IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    He gadsie, klinkt niet fijn meid!

Snap dat je er niet op hoopt, maar ik hoop het wel voor je!!

Ga zelf even hard aan de studie, loop 6 hoofdstukken medische terminologie achter, verdorie!!!

Fijne avond :).

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel, NEE dit mag niet je ongi zijn hoor. Zoals hierboven al beschreven; ik hoop mee dat het de innesteling is.

Chybou, wat naar. Helaas heb ik geen positief verhaal voor je. Wij hadden 6 dagen na een lichte maar duidelijke positieve test ook opeens nog maar een heeeeeeel licht streepje. Dit werd helaas een vmk. Hoop natuurlijk dat het bij jullie anders gaat en dat je urine gewoon minder geconcentreerd was oid. Ik blijf nog even hopen!

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hé liefies,

Nou, geen vrolijke berichten vandaag. Da's niet hoe we het hier met elkaar afgesproken hadden hé :( Bah. Haat deze oneerlijkheid en vind echt dat wij hier gauw mama's zouden moeten worden....

Brabbel, heb het ook een keer gehad met IUI. Was ook op dag 10, ineens zomaar rood. Normaal, wat je zegt, eerst een veeg roze of bruin. Maar toen, was op mijn werk, hadden afdelingsborrel en ineens: rood. Had er toen echt nog niet opgerekend. Hoopte toen ook op een innestelingsbloeding en heb de volgende dag een testje gedaan. Omowit. Maar helderrood bij het plassen... Ik hoop zoooooo dat het bij jou niet doorzet.... *duimduimduim*

Chybou, neeeeee :( :( Dit is niet de test die we hier willen zien
    :( Hé, bah... De testen horen idd donkerder te worden. Bij mijn 1e miskraam - alweer ruim een jaar geleden - werden de testjes in het begin echt mooi donker, maaaaar, had toen helaas licht rozebruinverlies. Doordat de testen donkerder werden, hield ik hoop. Op een gegeven moment hield het roodbruinverlies op, dus ik blij. Maar toen werden de testen weer lichter. Was met ongeveer 6,4 wk. Op de echo was toen niets meer te zien, behalve de zwangerschapsring in de baarmoeder. Mijn lichaam stootte alles af met 7 weken. Heel verdrietig...

Hoop dat het bij jullie een toevallig lichte test was. Had je 's nachts al veel geplast, waardoor je urine minder geconcetreerd was? Ik ben meestal een avondtester, de testen waren bij de vorige zwangerschap (die BBZ werd) 's avonds donkerder....
    Ik hoop gewoon zo dat jullie mama mogen worden... Kunnen ze ALS HET NU MISGAAT (IK HOOP VAN NIET!) eigenlijk niet bij jullie alletwee een emmy terugplaatsen? Hebben jullie 2 kansen :).

Anyway, ik blijf ook voor jou nog even doorduimen. Mijn nieuws hadden jullie al gehoord geloof ik. Van de 12 eicellen dus slechts 2 matige emmy's... Ze gaan ze morgen wel terugplaatsen, maar ik reken nergens op en ben best wel teleurgesteld. Hebben we zoveel eicellen, maar 2 embryo's van matige kwaliteit. Voelt zo oneerlijk. En het was al de 3e IVF. Heb nog nooit cryo's gehad en ben iedere keer dus afhankelijk van de embryo's van het moment....

*zucht* Wat een nare zaterdag zo :(

Knuff voor allemaal!

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Lieve meiden,

Heb even niet gereageerd, had er de fut niet voor...
    Negatieve gedachten gingen overheersen, bij elk toiletbezoek dacht ik ongesteld te worden.
    Vanochtend was ik het zat en ik dacht, ik doe gewoon een test dan weet ik het maar...

En zie hier het resultaat!
    Bekijk bijlage 154737

Ik weet het is nog pril, maar ik kan niet stoppen met huilen...
    Alles komt eruit en hoewel ik nog wel bang ben voor een vmk, overheerst de opluchting en blijdschap op dit moment!

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Doortje wat geweldig!!!!
    Het is wel echt een hele duidelijke test hoor!
    Wow, meid, kan me voorstellen dat je niet kan stoppen met huilen!
    Alvast een voorzichtige felicitatie!!
    Houd ons op de hoogte he?

