Dit schema is voor mij bedoeld als een cryo poging in gestimuleerde cyclus. Vorig jaar had ik andere medicatie, omdat ik toen al halverwege mijn cyclus zat en eerst ongi moest worden. Normaal is het dus het gegeven schema, met een paar dagen pil.
Brabbel, aan de ene kant ben ik wel wat teleurgesteld. Weer wachten... Vandaag bij iemand geweest die aangaf dat mijn bms te zuur is. Daardoor stoot het de emmy's af. Ja, hoe word je dan zwanger? Toch maar eens contact opnemen met de gyn. Je weet maar nooit, want anders kan ik dus eindeloos in de mm blijven en dat is niet waar mijn voorkeur ligt.
Timon, was dat waar je naar toe zou gaan? Mmmm... wel apart. Zoiets zouden ze kunnen meten toch? Brabbel, klinkt goed meissie! Chybou, had laatst een hele reactie getikt, was-ie zomaar weg... Maar wilde een dikke knuff aan Lieve geven en wat Maria C zegt, echt slordig van het zh - als deze oging mislukt, ziekenhuis is verantwoordelijk hoor! Mag niet van de verzekering af gaan. En die pijn die ze gehad moete hebben Arme schat... Ben benieuwd hoe het inmiddels gaat??? Maria C, fijn je weer even te lezen! Hoe gaat het met jou? Marnat: Dappere meid! Enne, dat jouw buikje over 9 maanden nog veeeeeeel dikker mag zijn ! Angelica: hoe gaat het nu met jou? Deze maand nog een IUI? En zit je al aan de andere medicijnen? Slik je ook extra vitamine d, vroeg ik me af? Dikke knuff ook! Babii: denk aan je kanjer... dichtinspiratie komt wellicht langzaam weer een beetje terug... I'll let you know! Egootje: zie blogje, heb weer eens wat gepend ! Knufffff
Chybou@ Goed resultaat duim duim voor roze .En voor wat in de vriezer natuurlijk . Meiden bedankt voor de steun ik zal om me zelf denken. Mijn gewicht is nog goed nog niet weer aan gekomen . Geen ongi nog hoeft ook niet. en ook geen blauwe plekken , wel paar rode plekjes maar die trekken wel weer weg. Knuf ik ga zo werken moet de heledag .
Kom even zwaaien. Lees wel mee, maar ondanks de vrije dagen weinig tijd om hier te schrijven. Ben op dit moment even met hele andere dingen bezig dan de mmm. Maar lees wel dagelijks trouw mee hoor. Knuffel voor iedereen.
Juulz, ik maak een lijst met wat ik slik doe ik vanavond even Nee ik heb nu rustmaand en 25 mei uitgangsecho en prikinstructies en dan de eerste week van juni ongi en dan aan de deca.
Wordt het voor jou de eerste keer spuiten Angelica? Meende dat jij toch ook al het een en ander aan 'shots' erin hebt gedaan ? Fijn dat je je lijstje wil mailen! Zonnetje, ook wel even lekker om een beetje afstand te hebben toch? Hopelijk druk met leuke dingen? Marnat, denk maar lekker aan jezelf! Goede werkdag gehad? Hier, ga zo maar naar huis, is echt stil op de werkvloer! Morgen weer echo 1... Hopelijk is er iets te zien... xxx
Ik ben inderdaad druk met leuke dingen en met mezelf. Heb het idee opgevat om actief te gaan worden, dus lig 3x per week een uur in het zwembad. Ben de tuin aan het doen (best mooi al die bloembollen, alleen zijn ze nu helaas uitgebloeid). Verder dingen aan het uitzoeken en gewoon lekker niksen. Enz, enz enz. Maar denk dus echt wel aan jullie en kijk braaf elke dag even hier. Maar had heel veel dingen bedacht om te doen deze dagen, maar helft heb ik niet eens gedaan. Omdat ik ineens weer wat anders had bedacht om te doen. Maar was heerlijk ontspannen om zo te rommelen en gewoon te doen waar ik zin in had.
