@angelica; dat heb ik ook hoor. Wij vrouwen moeten inderdaad voor de echo's, iui, punctie, tp, hormonen spuiten enz. Heb ooit van mijn man te horen gekregen dat hij het ook zwaar heeft met mijn emotionele buien. De wisselende stemmingen, het gemopper op alles enz. Dus hun hebben het zwaar op hun manier. Probeer manlief al te ontzien om zelf de echo's te doen. Spuiten moet ik ook zelf doen, hoewel hij soms wel probeert te helpen door de spullen te pakken en de pregnyl klaar te maken (heb ik volgens mij nog nooit zelf klaar gemaakt). En dat potje vullen schijnt ook niet makkelijk te zijn voor mannen. Heb wel het kamertje op foto gezien, dat had man de vorige keer gemaakt toen hij moest. Maar ik hoop dat jou man ook uit het dipje komt angelica. Hier is het denk ik een combi van het feit dat manlief ook weer een jaartje ouder is geworden en we nog steeds bezig zijn voor het 1ste kindje. Zijn leeftijd gaat ook wel iets tellen schijnbaar. Succes morgen met je telefonische afspraak. En ja, van een kamp terug komen is ook niet zo heel leuk. Maar ja, zo is er anders elke maand iets waar je omheen moet plannen. En ja, ik heb zoveel vakantie door de cao van de thuiszorg. Ik heb dus geen feestdagenverlof. Dus 2e paasdag moest ik eigenlijk werken, maar omdat ik vrij was moest ik 8 vakantie-uren opnemen. Maar als ik wel werk, houd ik die uren over. En als ik een begravenis van familie heb moet ik daarvoor ook vakantie-uren gebruiken. Dus vandaar dat ik veel meer vakantie, maar moet het ook anders gebruiken. Maar is wel lekker hoor. @timon: volgens mij heb je vandaag een bel-afspraak gehad?
zonnetje, mijn mannetje doet heel veel na de iui, ik ben gewoon brak van de hormonen en ook geen lievertje. Ik haat als ze klagen, wiji doen het het werk. Mijn man mag thuis het potje vullen dus dat is wel lekker. Spuiten doe ik zelf, echo's en zo doe ik alleen met IUI ging mijn zusje altijd mee. Misschien heb je het al verteld maar hoe oud is jouw man geworden? Ik hoop dat wij (alle meiden) nu ook een keer geluk kunnen hebben en een fantastische zwangerschap, bevalling en daarna ook alles fantastisch gaat. we doen er veel voor. DE AANHOUDER WINT
Dat heb ik ook hoor angelica dat ik weinig kan na de iui. Dus manlief mag hier alles doen. En hij wil ook niet dat ik teveel doe. Ik heb vooral last van krampjes in bm als ik teveel doe. En ook ik ben geen lieverdje door de hormonen. En ben dan ook heel erg emotioneel. Ik snap je standpunt over klagen hoor, denk het ook regelmatig. Maar tegenwoordig zie ik dat hij het anders zwaar heeft dan ons. Hij klaagt niet hoor, maar merk dat hij het ook wel zwaar heeft. Maar wel op een hele andere manier. En ja, wij doen het meeste werk. Dat is ook zo. Bij de iui mocht man wel thuis het potje vullen. Maar nu bij isci niet helaas. Dit ivm reistijd en de speciale vloeistof waar we het in opvangen. Dit om te voorkomen dat de anti-stoffen teveel schade aanrichten. Bij de iui hadden we dat ook al, kreeg dan als ik geluk had de vloeistof mee. En als ik pech had moest ik die nog ophalen. Meestal regelde ik het van te voren goed dat ik bij de laatste echo het meteen mee kon nemen. Manlief is 33 geworden. Maar hij wilde graag voor zijn 30ste kinderen. Dat was al niet haalbaar. Maar we hadden niet verwacht dat we er zo lang over zouden doen voor ons 1ste kindje er was (alweer bijna 4 jaar). En het is nog niet heel oud, maar zo voelt het soms wel dat de jaren wegtikken. Vooral omdat zijn broer die paar jaar jonger is al een kindje hebben van bijna 2.