Dikke kus Brabbel.

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoi meiden, dank jullie wel voor het meeleven, meelezen en meedenken.
    @ Babii; Ik vind je reactie helemaal niet rot. Ik vind hem juist heel lief en heel eerlijk. Dat is wat ik even nodig heb op dit moment. Wat een apart verhaal is die mk van jou. Laat wel zien dat testen niet alles zeggen. Ik heb geen idee wat voor testen ik produceer. Ben nog nooit zwanger geweest. Ik gebruik Utrogestan en Estradiol. Ik weet niet of dat invloed heeft.
    @ Zeehondje; Ik heb heel erg het gevoel dat het verhaal wat jij over je vmk beschreef ook bij mij het verhaal gaat zijn. Wij hopen echt heel erg dat dit een wondertje is. Maar je moet ook wel eerlijk tegen jezelf durven zijn. Lichter wordende testjes zijn meestal geen goed teken.
    @ Juulzon; Ik hoop ook nog steeds dat dit toeval is en ik 's morgen lichte testjes produceer. Er zitten ook wat middag en avond testjes tussen... Je probeert het moment te vinden waarop je het het beste kan testen. Ik drink ook veel, moet ook steeds naar de wc. Ik kan er gewoon niets over zeggen. Er liggen hier nu 5 kv testjes en die worden lichter. Op die van de etos en de da is een licht maar duidelijk streepje te zien... Ik vind het idee van bij allebei iets terugplaatsen een goed idee. Alleen wil Lieve niet zwanger zijn en wil ik het heel graag. Denk dat als Lieve zwanger zou zijn we heel blij zouden zijn met het aanstaande kindje maar allebei heel ongelukkig over haar zwangerschap. Ik hoop dat dit een beetje te begrijpen is. Het zou hetzelfde zijn als jouw mannetje zwanger maken denk ik. (Niet dat ik wil Lieve wil vergelijken met een man)
    We zijn hier maar even gestopt met testen en we wachten het even af. Laat mijn lijf maar doen wat het moet doen. Ik kan het resultaat (hoe graag ik het ook zou willen) niet beïnvloeden.
    Wat ontzettend jammer dat er maar twee bevruchtingen zijn ontstaan. Ik had zo gehoopt dat er wat de vriezer in kon voor jullie. Ik baal heel erg met je mee. Maar meis, een bevruchting is een bevruchting. Matig of niet ze zijn er wel. Misschien zijn wij ook wel ontstaan uit een matige embryo (soms denk ik van mezelf van wel... haha) er kan zomaar een prachtkind uit ontstaan. Ik ga enorm voor je duimen dat dit het geval zal zijn!
    @ Doortje; Wat een mooie test. Echt geweldig! Ik kan me zo voorstellen dat de tranen naar buiten komen. Ik duim voor je dat dit door mag zetten.

Ik ben gisteren even heel verdrietig geweest. De tranen kwamen er gewoon uit. Ging vanzelf kon er niets aan doen. Ik was zo verdrietig over wat had kunnen zijn. Lieve vond het zo naar dat ik zo verdrietig was. Zij vind dat er nog niets bepaald is. Ze is het wel met me eens dat de afnemende streepjes geen goed teken zijn. Ik ben er inmiddels wat rustiger onder. We wachten gewoon af. Even geen testjes meer. Ik ga ook het ziekenhuis niet bellen voor een bloedtest. Een echo heeft nog geen zin. Ik kan dat allemaal wel doen, maar dan zien we dat er een beetje hcg is en dan weten we nog niets. Het enige wat we kunnen doen is afwachten, hopen op een wonder en geloven dat de natuur doet wat het moet doen.

7. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Wat balen Chybou! Het kan niet zijn dat je positief hebt getest door Pregnyl, toch? Je medicijnen hebben trouwens geen invloed op een zwangerschapstest. Begrijp ik het nou goed dat je een embryo teruggeplaatst hebt van een eicel van je partner? En beiden een tp lijkt me niet zo handig, stel dat je beiden zwanger zou worden...hoe dan ook, voor nu sterkte!

Juulzon wat balen dat er 2 emmy's zijn ontstaan, maar misschien zijn het wel de 2 die je nodig hebt!

Doortje! whaaaah! gaaf!

