We hebben na de 2e mk allerlei onderzoeken laten doen, waar niks uit gekomen is, maar ik ga vragen of er nog meer te onderzoeken is. Ik heb het idee dat mijn lichaam een soort afstotingsreactie geeft of zo, en het daardoor telkens mis gaat. Nou ja we zullen zien... Jij sterkte met alles.
Het kan zijn inderdaad dat je lichaam het afstoot. Heb het hier vaker gelezen, onder andere bij angelica. Je lichaam kan anti-stoffen aanmaken tegen je emmy's. Hier in Nederland onderzoeken ze alleen andere dingen dan bv in Belgiƫ. Hier ga ik druk met mezelf aan de gang. Heb ook nog de pech dat mijn man niet echt meer achter de mmm staat en het liefst zou stoppen. Bij en hem is het dat het makkelijk moet gaan of niet. Heb altijd het gevoel dat hij doorgaat omdat ik het wil en ik er niet mee kan leven om nu te stoppen. Zou altijd het idee hebben dat er nog kansen waren op kinderen. Daarnaast heb ik veel last van de tp, dus maakt het niet makkelijker allemaal. Ben ook aan het nadenken om naar een hypnotherpeut te gaan, omdat ik dus veel onverwerkte gebeurtenissen heb voor mijn gevoel. Ben me daar nu in aan het verdiepen. Door middel van bepaalde technieken verwerk je dan alle gebeurtenissen van vroeger. En deze week dus even flink poetsen, inpakken en regelen. En dan volgende week lekker weg. Hoewel mijn hoofd op dit moment nog even niet naar de vakantie staat. Ben nog even bezig met het van deze tp een plekje te geven. Had het zo gehoopt dat het was gelukt. Vooral omdat ik waarschijnlijk pas over 3 maanden verder kan. Vooral als het aan mijn man ligt. Die wil tussen de vakanties geen tp doen, gezien de stress die het oplevert en dat ik dan weinig kan doen.
Dopey, voor meer onderzoeken ben ik naar Gent gegaan. Hier onderzoeken ze ook je immuumsysteem. Dat is bij dus het probleem. Ik doe de eerste 2 ivf in Ned en dan naar Belgie ze gebruiken daar ook andere medicijnen om je embryo beter te laten groeien
zonnetje: logisch dat je gister ff lekker onder je eigen steen zat tis allemaal niet eerlijk/makkelijk skat!!! maar je komt er wel hor!!! kop op skattie!!! xxxx knuf en ook voor zonnetjesman tis voor hem ook zwaar!!! hoort er allemaal bij! dopey: ben benieuwd of ze je meer duidelijkheid kunnen geven meid! zou wel fijn zijn!!!! hoest hier verder?!?!?! ik heb zelf nog weining nieuws! hihi zit op mn werk maar heb totaal geen zin!!! ben lekker paar dagen vrij geweest en moet dus weer ff inkomen! strakjes even de gyn bellen voor mn bloedprikafspraak! ben benieuwd of ik dagje eerder mag!!
Terug van de punctie en goed nieuws. Ze hebben 5 eicellen gevonden!!! Gezien de echo's vindt ik het een prachtige score en snap er ook eigenlijk weer niets van. Tijdens de echo's zagen ze maar 4 follikels die meededen en nu zei de arts die de punctie deed (heb de man ƩƩn keer gezien bij de hysteroscopie) dat ze rechts 3 mooie follikels aangeprikt hadden, maar dat de eierstok wel heel moeilijk te vinden was en ze heel hard hebben moeten duwen op mijn buik (waar ik gelukkig helemaal niets van mee heb gekregen, heerlijk dat slapen tijdens een punctie) en links hebben ze er ook 4 aangeprikt. Uiteindelijk zijn hier dus 5 eicellen uitgekomen en dat is best een mooie score. Zaad van manlief was ook goed volgens het lab, dus nu heel hard duimen voor goeie bevruchtingen. Vindt ik altijd het spannendste deel van de hele ICSI. Daarna kun je er toch niets meer aan doen Heb ook tot nog toe weinig buikpijn, wat ook niet vervelend is. Lig nu lekker op de bank met de laptop en een kop thee en een flesje water.... Ben weer een stuk positiever als afgelopen dagen
Dat is een mooie score daffie. Misschien hadden een paar eitjes zich verstopt afgelopen zondag. Het lijkt me niet dat er ineens namelijk 3 eitjes zomaar zijn bijgekomen in die 2 dagen. Maar geeft wel weer wat meer hoop. We gaan duimen voor een mooie bevruchting en goede emmy's. Heerlijk inderdaad dat slapen bij een punctie. Moet zeggen dat ik die niet heel fijn vond namelijk. Vooral niet toen de morfine voortijdig was uitgewerkt. Doe lekker rustig aan en we gaan voor je duimen.
