IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ja zodra pos test moet je beginnen

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    O, ik ga dat vragen!!! Heb zelf ook al 2x een MK gehad, dus ja..... Een vroege en een verdere (7 wkn en 4 dagen)....

Ga eens lezen, thanks!

Iemand vroeg welke opleiding ik momenteel volg, Medisch Secretaresse.

Vreselijk!!! Het is dat het moet i.k.v. mijn koersplan en ik ieder jaar weer een opleiding moet doen, over 2 jaar ben ik klaar, dan is er geen enkele secretariële opleiding meer ;). Althans, ze zijn er wel, maar ik heb ze dan allemaal in my pocket hihi.

Mits, ikd eze niet haal, zit er dik in. Vreselijke medische termen :p.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey ST,

Voor jou ook spannend! Nog een mooie hoge temp, en geen Utro gebruik? Zo ja, super spannend, want dat kan betekenen (zeker met jouw rare symptomen haha).

4. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    mmmm ga t eens lezen angelica!!!!! thanx voor de link

babii: wat leuk al die secretaresse opleidingen ;) ik wil ook graag medisch secretaresse gaan doen als aanvulling ;)
    hoest verder met je?!?!?
    ik heb wel utro gebruikt dus vandaar waarschijnlijk al die rare vratsen en geen ongi nog :s en slik ook nogsteeds 2x 4mg progynova per dag! maar toch blijft t spannend! ;)

hier ego:
    heb best wat krampjes vandaag en ben bang dat t ongi is wat door de bollen gewoon niet naar buiten komt :-s voel t ook onder in mn rug :(
    ook opt werk gaat t was stressig vandaag en dat voel ik onder in mn buik!
    denk dus einde oefening :( bleh!!!!!!! dipjes dag dus!

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    st ik heb ook daar last van tijdens al mijn zwngerschappen trouwens

6. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    nou laten we hopen dat het een goed teken is dan!!!

laatste dagje werken vandaag voor ik mag prikken!!! donderdag wel na t prikken werken, wordt lange zware dag!!!!

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik weet het morgen al het is zo spannend

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Angelica, ooohhh, spannend meis, ik hoop t zo.
    Zal jij 1 van de 2 zijn uit de voorspelling van onze Juul?
    Ik gun t je, en ik hoop t!
    Net als alle andere, maar ja, jij mag als eerste testen, dus jij bent eerst.
    ST, heb jij jezelf onder controle?
    Meid, dat ben ik niet gewend van jou, stuiterbal! ;)
    Duimen zit al eelt op inmiddels.
    En over je droom van de posi test, wat grappig.
    Hahahaha, had ik deze maand ook 2 keer weet je nog?
    Hoop dat t voor jou werkelijkheid gaat worden!
    Doortje, leuk dat je weer even langs komt wippen.
    En dat je nog mee-lees-leef, heerlijk, super lief van je.
    Ik had gezien dat jij je inmiddels al bij t topic aan had gemeld die ik als tip had gegeven in pb?
    Leuk lief en mooi groepje daar, zijn echt lieverds in dat topic. Net als hier, ook zo meelevend, en meedenkend.
    Juulzon, dank je voor de knuffel, je bent een toppertje, btw, je hebt rea in jou topic….
    Mila Rose, lief dat je even komt steuen.
    Jij ook heel erg veel succes, sterkte, kracht gewenst, zet m op!!
    Daffie, dank voor de knuffel.
    Fijn dat jullie nog lekker hebben kunnen genieten van jullie welverdiende weekendje…..
    Overleg over eventuele laatste poging?
    Auwwie :( dat lijkt me confronterend.
    Ben jij voor je gevoel al aan het afsluiten, of behoor je meer tot de groep ”ik blijf hoop houden tot de laatste tp?”
    Sowieso dikke knuffel, voor 4 cellige emmy, en moeilijke gedachtes.
    Heeft de kleine meid zich ook goed kunnen vermaken met weekendje weg?
    Zonnetje, dank je voor je pbtje, en de rea hier, ook jij een knuffel.
    En meedaten, geselli, hoe meer zielen hoe meer vreugde……….
    Nou ja vreugde?
    Beetje lastige woordkeuze, als je kijkt waar we elkaar van “kennen”
    Je weet wel wat ik bedoel he?
    Date, DOEN!
    Babii, fijn weer wat van je te horen.
    En studie gaat voor, dus geen sorry hoor, is toch logisch!!!
    Bloedprikken goed gegaan??
    En over de zwangere MariaC, heb ik wel ooit eens voorbij zien komen, maar daar heb ik niet mee gekletst in een topic.
    Ga ff zoeken om een MMM MEGA feli te doen, altijd leuk toch, feli van andere MMM-meiden?
    Onze Marnat neemt t er ff lekker van, groot gelijk, lekker genieten!
    Timon, zwaai terug!
    Nana1980, lees je onderschrift net , en wil jou en je mannetje HEEL erg veel succes wensen!