Brabbel balen zeg :( ik werd na de IUI's standaard op dag 10-12 ongesteld, ik heb nooit de 2 weken volgemaakt na IUI. Nu met frisse moed verder?

Ik heb gister de Pregnyl gespoten, morgenochtend op tijd uit bed voor de punctie! Het wordt nu toch wel weer spannend. Straks mag ik werken, mooi geen tijd om na te denken over alles ;) En vandaag genieten van een medicijnvrij dagje. Ook heerlijk even! FIjne zondag nog allemaal!

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Dopey; Nope geen pregnyl, die heeft Lieve gehad voor de punctie.
    De hcg op de testjes is helemaal van mijn eigen lijf.
    Hahaha... Ja stel je voor, allebei zwanger. Nee, lijkt me ook geen goed idee.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Chybou, ik had in het Geerten topic ook al een postje gedaan, en had gelezen dat je morgen toch waarschijnlijk ga bellen?
    Je weet maar nooit of het een bbz is.
    Ik heb geen ervaringen (gelukkig) met lichter wordende testen, en ik weet ook niet of dat bij een bbz ook kan, maar ik dacht moet t toch ff aankaarten.
    En ik vind t knap dat Lieve nog hoop houd, dat moet ook, maar zoals jij zelf al zei, ze horen idd niet lichter te worden.
    Ook voor Lieve een hele dikke knuffel.
    Dopey, ja we gaan er weer tegen aan hoor!
    Ik zal hieronder in mn ego nog uitleg geven.
    Heel veel succes met de punctie, ik hoop op een mooie score!
    Kom je nog vertellen hoe t is gegaan?
    En werk ze nog! Knuffel!
    ==================================
    Mijn ongi is er echt, en hoe! :$
    Ik had gisteren avond al fikse buikpijn, en redelijk wat bloedverlies.
    Maar vannacht ben ik gewoon wakker geworden van de buikpijn.
    Vanaf ik wakker ben heb ik echt flinke krampen, en heel veel bloedverlies.
    Dat is lang geleden dat ik t zo heftig heb gehad.
    Ik hoop zoooooooo erg dat die #%&$%$*& :x- cystes er nu eens mee uit komen.
    Ik had afgelopen week nog een telefonische afspraak staan over mijn vervolg traject.
    Of ik mijn menstruatie op mocht gaan wekken met een dubbele Provera, of ik meteen met de IVF mag gaan starten na de ongi, enz enz.
    Bel ik op, hebben ze me helemaal niet besproken, u mag maandag terug bellen mevrouw, ik zal er een memo van maken, en dan hoop ik dat ze maandag u besproken hebben.
    Lekker makkelijk, nu kan ik morgen meteen bellen voor een uitgangsecho, en ik ben dus nog niks wijzer.
    Ik weet niet of ik nu aan de pil moet, of dat ik eventueel meteen moet gaan spuiten,en door mag voor IVF1 take2, ik weet niks.
    Echt lekker makkelijk!
    Maar goed, morgen is t CD3, dus dan kan ik meteen langs komen voor een uitgangsecho, en dan zien we wel verder.
    Dikke knuffel voor alle lieve schatten hier, die elkaar zo goed steunen.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Toch balen hoor Brabbel, maar met bloedverlies verwachtte je het al een beetje natuurlijk. Ik hoop zeker met je mee dat die cystes nu eindelijk eens weg zijn!
    En dan nu écht door voor de IVF!

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    IVF-ICSI LIJST 2011

Angelica: 5x *, Juni IVF.
    Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel.
    Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6 Clomid&Pregnyl, en 3 Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) ook mislukt, op naar IVF1, take2?
    Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe
    Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2
    Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. Nu IVF 3...
    Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 van start.
    Timon: 2x IUI, ICSI 1 vmk, ICSI2, 3 eskimo’s over, 20 mei start cryo poging
    Zonnetje1980: 6 keer IUI en 2xtp ICSI mislukt, 4 cryo’s over, cryo-tp

Afspraken:

Marnat: 27 -5 derde fm
    Juulzon: 29-05 Terugplaatsing
    Dopey: 30-05 punctie
    Brabbel: 30-5 bellen voor uitgangsecho, en meteen komen (cd3)
    Zonnetje1980: 31-5 1ste echo voor cryo-tp
    Daffie: 15/6 1ste FM
    Timon: 23-6 1e echo
    Babii:

Testdatums

Juulzon: 10-06

ZWANGER! (onder voorbehoud)

(Chybou,nog zeer onzeker.)
    Doortje, ICSI 1

=================================

Chybou, Ik hoop dat je t niet erg vind dat je nog onder zwanger staat, ik vind t ook raar om je er nu al af te halen.
    Weet niet echt hoe ik je nu op de lijst moet zetten. :)

Doortje, ik heb je onder zwanger gezet, gefeli!

