IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @brabbel; vervelend dat er maar 1 emmy overgebleven is zeg. Maar gelukkig wel een toppertje. Hopelijk blijft die lekker plakken.
    En het is inderdaad een raar idee, heel anders dan bij een iui vind ik. Succes met broeden.

@juulzon: was een advertentie van een acupuncturist waarop staat: acupunctuur en ivf: kans op zwangerschap vergroot met 40%-60%. Verder staat de man er zelf op met een tweeling die geboren is door een behandeling bij hem. Staat niet in waarop het gebaseerd is. Staat evt wel een telefoonnummer bij.

Ik hoop dat het er toch wel meer dan 2 zijn die zwanger zijn. Gezien de hoeveelheid dames op het bankje.
    Maar hopelijk is je gevoel een beetje goed. Mag hier wel wat goed nieuws komen.

Hoe is het verder met je?

@angelica; fijn dat de punctie niet pijnlijk was. Mooi aantal eitjes. En succes zaterdag met de punctie.

@marnat; heb ik je eigen topic gereageerd.

@firefly: ik stond na het eerste gesprek binnen 10 min buiten. Was de intake en was toen alleen wat ze gingen doen en welke afspraken er nog nodig waren. 2e gesprek was volgens mij ook maar 10 min, maar wij hebben ook al iui gehad. Dus veel is al bekend. En er is in het mck een verplichte info-avond waar je dus alles verteld wordt en je kan vragen. Omdat wij al iui hadden gedaan vond ik de info-avond niet echt bijzonder. En door hier veel te lezen krijg je ook al veel antwoord.
    Maar de artsen nemen meestal wel de tijd hoor. Vooral bij ivf/isci. Bij de iui had ik een gyn die altijd gehaast was en erg zakelijk was. Was niet fijn.

@dopey: jij mag morgen testen toch?

@ego: hier vandaag weer aan het werk geweest. Ochtend begon goed, maar vanmiddag veel telefoontjes gehad. Dus nu een vol hoofd en toch beetje moe. Was net even teveel. Maar ach, gaf ook wel weer even lekker afleiding. Morgen weer dagje vrij en dan moet ik er weer 3 werken.
    Waarvan dus zondag/maandag het spannend wordt ivm mijn nod. Hopelijk blijft mijn ongi gewoon lekker 9 maanden weg.
    Mijn gevoel weet niet zo goed wat hij wil. Aan de ene kant denk ik dat het gelukt is aan de andere kant denk ik van niet.
    Heb naast de kwalen die ik elke maand heb geen andere klachten namelijk.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Even snel zwaaien, want ik ga zo slapen. Ik zal niet meer online zijn tot na de vakantie.

Mijn ongi is erg vaag. Het duurt maar zo'n 2 dagen en dan nog eens veel transparant slijm bij het rood. :(

Alle meiden die een punctie of tp hebben wens ik veel succes. Natuurlijk ook de lieverds op dat fijne bankje. Dat er maar mooie roze testen uit gaan rollen.

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ik hoop dan dat het er MINSTENS 2 zijn ;)
    Duim voor jullie meiden.
    Hopelijk heeft IEDEREEN meer geluk dan ik!!!

xxx

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timon; fijne vakantie!!!

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb vannacht gedroomd dat ik met 4 verschillende testen knal-positief testte.
    Ohhhhh, waarom moet ik nou zoiets dromen???:x

Firefly, idd ik sluit me aan bij Chybou, ze nemen echt de tijd voor je.
    Bij ons was alles heel duidelijk uitgelegd door mijn behandelend gyn, en assistente(die deed de spuitinstructies)
    Succes!

Timon, fijne vakantie, lekker genieten!

Zonnetje, ja jij heb dat gevoel ook, dat een IVF (emmy in de buik) toch heel anders "aanvoelt" dan een IUI.
    Ik vind t maar een beetje eng. :)
    Het is net alsof ik in mijn eerste behandelings-wachtweken zit.
    Overal op letten, elk krampje, en steekje, echt gek weer.
    Vooral omdat ik bij de laatste paar IUI echt alle hoop al had opgegeven, is t nu weer wennen....
    En aan de ene kant wel lekker dat je nu afleiding gaat krijgen van de 3 dagen werken, maar aan de andere kant, tsja weet niet....
    Rot zeg dat je lichaam geen "gekke-nieuw-vreemde" signalen afgeeft.
    Anders had je daar nog een beetje hoop uit kunnen putten.
    Ik denk dat jij hetzelfde heb als ik, continu in je hoofd, wel? niet? wel? niet? wel? niet?
    IK WEET T NIET!!!!
    Dat we duimen, kaarsjes branden, aan je denken, enz enz dat weet je wel he???
    Oh, ik hoop t zo voor jullie lieverd!!
    Enneuh, lees jou reactie naar Angelica nog eens door ;)

Angelica, ik heb nog aan je gedacht, ECHT!
    Wat een goede score zeg, je mag trots zijn.
    En wat een goed nieuws dat de punctie goed is gegaan, en niet pijnlijk is geweest.
    En op naar zaterdag, emmy ophalen,jeej!

