IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Doortje@ Ik heb geen last van blauwe plekken gelukkig , maar ik ga je tip morgen vroeg uit proberen bedankt.
    Puragon lukt wel altans de vorige keren , nu weer af wachten.
    Zoals jij het doet deed ik ook dat komt wel goed wel eng idee hoor maar goed.

16 MEI heb je de punctie spannend ! duim

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Dankje Marnat!
    Jij ook weer net begonnen he, ik ga je volgen (en steunen ;)) in jouw eigen topic!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Klopt ja hoor je mag me volgen dat is lief , ik hou jou ook in de gaten .

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoi Dames,

Ik heb gisteren niet geschreven. Wij waren zo moe!

Goede nieuws; Baby on board. :D
    Nu duimen dat hij daar de komende 38 weken blijft zitten en pas rond zijn 18e bij mij weg gaat.

Gisteren een TP in Genk gehad. Ging allemaal heel erg goed. De embryoloog vertelde dat ze 6 embryo's hebben ingevroren, 1 ligt in 'kultuur' tot maandag en mag dit weekend even extra zijn best doen.
    1 viercellig toppertje is terug geplaatst. Dat is toch geweldig nieuws!

Gelukkig was al het vervelende gedoe niet voor niets.

Ik heb het terugplaatsen deze keer kunnen zien. Lieve heeft het de vorige twee keren wel kunnen zien, ik helaas niet... Nu wel... Bijzonder is het toch he. Als je bedenkt dat deze vier cellen met 46 chromosomen weten hoe ze in 38 weken uit moeten groeien tot een mensje. Daar hoef je verder niets voor te doen... Dat kan het zelf.
    Nu duimen, duimen, duimen dat het lukt.

We moeten nu twee weken afwachten.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Cybou@ Wat goed nieuws duim voor een plakker voor jullie ! Super ook dat er wart de vriezer in gaat! En idd mooie om het te zien he hoe het terug geplaatst word. heeft mijn man de laatste keer ook gezien .zo mooi ook als je er samen bij bent.

Kan aan je schrijven merken dat je heel op gelucht bent.
    En idd alle elede het nu maar waard is geweest door er een plakker is .

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Helemaal te gek,super goed nieuws!
    We duimen door, dat weet je he?
    Fijn dat alles goed is gegaan zeg.
    Lieve ook goed opgeknapt van de punctie?
    Dikke knuffel!!!

ALL:
    Ben benieuwd wat we morgen weer gaan zien op de fm.
    Beetje zenuwachtig merk ik.
    Hoop, duim, bid, en smeek, dat er minstens 2 follikeltjes een spurtje hebben gemaakt.... :)

Iedereen een dikke knuffel, love you all, en ik denk aan jullie, toppertjes!!!! :) :)

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Ik denk dat ik hier toch maar blijf hangen... ;)

Chybou, geweldig nieuws!
    Gaat het met Lieve al wat beter na de overstimulatie?

Brabbel, ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent.
    De laatste keer was ik ook op van de zenuwen...
    Ik duim, hoop, bid en smeek met je mee voor goed nieuws!
    Dikke knuffel!

Gisteravond heb ik de Pregnyl gezet.
    Voelde er echt helemaal niets van, vond het klaarmaken spannender hihi!
    Maar toen ik vanochtend mijn favoriete luchtje opspoot, vond ik die ineens vies ruiken... :$
    Had helemaal niet aan bijwerkingen gedacht, laat staan dat ik ze zou hebben want ben er nooit zo gevoelig voor, maar dit had ik helemaal niet verwacht haha!
    Nouja, gelukkig heb ik nog genoeg andere luchtjes staan! ;)

Ben wel gespannen voor morgen.
    Ik bereid me maar op het ergste voor, dan kan het alleen maar meevallen, hoop ik!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Blijf maar lekker hangen hoor, gezellig!!!!