Ik heb mezelf ook even aangepast.

Zoals jullie zien heb ik bij Zwanger, onder voorbehoud erachter gezet.
    Jammer genoeg loopt t soms anders, dan dat we hopen.

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Lieve Chybou, wat lees ik voor naars... :( Oh meis, ik weet niet wat te schrijven, ik hoop zo dat de testen uiteindelijk niet kloppen en je gewoon zwanger mag blijven! Het is zo oneerlijk als je eerst zo blij wordt gemaakt met die mooie, positieve testen en ze nu steeds lichter worden.
    Moet zeggen dat ik daar ook wel angstig voor ben hoor, daarom wilde ik eigenlijk ook pas donderdag echt testen. Bij mij was de onzekerheid echter zo erg, ik kon niet meer positief denken en moest daarom wel testen, had nooit een 2e streepje verwacht!

Brabbel wat ontzettend jammer dat de escape-iui niets heeft opgeleverd. Ik hoop dat je nu meteen weer door kan met ivf, wel raar dat ze je nog niet besproken hadden!
    Lief dat je me onder zwanger hebt gezet!
    Gek om me daar te zien staan, het is nog erg onwerkelijk!

Dopey, heel veel succes morgen met de punctie.
    Hopelijk gaat het allemaal goed en heb je er niet te veel last van!

Juul, ik had al op jouw berichtje gereageerd in je eigen topic, maar wil hier ook nog even schrijven dat ik voor je duim en hoop dat deze 2 emmy's toch voor een wonder gaan zorgen!

Ik ga vanavond mijn schoonouders verrassen met onze test. Zij weten helemaal niet dat ik al getest heb hihi! Mijn ouders en zussen reageerden ontzettend blij, er kwamen zelfs tranen aan te pas haha! Ik heb het mijn oma ook alvast verteld, die leeft zo gigantisch mee, echt lief. Verder wacht ik tot donderdag voordat we het aan de mensen vertellen die ook van de behandeling weten en de mensen die er niet van wisten horen het over een maand of 3 wel een keertje! ;) Hoewel het nog pril is, heb ik het wel verteld want ik zou het ook vertellen als ik niet zwanger was of als het mis gaat. Daar zou ik niet geheimzinnig over doen, al hoop ik dat het allemaal goed mag blijven gaan!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Chybou, het kan zomaar dat je menstruatie uitblijft door de Utrogestan en de oestradiol die je toedient. Dit alles zorgt dat je bms ed intact blijft, ik bloed er nooit doorheen. Maar er zijn vrouwen die er dus wel doorheen bloeden..... Ik blijf duimen meis!

@ Doortje, gefeliciteerd meid! Je hebt net z'n test die ik een week na mijn fikse bloeding van 5 dagen had. Erggggg mooi!

@ Brabbel, wat shit shit shit meissie, wat klote!!! Woiu dat ik je een dikke knuffel kon geven, maar bij deze een digitale.

Vandaag bms van 7 mm en eitje van 16 mm. Straks de Pregnyl om 21.00 uur, bloed was ok na het bloedprikken.

Vrijdag ontdooing en TP.

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Babii, ik weet dat het niets zegt dat hij zo duidelijk is, maar toch geeft het me wel een goed gevoel nu. Ik heb er in ieder geval weer vertrouwen door gekregen, dat was ik even kwijt. Wel vaag dat jij zo'n duidelijke test had terwijl het toen juist misging...

Spannend, bijna de tp!
    Ik ga keihard voor je duimen dat de ontdooiing goed gaat en dit embryootje wel lekker innestelt en mag blijven zitten!

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Haha, nee bij mij ging het heel anders.

Had eerst de test die chybou had en toen een fikse bloeding van 5 dgn.

