Zo, morgen om 8 uur weer een nieuwe follikelmeting. Heb al 2 dagen last van mijn eierstokken en het steekt, dus er zullen wel een aantal grotere bijzitten denk ik zo. Hoop dat ze groot genoeg zijn om dinsdag te puncteren, dan hoef ik alleen morgenavond nog maar een spuit te zetten en ben er daarna vanaf!
Dopey, toch een positieve test! (dat is 1!). Hoop dat het bruinverlies ophoudt, want dat is alleen maar onzeker makend. Zou zeker even je bloedwaardes laten testen. Heb je verder geen steekjes ofzo? Hoe voel je je verder? en hoeveel emmy's waren er ook alweer teruggeplaatst? Hoop dat je emmy goed mag blijven plakken. Angelica, hopelijk is deze ene emmy gewoon degene die het moet zijn en die gaat blijven plakken. @all: als jullie nu eens allemaal zwanger worden.... ! Vind ik wel een heel goed idee xxxx
@daffie; dat is dus vroeg op voor je zondag. Maar als je steken voelt dan zullen er vast een paar mooie grote eitjes zitten. Succes. @juulzon: ik vind dat een goed idee dat we allemaal zwanger worden deze maand. Incl jij door een wonder. @ego: hier dus erg rusteloos en de hele tijd zit ik te koekeloeren of ik al wat zie. Vandaag nog werken helaas, maar aan de andere kant wel afleiding. Ben wel bezig met iemand te zoeken die morgen voor me wil werken, want merkte gisteren al dat het niet lekker ging. Was de hele middag moe en kon weinig meer doen. En morgen zou ik nog de hele avond van 16-23uur moeten. Zag dat niet zitten. Dus hopelijk vind ik iemand, want ga hoe dan ook niet werken morgen. Denk eerst aan mezelf.
Zonnetje; ik had hoe dan ook vroeg opgemoeten, want moet ook werken. Begin nu wat later, mijn man brengt me meteen door naar mijn werk straks. Als je niemand kan vinden, kan je je toch ziek melden....heel goed dat je eerst aan jezelf denkt!
Dat was ik ook van plan om me ziek te melden. Was nog deels in ziektewet. Probeer iemand te vinden vandaag. Anders moeten mijn collega's morgen nog wat regelen. Dat vind ik dan ook vervelend. Wij regelen alles zelf. Kan het niet bij een leidinggevende op het bord leggen. Jij ook werkse. Hier nog iemand die aan de slag gaat. Verwacht rond half 2 wel klaar te zijn.
Rechts onderin mn buik is t gevoelig, ten hoogte van mn rechter-eierstok zeg maar. Net alsof ik tegen mn eisprong aanloop, zo een gevoel heb ik onderin mn buik. Ook als mannetje er op drukt zoelt t daar iets "steviger-harder" aan dan anders. Ik word nu al gek, dit duurt echt heel erg lang....... Ooooooohhhhhh, steeds loop ik in gedachte: "Misschien ben ik wel zwanger op dit moment." Bij elk steekje pijntje enz ga ik denken.......... Nog een weekje, dan weten we t! Tik, tak, tik, tak, tik...... Hmmmmmmm........
Dit topic is heet op moment de spanning spat er af. Pff meiden Zonnetje @ Denk om je zelf meis gezondheid gaat voor alles he! Brabbel@ wanneer was je punctie ? kan daar van komen hoor. Daffie@ Hoe was de follikelmeting? Snap geen moer meer van mijn lijf! geen spoor van ongi meer te bekkenen,
Punctie was vorige week zondag, en woensdag de tp. Maar ik heb totaal geen pijn gehad, geen steekje, geen krampje niks. Dus lijkt me raar om de hele week niks gevoeld te hebben, en nu we nog een week moeten wachten ineens pijntjes ga krijgen van de punctie. Hahaha, ik vind t gewoon enorm spannend, en maak zezelf gek. Maar Marnat waarom doe je niet een zekerheidstest. Wie weet heb je 1 van de 2 emmys nog bij je en ben je gewoon zwanger!!!! Dat kan ook nog he? (En dat hopen we met zn allen voor jullie!) KUS VOOR ALLEN!!!
Brabbel@ Ik zal anders niet weten waar jou pijn van daan komt knuf. Wij hebben geen testen in huis lieverd. Eerder testen ook slechte ervaring mee. Ik weet dat iedereen het mij heel erg gunt zie mijn topic! Al die meelevende berichten doet zo goed.