Daffie, gelukkig dat je er zo posi tegenover kan staan, en dat het een goed seizoen is voor jullie om te beginnen. Als je niet posi tegenover de behandelingen kan staan , dan kan je er maar beter niet aan beginnen zeggen man en ik altijd tegen elkaar, dan is het bij voorbaat al een verloren zaak. Enneuh, Deca hoofdpijn Ik heb er gelukkig geen last van. (*klopt meteen af*) Het enige dat ik voel is een eierstok die in een knoop ligt, en ik zweet s'nachts meer dan normaal. Maar echt zware lichamelijke klachten heb ik tot nu toe niet. Clomid, dat was een ramp bij mij,wat een hormonster was ik zeg. NOOIT MEER CLOMID!!!! Curves? Nooit van gehoord! Hoe vaak per week doe je dat, en wat voor iets is het? Soort aerobics-stepps-achtig iets? Over t gewicht: Ik ben 3 jaar geleden met de pil gestopt met 72 kilo, 1 jaar later woog ik 82 kilo. Ik kon eten als een bouwvakker, continu honger hebben, dat is erg! Na Puregon spuiten 85-86 kilo, en nu ben ik in September gestopt met roken, en nu weeg ik 92 kilo. Vind t echt erg, maar afvallen lukt me gewoon niet, vind stoppen met roken veel belangrijker. MAAR: Als ik ooit mag bevallen van mn hummeltje, daarna gaat de zweep erover. Haha, dan word t ff bikkelen, maar ik zal 80 terug gaan wegen, wat er ook gebeurt. Dit dikke lijf vind ik ook niks, maar ja nu ff voor een goed doel. Zonnetje, een bms moet uit 3 lagen bestaan, voor een goede innesteling, had ik begrepen. De dikte weet ik niet, maar ik weet wel dat ik met IUI een max bms heb gehad van 7mm. Dus 9 is nu al geweldig voor mij. Dit is ook pas de eerste keer dat ze mij de laagjes laten zien, dat deden ze eerst nooit. Moet wel zeggen dat het bij ons per arts verschilt. Zoals jij en je man tegenover de MMM staan lijkt me echt heel erg zwaar. Man en ik praten er samen veel over, en beuren elkaar op als t even niet mee zit. Lijkt me echt heel zwaar voor jou om continu de strijd aan te moeten gaan met een man die er geen vertrouwen in heeft. Maar Ik snap t wel, na alle loze beloftes,dan ga je ook wel een keer twijfelen. Over t potje vullen, daar heeft mijn man gelukkig geen moeite mee. Wij hadden in het ziekenhuis nog niet eens een kamertje, moest gewoon op de wc. Ach, we maakten er gewoon samen een feestje van in de wc, dan was t voor mijn man tenminste een beetje minder erg. Hij houd mijn handje toch ook vast met de IUI, waarom zal ik dan niet zijn vasthouden. Sorry vunzige praat alarm, maar t is wel zo! Spuiten doen mijn man en ik samen, de ene dag hij, en de andere dag ik. Echos voor controle doe ik altijd zelf, daar hoeft hij geen vrij voor te nemen. Met IUI behandeling ging hij altijd mee, en nam dan ook de hele dag vrij. Nu met IVF zal hij met punctie hele dag vrij nemen, en met de tp zal hij een halve dag thuis zijn, en als zijn baas erg lief is een hele. Angelica, okee morgen, dan zal ik aan je denken. Mannen zijn altijd irri als ze iets mankeren, de stumperds. Daarom zijn vrouwen ook gemaakt om een kind te dragen en te baren. Ik denk nl dat er geen 1 man een bevalling zal overleven. Mijn man kan ook zeuren over