IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik vind mezelf altijd vrij klein, maar zo te lezen hebben meer dames dat hier.

@angelica; dat kan ook dat je haast niet aankomt. Is ook lastig.
    Ik test altijd pas op de dag dat ik mag testen.

@spannendetijden; balen dat je al ongi-krampjes hebt. Maar het kan beide kanten nog op. Maar kan me je onzekerheid voorstellen.
    Wat je zegt, hoe meer er is van jezelf hoe meer om van te houden. Hoewel ik het nu toch wel tijd vond om aan de bel te gaan trekken. Begin toch echt een klein propje te worden voor mijn gevoel.

@ego: soms heb ik slechte plannen ben ik achter. Ik bleef nog wel drijven:D, maar na 7 banen begon het toch al te duizelen. Dus heb nog braaf baantje afgezwommen naar mijn tas toe en ben er weer uitgegaan. Durfde het niet aan om verder te zwemmen.

Weet dat het van de ongi kan komen, gisteren had ik het probleem ook al. Manlief vond het al geen fijn idee dat ik zou gaan zwemmen, omdat ik gisteren ook al duizelig was. Hij was bang dat ik halverwege het bad niet lekker zou worden en dan in de problemen zou raken.
    Dat is de andere kant van mijn man. Dan is hij toch overbezorgd om me. Alleen dit eigenwijze zonnetje is toch gaan zwemmen. Ben wel even uitgewaaid.
    Hopelijk is het morgen toch echt over, ga dan weer werken. Vandaag heb ik ook last van flink bloedverlies.
    Als dat weer wat af neemt knap ik weer op is mijn ervaring.

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieverds,

Kom even gedag zeggen. Lees wel mee, maar ben wat minder actief lately... De teleurstelling is er flink ingehakt. We hebben de 24e evaluatie bij de gyn (dr C. himself). Het valt me trouwens op dat veel meiden hier geen cryo's hebben en slechts 1 of 2 emmy's. Vind ik typisch. Ben ook benieuwd naar de uitslag vh bloedonderzoek / schildklier. Wat Angelica zei, kan ook aan het immuunsysteem liggen. Zonnetje, ga je je bloedonderzoek ook pas na je vakantie doen? Wil bij deze nog wel even wijze op dat artikel wat ik laatst geplaatst heb hier, want - probleem met schildklieronderzoek in NL - heb ik van horen zeggen - is dat er een vrij brede maatstaf wordt genomen voor wat 'normaal' is.... en dit komt niet overeen met de waardes die goed zijn als je zwanger wil worden... Daarom is het echt van belang dat je dit checkt. In dat artikel staat er meer over en anders een doorverwijzing naar de internist of endocrinoloog vragen...!!!
    Angelica, jij schreef dat ze in Gent andere medicatie voor de embryo geven???? Wat dat dan? Ben benieuwd, heb daar nog niet eerder van gehoord!

Spannende tijden, Brabbel en Daffie en Angelica natuurlijk; hopelijk zijn jullie zo allemaal zwanger!!!
    Is wel een keer nodig hier, goed nieuws.....

Trusten en veel liefs voor allemaal!!!

kussie! xxx

3. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon; ik wilde het bloedonderzoek graag voor mijn vakantie doen, maar helaas gaat dat niet lukken. Moet persoonlijk bij de HA langs komen, kon niet via de telefoon aan een formulier komen. Moest dan maar even op het inloopspreekuur binnenlopen. Probleem is dat ze er alleen vandaag zijn en ik dan moet werken. Kon gisteren ook geen afspraak maken.
    Donderdag en vrijdag is de praktijk dicht.

Ik zal dat stuk bewaren wat je hier neer gezet hebt. Zal er dan zelf ook op letten wat mijn waardes zijn.

Op zich is het niet zo heel erg dat ik pas na mijn vakantie het onderzoek doe, gezien de kans erg aanwezig is dat ik pas in september verder ga.
    In de tussentijd ga ik vooral even aan mezelf werken heb ik me voorgenomen. En aan de kilo's.

4. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Zonnetje: wat vervelend dat je je zo naar voelde tijdens het zwemmen meid!!!! Nie meer doen dus!!!! Foei ;) hihi wel erg lief van je mannetje!!! En werkze vandaag!!!
    hier is het ook wel aan de bel trek tijd hor!!! ;) mn ongi krampjes zijn weer weg maar mn hele goede gevoel over deze ronde ook! Ik voel me gewoon niet zo als vorige keer  maarja,…heb nog 8dagen tot bloedprikken!! En nog 6 tot 14dagen na tp! We zullen zien!! Ben benieuwd!!!!

