IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Juulz, het lijkt mij wel een verstandig plan, om je ha te vragen voor onderzoek naar je schildklier. Jou kennende, een geweldige controlfreak, die wil natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen, vindt het zelf dus verstandig dat je het vraagt. Beter teveel getest hebben, dan te weinig.

Ai, ai, ai, moet je een hysteroscopie? Die heb ik dus ook nog eens gehad, vond hem zelf niet fijn, absoluut niet fijn zelfs. Maar goed, ik ben dus wel iemand met vaginisme bij artsen, wellicht heeft dat meegespeeld. Heb je nog wel geklust rondom je eitje, of had je er echt geen puf voor?

Lief dat je zo voor me duimt, die test moet toch positief worden lijkt me?

@ Daffie, wat vreselijk *** dat het over is! Het is geen troost, maar je eigen gevoel is nog altijd het beste gevoel, wat anderen ook zeggen. Had het zo graag anders gezien voor jou en je man, en ook voor je kleine meid, gun jullie zo erg dat tweede wondertje.

Hoop dat jullie eruit komen en snel door kunnen naar Düsseldorf.

@ Zeehondje, het is enorm vervelend kan ik zeggen. Heb al een hele heftige, pijnlijke eisprong, en dan ook na eisprong altijd buikpijn. Het maakt me enorm onzeker, normaliter zou ik denken dat mijn baarmoeder het embryo afstoot, nu weet ik wel – en heb mezelf hierin al gerust gesteld – dat het dus niet mijn baarmoeder is, want heb het al voor de eisprong, en dat is hetzelfde gevoel. Dan zit er natuurlijk nog niks in mijn baarmoeder, dus het is absoluut niet het afstoten van het embryo ;).

@ Timon, mijn man *niet vriend haha*, die deed het ehm… Hoe omschrijf je dat? Redelijk? Nee, zonder grappen; hij deed enorm zijn best, maar die angst voor het ziekenhuis zit er echt ingepeperd, we weten ook niet waarom hij dat heeft.

Bij aankomst was het al direct zweten geblazen, hij is het restaurantje in gerend om een flesje water te halen. Vervolgens door naar de IVF afdeling, en daar ging hij rustig koffie staan maken, maar voordat die koffie eruit was, werden we al binnengeroepen haha.

We hadden dokter C. die i.t.t. de voorgaande TP (die nare ervaring), erg lief, meelevend en bezorgd was. Ook had ik weer een super lieve laborante.

Hij zat alleen te zweten van angst ;). Vooral toen hij de eendenbek zag en het slangetje met het embryo. Hij zegt tegen de arts; mijn vrouw is echt gek dat ze dit allemaal ondergaat, ben zo trots op haar. Maar ondertussen ging hij bijna plat, afijn hij was erbij en toevallig allebei blauw hahahaha.

@ Angelica, heel goed dat je zo boos bent geworden! Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt door diverse dingen te vertellen? Zo weet je toch niet hoe of wat? Bah, walg daarvan he!

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz, ik heb alles al laten nakijken.
    Ik heb 19 juli een gesprek

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Pfff, Angelica.... je zou denken dat er toch een oplossing zou moeten zijn? Louter pech bestaat toch niet? Hoewel ik zelf ook wel eens vrees dat dit helaas wel het geval is.

Fijn dat je je weer wat beter voelt. Hoe ging het werken? Ben erg benieuwd naar 19 juli. Is dat in Gent of bij LUMC? LUMC en gent werken samen toch?
    Zit er zelf ook ff doorheen. Voel me echt niet fijn... Zie blogje...

Kus voor allemaal en babii, broeden maar...

xxxx

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz ga zo je blog lezen. NEEE het lumc wil helemaal niets van gent weten en dat doen ze ook niet.
    ik moet in sept pas naar gent voor ivf
    Mijn man wil liever nog 1 poging hier in het lumc, maar ik wil het gesprek afwachten.