Vandaag op controle geweest, deze keer ben ik niet zo happy. BMS was 11,4 mm en 3 of 5 laags. Stomme cystes zaten er nog 2 keer 25mm. Ik heb nu in totaal maar 4 goede follikels van 16,15,15,18 mm, en die 8 kleine follikels die rechts en links erachter lagen waren maar 9 a 10 mm. Die van 9 mm tellen niet mee,want die zijn te klein, en dus moet ik t met 4 doen. Ik mag vanavond, morgen, en zondag 150 spuiten ipv 125, en dan maandag op controle. Ze hebben aangegeven dat we gewoon te laag zijn begonnen met Puregon, en dat het daarom niet goed door is gegroeid. Dit weekend moeten we na gaan denken of we de IVF door willen laten gaan, of niet. Misschien dat er maandag iets meer is gegroeid, maar de arts had geen goede hoop. Verdomme, ik weet gewoon niet wat we moeten doen....... IVF met 4 follikels kan nog wel eens uitlopen op 1, of GEEN bevruchting, en daar is t nogal kostbaar voor. Aan de andere kant bms is dik, en 4 follikels hebben vaak een betere kwaliteit dan 20. Misschien dat ze zelfs de cyste eraf kunnen halen, zodat we zeker weten dat als IVF 1 mislukt we altijd "cyste-vrij" IVF 2 ingaan. Maar dat is wel een dure IVF dan als ie mislukt. Ik weet t niet, wat zouden jullie doen??? MEIDEN HELLLLLPPPPPP!!!!!
Zonnetje@ Is lekker aan het doen waar ze zin aan heeft ! goed zo voelt goed he meis. Juulz@ Ja een goede werk dag gehad was even wennen de heledag . Was moe mocht ook even na het eten liggen , dat voelde goed nu zo eerst koffie om nog meer wakker te worden hihi. Manlief was eerder thuis dan ik en die heeft de vaat geleegd en gestofzuigd en eten gemaakt die schat. Maar heb wel mooi mijn 15 uur zo gemaakt. Volgende week vrijdag weer de heledag maar dat geeft niet want donderdags naar ziekenhuis, op die manier hoef ik dan geen vrijdag te nemen. Het weer word niet super waarschijnlijk niet fietsen , maar dan gaan we lekker verder opruimen in twee kamer van ons met positieve tijd voor ons wondertje . Zondag laatste weekend voetbal lekker uitleven , daarna naar mijn zusje want mijn zwager heeft dan 5 jaar zijn eigen zaak. dat wou ze vieren. Brabbel@ Pff dat is een tegenvaller , maar dat had ik bij mijn tweede poging icsi ik had drie en twee terug geplaatst . IK zou er wel voor gaan meis maar goed ik wacht al heel lang . jij ook maar net als je zelf al zegt 20 zegt ook niet alles en 1 is genoeg. Ga je voel achter na en je hart laten spreken. Ik en de andere meiden kunnen niet voor je bepalen . Steunen wel verder niet . Voor mij is het ook maar weer af wachten of het meer worden of niet.Wil je mis niet horen maar anders het wel doen mocht het mis gaan even een maand of 2 rust nemen. kan helpen is mijn ervaring . Anders maandag afwachten of er wat bij groeit duim duim. Dikke knuf
Brabbel, ik wou dat ik je kon helpen, maar ik heb er geen ervaring mee. Wat zegt je gevoel en de artsen? Juulz, ik ken gonal f al maar ga van 37.5 naar 150 voor ivf en ik krijg deca voor het eerst. Pregneyl ken ik ook al Marnat jij hebt een gezellig weekend voor de boeg
Juulzon, klopt. Ik zal je snel een pb sturen, want het was bijzonder. Ik heb gelezen dat dit met een samenlevingstest is na te gaan. Toch lijkt dit niet logisch omdat ik al dik in de ICSI zit. Dan ga je de zure bms (mond) al voorbij. Met reguliere medicijnen of alternatieve behandelingen zou dit te verhelpen zijn. Ik wil dit geven eerst uitgezocht hebben en wil daar deze cryo poging voor afbreken. Maandag een telefonisch consult. Eens horen of deze gyn mee wilt werken. Afwijkend baarmoederhalsslijm Oorzaak Wanneer het baarmoederslijmvlies tijdens de ovulatie te dik is of te zuur, heeft de zaadcel geen kans om er doorheen te komen. Gebruik van bepaalde medicijnen waarin hormonen zijn verwerkt,een infectie of chirurgische ingreep. Gevolg De zaadcel kan door het dikke baarmoederslijmvlies zijn doel niet bereiken: er vind geen bevruchting plaats. Bij te zuur slijmvlies overleeft de zaadcel niet. Behandeling Met kunstmatige hormonen wordt getracht het baarmoederslijmvlies te beïnvloeden. Zonnetje, het is niet belangrijk wat je allemaal had gepland, maar dat je in jouw tempo doet waar jij zin in heb. Zo, jij bent sportief in het zwembad!!! Brabbel, heel vervelend om nu te horen dat ze te voorzichtig zijn geweest. Hopelijk maken je follikels dit weekend een groeispurt. Kijk de fm maandag aan, zie hoeveel groeie groten je dan heb en maak dan de beslissing. Marnat, jij gaat een gezellig weekend tegemoet. Angelica, je kent al een groot deel van de spuiten. De deca-naald kan bot zijn. Ik heb het rijk alleen, want manlief is 5 dagen weg. Wat erg. Morgen en maandag lekker vrij.