===============================
    Ego emoties op papier gezet, moet t ergens kwijt, anders blijft mn hoofd vol.
    Hier, vandaag dus ongesteld geworden, YEEEEY!
    HUH? :( Ja idd yeey, dan kan ik morgen met t evaluatiegesprek meteen een uitgangsecho, en nieuwe medicatie ophalen.
    IVF 2 here i come!
    Heb al een aardig lijstje klaar liggen met vragen:

*Met 6 eitjes 1 emmy: verklaring, wel bevruchtingen maar niet doorgedeeld?
    Of maar 1 bevruchting, en meteen een topper?
    Vertel!
    *Waarom zijn cystes niet weggehaald met punctie, dit zouden ze wel doen, maar met de punctie wilden ze t ineens niet doen, toen maar niet verder op ingegaan, maar nu wel.
    *Hoeveel gaan we spuiten aankomende ronde?
    *Gaan we nog ander bloed onderzoeken doen, of niet meer mogelijk?
    *Duidelijke uitleg over semen van mannetje, vond ze niet erg duidelijk daar over in het andere ziekenhuis.
    *Misschien aankomende ronde ICSI doen met de eitjes die we hebben verkregen uit punctie???
    Meer emmy's misschien door de ICSI?
    *En hoeveel emmy's krijg ik er teruggeplaatst???
    (Ik ben hebberig, wil er 2!)

Vandaag toen ik thuis kwam stond er een mooie bos bloemen op tafel, met een kaartje erbij van mijn vader moeder en broer.
    Stond op dat ze duimen voor ons, en dat ze t ook spannend vinden.
    Ben dus maar ff langs gegaan, en t slechte nieuws verteld.
    Mamsie hoopte op n wonder na de urine uitslag van morgen, maar toen ik vertelde dat ik echt ONGI ben geworden, begon ze te huilen.
    Mijn ouders hebben t er erg moeilijk mee, en vinden t erg oneerlijk.
    Vooral omdat mijn mama SUPER vruchtbaar is, en van mij in ronde 1 zwanger was, van de mk ook snel (3 rondes), en van broertje ook geen half jaar, daardoor voelt ze zich wel eens schuldig.
    Ze heeft ooit gezegd, ik wou dat ik toen 1,5 jaar langer over jou had gedaan, als jij dan nu maar normaal zwanger had kunnen worden binnen een korte tijd....
    Zo werkt t niet mam, nee dat weet ik wel,maar toch...*HUIL* :( *SNIK*
    Ik ben in t weekend zo aangesterkt dat ik niet hoefde te huilen, en mamsie kon troosten.
    Je emoties lijken wel afgevlakt, of afgestompt door de MMM.
    Huilen mag wel, maar niet met anderen erbij, dat is alleen voor mij en mn mannetje.
    Goed? Fout? Weet t niet, maar ja, ik weet zelf ook niet wat ik er aan moet doen?
    Vooruitkijken en doorgaan!

Zo, hoofd leeg, pagina vol!!! :$

Knuffels en dikke kussen voor allemaal, ik kom zo spoedig mogelijk weer update doen!

9. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    brabbel: meid wat fijn dat je ongi bent!!! eindelijk verder ;)
    en kan me de emoties van je fam goed voorstellen hor!!!
    dikke knuf voor jullie allemaal!!!(je mannetje en fam) en jou int bijzonder ;) en je mag je ei hier altijd kwijt hor ,...zijn we voor!!! xxx
    en hiet gaat t wel goed hor! ben redelijk ontspannen! lang leve de acupunctuur ;) maar toch wle beetje zenuwen!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Babbel. Ik kreeg tranen in mijn ogen van je bericht.
    Je mag altijd je ei kwijt.
    Morgen gewoon dingen eisen. Kijk in mijn profiel wat je allemaal kan testen

Denk aan je

Xx

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Oh meiden, ik vind het zo spannend voor jullie!!!
    Hoop echt op positief nieuws!