Waar zet je meestal de Pregnyl?
    Ik laat m meestal op de verloskamers door een vp zetten,omdat ik die zelf niet goed durf te zetten, en dan in mn bil.
    Heb nooit de Pregnyl in mn buik of been gehad, zoals ik van sommige hier hoor.
    Ik voel m wel echt "optrekken" als de vloeistof in mn bil komt.
    Blauwe-plekken-gevoel noem ik t,niet echt pijnlijk, en verder heb ik ook niet echt bijwerkingen als we m hebben gezet.
    Rond de eisprong wel, dan heb ik er echt flink last van, diaree, en kotsen toe zelfs.....
    In het ziekenhuis zeiden ze al dat ik er erg heftig op reageer.
    Met de IUI's had ik ook altijd een Ibuprofen 500 achter mn kiezen, en dan was t goed te doen.

Ik duim ook voor je mee.
    Heel veel succes, dat het allemaal goed mag gaan!!!
    Wel komen vertellen hoe het is gegaan he?

Ik zal aan je denken morgen! :)

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Ik heb hem in mijn onderbuik gezet, op dezelfde manier als ik de Decapeptyl altijd zet. Na het zetten had ik een klein beetje een beurs gevoel, maar mijn buik voelt op het moment sowieso een beetje beurs van de andere spuiten.

Jij reageert zeker heftig op de Pregnyl zeg!

Tuurlijk kom ik vertellen hoe het gegaan is!
    Moet er al om kwart over 8 zijn, heb om half 9 de punctie.
    Dus denk al vroeg een update te kunnen geven! :)

Hoe laat moet jij voor je fm?
    Ik ga weer verder met duimen voor je!;)

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Doortje, ga aan je denken morgen! Dit wordt 'm gewoon! Toitoitoi!

Voor de rest ook een dikke knuff!

xxx

11. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    ik breek even in...
    @Brabbel, meid wat een gedoe toch weer. Het gaat voor jou de laatste tijd ook niet echt makkelijk,hè! Ik zou toch eens vragen of ze niet eens wat aan die cystes kunnen doen.Evt tijdens de punctie. De keuze om door te gaan of niet moeten jullie zelf maken, maar persoonlijk zou ik doorgaan. Een minder aantal follikels is vervelend, maar de kwaliteit daarvan is vaak wel goed. Daarnaast wat Marnat zei, je moet anders weer 2 maanden wachten...Meid, sterkte met de keuze maken! Daarnaast nog één ding...rondom en na de terugplaatsing geen ibuprofen of diclofenac gebruiken,hoor!! Dat verdund je bloed en kan innesteling tegen werken...gewoon ff een tip. Meid, ik houd je in de gate...

@ de rest, meiden veel sterkte allemaal.
    @ Marnat, Juulzon....deze keer moet toch echt jullie keer gaan worden!!Succes

12. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Hoi meiden, ik kom ook weer ff buurten, ik moet zeggen, ik heb het momenteel vrij druk, daarom lukt het me niet zo goed om tijd voor dit forum te maken...sorry! Na niet slagen van de 1e IVF en niet slagen van de eskimo (helaas maar 1 goed ontdooit van de 4 en die is dus niet aangeslagen) hebben we daarna een nieuwe poging gestart. Bij de 1e fm had ik hetzelfde als Brabbel, niet genoeg follikels. Er waren er 2 van bijna-pickup-grootte en 2 kleinere, plus nog wat heel kleintjes. De gyn stelde ook 2 opties voor, afbreken of doorgaan met spuiten in de hoop dat er 4 goede follikels zouden zijn. Ik vroeg hem zijn advies en mede gezien de vorige keer (8 goede follikels) adviseerde hij deze poging af te breken en daarna met frisse moed verder gaan. Je breekt wel een poging aan als je de punctie doet (daarvoor telt het nog niet als poging) en de kans op succes met 4 follikels is niet zo groot. OK, ik weet best dat er meiden zijn die het met 4 met succes hebben gedaan, maar toch. Dus we hebben besloten die poging af te breken, een escape-IUI gedaan (niet gelukt) en nu ben ik weer met deca aan het spuiten voor een nieuwe poging. We gaan ervoor!
    Brabbel succes met nadenken, ik vind dat afbreken zeker een optie is, vraag advies aan je arts en denk goed na. ZOlang je er achter staat, is het goed. Een afgebroken poging is niet leuk, maar een poging zonder goede follikels is nog veel minder leuk.

