IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Meiden, zie mijn blogje. Neem voorlopig afscheid.
    Succes allemaal.

Liefs

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Chybou, wat gaaf dat jullie gaan rondtrekken door Indonesie! Ben benieuwd of je gewoon een tp kunt krijgen met die Malariapillen. Wel super goed dat jullie 6 eskimootjes hebben!!! Dat is in ieder geval een heel fijn idee!

Angelica, ik zie dat jij morgen je 1e fm hebt, spannend!
    Zonnetje, wat naar dat de tp zo gevoelig was.
    Ik vond hem ook vrij gevoelig, vroeg me af of die eendenbek niet nog wijder open kon, jeetje!
    Maarja, zolang de arts maar kan zien wat hij doet hè haha!
    Rustig aan meis en broedse!

Lieve Juul, ik weet niet wat te schrijven… Ben er stil van…
    Zal in jouw eigen topic je stukje nog wel lezen en reageren, maar wat ik in je onderschrift lees is zo ontzettend kl*te, ik had het je zo anders gegund…
    Dikke knuffel!!!

Vanochtend belde mijn huisarts; ik heb geen antistoffen tegen de 5e ziekte. Is zeldzaam, maar ik ben helaas de gelukkige, ongelooflijk! Mijn zomervakantie is dus al een beetje begonnen, maar ik ben er verre van gelukkig mee... :( Mag niet meer voor de klas de rest van het schooljaar (3 weken) en moet over 3 weken weer bloedprikken om te kijken of ik niet alsnog besmet ben. Echt zo gigantisch balen, had het niet verwacht... Maar mijn ha was er heel stellig in, met deze leeftijdsgroep is het risico echt te groot nu ik zwanger ben. Dan ga ik dus maar niet eigenwijs zijn en me aan zijn advies houden, ik doe alles voor dit kleintje om de kans te krijgen lekker door te groeien!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh helemaal mee eens Doortje, niet meer gaan werken. Ga je wel andere dingetjes doen op school?

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Heb ik wel aangeboden, maar nog niet echt een reactie op gehad.
    Mijn werkgever zou de arbo inlichten en denkt dat het beter is als ik de komende 3 weken niet meer in de gevarenzone kom, als kinderen je zien komen ze toch direct een knuffel geven enzo. Maar thuis ook nog genoeg werk te doen hoor, rapporten schrijven, overdrachtsrapporten, toetsen invoeren en nog wat dingetjes, dus heb sowieso wel dingetjes te doen gelukkig.

5. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    doortje: gelijk heb je (en de ha!) lekker thuis blijven! hoe vervelend dat nu ook is zo aan het eind van het jaar! jij en je kleintje zijn nu t belangrijkst!!!

zeehondje: ruim 21 wk alweer!!! wat gaat dat hard!!! hoest met je!?!?!?

juulz: ik ga zo je blok lezen liefie! zal je missen!!! doe je rustig aan?!?! dikke knuf!! xxx

all/ego: vanmorgen de eerste 2 bollen ingebracht!!! :D nieuwe ronde is nu ECHT van start!!!!!! tenminste ,...zo voelt het!! en begin wel zenuwen te krijgen nu! ;) vannacht ook gedroomd over de acupunctuur! en de tp! zooo spannend weer!!!
    maar heb er helemaal zin in!! ben er klaar voor!!!

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    IVF-ICSI LIJST 2011
    Angelica: 5x *, Juni IVF.
    Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel.
    Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6 Clomid&Pregnyl, en 3 Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) ook mislukt,nu IVF1, take2!
    Chybou: Interrelationale ECD, ICSI 1 mislukt, ICSI 2 TP 1 vmk, cryo tp in juni
    Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe
    Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2
    Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. Nu IVF 3...
    Helaas mislukt en nu even rust
    Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 van start.
    Timon: 2x IUI, ICSI 1 vmk, ICSI2, 3 eskimo’s over, rust ipv cryo poging
    Zonnetje1980: 6 keer IUI en 2xtp ICSI mislukt, 4 cryo’s over, cryo-tp

Afspraken, op volgorde van datum.
    Dopey: 2-06 tp
    Babii: 3-06 cryo tp
    Brabbel: 6-06 FM 1
    Chybou 14/6 FM cryo tp
    Daffie: 15/6 1ste FM

Testdatums

Babii: 14-06
    Dopey: 17-6
    zonnetje1980: 21-06

ZWANGER! (onder voorbehoud)
    Doortje, ICSI 1.