Hoi meiden, Ik breek even in omdat ik Brabbels verhaal las en daar op wil reageren. Meis, ik had het afgelopen week ook en weet precies hoe jij je nu moet voelen... De 1e fm had ik rechts 7, waarvan 1 grote, en links 5 follikels, maar allemaal klein doordat ik te laag gestart was met de Puregon. Toen van 100 naar 150 gegaan, maar de 2e fm bleken er maar 3 follikels te zijn doorgegroeid. De 3e fm zaten er 4, maar de 4e was nog wel erg klein. Toen werd tegen ons ook gezegd dat we konden kiezen voor een punctie of toch afbreken. De arts raadde een punctie aan, omdat het er allemaal zo mooi uitzag en je beter 4 goede, dan 20 mindere follikels kunt hebben. We kwamen er niet uit en kregen 2 dagen na de 3e fm nog een echo, om te kijken of het kleintje nog mee was gaan doen. Als het er 4 waren, dan gingen we er voor. Het kleintje was nog niet hard genoeg gegroeid, maar er waren wel 2 van 11 mm bijgekomen. Ook links, die tot dan toe leek te slapen, zaten er ineens 4! Ik heb nu nog 2 dagen langer doorgespoten en maandag vindt de punctie plaats. Ik raad je aan nog even door te spuiten, begrijp ook niet waarom er nu al een beslissing gemaakt moet worden terwijl er nog heel veel kleintjes zitten en je nu omhoog bent gegaan met de dosis. Ik heb wat langer dan 'gemiddeld' gespoten en offer de 3 grote waarschijnlijk op, maar wel voor 6 of 7 anderen. Dat is altijd beter dan 3... En voor het bms maakt het niet uit als je wat langer doorspuit, vertelde mijn arts. Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook zo zal gaan, maar houd nog even hoop. Ik zat volledig in zak en as, wist echt niet wat te doen en nu blijkt dat ik me voor niets zo druk heb gemaakt. Wij hadden afgesproken het te doen als er 4 follikels zaten, wie niet waagt, wie niet wint! En ja, het is een kostbare gok, maar wie weet is die het wel hartstikke waard. Hoewel wij echt niet de leggende gelden hebben, kunnen wij het ons financieel eventueel wel permitteren, dat speelde ook wel mee in onze beslissing. Sterkte meis, ik hoop echt dat er bij jou op de volgende echo ook wat meer gegroeide follikels te zien zijn!
Brabbel, ik had 3 follikels, waarvan 2 bevrucht en beide terug laten plaatsen en zie het resultaat ! Bij mijn vorige ivf had ik 12 follikels, waarvan 8 bevrucht en alle zijn niet.blijven plakken...... Je hebt er.maar een nodig, maar ik kan me goed voorstellen dat je een back up wil in de vriezer !
Timon@ Dat klopt niet wat je zegt over de deca hoor! Die zijn niet meer bot ! ze hebben ze scherper gemaakt , er kwamen klachten dat ie te bot was. Was in mijn 2 poging al zo dat ze scherper waren . Vanmorgen deed ik een nieuwe doos open pff die was scherp, ik wrijf even over de buik tik twee keer en dan darten er in en langzaam er in spuiten , en er weer uit . Dan valt het mee , kan wel even gevoelig zijn. Robing@ Hoe gaat het meis ? alles nog naar wens? Doortje @ Wat lief dat je brabbel even komt steunen. Idd raar dat ze al moet beslissen. Brabbel@ Kun je zien dat het per vrouw verschild , geef nog niet op lieverd!