Ach Brabbel, wat kunnen ouders toch meeleven he... krijg een brok in mijn keel van je verhaal.
    Zo herkenbaar ook!
    Hier namelijk ook een papa die het allemaal zo vreselijk oneerlijk vindt en een mama die afgelopen vrijdag gigantisch moest huilen toen ik haar de echo liet zien. Ze was zo blij zei ze... Ook mijn moeder was van ons allemaal in 1x zwanger, 2x zelfs door de pil heen. Mijn vader bleef tijdens de onderzoeken en behandeling maar zeggen hoe oneerlijk het was en nu vertelt hij aan iedereen die het maar horen wil dat hij weer opa wordt... :) Ssst zeg ik dan, maar ach, ik kan hem ook geen ongelijk geven toch! Ik hoop dat jij jouw ouders aan het eind van de volgende behandeling ook zo gelukkig mag maken!

Wel goed dat je al die vragen hebt opgeschreven, ik kan me goed voorstellen dat je die hebt! Ik hoop dat ze ook op alles een antwoord kunnen geven.

Ik heb vandaag een afspraak bij de gyn gemaakt, hoef niet meer naar het MCK en mag nu onder controle bij de gyn op het zh. waar ik ook bij de neuroloog loop. Op het MCK zou ik pas over 4 weken weer een echo krijgen, maar het zh doet met 8, 10 & 12 weken een echo. Dus nu mag ik over 2 weken alweer naar ons beebje gluren!!! :D

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ ST, nou ik vind al die opleidingen niks haha. Noem me negatief, maar heb er allemaal niks aan, het is dat het i.k.v. mijn koersplan e.d. moet, want het enge wat ik momenteel doe en blijf doen, is directie secretaresse.

Medisch secretaresse is overigens geen opleiding die je even doet. Naast een 40 urige werkweek, studeer ik 20 uur per week, anders loop ik achter. Daarbij al die medische termen, niks voor mij :p.

Laat mij maar lekker voor directie blijven werken :D.

@ Brabbel, wat een lieve ouders heb jij zeg, heeeerrrlijk! Wat fijn dat ze o meeleven, wou dat ik het had.

Bij mij leven ze wel mee, maar op een heel andere manier. Vooral een enorm irritante manier. Als ik aanvoel dat het niet raak is en dat uit wegens vele buikpijn, dan gaat mijn sm roddelen achter mijn rug dat ik negatief ben ingesteld (en niet tegen mij zeggen he). Ben daar erg klaar mee, want in mijn gezicht doet e lief, ben snel klaar met z'n iemand.

Ze is echt heel lief, doet veel voor ons, maar elke opmerking (door die negatieve praatjes achter mijn rug) neem ik met een korreltje zout, en daarbij gaan er ook vraagtekens rijsen.

@ all,

Dit had ik vanmiddag @ ander forum geschreven:

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Brabbeltje, mooi geschreven allemaal!
    Als eerste wil ik even wat vragen; hoeven jullie geen ronde rust na de mislukte IVF? Bedoel, is AL het bloedonderzoek bij jullie gedaan? Incl FSH / AMH waarde? Op zich kun je direct verder hoor, maar voor je eierstokken is een ronde rust wel beter.... (pure bezorgdheid van iemand die een BBZ achter de rug heeft! Want ik snap wel dat je zsm weer verder wil).

Ik zou ook vragen naar het soort medicatie. Lees; menopur geeft betere kwaliteit eicellen. Bij mij onderdrukte de decapeptyl echt teveel en ik heb gevraagd om cetrotide. Gebruiken ze in DD ook.
    Bij MCK doen ze pas tp van 2 emmy's als je 35+ bent of echt aantoonbaar slechte kwaliteit hebt. Zou je dringend adviseren om meer bloedonderzoek te vragen, kun je bepaalde zaken gewoon uitsluiten. En zou ook zeker (zoals je zelf zegt) aangeven dat je meer wil spuiten. Denk dat ICSI alleen een interessante optie is als er iets niet in orde is met je mans zwemmers. Je had nu gewoon te weinig eitjes om iets over de bevruchtingen te zeggen toch...? Of had je veel eitjes en slechts 1 bevruchting? Ben het even vergeten... Soms doen ze ook 50-50. Wel goed dat je zoveel vraagt hoor. Toch zou ik echt even vragen om die AMH en FSH. Moet op dag 3 of 4 of 5 van de cyclus geprikt worden.
    Wat ik me ook afvroeg, is er bij jou al een hysteroscopie gedaan?

Succes meis!!!

