IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Lisa dikke knuffel van mij, jeetje wat heftig zeg, ik hoop op een mooie nieuwe stap voor jou!!! Heb echt met je te doen dus een hele erge dikke extra cyber-hug!!!

2. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    thanx lente en linda ;)

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden, werd vandaag gebeld door de gyn omtrent dat onderzoek over IVF/ICSI medicatie/stimulatie. Na wat vragen te hebben gesteld ben ik ermee accoord gegaan en nu mag ik nog eerder op de poli komen ook. Dit omdat ik dan bij haar moet komen. Ik mocht volgende week al komen, maar dat gaat niet lukken aangezien we morgen voor 3 dagen weg gaan en daarna moet ik 2 dagen werken. Nu mogen we de 11e komen en dat is toch 4 dagen eerder.
    Met dit onderzoek doen ze de ICSI in eigen cyclus en hoef ik maar hooguit 2 weken te spuiten. Dus geen pilgebruik en stilleggen van je cyclus. De kansen zijn volgens haar even hoog.
    Het is nu alleen afwachten of we dan de volgende cyclus begin april mogen starten omdat er maar 5 stellen per week mogen starten en ze dat nu nog niet kon zeggen. Als ik niet mee kan in april zal ik wrs tot juni moeten wachten omdat ze in week 18/19 dicht gaan ivm een verbouwing:( En daar valt dan natuurlijk precies mij volgende NOD in. Duimen jullie mee dat ik in april mag beginnen!!
    Kan eigenlijk nu dus zeggen dat we volgende week donderdag naar de gyn gaan en dan te horen krijgen wanneer ik mag beginnen!!

4. lente67

lente67 Niet meer actief

:)Hee Daffie,

Goed nieuws! Ik ga alvast voor je duimen dat je in april mag starten en dan in mei een bevrucht ei:D

Liefs,
    Lente

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lisa, wat een zeer vervelend afscheid heb jij genomen. Hoe is je eerste nieuwe werkdag bevallen? Dikke knuffel.

Daffie, ga je nog eerder naar het zh! Jeetje... Hopelijk mag je in april beginnen. Maar sluiten ze de gyn. af ivm verbouwing? Da's onhandig en voor mij ook errug ongunstig! Eigenlijk gewoon zwaar balen!$ :(

6. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Daffie en Timon, jeetje das ook weer een teleurstelling dat jullie "nog" langer moeten wachten......... Knufffffffffff. Hopelijk vliegt de tijd snel!!!!!!!!

Linda, WHAAAAAAAAA. Donderdag de datum van de inleiding bespreken :$:D:), whoeeeeeeee wat spannend. De datum van de geboortedag van jullie kindjes bepalen!!!!! Deze maand worden jullie papa en mama!!! Wat klinkt dat geweldig. Ik ben helemaal enthousiast en blij en .....................WHAAAAAAAAAA. Spannend!!
    Hou je ons op de hoogte?!?!??!?!?

Lindinha, lekker weekend gehad meis? Weet je al meer over de TP? Morgen toch? ik duimmmmmmmmmmmmm

Lisa, jeetje wat een rot afsluiting op je werk.... maar hopelijk nu met heeeeel veel plezier starten met je nieuwe baan. Ben benieuwd hoe je eerste werkdag geweest is! Volgende week echo? Spannend weer!

Hier beginnen de zenuwen ook toe te slaan, brrrrr. Vindt het allemaal behoorlijk eng, ontdooien ze wel of niet goed? Is de kwaliteit nog wel goed? Zal ik nu eindelijk na 3,5 jaar zwanger raken en blijven? Mag het nu eens goed gaan? MAAR, WE MOETEN POSITIEF BLIJVEN!!!Hoe moeilijk dat vaak ook is. We moeten in onze grootste wens blijven geloven!!!!!!!!! (dat is een boodschap voor iedereen!!!!)

Hubbie was gisterenavond ook een beetje verdrietig, hij zei: nu duurt iedere dag me echt te lang! De arme schat........ Heb hem beloofd dat het uiteindelijk hoe dan ook allemaal goed komt. We geven absoluut niet op!!! Nu op naar donderdag, hopelijk een TP!!!!!!!!!!!

Dikke kus Sabrien

7. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Sabrien....WOW wat een ontzettend goed nieuws!!!! je bms 7,5, dat is helemaal toppie joh!! Lopen we idd bijna gelijk op, ik heb hopelijk morgen een tp, wordt rond 11 uur gebeld en als alles goed gaat dan 's middags de tp. Ben wel beetje zenuwachtig, hoop dat de ontdooiing goed gaat en het deze keer in 1x goed mag gaan en niet zoals vorige keer dat ze er 2 moesten ontdooien, we hebben er nu nog 2, dus als het in 1x goed gaat dan nog 1 over. Kunnen we elkaar een beetje steunen de komende weken!!!

Lisa, meis wat een klote-afscheid zeg, maar goed.... kijk maar naar mijn onderschrift.... niet te lang meer over nadenken, je bent nu lekker bij je nieuwe werk begonnen, een frisse nieuwe start, kan je wel gebruiken geloof ik!!! Alleen maar positief nieuws eigenlijk....toch??!!! ****POSITIVE VIBE****

Linda, oehhhh spannend, van de week de inleiding bespreken, jemig het komt nu echt dichtbij zeg. Hebben jullie alles verder geregeld? kamertjes, spulletjes, namen etc...?? Vast wel!
    Sterkte meid de komende tijd!