@brabbel: die steken kunnen van alles zijn. Hier ook regelmatig last van gehad. We zijn inderdaad goed ik onszelf gek maken. @marnat: dikke knuffel en zie je eigen topic. We blijven nog even duimen en hopen voor jullie. @daffie; hoe was je fm? @ego: ik ben weer thuis, ging vandaag beter dan gisteren. Alles zat mee wat gisteren tegen zat. Maar ik heb gelukkig iemand gevonden die mijn avond wil doen morgen. Dus ik zit weer in de ziektewet. En bedenk morgen wel weer of ik woensdag/ donderdag een paar uur ga werken of niet. Verder hier op van de zenuwen, heb een abo op het toilet of ik al wat zie. Nog steeds geen bloed te zien. Heb wel last van wat ongi-krampen. Mijn gevoel is erg tegenstrijdig. Ben dus bang dat ik elk moment ongi kan worden. Hoewel ik het natuurlijk liever niet heb. Nadeel is dat ik vorige maand ook een dagje later ongi was dan moest (heb toen ook ovu-testen gedaan). Dus ben bang dat het nu weer zoiets ga worden. Wil vandaag niet gaan testen, gezien ik vanavond nog op visite moet. Als de test dan negatief is heb ik helemaal geen zin meer. Maar de zenuwen is ook niks. En dan zegt manlief doodleuk dat hij niet zenuwachtig is. Zucht, we wachten gewoon geduldig af. En ik stuiter verder op de bank van de zenuwen.
Vandaag dus de 2e FM en de uitslag daarvan viel wel even tegen zeg.... Allereerst kwamen we daar om 8 uur en kwamen we erachter dat ze ons ineens op 8:50 hadden gezet. Ik had woensdag speciaal gevraagd om vroeg te mogen komen omdat ik moest werken. Nou, dat klopte dus niet volgens de fert.arts, maar we mochten wel meteen mee, omdat ik zei dat ik nog moest werken. Bij de meting rechts waren er nog steeds 3 te zien...deze waren nu 18-17 en 15 mm. Toen ze echter links ging kijken zag ze maar 1 kleinere van rond de 13 mm en verder niets Heb ik daar nu al die dagen voor gespoten dacht ik meteen. Op mijn vraag hoe dit dan kon, vertelde ze dat het iedere cyclus weer anders kan zijn. Maar ik heb helemaal geen cyclus nu, want die hebben ze stilgelegd. Ik zei ook dat ik toch echt flinke steken in mijn eierstokken voelde en toen zei ze heel bot....ja, maar ik zie het niet! Ze was echt een beetje kortaf en begon er meteen over dat we dan misschien de volgende keer maar 300 eh puregon moesten gaan spuiten (alsof je zo even 3500 euro uit je mouw schut voor weer een nieuwe poging!!). Hier hebben ze het al eerder over gehad, maar steeds moest ik weer gewoon 225 eh spuiten. Ik ben er niet echt meer op ingegaan, maar wilde gewoon weten hoe nu verder. Ze vond het toch de moeite waard om de punctie te plannen, omdat we altijd wel een paar embryo's hebben en ik al eens zwanger was geweest. Ik wil ook liever doorgaan, want anders hebben we al dat geld helemaal weggegooid voor niets. Dus de punctie staat nu gepland voor dinsdag 7:45 uur. Ik moet vanavond nog een spuit zetten om de eitjes uit te laten rijpen en verder niets meer. Ik hoop dus met heel mijn hard (en Stephan ook) dat er 4 eitjes uit de follikels zullen komen. Aangezien meestal de helft van de eitjes bevrucht raakt, hopen we dan op 1 of 2 embryo's van een goede kwaliteit, maar het is dus echt wel heel erg spannend of we nu embryo's krijgen. Voor mijn gevoel is het al een verloren poging en hebben we geen eerlijke kans nu. Dat we het allemaal zelf moeten betalen, speelt ook wel mee in het gevoel...het voelt nu eigenlijk al als weggegooid geld. We gaan enorm proberen positief te blijven, maar het voelt nu even niet zo en dat is moeilijk. Denk ook dat ik de dagen na de punctie heel veel stress zal hebben of er embryo's zijn ontstaan. Dat krijgen we denk ik vrijdagmorgen te horen. Ik stond echt heel positief in de poging en dacht nog helemaal niet verder. In principe zou dit onze laatste poging worden, maar nu ben ik alweer aan het twijfelen omdat het niet als een echte kans voelt. Zal ik met 300 eh wel meer eitjes aanmaken???wie zal het zeggen....we weten het niet en ik weet niet of ik me er bij kan neerleggen om dat niet te proberen.....waarom kan het dan ook niet via de gewone weg??? Ga vannacht proberen lekker te slapen en dan hopelijk morgen weer wat positiever in de hele poging.....
