IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hai schatten! Even snel voordat ik wegga.

Hihihi, ik heb een Michelin poppetje (hele grote versie) in de woonkamer staan.:D Mijn motormuis gaat zo op pad.;)

Zonnetje, succes met deze drukke werkdagen.

Angelica, het is erg lastig als mensen een verwachting bij je neerleggen. Vaak ook op een lompe wijze en op een onverwacht moment.
    Over de vraag wanneer kinderen zeg ik sinds vorig jaar heel rustig dat wij daar een arts bij nodig hebben. Dan zie je mensen schrikken, want dat verwachten ze niet. Jammer dan.

Cilek, had ik je al welkom geheten? Lopen jullie in Rijnstate? Zitten jullie al lang in de mmm? Wanneer begin je? Oef, wat een vragen..:)

Juulzon, het is voor mensen prettig te geloven, maar op bepaalde vlakken ben ik blij dat ik dat niet heb en de mmm in ben gegaan. Zoals je zelf ook weet is dat een zware weg met veel hobbels, onzekerheden en wachten :)$). Toch had ik het niet willen missen. Klinkt voor sommigen best raar, maar dan had ik hier niet geschreven en jullie digitaal ontmoet. Mijn diggi dinnetjes.

Juulzon en Angelica, succes met spotten. Laat het maar snel komen, dan kan je door.

Zeehondje, nog even wachten en dan ga je weten welk geslacht jullie uk zal zijn. Wat spannend!!

Ik heb een dagje vrij. Lekker zonnetje... eens zien wat de dag brengt.;)

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier nu lekker 1,5 week vrij. Gisteren vrij lang gewerkt. Van 7.30-17 zonder pauze. Gisteravond had manlief geen zin, maar vanmorgen gelukkig wel. Vanavond zou vrij laat zijn ben ik bang. Daarnaast ben ik weer paar dagen op pad en dus wat minder privacy. Ga genieten van het mooie weer.

Knuffel voor iedereen

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoi lievelingen! :D

Marnat, Deca gaat goed, heb er gelukkig geen last van.
    Het spuiten valt me alles mee, soms voel ik de vloeistof heel zachtjes prikken, maar niet pijnlijk.
    Naald haal ik er ook snel uit, alleen nu heb ik wel paarse puntjes op mn buik, voelt ook een beetje verdikt aan, net alsof er een klein puistje zit, hahaha.
    Nog steeds aan de rechterkant het gevoel alsof er een knoop in mn eierstok ligt, die ze steeds aantrekken.
    Verders? PRIMA! ;)
    Mannetje had ff 2 down-dagen, maar daarna was ie helemaal heppie de peppie, en zat ie vol goede moed.
    Hij ziet wel uit naar de IVF, alleen is nog steeds een beetje bang voor tegenslagen….
    Tja, als IVF 1 zal mislukken word t ff een diep dal voor ons, maar ja, posi-gevoel moeten we wel houden natuurlijk, anders is het nu al een verloren zaak.
    Cilek, welkom, jammer genoeg!
    En over jou leeftijd, oei, nooit serieus genomen?!
    Dat was ook mijn grootste angst toen wij naar het ziekenhis moesten.
    Ik ben in 08 gestop met de pil,toen was ik 20, en 09 kreeg ik een verwijskaart voor het ziekenhuis, toen was ik 21.
    Gelukkig(of eigenlijk niet) had ik een behoorlijk wisselende cyclus, dus dat was een goed punt om verder te onderzoeken.
    Maar ik was echt bang om naar huis gestuurd te worden met "nog 3 maanden proberen, want je bent nog zo jong."
    Gelukkig ben ik altijd serieus genomen, en hebben ze me super goed behandeld.
    Soms wel eens voorzichtiger omdat ik nog een jong lichaam heb, dat zijn de woorden van de gyn.
    Maar hoe gaan jullie nu verder in de MMM?
    Gaan jullie op kort termijn ook beginnen met behandelingen, of wil je gewoon lekker meekletse?
    Mag ook hoor!
    Juulzje, over de Deca, zie rea op Marnat! :D
    Mannetje vind het moeilijk dat ik alles moet ondergaaan, maar hij zegt ook tegelijkertijd, ik weet dat je sterk bent, en dat je t aankan.
    Toch fijn om te weten dat mijn man mij een sterke vrouw vind, en bewondering heeft voor hoe ik alles lichamelijk onderga.
    Mannetje moet na de punctie mijn eitjes wegbrengen naar een ander ziekenhuis, en hij voelt zich dan rot omdat hij mij dan moet ”achterlaten”.
    Hij voelt zich daar t meest schuldig over, en hij is bang om mijn eitjes te laten vallen ofzo. :( Hahahah, gekkie.
    Maar t moet toch, en dat is ook een belangrijke taak.
    Mannetje en ik hebben samen ook fijne momentje dat we elkaar vertellen hoe veel we van elkaar houden.
    Van de week lagen we in bed, en ik zei tegen m: ”Als ik mocht kiezen tussen jou, en een man waarbij ik de eerste maand zwanger zou zijn, zou ik dit alles nog een keer ondergaan, alleen maar omdat ik bij jou wilt blijven”
    Weekend ongi!? KOM MAAR OP! ;) :D
    Zonnetje, hiep hiep voor ei!
    Je weet maar nooit he meis?
    Beetje bijgekomen van de lange werkdagen?
    Wel aan je eigen denken he, de wereld vergaat niet hoor als je even t tempo aanpast.
    *Sprak Brabbel op serieuze toon met wijzende vinger! *
    ;) :p :D
    Timon, nog lekker genoten van je vrije dag?
    En mannetje motormuis, jij ook?
    Of ben jij achterop-motor-muis?
    Enneuh, bijna 9 mei!