spierpijn, hoofdpijn, en alle andere ongemakken. Maar als ik dan naar het ziekenhuis ben geweest spreekt hij altijd zijn bewondering uit. Hij vind me een bikkel dat ik t zo goed onderga, en hij voelt zich een beetje schuldig dat ik alle behandelingen moet ondergaan. Dan snapt wel dat hij niet moet zeuren om pijntjes, als ik de meeste lichamelijke klachten heb van de MMM. Kan jij wel goed praten met je man over jullie vlindertjes, en de MMM, of is jou man ook gesloten? Och ja, ook weer zo iets! :x :x :x :x Ik stond in het ziekenhuis in de lift. Naast mij stonden (zwangere) vrouw, man, en ik denk moeder of s-moeder. Stappen helemaal vrolijk de lift in, zegt die moeder:Nou van harte toch geweldig nieuws, of niet dan? Die meid reageert heel nonchalant : Och ja, zo bijzonder was t niet Nee, zegt die moeder, maar t is toch fijn om te horen dat alles goed is met t kindje, en er geen afwijkingen zijn gevonden. Ik schrok er gewoon van, zooooo nonchalant dat die meid was, voelde plaatsvervangende schaamte tegenover die moeder. Ik moest echt op mn tong bijten, had er bijna iets lelijks uitgeflapt. Wat een FEEKS zeg, BLERGH!
Brabbel; ik krijg altijd hoofdpijn van de deca helaas. Is hoofdpijn die ook echt niet wegwil met paracetamol. Pas als ik puregon ga spuiten gaat het weg....maar ach daar kom ik ook wel weer doorheen. Ik zat laatst in de wachtkamer bij de HA en toen was het ook verloskundigespreekuur.....werd er ook helemaal gek van. Die meiden/vrouwen praten erover alsof het iets zeer vanzelfsprekends is....oh, is al mijn 4e hoor!! Het wordt steeds makkelijker:x:x Toen ik zwanger was van mijn dochtertje vond ik elke dag een feestje en bleef ik het tot het eind zeer speciaal vinden. Ik was echt megablij dat alles erop en eraan zat en alles steeds weer goed was.....maar ja, je blijft van die figuren hebben helaas. En er iets van zeggen heeft toch geen nut, ze zijn gewoon niet slimmer
We kunnen gelukkig goed praten. Alleen na de mk van 8 wk ging het slecht. Hij heeft het vruchtje opgevangen, daar was hij van geschrokken. Hij vindt dat ik sterk ben en dat ik goed mee om ga.zoden soms slaat hij dicht van verdriet. Hij wordt bijna 33 en wil ook heel graag.
Vreselijk zulk soort mensen. Ik zeg er gewoon wat van. Vorige keer zei ik zie je mijn buik, mijn kind is dood. Je hebt een wonder geniet ervan. De vrouw had te horen gekregen dat ze een meid kreeg, maar ze wilde liever een jongen grrrrrrr
Jeetje meiden stelletje klep tantes . daffie@ heel veel succes meis duimduim. Brabbel @ Het gaat hier weer na gisteren dankje lieverd. Wel tot dat manlief een cd op zetten van mama s mooiste , de tranen vloeiden hier . zoon mooie cd . heeft ie net gevonden. Verder weer lekker gewerkt morgen en woensdag vrij mijn clienten zijn er niet . donderdag werken vrijdag de heledag. Klinkt goed bij jou meis duim me gek voor je . De rest dikke knuf
Brabbbel; klinkt goed meid! Ik ga duimen voor je. Ik duim natuurlijk voor jullie allemaal, lieve sterke meiden. En sorry, maar sinds afgelopen donderdag weten we dat we een MEISJE krijgen!