Vervelend daffie, vooral omdat je het zelf betaald. Ik kan me je teleurstelling voorstellen. Succes en dikke knuffel. @ ego: hier net wat roze bij afvegen en ongigevoel. Ben bang dat het weer niet gelukt is. Nu even een dipje. Waarom Lukt het toch niet vraag ik me af. Was een mooi emmy.
Daffi@ Jeetje meis dikke knuf hou hoop. [Zegt iemand die in de wacht weken zit ] Zonnetje@ Nee meis baha hou hoop he [zegt imand die zelf de hoop kwijt is] Is het nog gelukt vrij te zijn morgen? Knuf
Zonnetje; thanx meid.... duimen draaien nog voor je hoor...hoop dat het roze niets te betekenen heeft, maar als je ook een onigigevoel hebt??!! Ik hoop heel hard voor je dat het toch zo mag zijn
Hier is het echt game over. Ben ongi en een negatieve test. Dus een megadip voor me. Nu weer maand niks ivm vakantie en misschien wel 3 maanden als volgende cyclus verkeerd uitkomt. Hebben in augustus ook nog een vakantie staan. Begin hier toch te twijfelen of het ooit gaat lukken. Vraag me weleens af of alles wel goed is bij mij. Zucht, ben gelukkig vrij. Heb hoofdpijn, last van mijn buik en huilbuien. Hopelijk hebben de andere dames meer geluk
zonnetje; alleen maar een hele dikke knuffel voor jou meid!! Het is gewoon kl^&* en de onzekerheid dat je niet weet of het ooit gaat lukken is killing Neem de tijd om dit weer te verwerken en dan hopelijk met goede moed weer verder....
Die onzekerheid is inderdaad drama. Ik begin ook te twijfelen of alles bij mij goed is. Of dat het misschien komt, omdat ik toch te zwaar ben (heb overgewicht). Maar ja, krijg het er niet zomaar vanaf. Of komt het door de krampen die ik heb of omdat ik te weinig doe. Of ben ik er toch teveel mee bezig. Moet ik evt toch acupunctuur gaan doen of wat anders? Is mijn schildklier wel goed? Dank jullie voor de knuffels, zal me morgen wel wat beter voelen. Ga me maar op onze vakantie richten eind van de week. Moet nog een hoop doen voor die tijd. Maar zoals jullie al lezen heb ik ook een hoop vragen voor mezelf op dit moment. Ga maar eens wat achterstallig huishouden doen, gezien ik dat dus 1,5 weken weinig gedaan heb.
Zonnetje; is er bij jou nooit wat onderzocht dan? Want dan weet je toch of het wel of niet goed zit bij jou.... En het is echt een loterij hoor meid. Overgewicht kan ermee te maken hebben, maar weet niet hoeveel overgewicht je hebt. Ik ben zelf ook te zwaar en alleen al 5% afvallen schijnt te kunnen helpen in de kansen om zwanger te worden, maar dan nog zegt het naar mijn idee niet zoveel. Ik ben de afgelopen 2 maanden wel 5 kilo afgevallen om er alles aan gedaan te hebben om de poging te laten slagen. Het vooruitzicht in een evt geslaagde poging, motiveerde/motiveert mij in het afvalproces. Ik ben 3 jaar terug zwanger geworden (via ICSI) nadat ik 20 kilo was afgevallen, dus mij zegt het natuurlijk wel wat. Maar ik weet als geen ander dat het heel moeilijk is om de moed te vaten om te gaan afvallen. Probeer jezelf in ieder geval niet de schuld te geven, want zoals ik al zei...het blijft een loterij waarbij de één wel de hoofdprijs krijgt en de ander dus niet Het is heel goed om je nu even op de vakantie te richten, weet niet waar je heen gaat, maar ik heb toendertijd op Kreta een scootertocht door de bergen gemaakt en keihard geschreeuwd onderweg (was niemand anders te zien hoor hahaha). Dit was even heerlijk en was de beste vakantie effer (was ook na een mislukte poging) Daarna kon ik weer met frisse moed verder en het heeft uiteindelijk geresulteerd in een kindje. Probeer te genieten van elkaar en de vakantie en dan gaan daarna mijn duimen weer heel hard draaien voor je! Dikke knuffel