Meiden allemaal heel veel succes en tot de volgende keer (ik beloof niet wanneer!!!) liefs Dopey

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Marnat; Je bent lief! En je hebt gelijk... Ik ben heel erg opgelucht.

@ Brabbel; Heel erg veel succes morgen. Het gaat vast goed. Duimen op een groeispurt van je twee eitjes. Ben heel benieuwd.
    Reageer jij ook zo heftig op Pregnyl? Ik ken dat wel. Hoef geen pillen te slikken en ik ga niet echt over mijn nek... Maar de reactie ken ik wel. Ik krijg ook altijd een hele dikke rode plek op mijn buik. (Wij zetten hem altijd daar.)

@ Doortje; Is gezellig hier he? Schrijf hier ook graag. Ik heb op het andere toppic al gezegd dat er bij een zwangerschap niets anders op zit dan nieuwe luchtjes kopen. De bijwerkingen vind ik herkenbaar. Ben je ook misselijk? Dat hebben Lieve en ik in elk geval wel.
    De verschrikkelijke verhalen over puncties blijven plakken en de verhalen over puncties die goed gaan vergeten mensen snel, zo lijkt het wel. Lieves' eerste punctie ging zo goed!
    Ik ga heel erg voor je duimen! Morgenavond is het allemaal achter de rug en gaan we hopen op een heel aantal goede embryo's om terug te plaatsen. Toi, toi, toi meis!

@ Dopey; Heel veel succes.

Hier is alles rustig. Met Lieve gaat het steeds een beetje beter. Begint langzaam aan te herstellen. Ze voelt zich nog een beetje beurs en moe. We doen het hier even rustig aan.

Dit leek me wel een leuke forum vraag... Doen of laten jullie dingen na een TP? (Of ben je van plan dat te doen?)
    Je hoort en leest echt van alles. Zo mag je geen koffie, geen alcohol, niet in bad zitten, geen seks, wel seks niet klaarkomen, niet je buikspieren aanspannen, geen trampoline springen, niet naar de sauna, niet persen, geen strakke kleding dragen, enz.

Ben benieuwd!

