IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Meiden, ik heb gewoon niet de kans om afgelopen week bij te lezen. Solly.:)

Babii, zag jouw schrijven over de het ontdooien van je cryo. Welke muts als secretaresse heb jij gehad? Die mag toch zeker niet zoiets als 'Dan heb je pech' zeggen? Zeker als ze er geen verstand van heeft. *Timon krijgt wat neigingen*

Brabbel, wat zijn je ouders betrokken. Zo lief... zo herkenbaar... Het liefst zou je moeder het van je overnemen. *slik*
    Je heb al een mooi lijstje vragen. Laat je maar goed voorlichten!

Juulzon, heb je al gezellige voorbereidingen voor vanavond getroffen?;)

Angelica, lichte testen.. Brrrrrrrr! Hoe was het in het zh?

Zeehondje, fijn dat het goed met jou/jullie gaat.
    In het UMCU houden ze van het lange schema ivm beter de boel onder controle te hebben EN dan is het minder belastend voor hun agenda. De dames komen meer verdeeld over de maand binnen. Dat is wat ik altijd heb begrepen.

Hebben we vorige week Turkije gehad, gaan we volgende week 2 dagen weg naar Limburg. Heerlijk vooruitzicht!:D

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Helaas bloedwaarde negatief. Ze vermoeden een innesteling foutje.
    Ik ga er gewoon vanuit dat dr test niet goed was. Ik haat mijn lichaam echt soms

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Angelica, wat vreselijk ships! Hoezo innestelingsfoutje? :x Dikke dikke knuffel!

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat een slecht, verdrietig, ***nieuws. Bah. Had dit echt niet verwacht Angelica. Gaat niet echt goed deze ronde, met niemand. hoop op Daffy en Spannende Tijden gevestigd. Dopey had ook al even een +test en toen mis.

En ik vertrouw mijn gevoel helemaal niet meer als het hier op aankomt... Pffff.....

Zo maar naar bed. even kijken of ik mijn mood nog positief en oh wat heb ik zin kan krijgen. En zo niet, jammer dan hoor...
    Baal echt voor iedereen hier.

Knuffel en liefs,

xxx

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Juulzon, jij heb zelf zoveel op je bord, zoveel te verwerken. Ga nu niet voor ons balen. Probeer je koppie de juiste kant op de houden en blij met jezelf te wezen. Want jij bent het allerbelangrijkste.

Slaap lekker en mocht het lukken... veel plezier!;)

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz Timon heeft gelijk. Ik hoop op goed nieuws voor de andere meiden.

Mijn man en ik hebben gisteren een potje zitten janken. Hij is trouwens nog steeds van slag. We willen eerst allerlei onderzoeken krijgen en dan gaan we pas verder met ivf 2. Ik heb as dinsdag een tel afspraak met mijn ivf arts en ik ga vragen wat de opties zijn. Ik ga straks ook een mail naar gent sturen eventueel kan ik daar nog meer onderzoeken laten doen.

ze denken dat er iets fouts is gegaan tijdens het innestelen. Heb ik in November ook een keer gehad bij mijn iui. Ik vind het zo raar dat je lichaam ineens zo kan veranderen. Ik ben 5x zwanger geweest en nu?????????

7. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ange;lica: hele hele hele dikke knuffel meid!!! en je hebt gelijk dat je eerst voor onderzoeken gaat!!!! denk aan je meid!

denk trouwens aan alle meiden hier!!! ben net wezen bloedprikken en heb vooor mijn opa oma broer sterretje een kaarsje gebrand EN voor alle meiden van het forum!!!!!! ;)

xxx t wachten is begonnen!

8. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    @ angelica: dikke knuffel voor jou. Wat is het toch oneerlijk allemaal..

@spannendetijden: mijn duimen draaien voor jou!

Vinden jullie het goed als ik af en toe mee kom kletsen hier? In mijn onderschrift staat onze situatie beschreven. Mochten jullie er meer over willen weten dan vraag maar raak! Ik ben nog niet helemaal op de hoogte van hier, maar dat komt vast wel.

Ik moet deze wk ongesteld worden. Natuurlijk hoop ik weer vurig dat er toch nog ergens een wonder is gebeurt. Het kan zomaar... Daarom is het soms ook zo frustrerend. Er is niets mis, maar waar blijft ons wonder dan... Aan de andere kant geeft IVF ook hoop. Als ik ongesteld wordt kan ik me aanmelden voor de 2de poging. Als het erg druk is kan het zijn dat ik een maand moet wachten. De volgende maand moeten ze ons dan wel aannemen. Spannend dus weer allemaal.. Ik duim in elk geval voor jullie!