Babii knuffels

5. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Hoi hoi meiden daar ben ik weer even !!
    Vond t wel ff nodig om na ruim een wk mn gezicht ff te laten zien! (voelde me best egoïstisch om niet te verschijnen na al jullie steun, maar soms heb je dat nou eenmaal ff nodig !)
    Wou al eerder komen neuzen maar had t erg druk met cursus ergens int land en hoop drukte thuis maar kom nu ff gluren ;)

Angelica, fireflu, babii, Milla rose, brabbel, marnat en daffie (en natuurlijk alle andere meiden die ik vergeet) heeeeel erg bedankt voor jullie lieve steunende reacties!!!! Ik moet zeggen, de mmm is ERG zwaar (zwaarder dan verwacht) maar de steun van alle meiden hier en t kunnen praten met elkaar maakt t wel een heeeel stuk dragelijker! Dank jullie wel daarvoor ;) xxxxxx knuf

Timon: die 3a4 mnd rust is iid omdat we lekker op vakantie gaan en ik wil dus inderdaad niet mn vakantie laten beïnvloeden door t prikken enzo! En ik ben bang dat als ik dan net mn punctie ga hebben ik risico ga lopen door t vliegen of duiken enzo en ik wil VOLLIDIG kunnen genieten van mn vakantie! En de rust heb ik gewoon ff nodig! Ff klink aansterken en daarna weer vol goede moed en gezondheid verder ;) (ik merkte bij punctie 1 dat het wel invloed op mn vakantie heeft gehad en ik was toen maar 10dagen Bulgarije,…ik wil deze prachtige vakantie dus niet laten beïnvloeden! En ik vind t geen fijn idee dat ik met mn spuiten door indonesie moet reizen!)
    We zouden anders in augustus weer kunnen starten maar dat wordt nu dan oktober! Als mn cyslus normaal doet ;)

Wanneer reactie zh: bij de verse tp kreeg ik vlak na de punctie toen ik nog “in boven aarde land” was in de “uitslaapkamer” te horen hoeveel follikels ik had geproduceerd en hoeveel eitjes daaruit zijn gekomen! En mn man had toen zijn kunstje ook al gedaan (dit was ongeveer een half uur daarvoor) en ze zeiden dus dat het zaad toen mooi van kwaliteit en aantal was en dat ze hun best gingen doen! Toen begonnen er 2 hele lange dagen!!! Want 2dagen later kregen we een telefoontje dat er diverse bevruchtingen waren opgetreden en dat we de volgende dag om 14.00uur de tp zouden krijgen! Bij de tp kregen we de precieze aantallen te horen!
    Bij de cryo tp kreeg ik hier in de stad steeds echo’s om t bms te bepalen. Als die dik genoeg is, faxen ze de papieren naar het AMC! Die bellen me smiddags op wanneer ik mag starten met utro en wanneer en hoelaat ik de tp heb! En tijdens de tp vertellen ze dan hoeveel ze hebben moeten ontdooien enzo. Ik heb al die keren een behoorlijke voorraad gehad en had dus geen 1x meegemaakt dat ze me moesten bellen dat er niets meer was en dat het niet doorging! Alleen bij de laatste tp kregen we dus te horen dat ze alle 4 de overgebleven eitjes hadden ontdooit en dat er 2 werden geplaatst!

Babii: wat heb je toch een schat van een man!!!!! Lekker hor dat ie zo positief is!!! Dat hebben wij dames wel nodig ;) hihi en vind het super stoer van hem dat ie met je mee wou!!!! Wat een kanjer! (mag ook best wel eens gezegd worden vind ik! :D )
    Enuh,..zo zie je maar weer,…t lichaam is elke keer weer anders! En ergens is t dan gewoon fijn dat je niets hebt gevoelt toch?! Ook wel eens prettig!!

Zonnetje: zwaai terug ;)

Timon: zomaar ff dikke knuf voor je meid!

Zonnetje: bedankt voor je pbtje!!!!!! Hoest met jou?! 26wk alweer!!!! Lekker hor!

Babbi: wat een prachtige cryo zeg!!!!! En wat een goed nieuws dat ie het zo goed doet!!! En wel grappig van jullie blauwe outfit ;) hihi brengt vast en zeker geluk!
    En hoest met je buikie?!?!