Firefly, dank je! Lief! Zonnetje, dikke knuffel. Lastig nu je mannetje steeds niet meer verder wil. Elke mislukte ronde is erg, maar bij jou nog extra door je man zijn gevoel, en door jou lichamelijke klachten. Pffffff, zwaar zo. Krampen al minder? En hoeveel zou je af willen vallen? Heb je overgewicht,of gewoon voor je gevoel, of houd je dat liever voor jezelf? Spannende Tijden, 30 ste bloedprikken jij? Ik de 29ste urine inleveren, in het ziekenhuis, en meteen een vervolg-gesprek. Zwanger, dan maken we een afspraak voor de echo. En niet zwanger dan gaan we bespreken hoe we IVF 2 gaan starten, en dan wil ik opheldering over mijn enige emmy. Ik zat er van de week aan te denken, dat daar misschien wel eens t probleem kan zitten bij ons. Dat er met bevruchten gewoon steeds iets mis gaat. Van de 6 eicellen 1 emmy is weinig, misschien dat de volgende keer ICSI van toepassing kan zijn op ons.... Klachten: ik heb t ene moment wel gekke klachten, en t moment erop niet meer. Probeer mezelf niet te gek te maken, uit zelfbescherming,maar mannetje denkt dat ik zwanger ben, de positieveling. Ik let wel op met eten en zo, maar dat heb ik met de IUI ook altijd gedaan. Zo snel dat de ongi voorbij is dan eet ik geen filet, rosbief en zo meer. Oh ja, sinds 2 weken sport ik ook! Vorige week woensdag, en zaterdag geweest, en lekker 1,5 uur gezweet. Gisteren weer geweest, morgen weer, en dan zien we wel weer. Moet zeggen, ik krijg er meer energie van, dus dat ik wel lekker meegenomen! Marnat, lekker uithuilen meid, hoort er ook bij. Had je al een afspraak staan met het ziekenhuis , of moet je die nog maken? Dikke knuffel. Dopey, oh lieverd, nee toch! Ben je nog wel van plan om meerdere onderzoeken te laten doen? Of eerst ff verwerken, en dan gesprek van het ziekenhuis afwachten?? Hele dikke knuffel en een kus, doe t rustig aan. Daffie, 5 eicellen, joepie! Wat een enorm goede score zeg! Fijn ook dat je er weinig van mee heb gekregen. Oh, de duimen mogen weer gaan draaien voor de bevruchtingen! Snap wel dat je positiever ben dan de afgelopen dagen, is echt geweldig nieuws joh! Hier, weinig te vertellen, geen gekkigheid. Kwam ook alleen maar op jullie reageren..... Knuffel voor allemaal!!!!
@spannendetijden: hier nog iemand die geen zin heeft. Ben ondertussen half onder mijn steen vandaan gekomen. Ik denk dat manlief het ook zwaar heeft inderdaad. Alleen zegt hij dat niet. Hij is een binnenvetter. Is soms ook erg tegenstrijdig, na de tp moet ik rustig aan doen en mag ik weinig, zodat ik rust heb voor een innesteling. En aan de andere kant wil hij stoppen. En dan moet ik het nog allemaal snappen. Hier ga ik vanmiddag even boodschappen doen, zou ik vanmorgen gaan doen, maar toen kwam moeder op de thee. En zit te denken aan een paar baantjes te zwemmen ondanks mijn ongi. Even lekker alles van me afzwemmen.
zonnetje: heel logisch allemaal meid!!!! en zwemmen zal je ff goed doen altijd lekker!!! dikke knuf skattie! brabbel: moet idd de 30ste bloedprikken!!!! spannend!!!! zitten we heeel dicht bij elkaar met de uitslag!!! ben benieuwd en ik hoop dat je mannetje gelijk heeft en dat we dan ook meteen lekker samen mogen dik worden hahahaha lol
@brabbel: had het gisteren al in 1 van mijn lappen tekst gezet. Heb echt overgewicht. Bmi is ondertussen iets boven de 30. Weeg 87 kg bij een lengte van 1.68m. En elk jaar komen er een paar kilo bij. 4 jaar geleden woog ik 79 kg en 2 jaar geleden 83 kg. Met elke kilo die eraf is ben ik al blij. Maar voor het mooie moet er dus 10-20 kilo vanaf. Maar zou niet weten hoe, want in een dieet volgen ben ik slecht. Dan wordt ik duizelig door lage bloedsuikerwaardes en krijg ik na 2 dagen dus eetbuien. Maar probeer dus op te letten wat ik eet en ben dus gaan zwemmen. Ben nog geen gram afgevallen, maar zie wel dat ik minder vetrollen heb in mijn zij. Van sporten krijg je inderdaad meer energie. Ik ben alleen niet zo liefhebber van een sportschool. Hopelijk heeft je man gelijk, hier heb ik een man die er dus juist vanuit gaat dat het niet zo is. Waarschijnlijk zelfbescherming. Ik zal eens kijken of ik volgende week ergens internet kan vinden om het hier bij te houden. Gezien ik ergens in Duitsland zit dan. Volgende week dus spannend voor brabbel en spannende tijden. De mmm is inderdaad een stuk zwaarder door een man die minder positief is. Maar ben er al achter dat het ook een stukje zelfbescherming is. Als we stoppen is er niet meer elke maand de onzekerheid of het gelukt is. En hoeven we niet om het ziekenhuis heen te plannen. Dus dat is voor hem dan rust hebben. En helaas altijd veel last van alles, maar ook in mijn eigen cyclus altijd veel last hoor. Met de pil had ik er minder last van.