@ Marnat; Fijn dat het met jou beter gaat. Klinkt als een lieve man die man van jou met zijn cd. @ Brabbel; Wat een goed nieuws allemaal bij jou. Mooi doorgroeien die eitjes. Ik snap ook niets van die mensen. Hoe kan je dat nou niet bijzonder vinden? Dan lijkt het des te oneerlijker dat die mensen een gezonde zwangerschap krijgen. @ Daffie; Deca hoofdpijn is herkenbaar... Ik krijg het trouwens ook van de Lucrin. Is vergelijkbaar, maar werkt met één keer prikken een hele maand. @ Angelica en Zonnetje; Ik heb geen ervaring met mannen. Maar ik zie nu wel dat ik het makkelijker heb met een vrouw. Ook al staan we nu hormonaal tegen elkaar in te PMSen. (Is een grapje hoor!) @ Zeehondje; Een meisje! Wat ontzettend geweldig! Ik ben zo blij dat jij en andere zwangere meiden soms iets van jullie laten horen. Laat zien dat al dit gedoe niet (altijd) voor niets is. Even lekker over mij Eerst werden we onderweg naar de kliniek van achteren aangereden. Geen schade, geen pijn, maar wel even flink geschrokken. Veilig in de kliniek aangekomen hadden we de tweede FM bij een andere arts dan dat we normaal hadden. Lieve was gisteren begonnen met bloeden. Gelukkig bleek alles goed te zijn. Opluchting! Waarom ze bloede kon de arts niet zeggen. Inmiddels zijn het 24 of 26 (Hij zei 26 en schreef 24 op) follikels. Het is aan de hoge kant, maar we mogen door omdat Lieve niet degene is die zwanger zal worden. Alles was mooi gelijkmatig gegroeid. Ze moet vanavond de Pregnyl zetten. We hebben woensdagmorgen de punctie. Nu duimen dat de kwaliteit goed is. Daarna keek hij naar mijn gegevens. Begon terug te lezen in de computer. Zei vervolgens dat hij hier niets van snapte. Ik uitgelegd wat we de vorige keren met de andere arts hebben besproken en afgesproken. Toen begon de discussie en werd het een rot gesprek met een zeer geirriteerde en boze arts. Volgens hem was dit medicatieschema onmogelijk. Dit was Russische roulette spelen met je baarmoederslijmvlies. Wilde je een ontrekkingsbloeding dan moet je juist dit schema aanhouden. Dit was gebaseerd op verkeerde veronderstellingen. Als het mis gaat is het onze eigen schuld. Hij gaat nu proberen te redden wat er te redden valt maar kan niet zeggen of het niet al te laat is. Dit kon hij zeggen zonder echo van de huidige situatie. Medicatieschema van de andere arts het raam uit. Niets rustig aan en eventueel een tijdje aan de Decapeptyl. Hij heeft de dosis vervijfvoudigd. Lekker gesprek zo vlak voor de punctie. Als hij het niet eens is met zijn collega dan moet hij dat met haar bespreken! Ik wil in deze fase van de behandeling horen dat het allemaal wel goed komt. Daarbij heeft hij met zo veel woorden (nadat hij gezegd had dat het onze eigen schuld is) gezegd dat zijn collega incapabel is. Gelukkig doet zijn collega woensdag de punctie. Ik vind het een top mens en het zal allemaal wel goed komen. Dus hopelijk vrijdag de 13e een terugplaatsing.