Zo, heb even het lijstje naar boven gehaald en mezelf bij testdatum gezet.

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @angelica: hoe gaat het met het spuiten?

@babii: voor jou de laatste dagen voordat je mag testen. Hoe voel je je?

@brabbel: succes voor zondag en een mooie score. Mag je trots op zijn.

@chybou: leuk een rondreis in Indonesie. En je cyclus kan van slag zijn door alle hormonen. Hopelijk is dat niet het geval voor je.

@daffie: hoe gaat het verder bij jou?

@dopey: de eerste week is al om bij je. Nu nog een week

@doortje: vervelend dat je niet mag werken, maar inderdaad gaat je beebje voor alles hoor. Maar is wel raar afsluiten van het jaar lijkt me.
    Die eendebek is inderdaad niet fijn. Voel dat altijd zo erg, maar ik voelde dus ook het slangetje naar binnen gaan. Ging gelukkig wel soepel. Weet niet welke arts ik had, was zo bezig met mezelf dat ik dan de naam niet onthoud. Had haar nog niet eerder gehad volgens mij.

@juulzon: dikke knuffel voor je.

@timon: lekker naar turkije toe. Geef je groot gelijk dat je dat nu gaat doen. Ben je al gestart met je andere behandeling en merk je er wat van?

@char: hoe is het met jou? Ook in de o zo vervelende wachtweken zo te lezen.

@spannendetijden: wanneer heb jij de tp dan? Fijn he dat het weer begonnen is allemaal.

@zeehondje; leuk dat je altijd nog meeleest. Wat gaat de tijd snel zeg.

@marnat: dikke knuffel voor jou.

@all: wie ik vergeten ben sorry, maar denk aan iedereen hier hoor.

@ego: voel me vandaag gelukkig al beter. Duizeligheid is weg. Helaas heb ik na de tp altijd veel last van buik en rug, dus doe gewoon weinig. Lekker beetje internetten, lezen enz. Heb ook wat dingen voor mijn werk gepland die ik zittend vanaf de bank kan doen. Zijn dan vooral dingen die blijven liggen zoals cursussen en dingen lezen.

Verder heb ik een heerlijk weekend in het vooruitzicht. Zal weinig kunnen doen, maar zal er wel lekker op uit gaan ondanks alles. Dus wel een beetje afleiding.

Mijn gevoel is op dit moment erg goed en positief. Heb al tegen mijn emmy gezegd dat het wel 9 maanden in mijn buikje mag zitten en in feb welkom is. En dat voelde erg goed.

Over de situatie van mijn broer heb ik weinig meer gehoord, dus heb ik naast me neergelegd. Heb het er afgelopen dinsdag even met mijn moeder over gehad. En heb het daarna laten rusten.

Ga me nu dus concentreren op mijn eigen buikje en mijn heerlijk weekendje weg. Mag morgen ons nieuwe vakantie-onderkomen ophalen namelijk. En die gaan we dan dit weekend uitproberen.

Zal nog even flink gaan duimen hier voor iedereen en dan ook nog wat kaarsen branden.

8. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    zonnetje ik duim voor je meid!!!!!

wij mogen di weer voor de tp!!!

9. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    IVF-ICSI LIJST 2011
    Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel.
    Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6 Clomid&Pregnyl, en 3 Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) ook mislukt,nu IVF1, take2!
    Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2
    Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. Nu IVF 3...
    Spannende Tijden: 7x iui mislukt, ivf1 mislukt 9cryo's over, crytp1 mislukt 6cryo's over, cryo tp2 vmk 5wk 4cryo's over, nu cryo tp3

Chybou 14/6 FM cryo tp
    ST : 14/06 tp 2cryo's

Testdatums

ST: 30-06 (bloed)

Doortje, ICSI 1.

heb mezelf ook weer toegevoegd ;)

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Voor jou dus nog even geduld spannendetijden. Moest je nu nog langer wachten met een tp door het pinksterweekend?