Juuzl: he liefie!!!!! Zoals je weet,..geeft het helemaal niets hor , als je af en toe wat minder actief hier bent! Dat hebben we allemaal en je moet zeker de tijd voor jezelf nemen!!! Ben benieuwd wat er uit je onderzoeken komt meid! Hopelijk helemaal niets en was het idd gewoon “pech”! (wat ik bij ons ook denk dat dat de oorzaak is! We hebben gewoon deze rondes geen geluk gehad!) en in oktober beginnen we gewoon weer vol goede moed aan nieuwe ronde! En die gaan we goed afsluiten ;)
    Dikke knuf meid! En pas goed op jezelf ;)

Daffie: ook hier ff een hele dikke knuffel voor jou meid!!!!

Angelica: jeetje meis,…wat een gedoe met je eitjes! En wat gek dat de 1 dit zegt en de ander dat! Daar zit je idd niet op te wachten en ik geef je groot gelijk dat je haar ff op dr plek hebt gezet! Ben benieuwd hoe t afloopt!!!! Succes iig!!!! Knuf
    Oooh enuh,….geef jezelf de schuld niet meid!!!! Je faalt zeker niet als vrouw!!! En in je relatie!!! Niet meer zo denken hor!!! Dat verdien je niet!!!!! X

All/ego:
    Zo ff kleine ego van mij erachter aan!!! ;)
    Dat het wederom niet gelukt was en dit onze laatste cryos waren was best ff slikken! Ben er best verdrietig van geweest maar gelukkig had ik veel afleiding van mn werk en cursus! Dat kon ik wel gebruiken! Er ging uiteraard van alles door mn hoofd van waarom niet, wat doe ik verkeerd, wat heb ik verkeerd gedaan, wat is er mis met mij/ons enz enz maar zoals mn liefie dan altijd zegt: het is de natuur schat, daar doe je niets aan! En daar heeft ie gelijk in! Onze tijd komt vanzelf!!
    We hebben er goed over gesproken samen! En hebben dus bewust gekozen om mijn lichaam en geest wat ontspanning/rust te geven!! Zoals we allemaal weten is dit traject zowel lichaamlijk als geestelijk erg zwaar! En we willen voor we nieuwe priktraject ingaan, weer een gezond lichaam en stevig in de schoenen staan! Want dat zal ik nodig hebben!!!
    3 aug hebben we een evaluatie/vervolg gesprek bij de gyn! Hierin gaan we het afgelopen jaar bespreken en de nieuwe ronde! Onze wens is duidelijk: vanaf het moment dat we terug komen van vakantie (in oktober) willen we meteen weer starten met prikken!!! En hopelijk krijgen we dat voor elkaar! (helaas ben ik beetje kwijt hoe t toen begon! Maar als het goed is wordt ik de dag na thuiskomst ongesteld! En hoop dat meteen te kunnen beginnen)
    Verder geniet ik lekker van onze vakantie plannen, nou ja plannen?!,…we hebben eergister onze tickets gekocht en moeten nu dus onze vakantie gaan plannen en voorbereiden waar ik dus erg van geniet!! En verder hebben we nog meer leuke dingen in het vooruitzicht want: ik mag straks na de vakantie elke woensdag op ons nichtje passen!!!! (krijg een vaste oppasdag) wat ik erg leuk vind! EN als klap op de vuurpijl,…we hebben gister te horen gekregen dat het kleine nichtje grote zus wordt!!!!! :D dus worden we opnieuw oom en tante :D alleen tis nog heeeel pril! Gister had ze voor de 3e dag een positieve test (waar ik bij was!!!) en het is vandaag dag 2 NOD dus nog heel pril en spannend! Maar ziet er naar mijn idee goed uit ! ;) dus erg leuk vooruitzicht!!!!
    Nou liefies,…dat was t wel voor nu ;)
    Xxx dikke knuffel en vergeet nooit,…dat de wonderen de wereld niet verlaten ;)

6. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    ?!?! waar is toch iedereen?!?!?!
    alles goed lady's?!

fijne dag vandaag!!!
    knuf

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier sinds gisteren eind van de middag terug van vakantie. Nu nog veel troep op te ruimen en vanavond mag ik ook nog gewoon weer werken. Had maar 2 weken vakantie, hebben over een paar weken de 3e week vakantie.