Even een algemeen vraagje....
    "Wat eten/drinken jullie wel/niet na een tp?"
    Drinken jullie bijvoorbeeld gewoon alcohol en eet je ook lekker een broodje filet americain?? Heb alle vorige keren niet gedaan, maar volgens mij kan het helemaal geen kwaad als je het wel zou doen....

Wat denken jullie?

8. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Oh ja trouwens.... het weekendje weg was heerlijk!!!
    lekker geluierd, gerelaxt, lekker gesport en spelletjes gedaan met zn allen. Super geslaagd weekend!!!

9. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Ik dronk al geen alcohol toen ik begonnen ben met de behandelingen en filet at ik ook niet als ik een terugplaatsing had maar dat is ieder voorzich je moet doen waar je je eigen goed bij voelt
    Spannend sabrien en lindinha hoop echt dat jullie een mooie test in jullie handen krijgen het is juliie heel erg gegund

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Lindinha, ik dronk en at conform zwanger zijn na de tp.

11. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Linda hoe gaat het met je? Het word spannend nu voor je nog even en je heb je 2 wondertjes in je armen

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Heb een beetje een gemixt gevoel, bij wat ik wel/niet kan eten/drinken. Heb alle vorige tp netjes niet gedronken en niets gegeten dat een zwangere ook niet mag, maar zonder goed resultaat. Heb wel eens gehoord dat de 1e 2 weken nadat je weet dat je zwanger bent je ook nog geen bloedband met het kindje hebt en het helemaal geen kwaad kan....

Verder nog iemand ervaring mee?

13. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met jullie topic en vind het eigenlijk wel heel leuk om mee te schrijven. Ik heb net mijn eerste IVF achter de rug en zit nu op het wachtbankje te duimen voor een goed resultaat...

@ Lindinha, ik zag jouw vraag. Toen ik de eerste keer zwanger was heb ik vanaf mijn positieve test keurig opgelet op alles. Maar...ik testte op 4 januari en met oud en nieuw ben ik nog heeeeel erg dronken geweest. Voor zover ik nu kan oordelen (na 3,5 jaar) heeft mijn zoontje daar echt niets aan overhouden ;) En dat verhaal over bloedband klopt volgens mij ook.
    Maar nu dan na mijn TP. Ik drink geen druppel, eet geen rood vlees etc etc. Tja, ik wil nu zoooooo graag dat het goed gaat dat ik er echt alles aan wil doen.
    Dus....volgens mij kan het geen kwaad en moet je vooral doen waar jij je goed bij voelt!

Groetjes Irene

14. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lindinha, even een berichtje zodat je weet dat ik aan je denk!!!! Hoop dat je om elf uur goed nieuws krijgt te horen en vanmiddag een TP hebt! Ik duimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

Brrrrrrr wat is dit spannend zeg!

Kus!

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    In principe heb je geen bloedband en de meeste vrouwen weten pas vanaf een week of 5 (of zelfs nog later) dat ze zwanger zijn. Bij hen gaat ook alles goed. Dus... eigenlijk zou je alles mogen enten en drinken, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Veel succes en ik hoop dat er een tp komt!!!

16. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Spannend nog een half uurtje Lindinha!!!!!

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Lindinha ik duimmmmmmmmmmmmm

Je hebt gelijk van die bloedband dus je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt!

18. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Nou... dit is al de 3e keer dat ik dit bericht aan het typen ben...GRRR..... maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..... anyways ben net gebeld door het ziekenhuis, ze hebben 1 cryootje ontdooit en die heeft het goed doorstaan en wordt vanmiddag om 14.50 teruggeplaatst!!! En nog 1 in de vrieskist, ook erg prettig!!!!

Ga komende weken wel lekker eten wat ik wil, maar alcohol drinken doe ik denk ik toch maar niet, heb net gelezen dat alcohol zich verspreid door al het lichaamsvocht en ook de foetus/embryo kan bereiken, ongeacht dat er nog geen bloedband via de placenta is. Maar een broodje filet americain gaat er dit weekend zeker in!!!

Sabrien, jij gaat mij morgen gewoon volgen, zitten we iig lekker samen op het wachtbankje, ik zorg voor thee en koekjes!!!

19. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, Lindinha. Ik was gewoon nerveus voor jou, ben nu weer opgelucht!!! :D WHOEOEOEOEOOEE :):D. 14:50 uur zal ik aan je denken, en wat fijn dat nog 1'tje zit ingevroren. Heeel veel succes met de TP vanmiddag!

Lekker thee en koekjes!!! Mmmmmmmmmm, ik zorg wel voor genoeg gesprekstof ;) hahahaha. Ik hoop dat ik je morgen kom vergezellen, heb vannacht wel 28 in mijn slaap gehoord: sorry mevrouw ze hebben het alle 4 niet overleefd.............. Pffffffffff. Zit nu op mijn werk maar kan me echt niet concentreren :p, straks lekker bij beste dinnetje eten!

Maar wij blijven POSITIEF. Dat hebben we elkaar begin dit jaar beloofd!!!!

Kusssssssssss

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lindinha; gefeliciteerd met je TP van vandaag.

Sabrien; heel veel succes voor morgen.

Deel Deze Pagina