@timon; dat kan gebeuren dat je de deca vergeet. Ik ben 1x ook bijna vergeten te spuiten. Kwam er 45 min te laat achter, dus alsnog gespoten. Klinkt interessant dat mesologie. Heb er ook nog nooit van gehoord. Dit is waar je pas geleden was geweest? En als het zo herkenbaar zo je het kunnen proberen. Volg je gevoel daarin. @babii: volgens mij moet je de deca wel rond hetzelfde tijdstip spuiten. Welk tijdstip maakt niet uit, als je het maar elke dag rond dat tijdstip doet. Mag volgens mij max een uur verschillen per dag. Maar weet het niet meer zo zeker. En ja, het is een groot risico bij jullie. Maar er is nu weinig meer aan te doen. En als het zo een keer spontaan gebeurd, ja dan zeg je ook geen nee. Zou je het erg vinden als het een tweeling wordt? Succes in ieder geval. @dopey: gelukkig dat het meeviel. Nu duimen op mooie emmy's. Wanneer hoor je hoeveel emmy's er over zijn? @juulzon: hopelijk vind je de positiviteit terug. Ik blijf voor je duimen. Maar kan me voorstellen dat je het even kwijt bent hoor. @chybou: dikke knuffel voor jullie. Wat vervelend zeg. Succes met het verwerken van dit verdriet. @brabbel: ben je nog gebeld? @angelica; al iets merkbaar van de ongi? @all: sorry als ik je vergeten ben. @ego: Had een dame voor de echo die ik nog niet eerder had gezien en ook in een andere kamer. Ze vroeg nog of hormonen gebruikte waarop ik haar verbaasd aankeek. Nee, was mijn antwoord. Mag in mijn eigen cyclus een tp doen. Nou daar gingen we dan, dacht zal wel weinig te zien zijn. Zat een mooi eitje zei ze maar hij is wel klein. Tot mijn verbazing was het ei dus al 12,5mm. Ik ging uit van 8-10mm. Bms was al 7,5mm. Dus de dame zei van het ziet er goed uit en ga maar door met testen doen. Vroeg nog verbaasd of ik niet terug hoefde te komen voor een echo. Nee, zei ze of ik moest het willen als ik de testen niet vertrouw. Was helemaal verbaasd, komt vast door de rare dagen deze week dat ze liever minder echo's dacht ik nog. Ze verwacht over een dag of 3-4 een positieve test bij mij. Dus ook deze maand geen pregnyl. Vraag me af waarom ik die toen besteld heb. (helaas zelf moeten betalen ivm eigen risico en nu ligt hij al maanden in koelkast). Dus mijn eisprong zal eerder zijn dan ik verwacht had als het zo doorgaat. Zat al te denken of het zwemmen wat ik sinds 4 weken doe invloed heeft op de groei van mijn ei. Normaal gaat hij nooit zo snel namelijk. Dus dit zonnetje heeft een supergoed gevoel vandaag. En gaat straks maar braaf haar banen zwemmen. Gisteren dagje niet gedaan ivm spierpijn van het lopen van zondag.
Even ego....heb opvliegers van de deca....jemig wat heb ik het warm met vlagen hahahah. Hoofdpijn is gelukkig nog niet aanwezig, dus duim dat dat ook niet gebeurt!