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Juulzon, dikke knuff terug lieverdje! ;)
    Liefprinsesje, wat lief dat je weer even lang komt wippen.
    Idd zit het ons erg tegen de laatste tijd. :(
    Ik ga morgen overleggen met mn arts of de cyste bij een punctie weggehaald zou kunnnen worden.
    Dat maakt de keuze een stukje makkelijker, want stel dat de cyste en de 4 foll eraf kunnen, en IVF 1 zou mislukken, dan weten we toch dat de IVF2 zonder cyste van start zal gaan.
    Nou ja, die cyste, anderen kunnen ook nog komen, je weet maar nooit met Brabbel-lichaam. ;)
    Bedankt voor je tip over de ibuprofen, dat heb ik namelijk nooit geweten, en dit hebben ze me in het zh ook niet verteld.
    Dopey, ik heb je pb gelezen, superlief dat je nog even langs komt waaien.
    Ik hoop dat er voor jullie ook betere tijden aan gaan breken.
    Ik hoop dat we je nog vaker terug zien op t forum, je was altijd zo gezellig op t IUI topic….
    Maar als t niet kan, dan is t niet anders :)
    We denken toch wel aan je, dikke knuffel, en zet m op!
    Chybou, en Doortje tja Pregnyl, whoei wat een ellende! :$ :x
    Tegen de tijd van de IUI heb ik enorm warm, diaree, kotsen, en echt een pijnlijke buik.
    Zo erg dat mn broek open hangt, en ik zelf in elkaar gedoken vooruit probeer te komen.
    De arts vond t vreemd, en had nog nooit gehoord dat vrouwen er ZO heftig op reageerde.
    Toen hebben we besloten dat ik in de ochtend 2 paracetamols mocht nemen, of een iboprufen.
    De huid zelf geeft geen irritatie van de Pregnyl.
    Doortje, ik zal morgen vroeg aan je denken, t komt goed, ik ben benieuwd naar je ervaring!
    Ik moet morgen ochtend om 10.30, zie ego berichtje onder aan de post.
    Chybou,Wat fijn dat Lieve weer een beetje is opgeknapt, t is niet niks hoor.
    BTW, heet ze echt Lieve, of is t een koosnaam?
    Vroeg ik me ineens af, niet dat ik je denk te kennen of zo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.....
    Over je vraag wat te doen of laten rond TP en Punctie:
    Ik heb met de IUI altijd een aantal puntjes in de gaten gehouden:
    Rauw vlees eet ik alleen als ik ongi ben, zo snel als ik moet spuiten eet ik geen rood vlees, drink ik GEEN alcohol, eet iets meer fruit, en groente, probeer niet te zwaar werk te doen, en op tijd naar bed.
    Koffie probeer ik te minderen, want sind ik vorig jaar September gestopt ben met roken, drink ik echt TE veel koffie.
    Zo enorm veel dat ik t hier niet neer ga zetten ;).
    Mijn man eet meer fruit, geen laptop op schoot, geen strakke boxers, en natuurlijk op tijd lozen, Hahahaha.
    --------------------------------
    Morgen om 10.30 fm, duimen jullie voor me door?!
    Mannetje en ik bekijken t zo:

4 follikels, en de cyste kan niet weggehaald worden, geen punctie.
    4 follikels, en de cyste kan weggehaald worden, punctie.
    Meer dan 4 follikels, hoop 6, sowieso punctie.
    Morgen kijken we wel wat de arts laat zien, en vertel ik hoe wij t bekijken, en aan de hand van bovenstaande en t gesprek maak ik morgen de keuze.
    Iedereen dikke knuffel,tot de volgende update.
    Welterusten.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Doortje@ Gezellig dat je blijft schrijven hier.
    Succes morgen meis duim duim.
    Nog bedankt voor de tip het ging inderdaad beter geen pijn gehad.

Brabbel@ Duim duim voor goed gegroeide eitjes.

Chybou@ Ik ben ook heel lief hoor :D:D
    Fijn dat het wat beter met lieve gaat doe maar kalm aan
    Hoe ben jij er dan onder? ook jij moet om je zelf denken he!

Als ik een tp heb gehad laat ik wel dingen: zo als kattenbak verschonen doe ik niet [ nu al niet meer] ik drink al jaren geen alcohol meer.
    Salami eet ik dan niet , geen groene thee , minder koffie ongeveer 4 kopen niet meer.
    haring niet .
    Verder eet ik gewoon alles. en doe ook gewoon alles fietsen wandelen dat kan allemaal hoor.
    Op een trap staan vermijd ik wel zo veel mogelijk.
    Probeer meer fruit te eten .
    Als ik puragon moet spuiten probeer ik minder te roken.

Als je op de normale wijze zwanger word doe je ook alles voor al in begin , want dan weet je ook niet meteen of je zwanger bent.

Als ik iets te vermoeiend vind vraag ik wel of manlief het doet.