Hi lieverds, Wat een boel geklets hier . Het ijkt erop dat het vandaag dan ein-de-lijk is doorgezet... Maar heb gisteren toch als dag 1 aangehouden. Eigenlijk had ik zaterdag al wat rood, zondag ook weer, alleen vandaag zette ht echt door. Ga morgenavond beginnen met spuiten! 300 eenheden menopur... Moet zeggen dat ik er klaar voor ben! Kom maar op! Daar dacht ik overigens vandaag iets anders over, omdat ik de hele dag onwijze buikpijn had. Was daarbij moe en hangerig. Compleet geen werkinspiratie, dus ben een beetje op tijd naar huis gegaan. Thuis werd de buikpijn - rechts, waar de eileider zat - erger. Had echt zoiets, als dit zo blijft, ga ik morgen een echo afdwingen, want het voelde precies waar de BBZ zat. Heb echt weer even krom op de bank gelegen. Nu het echt is doorgebroken, is die vervelende stekende pijn weer weggetrokken. Nu zeurt het alleen nog. En daar valt mee te leven . Hopelijk de laatste ongie voor de komende 9 maanden. Wat jullie schrijven over jullie mannetjes herken ik hoor. Hier net zo. Marnat, snap jouw dipje maar al te goed. Ook omdat je deze maand weer van start gaat, is alles toch weer spannend. Maar, deze tijd gaan we hier gewoon 'en masse' op roze!!! Deal! Brabbel, wat zonnetje al zegt, het kan zijn dat de grotere worden opgeofferd voor de kleintjes, maar het klinkt hartstikke goed, zo'n eierdoos . En dat op 125 Puregon! Wow! You go girl! Heb net als Angelica een goed gevoel bij je! Angelica, ik dus ook ongie momenteel! Laat deze ronde bij MCK maar raak zijn! ben benieuwd morgen naar je belafspraak! Timon, hoe is het me tjou? Zonnetje, lekker genieten en ontspannen van je vrije daagies! Verdien je na al dat harde werken hoor!!! Chybou, hoest met Lieve? Wat zeiden ze? Daffie, die koppijn van de Deca, vreselijk hé! Had dat ook altijd van die deca. Vind het rotspul. Nare spuiten (bot) en de bijwerkingen. Maaaar, alles voor het goede doel... Nog twee weekjes en je mag dus weer... Zeehondje, een meisje Leuk! Zo ben je op roze en blijf je op roze!!! Geniet ervan, dat ze maar goed en gezond groot mag groeien in jouw buikje. Voel je je nog goed en kun je genieten van de zon? Ga nu mijn bedje in, naar mijn lieve vriendje kruipen Knufff! xxx
Ik kruip overigens niet NAAR mijn vriendje, maar NAAST hem . Ha ha, was een leuke tikfout. Chybou, wat vervelend zo vlak voor de punctie. Klinkt echt als een goede onderlinge afstemming... ?! Not.... En veel succes en sterkte voor Lieve met de de punctie! Hopen op veel mooie eiers!!! Knuff voor allemaal!
Ik ben enkele dagen niet geweest en jullie hebben weer genoeg geschreven. Marnat, hoe erg kan een bbq zijn? Ik heb het beneden weer lekker schoon, de was ligt in de kast en joh, ik mag zaterdag boven aan de slag. Ik kan niet alles te gelijk en wil dat ook niet met het mooie weer. Dus helaas voor jou, je zal je huishouden zelf moeten doen. Brabbel, ik heb ook genoeg vet om in te spuiten en toch wil het soms niet lekker gaan. Het resultaat vandaag is erg mooi! Juulzon, morgen met de menopur beginnen en zaterdag de fm. Eindelijk ongi!! Het eten was erg lekker en het gezelschap was dusdanig dat ik me tranen heb gelachen. Chybou, alles goed met jullie na de aanrijding? Ook nu geen last? Wat een hoeveelheid follikels! Jeetje, wat een klere-fa om zo onproffesioneel over zijn collega te praten. Jullie hebben een afspraak met haar en niet met hem. 