@ Zonnetje, ik weet inderdaad dat je deca op exact hetzelfde tijdstip moet spuiten, maar volgens mij moest ze er gister mee beginnen, dan had ie nog gezet kunnen worden toch? Afijn, ieder zijn ding, snap Timon haar redenen ook heel goed. Wat heb jij een fijne echo gehad zeg! Oké, ondanks dat je niet terug hoeft te komen, want dat gebeurd in mijn ziekenhuis echt niet. Als je ei 16 mm is moet je de pregnyl spuiten, dit om een TP echt goed te plannen, niet dat je eitje halverwege nog blijft hangen. Moet je nagaan hoe elk ziekenhuis anders werkt, maar super fijn dat je eitje al 12,5 mm was en wat een BMS! Ondanks mijn BMS van deze ronde, ben ik toch nog jaloers, terwikjl het hier echt prachtig was! Beweging hebben kan invloed hebben op je hormonen e.d. Het zou dus prima kunnen hoor! En ons klussen, ja heb een dubbele kans en nee vindt het niet erg als het een tweeling wordt, maar heb het liever niet. Het zijn wel 2 kinderen die huilen, 2 kinderen die moeten eten, 2 kinderen die kleding moeten hebben, 2 kinderen die alle aandacht nodig hebben, 2 kinderen die ziek zijn, 2 kinderen die naar de opvang moeten. 1 kindje is al zwaar, laat staan 2 kindjes. Ben iedereen heel dankbaar als het er 2 worden, ben dan direct klaar, maar het moet ook financieel te behappen zijn, vandaar dat ik er vrijwel altijd 1 laat terugplaatsen, op mijn vraag de vorige keer na aan de artsen. Maar mocht het zo zijn, dan zijn ze van harte welkom! @ Daffie, oeee ja de deca geeft enorme moodswings en met name opvliegers. Wat **** zeg. Ik duim ook dat je hoofdpijn wegblijft!!! @ All, hier net mijn eisprong gehad, of hij zit er nog. Maar liep weer krom van de pijn. Moet je nagaan toen ik er 11 had, halleluhja, was net oma on board hahaha. Nu wachten tot vrijdag .
IVF-ICSI LIJST 2011 Angelica: 5x *, Juni IVF. Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel. Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6 Clomid&Pregnyl, en 3 Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) ook mislukt, op naar IVF1, take2? Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2 Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. Nu IVF 3... Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 van start. Timon: 2x IUI, ICSI 1 vmk, ICSI2, 3 eskimos over, 20 mei start cryo poging Zonnetje1980: 6 keer IUI en 2xtp ICSI mislukt, 4 cryos over, cryo-tp Afspraken: Marnat: 27 -5 derde fm Juulzon: 29-05 Terugplaatsing Dopey: 30-05 punctie Brabbel: 30-5 bellen voor uitgangsecho, en meteen komen (cd3) Zonnetje1980: 31-5 1ste echo voor cryo-tp Daffie: 15/6 1ste FM Timon: 23-6 1e echo Babii: 3 juni ontdooiing cryo en de TP Testdatums Juulzon: 10-06 ZWANGER! (onder voorbehoud) (Chybou,nog zeer onzeker.) Doortje, ICSI 1
@babii; wist niet meer precies of timon gisteren moest starten of een dagje eerder. Maar ik begrijp haar rede ook heel goed hoor. Vooral als je denkt om toch eerst wat anders te proberen. Als het de 1ste spuit is kan het inderdaad nog. Hier heb ik er ook liever 1 dan 2 hoor, maar mocht het zo zijn zou ik het ook niet erg vinden. Ben je inderdaad meteen klaar. Maar is inderdaad wel veel drukker. Manlief heeft heel erge voorkeur voor 1. Ik mag er ook maar 1 laten terugplaatsten gezien mijn leeftijd. En ik kan me ook goed voorstellen dat je jaloers op mijn bms bent. Maar die van jou is ook beter dan voorheen. Dus je gevoel klopte wel dat hij in mei zichzelf zou herstellen. Ik heb ook het vermoeden dat het te maken heeft met hemelvaart dat ze liever wat minder echo's doen. Hoewel de vorige tp wel twijfelde toen ik een ei van 14mm had of ik wel of niet moest terugkomen. Ik ga er maar vanuit dat mijn ei mooi springt als ik een positieve ovu-test heb. Maar elk ziekenhuis is inderdaad anders. Maar wat ik al zei, had niet verwacht dat ik niet meer terug hoefde te komen. Vraag me ook af waarom ik pregnyl moet hebben liggen. Als ik het toch niet gebruik. Succes dan vandaag. Wel vervelend dat je zo last hebt van je eisprong. Hopelijk springt hij snel. @daffie: wapper, wapper, wapper. Zo beetje koelte voor je. Hier weinig ervaring met opvliegers door de deca. Maar kan me voorstellen dat het lastig is. En fijn dat je geen hoofdpijn hebt dit keer. Helaas heb ik daar ook genoeg ervaring mee. Succes met de opvliegers.