Daffie,succes zondag met de fm, duim duim!

Spannende tijden, hoe voel jij je?
    Wanneer testen lieverd?

Dopey, jij kon gisteren/vandaag testen of niet??
    Ik is nieuwsgierig!!!! ;)

Babi, hoe is t met jullie???

===============================

IVF-ICSI LIJST 2011
    Angelica: 5x *, IVF 1, 18-6 tp, ......cryo's??
    Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel.
    Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6 Clomid&Pregnyl, en 3 Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) ook mislukt,nu IVF1, 1 emmy in de buik, GEEN cryo's helaas.
    Chybou: Interrelationale ECD, ICSI 1 mislukt, ICSI 2 TP 1 vmk, cryo tp in juni,mislukt, AUG-SEPT verder, ff rust.
    Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe
    Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2.
    Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. Nu IVF 3,helaas mislukt en nu even rust
    Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 van start.
    Timon: 2x IUI, ICSI 1 vmk, ICSI2, 3 eskimo’s over, rust ipv cryo poging
    Zonnetje1980: 6 keer IUI en 2xtp ICSI mislukt, 4 cryo’s over, cryo-tp
    Spannende Tijden: 7x iui mislukt, ivf1 mislukt 9cryo's over, crytp1 mislukt 6cryo's over, cryo tp2 vmk 5wk 4cryo's over, nu cryo tp3

Afspraken, op volgorde van datum.

Angelica:18-6 TP 1 emmy
    Daffie: 19-6 2e FM

Testdatums

Dopey: 17-6
    Zonnetje1980: 21-06
    Brabbel: Urine test in het ziekenhuis 29-6 (maar test zelf ook natuurlijk, wel iets eerder!)
    ST: 30-06 (bloed)

ZWANGER! (onder voorbehoud)

Doortje, ICSI 1.
    ===================================

Babi van het wb afgehaald,
    Chybou achter de naam aangepast.
    Angelica aangepast achter de naam, en op afsprakenlijst gezet, alleen testdatum zelf nog aangeven.
    Daffie op de afsprakenlijst aangepast.
    Mezelf aangepast.
    Afspraken lijstje gedeelte gewist van 2-6 tot 15-6

Als ik iets niet goed gedaan heb, sorry, zelf even aanpassen of even doorgeven.
    Dikke kus voor allemaal!!!

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: fijne vakantie

@daffie; succes zondag, hopelijk een mooi aantal eitjes van mooi formaat.

@juulzon: ik hoop dat het geluk ook voor jullie weggelegd is en er deze zomer een mooi wonder gebeurd.
    Vind dat we allemaal samen zwanger moeten worden eigenlijk.
    Gewoon een zwangerfeestje van maken deze zomer.

@brabbel: ik zie wat ik fout heb geschreven bij angelica. Moet tp zijn. Denk dat ik nog een beetje warrig was in mijn hoofd. Heb ik dus al hele dag last van kom ik achter.
    En die 3 dagen moet je ruim zien hoor. Zaterdag en zondag werk ik ongeveer van 8-13.30 en maandag moet ik nog even kijken.
    En ik heb wel de makkelijk cliënten waar ik heen moet. Om vervang te krijgen is ook niet makkelijk in deze tijd. En ik zit al meer dan een week na de tp. Dus mocht het gelukt zijn zit het al goed op zijn plekje. En ik vermijd zware dingen.
    En neem gewoon tussendoor af en toe 5 minuten rust. En bij sommige mensen ga ik toch wel even zitten voor een praatje en dan blijf ik gewoon wat langer zitten. Of ik zit even uit te puffen in mijn auto. En dan ben ik maar een half uurtje later dan normaal bij de mensen. Jammer dan.