Hier moet ik gewoon een thuistest doen. Mocht het niet gelukt zijn word ik al eerder ongi dan dat ik mag testen.
    Mijn nod staat namelijk op vaderdag gepland. Maar kan soms ook helaas dagje later worden (zoals vorige maand het geval was).

11. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Zo meiden... Daar was ik weer.
    @ Zonnetje; één emmy aan boort. We gaan weer duimen!
    @ Spannende tijden; Wanneer heb je nou de TP? Volgens mij heb ik er overheen gelezen... Fijn hoor... Weer beginnen met de mutsenbollen. Succes er weer mee :p

Over de Indonesië reis. Oh, viel dat even tegen! Ik had rekening gehouden met de inentingen en zo. Die kon ik nog voor een eventuele TP doen. De malaria pillen was ik even vergeten. Na een gesprek met de GGD en de tropenarts in het ziekenhuis blijken de malaria pillen een groot probleem te zijn.
    Inmiddels ben ik een halve expert geworden over het gebruik van malaria tabletten tijdens de zwangerschap. Dus ik ga jullie hier nu mee vermoeien. (Mede omdat ik las dat meer meiden reisplannen hebben)
    Voor grote delen van Indonesië (niet Bali en Java, helaas wel Borneo) geld dat je gebruik moet maken van Malarone of Lariam. Daar heerst een zogenaamde resistente malaria. (Hoe dat zit voor andere landen heb ik niet opgezocht... maar wie dat wil weten waar welk malaria virus heerst en welke medicatie nodig is: klik hier.)
    Malarone en Lariam mag je niet gebruiken tijdens of vlak voor een prille zwangerschap.
    Als je Lariam gebruikt hebt wordt geadviseerd om 3 maanden na het laatste gebruik niet zwanger te worden. Lariam kan je wel gebruiken als je langer dan 12 weken zwanger bent.
    Malarone mag je niet gebruiken als je zwanger bent of zwanger wil worden. Voor Malarone wordt geadviseerd om na het gebruik van de laatste pil een menstruatie af te wachten voordat weer geprobeerd wordt zwanger te worden.

Dan denk je heel naïef; 'nu kan het nog, laten we een hele gave verre reis boeken'. Dan denk je even niet aan de medicatie die je moet nemen voordat je zo'n reis kan maken.

Wij hebben besloten om de behandelingen even een paar maanden in de ijskast te zetten (haha... letterlijk met de cryo's)
    Ergens vind ik dit wel een beetje balen, ik was graag snel verder gegaan. Aan de andere kant wil ik geen enkel risico lopen en vind ik deze vakantie een enorm gaaf en fijn vooruitzicht. Misschien is het, zoals ST zegt, helemaal niet zo erg om even een kleine pauze te nemen.

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    IVF-ICSI LIJST 2011
    Spannende Tijden: 7x iui mislukt, ivf1 mislukt 9cryo's over, crytp1 mislukt 6cryo's over, cryo tp2 vmk 5wk 4cryo's over, nu cryo tp3

14/6 FM cryo tp
    ST : 14/06 tp 2cryo's

Testdatums

ST: 30-06 (bloed)

Doortje, ICSI 1.

Ik heb mijn afspraken er even afgehaald. Tot eind augustus/begin september houden wij even een korte pauze.

13. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Chybou (en anderen met plannen voor een verre reis) wel balen dat je "moet" wachten, maar wel heel verstandig. Ik heb stage gelopen bij een instituut dat onderzoek doet naar malaria en malariaprofylaxe (was in noordwest Thailand, waar het ook een probleem is) en ze waren daar heel duidelijk: geen zwangerschap bij profylaxe. Nou ja, wat jij ook al zegt. Malaria wil je ook niet hebben in de zwangerschap, dat heeft verstrekkende gevolgen (en daar heb ik er dus vele van gezien). Lang niet iedereen die een verre reis boekt, houdt daar rekening mee. Hoe dan ook, heel verstandig dat je even wacht, ook al is dat niet prettig.