'Jullie eigen schuld'? Begrijp ik nu goed dat je zijn schema moet aanhouden? Ik zou je eigen fa bellen. Angelica, wat vervelend om zo heftig ongi te zijn. Ik hoop dat je krijg wat je graag wilt. Bang en onzekerheid is best gewoon in de mmm. Knuffel! Zonnetje, wat heerlijk om met dit weer vrij te zijn. Geniet er maar van! Zeker nu je toch rust heb, richt je aandacht maar op leuke dingen behalve de mmm. Hoe kan een fa je nu goede kansen beloven terwijl het altijd weer afwachten is? Helaas kan niemand zeggen wanneer je emmy nu blijft plakken. Daffie, ook weer de tijd om hier te schrijven. Mooie score met het afvallen! Nog een week aan de pil en dan aan de deca. Ik ben even kwijt hoe jouw schema er verder uit ziet. Heb jij de punctie in week 25? De verwachting is dat ik dan de cryo tp zal hebben. Ik hoop dat jullie mannen in een dipje er snel uitkomen. Als ik lees dat manlief van Zonnetje 'pas' 33 is geworden... ik ben 35 en manlief 40! Meid, wij zijn bijna even lang bezig. Alweer zolang onderweg voor ons 1e kindje. Maar in 2012 zal ons ukkie er zeker wel zijn. Mijn broertje heeft een ventje van 2,5 en de 2e komt in september. Soms voelt het vervelend, maar meestal is dat niet aan de orde als ik mijn neefje zie. Potje vullen doet manlief altijd in het zh. In het kamertje liggen eigenlijk alleen maar blaadjes. Daar kan hij niet veel mee en dus is internet op de mobiel erg handig. Brabbel, ik mag echt niet mee! Dan wil hij alleen maar andere dingen. Jeetje... wat een fijne meid. Angelica, jij bent adrem geweest. Had ze nog een reactie? Zeehondje, wat een mooie nieuws! Een meisje.... nu kan je gericht shoppen! Hup Juulzon, op je knietjes NAAR je vriendje... om NAAST hem te gaan liggen. Vandaag een gyn. gesproken ivm de cryo poging. Ik start met de volgende ongi. Deze keer zal ik weer provera, deca (fijn weer hoofdpijn), progynova en de mutsenbollen gebruiken. Het schema zal ik gaan ontvangen. Toch vanavond een mail naar het zh gestuurd. Ik vraag me af of de provera wel nodig is, want die wekt alleen de ongi op en die heb ik dan net gehad. Ik ga het lezen... Vanavond zat ik ineens te bedenken dat manlief 4 dagen weg zal zijn als ik deca gebruik. Hij dart elke avond! Euh... ga ik die avonden zelf de spuit ter hand nemen of moet ik iemand vragen? Pffff...
Juulzon, mijn man wil ook altijd dat ik naar hem kruip hahahahaha Sinds de operatie heb ik altijd pijn tijdens/voor mijn ongi aan de linkerkant en het is altijd zo gebleven. Ik hoop dat het bij jou weg blijft. IK heb ook een goed gevoel bij jou deze ronde. zeehondje een meid geweldig. hoe was de echo verder. heb je mooie plaatjes die je wil delen Chybou, hahaha dat snap ik dat je liever een vrouw heb hahaha. Ik snap niet dat hij zijn eigen collega afvalt dat is echt niet prof. Gelukkig kunnen jullie daar boven staan (ook al zitten jullie vol hormonen). Morgen een spannende dag voor jullie. Ik ga wel duimen hoor. Daffie, ik moet nog aan de deca gaan beginnen nou ik kijk er niet naar uit. Timon, ze zei niets meer ze werd rood. Ik ben normaal nooit zo alleen als ik zwanger ben. Ik snap niet dat je dat kan zeggen echt niet. Ik mag mijn man ook niet helpen, om dezelfde reden. In het LUMC moet je het altijd om half 9 inleveren en mijn man is geen ochtend mens. Ik ga altijd naar beneden zet zijn koffie. Breng het naar boven en dan zeg ik veel plezier hahahaha Ik ga dan even op de bank liggen en tv kijken.
Even een snelle zwaai want ik heb de ochtend gewerkt, smiddags schandalig veel geld uitgegeven , en net thuis, dus ben nu moe. Morgen echowowowo!!! Kom morgen weer updaten! Kussies en knuffels voor jullie.