel geld heb je niet even klaarliggen, nee. Kom maar op met de winst van zo'n loterij. Laat het dan deze keer maar raak zijn. Ik ga zeker voor je duimen. Babii, ahzo! Had ik me even vergist. Dan moet je ei gewoon komen!
Timon, dat is dus de reden dat ik met koninginnedag niet weg ga. Heel erg slecht van me, maar ik weet als ik mensen met kindjes tegenkom, dat ik de hele dag niet meer te genieten ben. Gewoon omdat ik steeds geconfronteerd word met ons lege plekje. Dus ik heb gisteren 3 wassen gedraaid en gevouwen, bed verschoond, vaatwasser uitgeruimd, gestofzuigd, en de paas-spulletjes opgeruimd. Mannetje heeft de rolluiken schoon gemaakt, en mn raampjes gezeemd. Nuttige queensday gehad. Over jou ongi: Word jij vanzelf ongi of moet je t opwekken? Ik heb dus van mezelf een enorm lange cyclus, en ik wek t dan ook steeds op. Anders kan je bij mij n 6 of 7 weken cyclus verwachten. Babbi, ja op zich is t goed te doen zonder te verdoven met een ijsklontje. Ik vond t gewoon erg spannend, en had last van zweethandjes. Toen ik eenmaal durfde te prikken bounced ie zo terug Gelukkig brandde hij niet... En ik heb er echt een behoorlijke rol vet, dus daar kon t niet aan liggen.... Morgen weet ik dat ik behoorlijk door moet duwen. Daffie, heftig jou puncties zeg! Weet ff niet wat ik er op moet zeggen. 25e start jij begrijp ik? We duimen voor je!
Hoi lieve meiden. Mag ik hier ook mee schrijven? ik wil even weer ergens mijn ei kwijt kunnen , waar ik schreef die meiden zitten nu hier of zijn zwanger. Ik kan hier al wat meiden en jullie mij. Maar zal me even voor stellen voor de geen die me niet kunnen. Ik ben marnat en hoop nu met de laatste poging zwanger te raken en te blijven. Ben heel positief nu ingesteld deze keer , maar soms trek ik het even niet. Maar nu voel ik me heerlijk opmoment in mijn velletje. Brabbel@ Waar is de sterke meis die jij bent hup de in met die spuit! En er direct weer uit trekken heb je minder last van rode plekken. Babbi@ Hoe gaat het nu meis ben je er weer ! De rest een knuf ,
@ Marnat, ik ben er half om half haha. Weet niet hoelang ik dit traject nog ga trekken, ben echt als de dood dat mijn bms de volgende rondes net zo dun als nu blijft.... Nu mag ik wel Progynova bijnemen, maar toch. Ben echt niet heel vrolijk ofzo. Heb meer het gevoel dat het einde traject is. En natuurlijk mag je meeschrijven! @ Brabbel, hahahha ik heb ook een mooie shoarmarol, maar je moet de deca inderdaad even goed doorprikken hihi. Brandde het bij jou ook zo onwijs?
Brabbel, ik wil me ook niet opsluiten. Dus ben ik lekker struinen en zal ik morgen in huis aan de slag gaan. Marnat, jij zoekt de gezelligheid op. Ik ga voor je duimen dat jullie straks een eigenwijze uk hebben die alleen maar wilt blijven plakken.
Babi@ Dankje meis Lieverd ik ken het gevoel maar probeer de moed nu nog even niet te verliezen , ik weet dat je het niet wil horen mis maar ik en velen met mij slepen je er wel door en zijn er voor je. Hoe moeilijk we het zelf ook hebben, Knuf Bms mag 6 mm zijn was bij mij de laatste keer 8 of red die van jou dat niet? Vreemd spuit je ook puragon ?
Ik mag blij zijn als die van mij de 5 haalt . Nopez, ik spuit niks, niet nodig want heb een eigen ei. En als ik spuit wordt mijn bms nog dunner ook al slik ik Progynova bij. Dus dat verhaal gaat voor mij niet op . De laatste keren haalde hij de 6 mm, maar hij is nu (zonder medicatie) 3.4 mm. De laatste keren was hij bij een 10 mm ei al 5 mm en daarna met Progynova boven de 6. Nou als hij nu dus iedere keer weer bij de 3.4 mm blijft wordt het hem weer niet. Maar goed, we houden maar hoop voor de volgende rondes. Ik plaats toch niet terug onder de 5 mm. Ik hoop dat dit nog een nasleep is van de mk, maar denk het niet. Heb het vermoeden weer terug bij af te zijn..... Maar goed als er vrijdag geen ei te zien was en er zit nu wel een ei, dan is hij echt als een wortel de grond uitgesprongen en dan heeft ie ook geen tijd gehad op te bouwen.
Babii, het is zo lastig om je zo weer op te peppen voor een nieuwe ronde. Toch proberen, lieffie! Heb je genoeg progynova? Branden deed het bij mij na de eerste gonal. Daarna verdoofd met een ice pack en dat werkte prima.
Meis wat hebben wij vrouwen ook een kl.... lijf he! baha . Ik hoop voor je mee dat het door de mk kom, ik duim echt dat het nu eens raak is voor velen van ons . Als ik toch eens een luik had kon ik even kijken .
@ Babbel: Je hebt helemaal gelijk meis... Inter-relationele eiceldonatie is idd dat mijn vrouw het stimuleren en de punctie doet en dat ik het embryo terug krijg geplaatst. Ik vind het zelf ook geweldig dat het zo kan... Voor ons is het extra bijzonder omdat ik heel erg graag zwanger wil worden maar dat niet wil/kan van mijn eigen eicellen omdat ik meerdere (ernstige) erfelijke afwijkingen heb in mijn familie. Nu heeft die wens om samen een kindje te krijgen toch een kans om in vervulling te gaan met de eicellen van Lieve. Beste dames, ik ga een midweekje op vakantie. We hebben een huisje geboekt in de buurt van de kliniek. Kunnen we er toch even tussen uit. Heerlijk! Ik ben er vrijdag weer!