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Even reageren op de pregnyl....ik heb dit ooi met mijn eerste IVF-poging gehad en wil het eigenlijk nooit meer gebruiken, Heb de laatste 3 pogingen de kunstmatige variant gebruikt (Ovitrelle).
    Toen ik de eerste keer 2 ampullen Pregnyl gespoten heb, ging ik naar bed en voelde ik me ineens naar worden. Heel erg duizelig en alsof ik ieder moment weg kon vallen. Man had toen nachtdienst en ik heb hem gebeld terwijl ik op mijn mobiel al 112 had ingetoets. Ik had een hele lage bloeddruk (75/40) en voelde me echt kl.... Mijn man is heel snel naar huis gekomen en heeft de gyn. gebeld. Die had het ooit éénmaal eerder meegemaakt en het zou na een uur of 3 wegtrekken, wat ook gebeurde. Maar ik heb me in mijn leven nog nooit zo angstig gevoeld als toen. Heb de ICSI erna 1 ampul gespoten met mijn man erbij en toen ging het wel goed.
    Toen we vorig jaar voor een brusje wilde gaan, raadde één van de FA mij Ovitrelle aan. Ik moet het zelf betalen, maar dat heb ik er graag voor over.
    Ik wil niemand angst injagen, maar het is niet zo'n onschuldig goedje als het lijkt;) Heb zelf ook flink potten zitten vullen hoor tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap en er zijn zat mensen die er wel tegenkunnen, maar heftige bijwerkingen kunnen dus optreden en dat wordt er niet bij verteld.:D

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Even snel meiden, mijn updeetje stond dus op mijn eigen topic...
    Doortje en Brabbel: duim voor jullie morgen!

Dopey, hebben ze met 4 follikels een escape IUI gedaan? Vonden ze dat niet een te groot risico? Bij mijn kliniek kunnen ze daar nog wel eens moeilijk over doen...

Egootje: ik morgen om 14u 2e echo en ben benieuwd hoe de groei verloopt... Als het maar bij 4 blijft, dan ga ik ook twijfelen...

Tot morgen meiden!!!
    Knuff voor alle lieverds hier.

xxxx

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Chybou ik ga voor je duimen

Doortje succes vandaag

Brabbel succes vamdaag

Marnat wanneer heb jij je fm

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    goedemorgen meiden

Hier weer even een kort updateje van mij. Alles gaat nog steeds goed. Ben nu 19 weken geweest en mijn buikje begint een beetje te groeien. Volgende week woensdag de 20wk echo en dan kunnen we zien of alles in orde is en wat het gaat worden. Voel me verder goed en kan eigenlijk alles nog. Maar doe het wel lekker rustig aan, zodat de baby ook de rust krijgt om lekker te groeien.

Ik duim voor jullie allemaal en hoop dat jullie snel ook zoiets mooi mogen meemaken. Hou vol en geef de moed niet op, jullie zijn sterker dan je denkt. Sterkte met het prikken, puncties en tp's binnenkort. Een hele dikke knuffel van mij

20. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Hoi lieve meiden,

Even een ego-berichtje...
    Hier is alles goed gegaan! De punctie viel me echt enorm mee en iedereen was ontzettend lief en behulpzaam. Ik had gelukkig mijn eigen arts en zij gaf bij alles wat ze deed uitleg, dat was ook heel fijn. Er zijn 7 eicellen gevonden, waarvan zeker 6 goede! Een goed resultaat volgens onze arts, dit had ik een week geleden nooit gedacht haha! Mijn vriend had een miljoen zaadcellen, waarvan zeker 6000 goed bruikbaar waren, dus dat was ook een pak van ons hart!

Nu wordt het afwachten, al is de kans volgens onze arts wel groot dat er een bevruchting uit zal ontstaan. Donderdag de terugplaatsing... En dan breken de langste en ergste wachtdagen aan!

Ga nu even slapen, ben nog wel wat misselijk en loom van de morfine. Ook is mijn buik wat gevoelig, soms steekt het behoorlijk, maar dat heb ik er met alle liefde voor over! ;)

Deel Deze Pagina