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Milla rose helaas welkom

st ik duim voor je

10. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ angelica, dikke knuffel voor jou meid!

@ ST, hoelaat hoor je de uitslag? Ik duim voor je meid..

11. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    hey girls:
    alvast bedankt voor het duimen!!!!!!!
    ik krijg mn uitslag pas na half 5 :( helaas!!!!

12. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Succes met wachten meid! Veel afleiding zoeken, gaat de tijd lekker snel ..

13. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    dat komt wel goed!!! ik moet tot 5uur werken vandaag!!!!!
    en tis best druk (marine dagen) en heb receptie dienst dus lekker bezig :D

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    brabbel hoe was je gesprek

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Doortje, ja iedereen leeft enorm met ons mee.
    Vooral MIJN vader en moeder die hebben t er erg moeilijk mee.
    Mijn s-ouders,tja, daar kan ik niet echt een peil op trekken, klinkt lullig die snappen minder goed hoe t werkt, en wat voor een behandeling t precies is.
    Mn s-ouders zijn ook een stuk ouder dan mijn eigen ouders, en dat merk je dan toch wel.
    Ik snap t wel van je papa dat iedereen t mag horendat hij opa gaat worden, t is toch ook heel bijzonder.
    Voor iedereen is een zwangerschap bijzonder, maar na een IVF-ICSI trajest is t net ff allemaal wat specialer.
    Echo met 8,10, en 12 weken, super nieuws.
    Is heerlijk dat je om de 2 weken een bevestiging krijgt dat je beebje t goed doet!
    Kan je t zelf wel allemaal bevatten dat je nu echt zwanger ben, of is t nog een beetje on-realistisch?
    Babii, wat rot dat jou s-moeder zo doet zeg, je zou daar alleen al stress van krijgen!
    En jou ouders,hoe kijken die tegen t medisch traject aan, heb je daar wel steun van?
    Over de emmy’s, gelukkig dat ze er zondag nog wel eentje bijpakken, als nr 1 niet goed ontdooit.
    Maar hoeveel cellig de emmy op die dag moet zijn, geen idee, ik heb er geen ervaring mee.
    Hoop dat t goed gaat zondag,en dat er maar 1 nodig is, duim duim, en succes!
    En die lente baby 21 maart, heerlijk,veel kans op een heerlijk weertje die dag.
    Ik ben de 22ste jarig en ik heb al vaak mooi weergehad, zelfs ooit 30 graden!
    Juulzon, ik zal hier onder in mijn ego, en uitleg van t evaluatie gesprek, antwoord geven op je vragen over de rustronde enz enz…..
    Medicatie veranderen, eventueel, check op t lijstje!
    En over de tp van 2 emmy’s: Dat doen ze bij ons ook niet zo snel, pas bij IVF/ICSI 3, en als je boven de 35 ben.
    Maar vragen kan altijd, wie weet krijg ik ze wel zo gek?! ;) :D
    Ik had van de 10 grote en 2 kleine follikels, 6 eitjes, en daarvan maar 1 emmy, dat was wel een TOPPER!
    Hoeveel bevruchtingen ik had dat weet ik niet, zie ego.
    Hysterscopie, en AMH, en FSH prikken gaan erbij op t lijstje, dank je!
    Hyster sowieso niet gedaan, en prikken weet ik niet, moet ik ff navragen.
    Ovutest: Veel plezier in ieder geval, t zou toch maar eens dat ene wonder zijn……
    Angelica, meid toch wat een %*& zooi zeg!!!!
    Ik had zo eeen goede hoop voor je, vooral na die lichte posi test.
    Ohhh, voel je verdriet!
    Huilen lucht op hoor, ook voor je mannetje!
    Mijn mannetje huilt ook nooit echt, zegt ie, maar ik heb t gevoel dat ie het alleen maar doet als ik niet thuis ben.
    Ben beniewd wat ze dinsdag gaan vertellen, hoop dat Gent nog een aantal opties heeft voor onderzoeken.
    Idd raar dat je 5 keer zwanger bent geweest, en t nu met innestelen al moeilijk gaat.
    Snap er de ballen niet van, Moeder Natuur is echt een rotwijf, zo!
    Zeehondje, over t lange traject, geen idee.
    Ik heb Decapeptyl, en Puregon moeten spuiten, en dan de Pregnyl.
    Ik weet niet eens of t een lang of kort traject is, maar ik vond t spuiten van deze meds allemaal wel meevallen.
    Timon, ja idd ik heb lieve ouders, soms kan ik me ook echt irriteren aan mn moeder, maar 9 vd 10 keer zeg t t meer over mij, dan over mn moeder. :)
    T is een lieve schat, alleen ze weet ook niet hoe ze dr mee om moet gaan.
    Snap t ook wel, zou t zelf ook niet weten.
    Lekker naar Limburg, heerlijk, jullie nemen t er lekkervan.
    Ga je daar met een speciale reden heen (familie bezoek, bruiloft?) of gewoon lekker saampjes een paar overnachtingen?
    In ieder geval veel plezier, en geniet er van!
    ST, lief van t kaarsje, ik duim voor jou, ik denk aan je!
    Uitslag om half 5, zijn ze gek geworden?? :$
    Wat een lange dag zal t zijn voor je.
    Maar goed, des te meer tijd we hebben om voor je te duimen, en aan je te denken.
    Mila Rose, je bent welkom hier, als ik namens ons allen mag spreken!
    Ik heb je onderschrift gelezen, pfff, ook al een behoorlijke rit erop zitten.
    Welke onderzoeken heb je allemaal al laten doen, en welke medicatie heb je allemaal al gehad?
    Hoop dan maar dat je snel ongesteld mag gaan worden, hoe gek t ook klinkt.
    Als t dan toch moet, dan maar zo snel mogelijk, of niet dan?