Angelica, kan nooit de pregnyl meer zijn!! Heb er een goed gevoel bij! Hup, aan de bloedverdunners! Heb trwns 8 augustus afspraak in Gent voor 2nd opinion.

ST, je doet je naam weer aan! Duimmmmm!
    Daffie, hoe voel jij je?
    zonnetje, lekker genieten!
    Zeehondje, hoe voel jij je? alles goed emt de buik & beeb

@all: had vandaag een :)ovutest :) We gaan het MORGENavond gezellig maken ;) Immers, als je blijft geloven in wonderen, komen ze misschien wel uit....

Tot morgen, ga dan denk ik ook mijn blogje weer even updaten, wel weer wat te vertellen...knuffel voor alleeeeemaaaaal!

xxxxxxxxxxx

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En babii, duim voor goede eskimo-ontdooiing enne, gewoon zelf klussen na de Pregnyl! Je weet maar nooit, er liggen 2 eiers te wachten :) ! Alle kansen nemen die er zijn!

xxxx

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kanieslaapnie...

Brabbel, lees net pas dat je idd 12 eicellen had en maar 1 emmy! Kan best zijn dat ICSI voor jullie helpt. in sommige gevallen is de eiscil gewoon 'te hard' voor de zaadjes en komen ze er amper doorheen.

Angelica, dat stollingsverhaal, dat laat dr C nu ook bij mij onderzoeken! Hoop zo dat dit beebje blijft plakken!

@all: duimvoorallemaaldoor!!!

Kuzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzz zzzzzzz zzzzz zzzz zzz zz z.............

(*slaapt nu alweer bijna*)

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    #4237 butterfly stars, 29 jun 2011
    Laatst bewerkt: 29 jun 2011
    He meiden hier slecht nieuws testen worden lichter. Straks naar get zkh toe. Het is gewoon kut allemaal. Ik ga ook om meer testen vragen. Ik had ook maar 1 over.

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    angelica: dikke knuf meid!!!!!!!!!!!! xxx

rest: ik reageer strakkies op jullie!!!

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Angelica, wat onwijs klote :( :( :(. Had je laatste test al gezien in juni topic, vond hem persoonlijk niet heel donker....

Ik hoop toch dat je last hebt van wisselend HCG en alles goed zit! En inderdaad, eisen die testen!

@ juulz, ik hoop het ook meid! Maar ben niet heel positief, sorry.....

Klussen heeft geen zin, aangezien wij de Pregnyl zetten bij een eitje van 16 mm (die is dus niet rijp als hij sopringt), Andere eitje was 11.5 dus absoluut niet rijp.

Ik ga ook niet op commando klussen, doe het alleen als we zin hebben en als ukkie niet goed ontdooid, dan helaas maar op naar de volgende ronde...

Al zou een lente baby (lees 21 maart) een prachtige datum zijn...

Hé, maar wat goed een :) :) :) op je ovu test!!! Ga maar lekekr genieten van elkaar, want de wonderen zijn zeer zeker de wereld nog niet uit ;).

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Babii, ik ga duimen voor een goede ontdooing hoor!
    En bij ons deden ze het ontdooien ook precies zo. Eerst een tje ontdooien en even aankijken hoe deze zich ontwikkelde, als ze snel zagen dat het niet heel goed ging, dan gelijk nog eentje ontdooien. Het kon bij ons dus wel zo zijn dat ze uiteindelijk toch allebei goed gingen delen (wat niet het geval was trouwens).

Angelica, weet je al meer? Wat een spanning zeg. Leef met je mee.

Brabbel, fijn dat je ongi bent geworden (klinkt inderdaad wel raar ja). En succes bij de volgende poging!
    Weet iemand van jullie waarom er soms (of eigenlijk meestal) voor het lange traject wordt gekozen door artsen? Ik heb bijvoorbeeld alleen maar gonal en pregnyl hoeven spuiten, lijkt me veel minder belastend voor je lichaam.

Juulzon, lief dat je naar me vraagt. Hier gaat alles goed met buik en beeb. Mooi buikje en zit nog niet in de weg, isnwel fijn met die warmte. Ook gaat het goed met haar. Voel d'r steeds meer en duidelijker. Placenta ligt aan voorkant, waardoor het niet super duidelijk voelbaar is. Maar ach, als het maar gezond is hè?!
    En jij, lekker aan de slag morgen! Niet meer zo warm dan gelukkig.
    En zeker, wonderen bestaan meid!

Deel Deze Pagina