Hihi, ik weet ook niet meer exact of ze moest beginnen gisteren, maar volgens mij wel. Haar man kwam terug van een weekendje motorrijden en dan gingen ze samen de eerste spuit zetten. Hoe dan ook, zoals vermeld en wat jij ook begrijpt uit mijn tekst snap ik haar redenen heel goed. En soms zegt je gevoel meer als je verstand. Dan moet je daarnaar luisteren en dat doet Timon. Moet zeggen dat ik dat heel knap vindt, want wat was ik boos dat ik een maand verplicht rust kreeg, wilde direct door, hoe ego het ook was. Dus vindt het heel knap dat ze dit kan, puur voor der eigen gevoel! Waarom bel je het zkh dan niet even, waarom ze je destijds pregnyl voorschreven en je nu maar op je eigen ovulatie moet wachten. heb je wel direct een antwoord natuurlijk . Haha, ja wat mei had ik inderdaad gelijk, grappig dat je dat hebt onthouden, Ik roep het echt al ruim een jaar van dat mei hersteld mijn bms. Maar durf het (nog) niet uit te spreken, geloof dat pas als mijn bms de komende rondes net zo dik is als nu op cd10. Maar denk wel dat ik rustiger de volgende ronde inga als het nu weer mislukt... Was deze ronde ook erg rustig, al was ik wel heel bang dat de MK alles had vernaggelt in mijn lichaam, gelukkig had ik dan een paar meiden die me een schop onder me hol gaven via PB berichtne hihi. Ja, ik lig lekker op bed als een oude oma hihi. Ja, mijn man heeft er liever ook 1, maar hij zegt wel als het er 2 zijn is het ook prima. Maar onze voorkeur gaat ook uit naar 1, daarom laat ik er ook 1 terugplaatsen. Ach weetje.... Als het zo is, dan is het zo! Ik ben al heel dankbaar als het ooit raak is!!
Aan de ene kant is een ronde overslaan inderdaad zonde, maar soms ook wel lekker hoor. Hier afgelopen maand ook bewust gekozen om even een ronde over te slaan. Zodat ik ook even wat andere dingen kon doen ipv alleen maar met de mmm bezig te zijn. We zouden een paar dagen weggaan rond datum van tp. En in die tijd ben ik dus gaan zwemmen om er wat pondjes vanaf te krijgen. Helaas is dat nog niet gelukt, maar schijnbaar heeft het wel invloed gehad op mijn lichaam. Hoewel ik ook wel het idee heb dat mijn gezicht wat smaller wordt. En ja, spieren zijn zwaarder dan vet. Dus misschien dat de weegschaal geen goede graadmeter is. Maar ik bouw soms dus even een maandje rust in om gewoon even te kunnen leven. Maar na de tp heb ik ook altijd minimaal een week last van mijn buik. Zodat ik dan weinig kan doen en niet werk. Dus even een maandje gewoon leven en niet alleen bezig zijn met de mmm vind ik dan ook wel even fijn. Ik heb het inderdaad onthouden van je bms en de maand mei. Heb met een groot deel van de dames hier een goede band gekregen en dan onthoud je ook dingen van die dames. Geef toe van de een beter dan van de ander, heb een selectief geheugen schijnbaar. Maar is inderdaad nog even afwachten of het zo blijft. Weet nog wel de 1ste keer dat ik 2 eitjes had bij de iui dat mijn man wel even moest slikken. Was vooraf wel gezegd hoor, maar toen de kans er echt was moest hij toch wel even wennen aan het idee. Hij zou er wel blij mee zijn hoor, maar inderdaad is het wel erg druk. Aan de andere kant ben je dan klaar en moet je niet nog een keer de hele mmm doorlopen. Maar ach, ga er gewoon voor 1 nu. En zou allang blij zijn als het een keer lukt. Hoop het toch een keer. Heb nog een voorspelling staan dat ik in de lente zwanger zou worden (helaas niet welk jaar). Dus ben benieuwd of die klopt. Wil dit jaar graag zwanger op vakantie eigenlijk.