Ik ben wel onderzocht destijds. Voordat ik met de iui begon is er bij mij een hsg gedaan (wat voor icsi niet van toepassing meer is). Dat was goed. Er is op progestron geprikt, dat was ook goed. Heb ook van mezelf een eisprong. Zowel het ziekenhuis waar ik iui deed als waar ik icsi doe hebben een echo gemaakt van mijn baarmoeder. Die waren goed. Verder ben ik niet getest, oorzaak ligt in ieder geval bij manlief. Heb wel mijn twijfels over de iui gehad achteraf. Zeker toen bleek dat het zaad te slecht van kwaliteit was om ivf te doen. Daarom hebben ze uiteindelijk alleen icsi gedaan. Hadden toen 8 eitjes van kwaltiteit A. Volgens mijn man lees ik teveel. Op een ander topic had ik iets gezien over een onderzoek wat juist zei dat je veel moet bewegen na de tp. Dat is beter. En ja, deze dame zit vooral te zitten ivm last van mijn buik. Daarom vind ik het ook vrij zwaar worden, gezien ik gewoon 2 weken weinig kan na een tp. En als ik de stukken lees over acupunctuur zou een pijnlijke menstruatie, met stolsel en veel bloedverlies komen door een verstoorde balans in je lichaam. En ja, hier dus altijd veel last van de ongi. Van mijn zusje heb ik ook weer gehoord dat als je de "verkeerde" man hebt uitgezocht het ook een oorzaak kan zijn dat het niet lukt. Door het gebruik van de pil kan je de "verkeerde" man uitzoeken. Dat het eigenlijk geen goede match is wat betreft vruchtbaarheid. Dit komt omdat je geur dus anders is door pilgebruik. Verder is bij mijn moeder een paar weken geleden ontdekt dat ze een slecht werkende schildklier heeft. Die heeft ook veel moeite met afvallen. Hier wil het ook niet zo makkelijk gaan. En de schildklier heeft ook weer invloed op zwanger worden. Heb ook weleens zitten lezen dat wat er in je verleden gebeurd is invloed heeft op je leven (levenslessen, blokkades enz). Hier al heel veel op mijn pad gehad. Dus ja, vandaar de twijfels. Ben dus wel onderzocht op wat ze in Nederland onderzoeken denk ik. Maar lees hier ook weleens dat er in Nederland niks wordt gevonden en als ze dan naar Duitsland of België gaan er ineens wel wat aan het licht komt. Maar hier gaan we niet naar het buitenland toe. Is te ver en ik krijg mijn man toch niet zo ver. Is hier ook nog eens zo dat alle familieleden (neven, nichten, schoonzus) allemaal binnen no-time zwanger waren. Kom zelf ook uit een groot gezin. Aan de andere kant is het waarschijnlijk ook gewoon geluk hebben, maar soms vraag ik het me dus toch af waarom het niet lukt. Hier is het overgewicht vrij hoog. BMI is iets boven de 30. Weeg nu 87kg bij een lengte van 1.69m. Ben sinds kort wel gaan zwemmen, hierdoor lijk ik wel wat slanker te worden, maar volgens de weegschaal gaat er niks af. Ik zwem nu 2 of 3 keer per week in een buitenbad, maar dat gaat straks dicht. Dan moet ik echt met de auto een stuk rijden voor een binnenbad. En dan is het meestal rond etenstijd dat je banen kan zwemmen. De sportschool is niet echt mijn ding. Ik weet nog niet waar ik precies heen op vakantie ga, waarschijnlijk Duitsland. Gaan met de camper op pad. Die hebben we sinds 2 weken. Nadeel hier is ook dat manlief er niet zoveel vertrouwen meer in heeft. Als het aan hem ligt kunnen we stoppen met de mmm. Hij zou het ook prima vinden zonder kinderen. Alleen ik heb daar nog heel veel moeite mee. Zeker omdat er nog kansen zijn. Hoewel dat dus wel steeds zwaarder wordt. Verder is het op mijn werk ook regelmatig onrustig. Jaren geleden had ik een vrij druk leven met vrijwilligerswerk, maar door omstandigheden is dat op een minder leuke manier gestopt. Heb verder ook niet heel veel vriendinnen, waardoor ik merk dat ik tegenwoordig dus ook niet zo goed weet wat ik allemaal wil. En zeker in deze dagen heb last van deze gedachte. Is een heel verhaal, maar dat is dus hetgeen er dus af en toe door mijn hoofd gaat. Heb al zoveel tegenvallers en ellende meegemaakt, dat ik merk dat mijn emmertje erg vol is. Maar ga me dus richten op de vakantie, moet nog bedenken waar we de eerste dag heen gaan. En het huis aan kant krijgen, wassen, strijken en ga van de week ook gewoon weer werken.