Juulz: dat je niet zo actief bent is niet gek hor meid!!!! Je moet je lekker met jezelf bezig houden! Als je maar weet dat ik/we aan je denk(en) ;)
    T valt mij idd ook op dat de opbrengsten niet echt hoog zijn!! Terwijl ik toch niet beter weet als dat de dokter hier minimaal 4 follikels wil zien int begin!! Ik hoop dat ik t volgende keer net zo netjes zal doen als mn eerste keer!!!! (24 follikels (leek wel een skippybal zo bol) 19eitjes en 12 bevrucht -> 1 tp en 9cryo’s)
    En ik hoop dat je gelijk hebt!!! Maar ik ben bang dat deze ronde niet is gelukt!!! 

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik heb dit gevonden over Gent
    Ze hebben daar allerlei technieken voor 'low responders', zoals DHEA. (Staat ook in Beer.) Ze doen ook assisted hatching voor een optimaal aantal bevruchtingen, en eventueel ook baarmoeder 'krasjes' om innesteling te bevorderen.

6. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    ego: sorry meiden maar moet ff mn hartje luchten!!!!
    heb net heeeeeeel veel bladzijdes terug gelezen ik was opzoek naar info over mn vorige tp hoe ik me toen voelde en wat ik dacht enzo! en eigenlijk kon ik niets anders vinden dan dat ik me net zo voelde als nu :s alleen toen vond ik mn boobs anders/vreemd en dat heb ik nu niet :S
    ik begin me nu erg druk te maken en ben zoooo benieuwd!!!!! ik wordt echt gek van de spanning nu! eerste wk ging zo goed!!! moet nu nog aardig wat dagen wachten maar hoop op goed nieuws over een wk!!! ik heb vandaag de acupunctuur een mailtje gestuurd of ik vandaag of morgen aub langs mag komen voor mn rust en de frummels want wordt hier knetter gek van!!!
    heb heel af en toe ongi krampen en ben ontzettend moe maar maak me ook druk! mn boobs voelen niet anders als anders en heb totaal geen last van misselijkheidsvlagen of duizelingen zoals vorige keer (met de vmk) dus ik ben zoooo bang voor de teleurstelling terwijl ik wel goede hoop heb!!!!
    de pendels (die natuurlijk meestal niet uitkomen) zijn niet gunstig voor deze ronde dus ook daar maak ik me druk om :( pfffffffff heb gewoon een off day vandaag!!!!!! :(
    maar,...ik mag gelukkig wel de 30ste bloedprikken!!!!!! jeeeeeej!!!!!!!!!
    waarde meot dan voor gunstige uitslag 150 minimaal zijn! wel wees ze me erop dat ie bij twijfel misschien over moet omdat ik eerder ben dan ze officieel willen ! maar ik moet op cursus dus ik wil t voor die tijd weten !!!!
    helaas wordt ik wel weer na 16.30 gebeld dan en weer door die arts die me vorige keer gelukkig maakte met een dooie mus!!!! (uuuh misschien beetje foute woord speling ) maarja,...afwachten dus maar wordt gek van mn dip!!!
    (moet bekennen dat ik die toen ook rond deze periode had,..kwam ik achter met terug lezen ;) )
    xxx

ps nogmaals sorry!!! moest t ff kwijt!!!

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Lieve schat, ik zat je berichtje te lezen en heb even van mezelf opgezocht hoe ik me voelde toen ik zwanger werd van mijn dochtertje....precies zo dus!!;) Ik wist zeker dat ik ongesteld zou worden door de krampjes en voelde verder helemaal niets. Geen last van mijn borsten of vermoeidheid. Weet je, we maken onszelf helemaal gek met dat we dingen moeten voelen....doe ik ook hoor!!

Het zegt allemaal eigenlijk niet zoveel tot de test volgende week;)
    Mijn duimen draaien verschrikkelijk hard door in ieder geval:)

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    spannendetijden. bah die wachtweken en die onzekerheid. Bij elke zwangerschap voelde ik me anders. Bij de eerste had ik pijnlijke borsten bij de andere 4 niet. Ik ben nu vooral moe, maar volgens mij is dat ook de angst en onzekerheid

9. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    thanx girls!!!!!!!!!!!!! xxx

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    dikke knuffel voor spannende tijden.
    zit nu stiekem op mijn werk, dus zal vanmiddag even verder lezen.

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    even beter gelezen nu. Ik duim voor je verder spannendetijden. Het is ook een slopende tijd die wachtweken. En die van jou is volgens mijn nog langer dan die van mij.
    Maar helaas zegt het allemaal niks wat je voelt. We blijven hopen voor je.

@daffie: wanneer hoor jij meer over hoeveel emmy's er zijn en wanneer je tp hebt?

@juulzon: in het mck zeiden ze destijds tegen mij dat je blij moet zijn als er cryo's zijn. Mijn aantal van zulke kwaliteit had ze nog nooit meegemaakt zei ze.