Ik heb een week wachten achter de rug...pff. Ik hink constant op twee gedachtes (raak/niet raak). En van mijn lijf kan ik ook geen hoogte krijgen, dus zoek het maar uit. Nou ja, nog even wachten en dan weten we meer, he. Fijn Pinksterweekend dames!

14. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Zonnetje: ik kwam inderdaad in de verlenging door het weekend!!!
    Ik had zat. FM en die was NET nie dik genoeg vond de gyn! :S vet balen natuurlijk!!
    Ik zei nog dat als ik maandag zou beginnen met de utro mn slijm weer dikker zou zijn en ik dan mooi nog vrijdag heen kon!! Maar daar trapte hij mooi niet in!! Dus ik kon op zn vroegst maandag afspraak maken en dat werd dus dinsdag! En di kreeg ik groenlicht maar dan kwam ik met to op zaterdag en dat doen ze niet! En zondag ook niet en maandag pinksteren dus helaas pas dinsdag!! Maar,…misschien is t alleen maar goed!!! En zijn die dagen extra net goed genoeg om mn frummel te laten plakken!!! ;) ik ga t hopen!!!
    Jeetje zonnetje vaderdag?!?! Dat zou wel bijzonder zijn ;) ik wordt pas 2dagen na stoppen met utro ongesteld en die moet ik blijven gebruiken tot mn bloed uitslag!!! Dus ik moet echt wachten tot dan!
    En ik ga net als vorige mnd niet thuis testen! Pas na mn bloed uitslag!!!

Chyou: ik heb mn tp de 14e!!!! om 2uur!!! :D spannend!!!!!!!
    Ben benieuwd hoe ik uitkom straks!!! Als ik WEL zwanger word (en blijf) deze ronde ben ik net 13wk als we gaan! Maar 17 als we naar borneo gaan! ALS we borneo ook meepakken!! Dat weten we nog niet! ;)
    Ik moet trouwens wel ff zeggen: dat de vrouw van t reisbureau me vertelde dat ze dacht dat je voor deze reis geen malariapillen nodig hebt!!!! Dus dat ik die onbezorgd kon boeken!! Nou mooi niet dus!!!! Maar als deze poging niet lukt, zal mn volgende ook pas NA onze vakantie zijn!
    Nou lieverd,…geniet maar lekker van je reis!!! Zal jullie goed doen!!!

Dopey: nog een week meid!!! Spannend hor!!

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dopey: nog even spannend voor je dus. Ik vind die wachtweken altijd vreslijk lang duren. En ik kan me je gevoel ook voorstellen dat je zit tussen wel of niet. Herken het maar al te goed.
    Dus nog even geduld hebben.

@chybou: jammer dat je er nu dus pas achter komt dat je problemen hebt met medicijnen voor de reis. Maar even rust en reizen doet soms ook goed hoor. Hier regelmatig toch even een maand ofzo overgeslagen ivm andere plannen.
    Geniet ervan.

@spannendetijden; als ik vaderdag goed door kom zonder ongi zal ik zeker blij zijn, maar weet ook dat het soms een dagje later komt bij mij. Was vorige cyclus dus ook zo. Maar zal wel heel mooi zijn inderdaad. Mag een dag na vaderdag officieel testen, maar misschien doe ik het wel dagje eerder of later.
    Vooral omdat ik de testdag ook al naar de tandarts moet 'smorgens.
    Wel balen dat het later werd en dat ze in het weekend geen tp doen. Hier doen ze het gewoon 7 dagen per week. Maar is ook niet planbaar door tp in eigen cyclus.
    Hoe lang ga je wel niet op vakantie als ik het zo lees. Week 13 en week 17. Zal het als ik jou was maar even goed nakijken voor de zekerheid.