Timon, wat Marnat schrijft klopt. Je moet de naald alleen wel zo in je buik steken, dat de scherpe kant als eerst je huid raakt. Die draai ik altijd naar onder en dan zet ik hem er schuin in, doe ik dit niet dan doet het ook meer pijn. Marnat, tuurlijk kom ik haar even steunen, is het minste wat ik kan doen! Ik weet nu hoe frustrerend het is en hoe moeilijk het is om de beslissing te maken, daarom denk ik ook dat ze het nog even moet afwachten en de andere follikels een kans moet geven om te groeien. En met 3 kan het dus wel, kijk maar naar Robing! Dat vond ik zelf ook wel fijn om te lezen!
Marnat, zoals jij al zeg, kunnen het ook wel 4 hele goeie zijn, daar zit ik ook steeds aan te denken. Als we het niet doen dan weten we ook niks natuurlijk…. En ik ga maandag ook meteen overleggen hoe we nu verder gaan met de cyste, want ik zit er nu al 3 maanden mee. Moet toch een oplossing voor zijn? Angelica, mijn gevoel is op dit moment echt heel dubbel. De arts zei heel eerlijk dat het er maar weinig zijn, en dat het echt op t randje is, en dat we daarom moeten nadenken over t aflassen. Blijkbaar hebben ze geen hoop meer voor mn kleine follikels. Timon, ook jij bedankt voor je steun! Geniet lekker van je 5 dagen zonder je mannetje! Is ie weer op de motor weg? Doortje, wat lief dat je even kom reageren op mijn verhaal! Wat raar kan het soms gaan met die follikels he? Jij hebt ook al zo een bijzonder verhaal. Ik zal maandag ook eens overleggen met mijn arts of we eventueel nog door kunnen spuiten, en net zoals jij een aantal op kunnen offeren. De reden dat ze ons nu al de keuze laten maken, is omdat ze geen vertrouwen in hebben dat die anderen ook mee gaan groeien, omdat er te veel verschil in grootte zit. Echt bedankt voor je opbeurende stukje, ik heb weer een beetje hoop voor maandag. Succes overmorgen met je punctie, dat er een geweldig resultaat uit mag komen. Robing, ook lief dat je even langs komt waaien, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Tja, zo zie je maar dat er maar 1 nodig is. Ik zit echt in dubio, maar naar jou verhaal denk ik, tja t kan dus ook heel goed uitpakken. Bedankt voor je steun echt heel erg lief, en succes met de verdere verloop van je zwangerschap! --------------------------------- Moet eerlijk toegeven, dat ik er vandaag weer anders tegenover sta dan gisteren. Heerlijk nachtje er over kunnen slapen, en na deze berichten heb ik wel weer een beetje hoop gekregen. Ik denk idd maar zo, het zullen maar 4 hele goede zijn, dan hebben we toch een mooie kans laten liggen. Juist omdat het er maar 4 zijn, zullen ze wel van een goede kwaliteit moeten zijn, toch? Hoeft niet, maar je hoort t wel vaker. AAAAAAAAAARRRRGGGGGGHHHHHHHHHH, kl*&te zooi zeg. :x We wachten maandag wel ff af, en dan maken mannetje en ik de keuze, maar ik wil wel duidelijkheid hebben of ze eventueel met een punctie de cyste er ook af kunnen halen. We staan nog niet helemaal achter t besluit, maar ik denk dat we het er toch op gaan gokken. Dure gok, maar nooit geschoten, altijd mis. Alle lieve meiden, bedankt voor de verhalen, steun, en uitleg. Geeft me weer een beetje hoop!
Doortje@ Zo als jij de spuit doet werkt dat echt? want van morgen deed wat pijn bij mij . Laat ik het zo zeggen de ene keer wel de andere keer niet. Idd het kan zwanger worden van weinig eitjes, ik was ook zwager van twee helaas mk maar goed ik was het wel. De derde was niet goed ontdooid helaas daarom wel een derde poging , anders hadden we nog meer kansen.
Ja bij mij werkt het echt! Ik heb de tip ook al aan iemand anders gegeven en die zei ook dat het veel beter ging. De Puregon zet ik er van bovenaf in, en de Deca schuin van voor/onder. Soms ben ik te snel of houd ik de spuit niet schuin genoeg en dan merk ik echt verschil. Ik heb ook een flinke blauwe plek zitten van een paar dagen geleden, toen moest het 'even snel' en dat voel ik nu nog haha! Misschien heb je er wat aan, ik hoop het!