** BLA, BLA, BRABBEL-VERHAAL. **
    Zo, denk dat ik t meeste wel heb verteld ik de rea's op jullie.
    Maandag eerste echo, ben echt benieuwd hoeveel eitjes er aan t groeien zijn.
    Vraag me af hoe mijn buik aanvoelt net voor de punctie, tot nu toe voel ik t wel, maar is t niet hinderlijk ofzo.
    Ik voel gewoon dat er iets aan t groeien is aan de rechterkant....

Morgen halve dag werken, en dan weer een vol weekend.
    Middag naar mijn oma voor moederdag, avond naar de bios met man en broer. (Fast and the Furious 5.)
    Zondag middag naar S-ouders, en daarna uit eten met mijn ouders en broer.
    En dan is het maandag, "Open-doos-dag, ;)"

Knuffel voor alle lieve schatten!

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He lieve Brabbel,

Maandag open doos dag oh spannend hoe laat moet je
    Wat een leuk weekend heb jij voor de boeg.
    Ik heb net bloed gespot dus ongi gaat komen.
    Ik hoop volgende week prikinstructies te krijgen en mijn medicijnen voor mijn eerste IVF

morgen high tea met vriendin, zus en onze moeders
    zondag naar gooische vrouwen met mijn man, nicht, haar man en haar tiener dochters. Daarna naar mijn moeder voor het diner.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Angelica, ja idd een druk maar zeker leuk weekend voor de boeg! :D
    Jij ook zo te lezen, gezellig Gooische vrouwen kijken, en high thea leuk leuk!
    Echte vrouwen weekend zo te lezen. (Leuk voor jou man en nicht-man, hhihihi)

Eerste spotting ook een feit lees ik.
    Zet t bij jou meteen door, of is t verschillend?
    Ik moest met mijn Deca de 2e dag van ongi beginnen, dus ik zou als ik jou was maar meteen gaan bellen, anders heb je kans dat je een ronde zal moeten wachten...
    Zou jammer zijn.
    Kijk je er naar uit, of zie je ertegenop?

Maandag ochtend rond half 10 moet ik naar het ziekenhuis.

Knuffel voor je!

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik heb nu een rust maand. Ik mag pas beginnen bij helderrood bloed. Ik begin op dat 1. Ik denk de eerste week van juni dat ik mag beginnen met spuiten

Oh wel lekker in de ochtend

Helaas is het elke maand anders, bij jou ook?

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Okee, dan is het goed. :)
    Ik dacht al: "Zou jammer zijn als ze nu nog een ronde moest wachten omdat je te laat ben met je afspraak."
    Heb je wel een "normale" cyclus, of moet je over 4 weken gaan opwekken met Primolut ofzo?
    Ik moet dat dus wel doen, want anders heb ik een 6-7 weken cyclus, is ook zo zonde van die tijd. ;)

Mijn menstruatie komt eigenlijk altijd t zelfde doorzetten.
    Eerst een donkere veeg bruin, en dan ineens barst de hel los.