Nadeel is dat als je thuis komt meteen weer moet beginnen en tussendoor ook nog moet opruimen.
    Als ik tijd heb ga ik even alles terug lezen, alleen dat gaat het vandaag niet worden.
    De camper moet nog schoongemaakt worden, zodat hij naar de stalling kan en daarna ga ik naar mijn werk toe.

knuffel voor allen hier

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    IVF-ICSI LIJST 2011

Angelica: 5x *, IVF 1, 18-6 tp, geen cryo's
    Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel.
    Brabbel1988: 3 mnd Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6x Clomid&Pregnyl, en 3x Puregon&Pregnyl) 2x IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast->cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (Deca,Puregon,&Pregnyl) mislukt, IVF 1, 1 TOP-emmy tp, geen cryo's, mislukt, maand rust, maand pil, maar eerst op vakantie naar TURKIJE en Sept, begin IVF 2!!
    Chybou: Interrelationale ECD, ICSI 1 mislukt, ICSI 2 TP 1 vmk, cryo tp in juni mislukt, AUG-SEPT verder, ff rust.
    Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe, 4 cellige emmy on board.
    Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2, mk
    Firefly:In afwachting van de ongi, dan start ICSI
    Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. IVF 3, helaas mislukt, nu even rust.
    Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 mislukt.
    Timon: 2x IUI, ICSI 1 vmk, ICSI2, 3 eskimo’s over, gesprek gyn ivm cryo in natuurlijke cyclus in augustus
    Zonnetje1980: 6x IUI en 2xtp ICSI mislukt, 4 cryo’s over, cryo-tp mislukt, aug-sept verder.
    Spannende Tijden:7x IUI mislukt, IVF 1 mislukt 9 cryo's over, cryotp1 mislukt, 6 cryo's over,cryo tp2 vmk 5wk 4 cryo's over,nu cryo tp3,0 cryo's over.

Afspraken, op volgorde van datum.
    Angelica: 2-7 en 19-7 Gesprek over emmy’s
    Brabbel: 8-7 Evaluatie gesprek.
    Marnat 8-7 Gesprek met gyn
    ST: 14-07 tp van 2 cryo's
    Juulzon: in week van 18 juli hysteroscopie - week later uitslag
    8/8: oriënterende intake in Gent

Timon: 28-7 afspraak gyn om cryo in natuurlijke cyclus te doen ipv gestimuleerd

Testdatums
    Daffie: 8-7
    Babii: 16-7

ZWANGER!
    Doortje, ICSI 1

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben hier bijna een week niet geweest en er is genoeg leesvoer, zeg.

Angelica, wat erg om te lezen dat je zo ziek bent geweest. Gelukkig heb je dat gehad.
    Hoe kan het dat de artsen zo langs elkaar een verhaal naar jullie ophangen?? Heb je het gesprek met een arts die je vaker heb gehad?
    Waarom wil LUMC niets van Gent weten? Het gaat toch om jou en niet om het zh?

Juulzon, ik moet jouw blog nog gaan lezen. Hier alvast een dikke knuffel!

Babii, solly!! ;) Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan in het zh, ook met je man. Je bent al ruim een week onderweg. Hoe voelt het?

ST, jij ook even afwezig geweest.;)
    Gefeliciteerd met het geweldige nieuws dat je weer tante in spé bent. Ik krijg in september een nichtje. Een vaste oppasdag is ook erg leuk! Ga je volgend jaar dan op beide kindjes passen?
    Zo begrijpelijk dat je je vakantie nu voor laat gaan. Je leven gaat door en daarnaast heb je de mmm. Geniet straks maar lekker van jullie vakantie! Die rust zal je zeker goed doen.

Wij hebben precies hetzelfde gehad, al was het ook door mijn pillenkuur. Maar nu zijn we wel naar Turkije geweest wat anders niet kon ivm echo's. Ik heb inmiddels een afspraak met een gyn staan en wil in augustus een cryo tp in natuurlijke cyclus ipv gestimuleerde cyclus.

Hoe is het met Daffie?