Ja een ronde overslaan is inderdaad zonde, zeker als je zo dicht bij een zwangerschap zat. Maar het is wel goed dat hij is overgeslagen, want die dag dat ik een FM had (29 april) zag de arts totaal geen eitje, ze heeft me van de week zelfs de echo's laten zien. Bms was 3.4 mm toen en 2 dagen later had ik een positieve ovulatietest. De arts zegt dat, dat typisch een cyclus is na een MK. Alles klopt dan niet, eitjes schieten ineens de eileiders uit en bms groeit niet. Daarom adviseert men altijd een maand te wachten, maar goed. Dat heb ik dus ook gedaan met dit als resultaat. Hopen dat het een blijvend resultaat is. Haha, ik heb ook een selectief geheugen alhoewel ik best veel onthoud @ forum. Mijn man moest toen ook slikken toen we met 4 eitjes moesten klussen. Tsjah, het was toch niet raak, maar wat wil je met een bms van 2 mm. Ben benieuwd of het uitkomt, bij mij zijn er meerdere voorspellingen van november en dat roep ik ook al 2 jaar. Vraag me niet hoor, maar ik roep al 2 jaar dat ik de tweede of derde verse TP zwanger zal raken. Natuurlijk hoop ik dat ik wat dat betreft echt ongelijk heb en het eerder is . En als het er 2 zijn ook prima, maar ben net als iedereen in de MMM al dolblij en gelukkig als we 1 kindje krijgen. Liefs
Hier is de kans op een spontane zwangerschap eigenlijk zo goed als uitgesloten. Op het zaad zitten anti-stoffen, waardoor het dus aan elkaar plakt en niet meer kan zwemmen. Door het zaad op te vangen in speciale vloeistof hebben de anti-stoffen minder kans om samen te plakken. Dat is inderdaad een rare cyclus dan waar je weinig mee kan. Maar gelukkig is hij nu weer op orde. Ik weet dat jou voorspellingen vaker kloppen, maar hoop dat het eerder is. Hier heb ik vele pendels gehad. De eerste had ik in 2009 en de laatste tot 2012. Daarnaast heb ik een voorspelling van een medium dat ik zwanger zal worden in de lente en zal bevallen in de winter. (aan de hand van tarotkaarten). Jaar kreeg ik er niet bij. Daarvoor had ze al dingen van mij doorgekregen via mijn trouwring. Ze kon voelen dat ik een zware last mee droeg en gebukt hieronder ging. En dat het iets met kinderen te maken had. En ik had toen nog niks gezegd. Maar ben dus benieuwd of het klopt. Helaas zegt mijn eigen gevoel weinig over wanneer ik denk dat het raak zal zijn.
Hoi meiden, Ik herken dat voorgevoel wel een beetje. Voorheen zei ik weleens dat als ik mocht kiezen, ik wel graag een mei-kindje zou willen, vind mei namelijk een mooie maand. Toen bleek dat het niet spontaan zou lukken, bleef ik de maand mei in mijn hoofd houden... En laat ik nu pril zwanger zijn! Het is dan wel niet een mei-beebje, maar wel een in-mei-verwekt-beebje! Ook had ik een pendel voor mei, die was ik trouwens helemaal vergeten tot ik jullie berichtjes las! Gisterochtend was mijn test al donkerder dan zondag, het was dan ook met ochtendurine. Vanochtend was het niet met ochtendurine, ik moest om 5.00 uur al zo nodig plassen en had echt geen zin om te testen. Hoewel er meteen weer een streepje kwam, leek hij minder duidelijk dan gisteren. Ik heb de hele dag met een rotgevoel rondgelopen, dus toen ik thuis kwam zei mijn vriend dat ik er gewoon nu nog een moest doen. En ik ben gewoon verbaasd over hoe donker mijn test nu is! Bekijk bijlage 155391 Ik weet dat het dom is om elke dag te testen, maar ben zo onzeker. Denk dat ik nu wel echt tot donderdag wacht, aangezien je hcg natuurlijk om de dag verdubbeld en ik mezelf alleen maar aan het twijfelen maak als hij morgenochtend weer lichter is dan die van net. Heb ook nog een test van Sensitest er tegen aan gegooid en ook die was mooi positief, dus ik probeer er maar vanuit te gaan dat het echt zo is hihi! Heb rechts onderin een soort spierpijn die uitstraalt naar mijn lies. Ook ontzettende lage rugpijn, maar ik neem het allemaal voor lief als het betekent dat ik zwanger ben haha! Vandaag heb ik de laatste utrobollen gebruikt, nu hoop ik dat mijn lichaam het netjes zelf overneemt!