En half 10 is wel een ideale tijd.
    Ik moet 15 minuten rijden van mijn woonplaats naar de stad, en dan red ik t in de ochtend makkelijk.
    Kan ik als ik klaar ben meteen even de "rommel-boodschapjes" in de stad doen.
    Moet nog naar de Leen Bakker, Kruidvat, Kijkshop, enz enz......
    Maak er meteen een multi-functionele ochtend van. :)

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Je hebt gelijk ook.

Nee ik heb een normale cyclus. tussen de 23 en 31 dg. dat is netjes
    oh ook balen van zo een lange cyclus

is dit jouw eerste ivf?

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Die lange cyclus was ook een aanleiding om met 1 jaar zelf aanklungelen, een verwijsbrief te vragen voor de gyn.

Dit is idd mijn eerste IVF, hiervoor 9 keer IUI gehad, HSG, en alle toeters en bellen eromheen, Clomid, Puregon, Pregnyl enz enz.
    Toen zou ik aan IVM beginnen (een onderzoeksvorm van IVF,met minder hormonen)
    Maar die is tot 2 keer toe afgelast door zeer hardnekkige cystes.
    Dus nu is IVF aan de beurt.
    Vind het wel spannend allemaal......
    Nu op t moment kijk ik vrij nuchter tegen de punctie aan, maar ik ben dr wel een beetje zenuwwappig voor als ik eerlijk ben.

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ja dat snap ik. Jeetje ook een traject heb jij achter de rug.
    weten ze bij jou de oorzaak?

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb PCO, en geen slijmvorming in mijn baarmoedermond waardoor de zwemmers niet op plek van bestemming komen.
    Mijn mannetje heeft verminderde,maar wel goeie zwemmers, gemiddeld 6 miljoen, soms 9.
    (In principe genoeg om "normaal" zwanger mee te worden.)

Maar dit dachten we op te lossen met hormonen, en IUI, omdat mijn cyclus dan goed te begeleiden is, en zaad op de juiste plaats aankwam dmv IUI.
    Maar dat heeft helaas geen effect gehad.

Gevalletje pech hebben noemen ze dat.
    Als je alle lichamelijke foutjes op kan lossen met hormonen, en met behandelingen, en je raakt nog niet zwanger, tja.......

Heel stiekem ben ik bang dat er iets met mijn eicellen aan de hand is, maar daar gaan we dan binnenkort achterkomen, met IVF.
    Of misschien wil mijn lichaam alleen hap-klare-brokken hebben, en blijft een emmy wel zitten.
    Ik wacht eerst eens mijn IVF af, dan zullen we ook wel meer te weten komen.....

Knuffel!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Brabbel@ dikke bultjes nu ? gek ja mis even iets minder snel er uit halen, en de pijn aan je stoken mis even mama zalf er op doen wil wel weken altans bij mij .
    Normaal gebruiken zwangere vrouwen het om zwangerschap strepen te voor komen. Te koop bij kruitvat 7 euro , het heet mama buik balsem van zwitsal .

Komt vast weer goed met je mannetje knuffie .

Hier had manlief niet door dat we morgen met spuiten beginnen ! ik zeg we moeten er om denken dat we de wekker zetten om 6 uur , kunnen we niet uitslapen meer zegt ie.
    Ik jij kan blijven liggen hoor met de deca red ik me wel , als de puragon weer moet dan mag je helpen hem klaar te maken.
    Hij zegt 18 mei zorg ik dat de puragon klaar staat mocht je 19 mei hem al mogen spuiten kun je dat zelf direcht bij thuis koms doen lief weer he.

Je spuit niet koud he meis even wat eerder er uit halen he.

Lueke dingen gaan jullie meiden allemaal doen ja het weekend.
    Hier morgen fietsen nemen pik nik dingen mee + handdoek en zonnebrand creme want wil me niet weer verbranden..Hebben de boodschappen net al gedaan. zondag naar de ouders verder nog geen idee .

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee Schattie!