Weer een lange ego :) er is veel gebeurt in 1 dag!
    Evaluatie kreeg ff een heel andere wending dan ik had verwacht.
    Voor de zekerheid gisteren toch maar urine ingeleverd, al is t maar voor de vorm zullen we zeggen. ;)
    Zoals verwacht negatief.
    Evaluatie kreeg ik met een verpleegkundige, ook al zo iets vreemds, zoiets hoor je toch met een arts te doen, of niet?

Het ziekenhuis waar we zijn geweest voor de tp, had nog niet eens de informatie van de bevruchtingen/emmy's doorgestuurd. :x
    Ik weet dus alleen dat ik nu 1 ronde natuurlijke cyclus moet hebben, dan een maand de pil, en dan kunnen we weer verder voor IVF 2!
    Aangezien mijn cyclus dan ongeveer 5 weken is, en daarna de pil moet (ook ongeveer 3 weken) ben ik nu 2 maanden onder de pannen.
    Gelukkig valt de zomerstop van het ziekenhuis daar wel in.

Zou toch wat zijn als die er ook nog achteraan zou komen he?
    Was ff een tegenvaller, en daar had ik me totaal niet op ingesteld.

We hebben wel met de vp een aantal bijzaken besproken, en die heeft ze opgeschreven voor het bespreekuur van de artsen, en daarvoor zou ik volgende week een telefonisch consult krijgen.
    Toen ze in de gaten begon te krijgen dat mijn vragenlijstje behoorlijk lang was, stelde ze voor ipv een telefonisch gesprek maar gewoon een afspraak te maken.
    Lijkt me ook slimmer ja.
    Ging weer terug naar t werk, en ik was zo enorm overstuur van t feit dat we weer 2 maanden geen kans hebben.
    Ik heb echt ff een uurtje in de kantine bij moeten komen.
    Heel toevallig liep mn vriendin in de winkel, en mijn collega heeft haar gevraagd of ze ff bij me wilde komen.
    Haar kleine meisje wilde meteen bij me zitten, en legde haar hoofd op mn schouders, en kroelde door mn haar, alsof ze wilde zeggen:”Ik kom je wel troosten hoor”
    Echt lief. *HUILTJE*
    Ik was om 5 uur klaar met werken, en toen ik lekker op mn gemakje thuis was, stond mn vriendin opeens onaanngekondigd voor de deur.
    Ze wilde ff komen kijken hoe t met me was, echt zooooo lief.
    Je treft niet snel zo iemand die echt zo goed meeleeft.