Hier dus 3 jaar geleden 72 kilo bij 1.65. En nu door t stoppen met pil, medicijnen, minder werken, nu 92 kilo. BMI is 34 geloof ik, oeps. Ik heb ook veel meer honger dan toen ik de pil nog slikte, en ik kan echt VEEL meer eten op een dag..... Misschien een optie om een keer een afspraak te maken bij een dieetiste? Wie weet kan ze je helpen makkelijker af te vallen, zonder suiker spiegel-problemen. Ik hoop dat je volgende week nog internet kan vinden. Ik vind t ook altijd spannend als "een van de meiden van t forum mag testen" Gek he, dat we zo met elkaar mee kunnen leven zonder elkaar ooit real-life te hebben gezien. Mooie kant van een forum, lekker annnoniem als je wilt, en openbaar als je wilt...... Denk jij zelf ook al aan stoppen met de MMM? Of alleen om je man te plezieren? Misschien hebb je wel gelijk,dan is de stress al een stuk minder. Ook je relatie zal er dan wel een stuk gezelliger door worden, dnek ik. Moeilijke keuzes blijven t. Knuffel!
Ik wil nog niet stoppen. Hoewel ik het soms ook zat ben hoor. Maar de wens voor een kindje is groter. De gedachte aan geen moeder worden leveren huilbuien op. Ik wil ook niet stoppen, maar man dus wel. Zei gisteren al dat het een discussiepunt tussen ons blijft. Aan de ene kant verdwijnt de stress, maar ik denk dat er bij mij veel verdriet en pijn voor terugkomt. En het gevoel dat er nog kansen zijn. Denk niet dat het beter voor de relatie is, omdat het niet mijn keus is. Hier niet zwaarder geworden door stoppen met de pil. Wel door de hormonen, stress, lekkere trek en minder bewegen. Als ik naar een dieetiste ga weet ik al wat ze gaat zeggen: ik eet dagelijks wat koekjes, in het weekend chips en ik drink frisdrank. Weet ook wel wat het probleem is, maar wil wel wat lekkers hebben. Maar nu ik ben gaan bewegen is er dus wel wat af. MaR ben eerst spieren gaan kweken, waardoor de weegschaal hetzelfde blijft. Masr zie wel verschil. Alleen nu nog iets zoeken voor de wintermaanden. Dsn is het buitenbad dicht. En voor binnenbad moet ik stuk rijden en is op rottijden banen zwemmen. Maar begin was er. Ik vind wel internet hoor. Gaan gewoon bij de mac langs. Daar is gratis wifi. Is inderdaad wel apart hoe meelevend we zijn zonder elkaar te kennen.
Meiden wil jullie even een knuffel geven. MMM is idd zwaar. Het valt ons ook tegen. Ik heb wel problemen met mijn gewicht, maar bij mij is het andersom. Ik liep bij een dieetiste om aan te komen. Nu ik in de mmm zit ben ik wel aangekomen door de medicijnen. Ik gebruik prednison. Ik ga trouwens ook praten over mijn embryo's. Van de 5 is er maar 1 goed genoeg en dat is echt te weinig. Ik heb 2 juli en 19 juli een gesprek. maar meiden we moeten even goed broeden op onze emmy's. Misschien hebben we het gesprek niet meer nodig Daffie wat goed, duim voor je
Dat wordt dus voor 3 dames spannend. Ga voor jullie duimen. Dan ga ik eens kijken of ik zo kan blijven drijven in het water.
wordt spannend de 30ste!!! big day for a lot of us (wel ben ik bang dat ik nie mee mag doen , heb krampjes en mn buik voelt zwaar/vol en denk dat t einde oefening is! ) zonnetje: zwemze schat!!! hier licht overgewicht ik ben 26jr, 166 en 68kilo. tot 2a3jr terug woog ik 59 maar das dus verleden tijd en ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig aan doe!! ik doe al genoeg op het moment en slik me rot in hormonen ed. dus t heeft ook weinig zin maar to all the ladys: HOE MEER LICHAAM/PERSOON, HOE MEER OM VAN TE HOUDEN hoe groter ik ben, hoe meer mn man van mij heeft!!! hihi xxx
ik doe mijn best om miet eerder te testen, maar ik kan het niet beloven. Ik heb ongi krampjes, maar dat heb ik altijd van die bollen
angelica: we zullen zien meid!!! en ik kan me goed voorstellen dat je eerder test! hihi heb ik ook altijd gedaan tot vorige maand en toen kreeg ik goede bloeduitslag!! alleen heb daarna wel testje gedaan thuis!! voor mn eigen bewijs! (dacht misschien hebben ze verkeerde dossier haha) en nu doe ik weer niets tot de uitslag!!! want stel ik krijg wel 2 streepjes en ik krijg daarna negatief bloed is dat zooooo tegenvaller!! dus behoed mezelf! succes!!!!