Ja ik heb ook paarse puntjes op mn buik staan, op de plaatsen waar ik heb geprikt, en sommige zijn een beetje verdikt.
    Weet niet of dat kan komen omdat ik wat dikker ben, en meer in mn vet spuit :) ipv in mijn velletje zeg maar.
    Weet anders ook niet hoe ik t uit moet leggen, maar jullie snappen me wel he?
    Maar goed, boeien, maak me er niet druk om, alles voor t doel te bereiken.
    Tot nu toe is alles nog goed te handelen, dus we mogen niet klagen...:D
    En ik leg mn Deca altijd een half uurtje vantevoren uit de koelkast, dus daar kan t ook niet aan liggen.

Goede tip van de balsem, kan ik altijd nog ff halen.

Veel plezier met je fietstochtje morgen, en idd goed smeren is wel nodig.
    Vooral met de voorjaarszon, daar verbrand je al zo snel mee.
    Mannetje 2 weken geleden, de vellen hingen eraan.
    De sukkel verdomd het om zich in te smeren :x als ik t niet zeg, dan doet ie het ook niet uit zijn eigen.
    Gisteren had ik de hele dag gewerkt, en ik kwam bij mijn ouders aan zegt mijn moeder:"Zo jij bent lekker verkleurd, je kan zien waar je ketting hangt"
    Haha, was alleen van een autoritje van een kwartier.

Dikke kus, en veel plezier van t weekend!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jij ook leuk weekend meis
    En idd alles voor het goede doel , en er zijn wel andere dingen om ons druk over te maken .
    Eigenwijs mannetje heb jij .
    Succes met de balsem het werkt hier wel dus hoop voor jou ook.

En heb je het ook meteen in huis voor als je zwanger bent , vandaar ik het toen ook kocht .

15. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Zo... even weer bijgelezen... Stelletje kletskouzen... :p

Wij zijn weer terug. Een heerlijk midweekje doorgebracht in Brabant. We zijn er echt van opgeknapt en het was echt heerlijk.

Gisteren de eerste FM gehad. Toch weer even spannend hoor... Nou, we hebben weer genoeg. De gyn is bij de twintig gestopt met tellen. Dat lijkt heel erg leuk, maar we weten uit de eerste poging *toen waren het er 29!* dat bij veel eicellen de kwaliteit erg achteruit gaat. We wilden deze keer proberen om minder eicellen te stimuleren... Niet echt gelukt dus. Lieve krijgt haar spijkerbroek niet meer dicht. Dus dosis omlaag en maandag allebei terug voor een echo.
    We hebben de punctie waarschijnlijk op woensdag of donderdag.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Chybou@ Fijn dat je het leuk hebt gehad en er even weer een tijd tegen aan kan.
    En veel eieren weer mee genomen , waren ze ook al groot?

17. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik vind je reactie heel lief. Ik kan me voorstellen dat veel follikels goed klinkt, helemaal voor de dames die heel erg moeite moeten doen voor een paar follikels... Lijkt me lastig begrijpen waarom ik nu niet blij ben.
    Alleen wordt de kwaliteit van de eicellen bij veel follikels minder. De vorige poging met 29 follikels leverde voor ons uiteindelijk 3 bevruchte eicellen die geschikt waren voor terugplaatsing. De verse TP pakte niet omdat ik een soort overloopbloeding kreeg, één cryo ontdooide niet en de andere cryo is niet ingenesteld.
    Dus hoe goed 20 follikels ook klinkt, helaas is geld hier in dit geval 'less is more'. We wachten het af. Er is toch niet zo veel aan te doen. Wie weet zijn dit top eicellen die Lieve in de maak heeft.

Ze waren gemiddeld 10/12 mm. Dus dat gaat de goede kant op. Maandag weten we meer.

Liefs!

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kan alleen maar zeggen duim hard dat het nu goed komt en er wat moois uit voort komt.
    Geef niet op , ik had bij poging twee 3 eitjes waar er twee goed waren en terug geplaatst zijn. en helaas uitliep op een mis kraam.

Wie weet komen hier meer goede uit ! ik hoop het voor je.

Ik moet ook nog maar zien wat deze laatste ons brengt.
    knuf

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieverds, even zwaaien. Ik ben aan de poets en moet straks naar een etentje, heel erg.;) Jullie gaan allemaal leuke dingen doen en Chybou heeft haar weekje weg al gehad. Knuffels!

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Timon @ Leuk hoor en wij moeten het maar weer doen met de bbq , en het poetsen had je hier ook wel mogen doen , of eigenlijk was vouwen:D:D

Leuk gehad meis?

Deel Deze Pagina