Voor iedereen op het wachtbankje een dikke knuffel en ik blijf duimen.

Hier weer gewerkt vandaag en het ging prima. Hoewel ik nog wel een vol hoofd heb. In overleg met collega besloten dat ik bij een volgende tp geen verantwoordelijke diensten draai. Omdat ik deze ronde dus erg vergeetachtig was.
    Mijn verantwoordelijke dienst van deze week ook overgedragen aan collega.

12. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    zonnetje: wat een boeffie ben jij ,...stiekum op je werk ;) nou daar zit ik overdag ook hor!! hahahha (mn baas moest eens weten! )
    bedankt voor je lieve berichtje skat!!!! kon ik wel even gebruiken!!
    idd zegt je gevoel niets! :s en is mijn ww erg lang ja!!! gelukkig mag ik 2dagen smokkelen!!

en ben blij dat je je wat beter voelt!!! ;) en dat je bij een volgende tp je verantwoordelijke taken overdraagt is zo gek nog niet hor!! groot gelijk heb je!! wijs besluit ;) hihi

all: waar zijn jullie nou?!!??! nog spannende leuke nieuwtjes?!?! tis hier zooo stil?!?!

ego: gister toch naar acupunctuur kunnen gaan en ze heeft me super gerust gesteld en voel me nu weer SUPER!!!!! was echt ff fijn!!!!!!! en heb meteen een marathon geslapen ! haha was zoooo ontspannen!!!
    verder hier nog wel de vragen/twijfels maar gelukkig wel minder en maak me niet druk maar ben lekker ontspannen!!! :D
    nou lieverds,...fijne dag allemaal vandaag!!!! ik gaat aan mn werk ;) hihi
    (kom wel gluren hor vandaag!!)

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik zit ook gewoon op mijn werk hahahaha.

Spannendetijden fijn dat je je beter voelt.

zonnetje, fijn dat je je dienst over kan dragen aan je collega

14. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hallo allemaal..

hier vandaag de intake gehad in het ziekenhuis. Het ging erg goed. Vanaf cyclus dag 3, dus stimulatie dag 2 ( lekker ingewikkeld ) ga ik starten met Gonal-f 150 IE t/m stimulatie dag 5 dus cyclus dag 6 , dan krijg ik er 1 bij, de Cetrotide t/m de dag dat de punctie bekent is dan stopt de Gonal-f en dan volgens het oude vaste tijdstip de Cetrotide spuiten, en de Ovitrelle spuiten op de tijd dat het ziekenhuis zegt.. En dan de standaard vaginale zetpillen enz..
    De prikintructie heb ik ook meteen gehad, dit ging erg goed.. Durfde eerst niet, maar toen ik eenmaal ging voelde ik helemaal niks.. Had me weer druk gemaakt om niks haha !
    Dus nu wachten op de ongi.. Dacht dat ik het nooit zou zeggen dus.... ongi kom maar op !!

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Heel veel succes meis !
    Hoop op meer succes dan wij!

Knuf voor iedereen!

16. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Dank je wel Marnat !

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    firefly: gek he dat je nu ineens graag ongi wil worden! ;) hihi
    heeeel erg veel succes als je strakkies mag beginnen meid!!! hopen op een mooie opbrengst ;)
    x

all/ego: hier weinig nieuws! kreeg net op mn donder van manlief dat ik niet op de bank lag! hij is werken en ik moest ff mn eten maken (hele rare combi gemaakt trouwens) en kreeg sms,...lig je al lekker op de bank?!?! dus toen ik nee zei kreeg ik op mn kop! haha maar,...dat ik lekker eten stond te maken voor mezelf was dan wel weer goed ;) hihi
    verder voel ik me nogsteeds goed maar wel beetje moe! dus ga zo lekker ff uurtje liggen! en (Zoals de acupunctuur me zei) optijd naar bed!!!
    fijne avond skatten!!!

18. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    goede morgen allemaal!!!!!!!

hoest hier?!!??!

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Het gaat hier zijn gangetje ! heb het druk vandaag.
    Zo eerst werken , ze komen vandaag een nieuwe ketel plaatsen .
    Manlief is ook thuis,je weet dan al wat wij vandaag doen.
    keuken netjes maken hihi.

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier druk met vakantievoorbereidingen, erg moe en nog last van dip dat het niet gelukt is. Kan het moeizaam een plekje geven dit keer. Waarschijnlijk ook omdat ik pas in sept verder ga.

Zal vanmiddag nog even langswaaien om op iedereen te reageren.
    Ga zo eerst op pad.

Ga morgen op vakantie, dus zal er dan weinig zijn.

Deel Deze Pagina