Hier nog even mijn testjes op een rijtje... Beetje controlfreak-achtig, maar ben zo onzeker, kan het gewoon niet geloven! Bekijk bijlage 155394 Ga toch proberen vanaf nu er een beetje van te genieten en ik hoop met heel mijn hart voor de komende 8 maanden!
die testen zeggen genoeg doortje. gefeliciteerd, gezien je morgen mag testen, zal hij niet eens negatief worden hoor. Nu hopen op een mooie echo over 2 weken.
Dankjewel Zonnetje, je berichtje geeft me een beetje vertouwen! Heb 24 juni de echo, kan niet wachten! Hoop zo dat er een hartje te zien is! Hoe bereken ik eigenlijk de uitgerekende datum? Moet ik vanaf de punctie, dus bevruchting, rekenen, of vanaf de tp?
@ Doortje, je testen worden zeker mooi donkerder, maar testen zeggen helaas niet genoeg . Mijn laatste test was een week na die fikse bloeding ook zo donker als jou. En mijn hCG maar 22.... Maar bij jou ga ik daar zeer zeker niet vanuit, ik voel dat het goed zit, heel vreemd dat ik het zo aanvoel. Bedoel alleen te zeggen: de artsen zeggen tegen mij ook: vanaf positieve test, stoppen met testen! Want die strepen kunnen donkerder worden, maar alleen een bloedtest is realistisch, niet rot bedoeld, maar ben er wel het levende bewijs van. Maar zoals gezegd, weet bijna zeker dat het goed zit bij je. Zo voelt het nu . Je uitgerekende datum bereken je vanaf het moment van punctie of eisprong + 40 weken . @ Zonnetje, wat apart dat sommige mensen dit soort dingen aanvoelen he? Juulz voelt ook heel veel dingen bij mij aan, maar Juulz is altijd zo blij voor me, dat ik soms het idee wel heb dat ze door haar gevoel, doordat ze het zo graag wil voor me, ernaast zit. De laatste keer had ze overigens wel gelijk haha, maar ik voelde ook wel dat er iets was, maar voelde ook dat het echt niet goed zat. Ik hoop voor jou heel erg dat het snel raak is, voor iedereen hier overigens. Vindt dat we nu wel mogen verkassen naar een zwanger topic hihi.
Babii, bij mijn kliniek doen ze alleen geen bloedtest, dat is wel jammer vind ik. Maar als ik het zeker wil weten, kan ik natuurlijk altijd de dokter bellen, denk ik... Is het niet vanaf de punctie + 38 weken? Heb ooit eens ergens gelezen dat je de 1e twee weken voor je eisprong cadeau krijgt bij de 38 weken die je werkelijk zwanger bent. Daarom rekent men toch ook vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie +40 weken? Of werkt dat bij IVF en ICSI toch anders?
Hi meisjes! Doortje wat een prachtige test!!! Wat ik meestal doe om de uitgerekende datum te berekenen hier, de dag van de punctie is zeg maar 'je eisprong', daar haal ik dan 14 dagen vanaf, en dat tik ik dan in als cyclusdag1. Doe dan een cyclus van 28 dagen en dan komt de juiste datum naar voren. Althans, hier op de calculator... Volgens mij kom je dan op 5 februari uit... Zonnetje en Babii: stelletje kletskousen Timon, ben benieuwd of de meso. helpt. Hoop het! Duim voor je. Hier vandaag nog steeds een beetje een trekkend gevoel af en toe . Krampjes, maar ook weer niet echt. Probeer positief te zijn, maar is moeilijk hoor.... Liefs voor allemaal!
Babii, dat gevoel ons is vice versa Jij had de vorige keer ook gelijk bij mij... Alleen liep het slecht af met de BBZ... Dus ben benieuwd wat jouw gevoel dit keer zegt .... xxx
Juul, ja ik kwam op 6 februari uit! Krampjes en een trekkerig gevoel kan een goed teken zijn hoor, dat had ik namelijk ook! Nu nog steeds af en toe rechts, dus houd moed meis!
Nee, het is vanaf punctie + 40 weken, dat is wat mij altijd is verteld. Je kan natuurlijk ook gewoon op de calculator hier je eerste menstruatiedag + je cyclus aangeven. Je ziet dan vanzelf de dag van je eisprong staan + uitgerekende datum .
@ Juulz, ik denk juist doordat jij momenteel geen hoop hebt, je voor een verassing komt te staan. En ik hoop heel erg dat ik daar gelijk in heb!!!