Zonnetje, goede vakantie gehad? Veel gezien nu je gewoon kan rondtrekken met de camper? Wel heftig om vanavond direct aan het werk te moeten. Heb je het overleefd?;)

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    timon: wat fijn dat je ook gewoon ff lekker weg bent geweest!! ;) denk idd dat de vakantie ons ff goed zal doen! persoonlijk ben ik er wel ff aantoe! hebben behoorlijk wat doorstaan t afgelopen jaar en af en toe (klinkt heel dramatisch maar zo bedoel ik het totaal niet, maar denk dat julile me wel snappen) is mn blijdschap en andere leventje ver te zoeken! zoals je al zei, ik heb een leven en daarnaast de mmm en ik heb geen leven in de mmm met daarna nog iets! en in die gedachte fase zit ik nu! begin nu in te zien dat niet alles om de mmm moet draaien en dat ik lekker van andere dingen moet genieten! dus indonesie here we come!!!! lekker ff rust ff aansterken en genieten van elkaar!! daarna gaan we er weer tegenaan!
    tante in spe (voor de 5e x) is inderdaad weer erg leuk!!! en kijk er erg naaruit! ik hoop voor mn schoonzus dat alles goed blijft gaan! (haar vorige zwangerschap was een drama) en dat we in maart met geweldig babymeisje/jongen nieuws kunnen komen :) hihi
    de vaste oppasdag is nog niet helemaal zeker! maar ik hoop dat het doorgaat! en ik denk dat als de 2e er is mn zwager weer 1dag in de wk vrij zal zijn. maar misschien als hij door zn ouderschapsverlof heen is wel weer. maar zover zijn we nog lang niet ;) dat zien we dan wel weer! (wie dan leeft, dan zorgt ;) )

maaruh,....wat ik me dus afvroeg, je zei dat je nu gaat vragen om een tp in eigen cyclus! wat zijn daar de voordelen/nadelen van!? wat is (buiten de medicatie en t geregel om) er anders?!!
    ik krijg nu namelijk ook een tp in gestimuleerde cyclus (dat is hier het protocol) maar misschien kan ik ook vragen om een poging te doen in eigen cyclus!
    en ik wil deze keer bij mn "verse" plaatsing OOK 2 terug als dat mogelijk is!

nou ladys,...fijne dag!!!!!!!

oooh zonnetje: lieverd, ik vergeet je helemaal :( sorry! hoe was je vakantie?!?!?!
    genoten!!??!
    en hoe was t om weer te werken?! pittig hor!!!! ik zou na mn vakantie de dag erna moeten beginnen maar ik heb 2dagen extra genomen!!

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Timon, het lumc wil eerst alles zelf onderzoeken en ze vinden zichzelf de beste zkh van europa!!

Ja, ik werk alleen maar met deze 2 artsen. ze zitten ook niet op 1 lijn.

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    st. mijn zus heeft er al 2 een jongen en een meid. wij verwennen ze verschrikkelijk.
    Ze hebben zelfs een eigen kamer bij ons.
    Ik snap wat je bedoeld wij zijn ook even aan rust toe. wij moeten ongeveer 2/3 mnd wachten voordat we verder kunnen. Geeft wel een dubbel gevoel. Eerst alle onderzoeken afwachten en dan zien we wel weer

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    zonnetje hoe gaat het bij jou

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi hi, lees hier nog weleens mee.
    Even een reactie op ST; wij hadden alleen maar cryo tp's in eigen cyclus. Moest voor een uitgangsecho komen en daarna volgens mij rond dag 10 (?). Dan keken ze of er al een follikel dominant was. Ze vertelden dan vanaf wanneer ik ovulatietesten moest gaan doen. Bij een positieve test bellen en dan vier (?) dagen later de tp. Verder niks. Ook daarna geen pregnyl of utrogestan ofzo.
    Hoop dat je hier wat aan hebt!