@ego: hier gaat het redelijk, maar ben gewoon snel moe en last van mijn buik en rug. Ben dus nog niet zoveel waard helaas.
    Zit nu even op de bank bij te komen, omdat ik dus vanaf vanmorgen half 9 tot half 3 weg ben geweest. Heb vooral in de auto gezeten hoor, maar voel dan echt mijn hele lijf. Maar ach, soms moet ik het er maar voor over hebben.

Fijn weekend voor allemaal en hopelijk komt er nog een beetje zon. Want regen is ook niet alles.

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Geen fut om op iedereen te reageren, spijt me heel erg. :) :)
    Lees wel mee, maar kan me er niet toe zetten om op iedereen appart te reageren.
    Iedereen bedankt voor de lieve woorden, hoop dat de punctie goed gaat morgen.

Kussies, voor allemaal! :)

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Iedereen een dikke knuf van mij .
    Hier ook geen puf heel moe sorry denk wel aan jullie leef ook mee.
    verder geen zorgen om mij het gaat prima hier.
    Schrijf op moment alleen in mijn eigen topic en lees mijn privebrichten.

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Zonnetje, Brabbel en Marnat; Doe lekker rustig aan! Liefs!
    @ SpannendeTijden; Wat slecht van dat reisbureau zeg om te zeggen dat je geen malaria tabletten nodig hebt en nu blijkt dat niet zo te zijn. Ik vind dat ze daarmee nogal een risico nemen. Wat nou als je je er niet verder in had verdiept? Had je er mooi mee gezeten!
    Ik zou alle plaatsen die jullie aandoen overleggen met de GGD of met TravelClinic (Heb ik nu hele goede ervaringen mee) Zij kunnen je ook veel vertellen over medicatie / inentingen en een eventuele zwangerschap.
    Wat een 'geluk' zeg dat je nu een TP kan doen en rond de tijd eventueel dat je op reis gaat in het 2 trimester van je zwangerschap zit. Lariam is uitvoerig getest en wordt al jaren en jaren gebruikt. Het heeft geen gevolgen voor een kindje na 12 weken. Dus mochten jullie Borneo aan willen doen, dan zou ik dat zeker doen. Jullie gaan ook een gave reis maken zeg! Wow! Georganiseerd of op eigen gelegenheid?
    Dopey; Ontzettend bedankt voor je reactie. Jij hebt hier echt ervaring mee zie ik. Echt fijn dat je dit even verteld, het maakt dat ik nog meer achter deze keuze sta. Hoe graag ik ook lekker snel verder wil, ik ga het risico echt niet nemen.
    Hopelijk pakt een beetje rust goed uit in september ;)

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Punctie is perfect gegaan, ipv de 10 verwachtte eiblaasjes zijn er 12 aangeprikt. Yeeyh!
    Heel weinig pijn gehad, en was meteen weer op de been.
    Ik denk dat mn HSG toendertijd pijnlijker is geweest dan de punctie, en die was toen al zeer relaxt gegaan.
    Ben met mn man zelfs meegeweest naar het andere zh (20 minuten rijden) voor de eitjes af te geven.
    Kunnen jullie wel nagaan hoe goed t is gegaan. ;)
    Ben helemaal opgelucht, en prijs ons zelf ook echt gelukkig dat het zo goed is gegaan.

Van de 10 grote en 2 kleinere eiblaasjes waren en 6 eicellen gevonden.
    En t semen was matig, ze hopen na bewerking 4 mlj over te houden.
    Als er geen bevruchting optreed krijgen we dinsdag ochtend telefoon, en word er niet gebeld dan krijg ik woensdag middag de tp.

We zijn een gelukkig stel vandaag. :)
    Kussies, ik duik ff lekker mn bedje in. :)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook even een reactie voor Brabbel.
    Echt super fijn dat het zo goed is gegaan. Eindelijk dan echt een punctie gehad met nog een mooie opbrengst ook!

Deel Deze Pagina