Hier ook van wel? niet? wel? niet? Maar is gewoon afwachten helaas. Merk ook wel dat ik onrustiger wordt en stiekem al elke keer kijk als ik naar het toilet ga of er al bloed zichtbaar is. Is dan wel erg vroeg hoor, maar toch.
    Alleen als ik zondag ongi op mijn werk wordt, zal ik wel een flinke baalbui hebben. Normaal krijg ik een flinke huilbui als ik erachter kom dat het niet gelukt is. Maar ga er maar vanuit dat ik gewoon zwanger ben.
    Moet van mezelf positief blijven.

Zie wel dat zowel brabbel als spannende tijden moet testen als ik op vakantie ben. Zal eens kijken of ik tegen die tijd af en toe op internet kan. Ga naar het buitenland, dus is dan wat lastiger.

@ego; vertelde 2 weken geleden het verhaal van mijn broer, had hem vanmiddag nog aan de telefoon. Ze hebben het er half over gehad over hoe verder. De ruzie is bijgelegd, maar wat ze met de zwangerschap gaan doen nog niet.
    Maar misschien hoeven ze er niet meer over na te denken, want die vriendin heeft heel veel last van haar buik en had last van bloedverlies alsof ze ongi werd. Ze heeft het gevoel alsof het mis gaat. Maar ze is nog niet naar de gyn geweest ofzo. Want ze wacht wel gewoon af. Raar verhaal en heb mijn broer ook gezegd dat ze maar een echo moet laten maken, ze schijnt nu een week of 6 te zijn namelijk. Blijf het een raar verhaal vinden.
    Aan de andere kant ook wel zielig dat het dan alsnog niet goed afloopt, maar misschien wel beter. Vind mijn broer aan de ene kant ook wel. Aan de andere kant heeft hij er ook wel moeite mee.

Broer belde op, omdat hij van mijn moeder had gehoord dat het vorige week dus niet goed met me ging nadat hij dat even zo gemeld had. En dat het al maanden moeizamer gaat door de hele mmm. Dat ik er af en toe gewoon even goed doorheen zit.
    Dus dat was wel weer lief.

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Onderstaande tekst vond ik net op internet, ik denk dat het erg herkenbaar is voor jullie en voor jullie vrienden/mannen;

Thank You: A Father's Day Tribute to Husbands

This Sunday is Father’s Day, so I wanted to use this opportunity to address all of the men that are part of an infertile couple. Many times we overlook what you have to endure during the fertility treatment process, so this post is my way of saying thank you for just a few of the many things you deserve credit for ...Thank you for supporting us in our dream to carry a child.
    Thank you for going through fertility tests and treatment.
    Thank you for enduring the mood swings that come with our fertility drugs.
    Thank you for listening when we need to get out our emotions.
    Thank you for being honest even when it’s not what we want to hear.
    Thank you for not pushing us when we’re not ready to face reality.
    Thank you for loving us even if we can’t carry your child.
    Thank you for allowing us to share our most intimate details with fertility doctors, fertility nurses, family, friends and strangers.
    Thank you for loving us when we aren’t very lovable.
    Thank you for praying for us.
    Thank you for picking us up when we crumble after each negative.
    Thank you for fighting for us.
    Thank you for helping us pick up the pieces when our life is in shambles.
    Thank you for helping us find ourselves again.
    Thank you for caring.
    Thank you for driving us to fertility clinic appointments, asking what the fertility doctor says and supporting us in this journey.
    And above all else ... Thank you for loving us unconditionally, and remaining faithful to us, our marriage and the life we have together no matter what the pregnancy test shows. We may not always say it or show it, but we love you, and we appreciate everything you do and endure for us in the name of love and our family.

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het is inderdaad erg herkenbaar zeehondje. Dank je voor het delen van deze tekst.

Onze mannen hebben het ook maar zwaar te verduren.

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Hoi dames, ik heb jullie enorm verwaarloosd, maar ik ben heel druk geweest, zo druk dat ik de afgelopen dagen zelfs niet op internet heb gezeten maar alleen op bijscholing en in bed, zo ongeveer. Het klopt dat ik vandaag mocht testen van het ziekenhuis. Helaas heb ik sinds woensdag bruinverlies en vanaf vandaag ook wat rood erbij, dus ik ga er vanuit dat deze 2e IVF helaas niet gelukt is :( Ik baal enorm natuurlijk, ik wil zo graag! Nou ja, ik hoef jullie dat niet uit te leggen. Misschien dat ik voor de vorm nog een test doe voor ik stop met de Utrogestan, maar ik beschouw het zelf als niet gelukt. Nu nog een paar daagjes werken, dan heb ik vakantie, even rust in mijn lijf. Maar daar word je niet zwanger van :(

Allemaal toch een fijn weekend!