T lijkt wel alsof mensen na een mislukte IVF pas gaan beseffen hoe zwaar t kan zijn voor de MMM-stellen.
    Gisteren belde mijn s-zus op, en vroeg hoe t ging.
    Mannetje had m op de speaker staan, zodat ik mee kon luisteren.
    Ze was helemaal overdonderd, en teleurgesteld dat t niet was gelukt.
    Ze zat te snikken aan de telefoon, ze vond t zoo oneerlijk……
    Tja, wij ook…………..

Een intensieve dag vol met tranen gisteren.

Ik ga me de aankomende maanden maar richten op t sporten, en een beetje afvallen.
    Daar was ik al mee begonnen, maar nu met de 2 maanden rust, ga ik ervoor!
    Grappige is dat als we voor IVF 2 gaan, dat mannetje en ik dan net samen vakantie hebben.
    Als we in de maanden rust nou vakantie hadden gehad, dan hadden we waarschijnlijk op vakantie gegaan.
    Maar nu twijfel ik weer, ik wil na die twee maanden rust liever weer opnieuw starten, dan op vakantie.
    Pfffffffffff, we zien wel hoe t allemaal loopt.
    Hersens kraaken behoorlijk de laatste dagen, mijn hoofd loopt echt over.
    MEETING: Zijn er nog dames die mee willen?
    Gaan we binnekort ff werk van maken, want anders komt er niks van!!!!
    Dikke kus en knuffel voor jullie allemaal!

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    :$ :$ :$ :$ :$ :$

OEPS!
    Ik geef jullie wel genoeg leesvoer, wees daar maar niet bang voor!
    :) :)

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    dus eigenlijk weet je nog niet veel. wel belachelijk dat je met de vp een gesprek krijgt.
    Je mag idd namens ons spreken
    Ik ben wel in voor een meet and great

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

ST; misselijkheid komt bij de meeste vrouwen pas na 5-6 weken zwangerschap, dus dat hoef je zeker nog niet te voelen ;)Al willen we natuurlijk met zijn allen megamisselijk zijn :D
    Ik duim me duimen grijs voor je, ik vindt wel dat je heel hard moet wachten op de uitslag hoor. Zou hier toch een keer wat van zeggen....die spanning is toch onmenselijk. De uitslag hebben ze al veel eerder binnen!

Angelica; dikke knuffel meid, weet nooit zo goed wat ik moet zeggen. Heb verdriet, verwerk het op je eigen manier en dan vol goed moed op naar de volgende poging nadat ze je vragen hebben beantwoord en evt, onderzoeken hebben gedaan;).

Brabbel;jeetje wat een verhaal weer meid....wanneer krijg je nu het gesprek met de gyn/fert.arts? Dikke knuffel ook voor jou!

Hebben jullie trouwens ook zo zitten janken bij babyboom gisteren of kijken jullie dat niet?

Hier weinig te melden, nu 6 dagen na TP en voel me goed. Ik ga er geheel vanuit dat ik niet zwanger ben, wrs om mezelf alvast in te dekken Heb wel positieve verhalen gelezen van meiden die zwanger zijn geworden van een matig embryo, maar heb er nog steeds erg weinig vertrouwen in. Zondag officieel al de laatste utro, maar denk dat ik nog even doorga, heb ik er in ieder geval alles aan gedaan hihi. Ga niet wachten tot vrijdag met testen, want het weekend moet ik werken en dan wil ik het graag al weten. Alhoewel ik denk dat ik dinsdag of woensdag gewoon ongi ga worden. Is dan precies 2 weken na de punctie en zo werkt het meestal bij mij

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Daffie, ik weet ook niet zo goed wat ik tegen jou moet zeggen. Het is gewoon een zware proces waar we in zitten

Ik duim ook voor jou

20. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    daffie: gebruik jij geen utro dan?!?!?! (dat je ongi wordt)
    en lop op hor meis,...alles kan!!!!!!! ;) ik blijf voor je duimen! en ook voor jou geldt natuurlijk t kaarsje die ik heb gebrand vanmorgen (voor alle meiden hier) dus moet gewoon goed komen ;)

en ze laten je hier idd erg lang wachten!!!! en ik WEET dat ze de uitslag al hebben want als ik zelf moet bellen mag dat vanaf 2uur!!! maar ik krijg telefonisch consult en dat is altijd tussen 4 en 6 (of 7 als ze je vergeten :s )
    maarja,...nog max 4uurtje!!! ;) ben al goed onderweg :D en houdt goede hoop/moed!

Deel Deze Pagina