Na een week kreeg ik zw symptomen en toen teste ik knal positief, nog donkerder als jou. Wat bleek, er was nog een celletje dat hcg aanmaakt, maar me hcg was pas 22, heel vaag.

Natuurlijk hbe je hoop dat heb ik ook voor je! Reactie was ook niet rot bedoeld hoor.

Lief dat je zo meeduimt, ontdooien gaat vats goed, is het al die tijd gegaan en heb er nog 3. Heb daar wel vertrouwern in ook al weet ik dat ook het ontdooien fout kan gaan.

En ik hoop dat alles nu goed gaat, alles is zo mooi :).

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Bizar inderdaad Babii, ook naar dat je lichaam je zo voor de gek kan houden...

Alles is zo mooi, dat is in ieder geval al heel positief! Bij ons was ook alles perfect, maar het is des te frustrerender als het dan misgaat... Ik zou echt niet weten wat ik anders zou moeten doen bijvoorbeeld. Maar ik duim voor je dat dit het begin is van alleen maar positief nieuws!

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Doortje, GEFELICITEERD!

Dopey, succes voor morgen meid!

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja dat is zo hoor Doortje, maar goed we weten dat het kan. We moeten gewoon afwachten, meer kan ik niet doen.

Zit nog steeds in poging 1 en hoop heel erg dat het lukt, al heb ik meer vertrouwen in een verse poging, maar hoop hou ik altijd voor deze wondertjes. Nu maar hopen dat ze nestelen.

Enneh, wen maar aan rare dingen bij me, dat is inmiddels heeeelll gewoon geowrden hahaha.

Geniet van je ukkepuk meid!

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kwam ter afleiding weer eens even aanwaaien en wat zie ik nu :) :) ! Doortje, een knaltest! En dat op dag 11 na de terugplaatsing! Jullie toppertje blijft zitten! Dat kan niet anders! Je hebt een geweldige test joh! SUPER! Gefeliciteerd. Hoop dat wij je mogen volgen.

Babii, heb een goed gevoel bij jou deze ronde. Je BMS doet het super en bij sommige vrouwen werkt een tp in een eigen ronde beter. Dus wie weet :) . We duimen ervoor.

Brabbel.... Och meisje... Wat onwijs balen dat het zo heeft doorgezet. Volgens mij zou je nu echt wel voor de échte IVF kunnen gaan hoor. Als er een punctie is geweest moet je een maand rust, maar die heb jij niet gehad. Dus volgens mij kun je er deze ronde echt voor gaan... Hopelijk worden de krampjes enzo gauw minder. Soms kun je er zo'n last van hebben. Stomme ongie....

Chybou, mijn duimen draaien door voor jullie... Sterkte en hopelijk een late knaltest die nog volgt...

Dopey, morgen de punctie! Spannend! Succes, hopelijk een mooie eieroogst.

Mijn updeet in mijn blogje. Twee embryo's teruggeplaatst, maar niet van beste kwaliteit. Geen reserves dus. Niks. En dit was dus de derde IVF.... Ben eerlijk gezegd best verdrietig. Van de 3 pogingen 0,0 cryo's, dus maar drie kansen. Terwijl er meiden zijn die veel meer kansen (lees: vergoed door verzekering) hebben doordat ze cryo's hebben... We hopen maar dat deze emmy's zullen laten zien dat wonderen bestaan, maar heb er een hard hoofd in.... Even uitgeblust.

FIjne avond allemaal!

xxx

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Juulz, heb natuurlijk al gereageerd in je topic ;). Maar nogmaals een dikke knuffel.

Haha muts, ik heb trouwens altijd een TP in eigen cyclus :p. Alleen normaal groeit me bms niet mee en blijft hangen. Dus dan geven ze wat Progynova bij, maar dat was dit keer niet nodig, hij was op CD10 al 6 mm en nu 7.

Ja, hoop ook dat het wat wordt, ben ook een stuk positiever deze ronde, maar durf die positiviteit niet te benoemen en uit te drukken, te bang voor nog een klap, heb die nog niet genoeg gehad ;).

Zal je zien denk ik dan, is mijn bms goed en dan ontdooien ze niet goed. Nee, moet er niet aan denken! Kom op kanjer, je kan het! Hoop zo dat DIT de ronde wordt, erg ego sorry....

Liefs

Deel Deze Pagina