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ohhhh, lieve Dopey, ik had t zo gehoopt dat jij goed nieuws zou komen brengen........
    Jammer zeg! (understatement)
    Probeer dan wel te genieten van je vakantie,al is t erg moeilijk....
    Dikke knuffel voor jou en Dopey-man.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ach nee, wat naar Dopey. Heel veel sterkte. Hopelijk kan je straks een beetje tot rust komen in je vakantie (lichamelijk en geestelijk).
    Sterkte en een dikke knuffel!

Ja meiden, ik volg jullie hier nog steeds. Op naar positieve testen!!!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Doppy@ Meis de dikke knuffel die ik heb is speciaal voor jou .

Sorry meiden ik verwaarloos jullie weer. maar denk wel aan jullie.
    Hoe gaat het met de andere meiden op de wacht bank/

Hier nog geen teken van ongi. wel moe moe en stevige borsten.

Hoe gaat het met doortje?

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dopey: balen dat het weer niet gelukt is. We willen inderdaad allemaal zo graag.
    Denk ook een beetje aan jezelf, als ik lees dat je vooral bijscholing en geslapen hebt afgelopen dagen.
    Dikke knuffel voor je.
    Fijne vakantie. Probeer ervan te genieten.

@marnat; ik volg je in je eigen topic. We wachten geduldig af.

@zeehondje: vind het geweldig dat je ons nog volgt. Je bent al over de helft in ieder geval. Nu wij nog.

14. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Dames, wat ik nu toch heb... ik dacht, ik doe toch een test vanochtend en hij was gewoon gelijk positief!!! :$ Dus ik ben toch zwanger, kennelijk. Ik heb nog steeds bruinverlies, dus welke kant dit opgaat, weet ik niet. Ik ga maandag maar het ziekenhuis bellen met wat nu te doen. Het blijft dus nog spannend, maar voorlopig is het dus wel gelukt!!!

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Jeetje meis dit zal toch top zijn!!
    Mooie test ik hoef niet te turen.
    Is je rood verlies erg?? of heel licht roze?
    Ik zou idd ziekenhuis maandag bellen.
    Maar niet meer testen , afwachten wat het ziekenhuis zegt.
    durf je niet echt te feliciteren maar wacht met je op maandag ok.
    Spannend!
    Hier ook spannend nog steeds ik heb heel onrustig geslapen , had het koud! raar gedroomt.
    Maar nog steeds geen teken van ongi!

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden. 1 ei is maar de rest was heel slecht dus geen cryo
    Nog 2 wk wachten dan weten er het knuffel allemaal

Soort mooie test

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Knuf meis duim duim

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dopey, ik schrik er van meid, wat GOED!!!!!! :$ :D
    Ohhhhh, gelukkig nog goed nieuws, ik ben helemaal blij voor jullie!
    Maandag meteen bellen,denk ik?
    Ook nog bollen blijven proppen he????

YYYYYYEEEEEEEAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!

Angelica helaas jij ook geen vries-kansjes, net als ik, jammer he???
    Ik baalde er ook flink van.
    Maar deze gaan we samen uitbroeden tot een prachtige beeb, moet gewoon!

Zonnetje en Marnat, dikke knuffel voor jullie!

Zeehondje, wat leuk dat je nog meeleest!
    Kom eens terug om te vertellen hoe t gaat!!! ;)

Knuffel voor allemaal, maar nog ff specialer voor Dopey!

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dopey; dit had ik niet verwacht, maar is wel goed nieuws. Hoewel ik ook de onzekerheid van je wel snap. Hopelijk gaat het gewoon goed komen en blijft het plakken. De test is duidelijk genoeg. Ik blijf nog even duimen. Maandag inderdaad even bellen als ik jou was. Voorzichtig gefeliciteerd alvast.
    Klein beetje rood zou nog kunnen, zolang het niet meer rood wordt.

@angelica; balen dat er maar 1emmy goed was en geen cryo's. Hopelijk is dit gewoon een mooi plakemmy.

@marnat; begin toch wel erg nieuwsgierig te worden bij jou hoor. Maar klinkt goed.

@ego: hier beginnen de zenuwen toch wel op te spellen ondertussen.

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een spanningen hier nu zeg! Hopelijk met super mooie uitkomsten.
    En Dopey, wow, toch een positieve test. Ik ga door met duimen voor een plakbeeb. Nu moet er toch wel eens eentje blijven zitten hè meid?!

En Brabbel, het gaat hier hartstikke goed ;)

Deel Deze Pagina