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    #4355 brabbel1988, 12 jul 2011
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
    Hee lievelingen, hier ben ik dan weer eens!
    Sorry voor de verwaarlozing, maar mn hoofd zat echt even vol met andere dingen. :) :)
    Ik heb alles meegelezen,maar als jullie t goed vinden spring ik hier weer ff in, want anders ben ik nog 6 uur aan t typen. :cool:
    Ik heb inmiddels mn evaluatiegesprek gehad, en ik uitleg geven over het vervolg van ons "strijdplan" ;)

8-7-2011
    Dr. vond 10 grote en 2 kleine eitjes met 6 eicellen erin netjes, alleen 1 emmy is wel erg weinig.
    ZH2 geeft geen specifieke details door over deling en-of bevruchting van de emmy’s, alleen als er echt bijzonderheden zijn.Jammer dus!
    Ik heb gevraagd of t mogelijk is om aankomende ronde IVF om te zetten in ICSI, maar volgens Dr. was t zaad daar te goed voor.
    De uitslag van de IVF was 3 miljoen, en dat is veel te veel voor ICSI, dat doen ze pas bij minder dan 1 miljn zaadcellen.
    Omdat ik de bevruchtingen nogal laag vond, had ik t idee dat zit wel zou kunnen helpen, maar daar dachten ze in t ziekenhuis niet zo over.
    Er is meer dan genoeg kans met t zaad van mn man, en ICSI zal echt niet nodig zijn.
    Zelf vond ik 3 miljoen erg weinig, maar Dr. zei dat met de IUI het ook ongeveer zoveel is geweest. :( :(
    Hij liet me de cijfers zien, en alle IUI was t ongeveer 1,2, of 3 miljoen.
    Snapte er niks van, hoe kan dat nu,ik dacht dat t altijd tussen de 6 en 9 is geweest.
    Schijnbaar hebben we al die tijd verkeerd begrepen wat er op t briefje stond geschreven, want 9 is nooit gehaald. :(

Voor de aankomende ronde hebben de artsen al overlegd dat ze met 200 eh Puregon willen starten, i.p.v. 175, en wel met de Decapeptyl erbij.
    Waarschijnlijk heb ik dan meer ei-groei, en ook kans op meerdere eicellen, en dus ook automatisch op meer emmy’s.
    Heel stiekem wil ik aankomende ronde 225 gaan spuiten, weet t nog niet zeker.

Heb t even over de punctie gehad, en over t hele verhaal over de cystes.
    Bij de uitleg over de punctie zou hij weggehaald worden, en als je dan in de stoel lig, dan halen ze m niet meer weg.
    Beetje raar toch?
    Hij zou er even een notitie van maken, en hij vroeg ook of hij nu al even moest kijken.
    Heb t maar niet gedaan, aangezien t toch nog geen nut heeft nu.
    Er moet eerst nog een natuurlijke ronde zijn, en dan nog eens de pil, en dan pas gaan we weer beginnen
    Zelfs nog later, want we wachten even af hoe mijn natuurlijke cyclus loopt, en aan de hand daarvan kijken we wel verder.
    We gaan namelijk eerst op vakantie naar Turkije, voor t eerst vliegen allebei.
    Dit stellen we nu al uit vanaf t moment dat we zijn begonnen voor kinderen.
    2008 met de pil gestopt, 2009 ziekenhuis in, 2010 getrouwd, en nu IVF.
    Dr. vond t zeer verstandig, en helemaal geen gek idee.
    Dit jaar komt t niet meer op die 4 weken aan lijkt ons he ;) hij moest er om lachen.

Verder nog vragen gesteld over de Puregon en de Decapeptyl, ik heb veel verhalen gehoord over Cetrotide en Menopur, die schijnen betere eicellen te leveren.
    Hij vond dat niet echt nodig omdat ik voldoende en goede kwaliteit eicellen heb,
    Vaak worden deze medicijnen gebruikt bij vrouwen van 35+ met een lage eicel-reserve, maar dat is bij mij niet aan de orde.

Ik heb meteen gevraagd of t mogelijk is om een poging te doen in het buitenland, in combinatie met ons zh, omdat ik meer succes-verhalen heb gehoord.
    Ook zijn ze in Gent en Dusseldorf veel flexibeler, en doen ze veel meer onderzoeken.
    Dr. kreeg in de gaten dat ik me al goed er in had verdiept, en vond dit alleen maar goed.
    Hij had t wel over assisted hatching, en over meerling zwangerschappen, en dat ik daar goed over na moest denken.
    De succes cijfers zijn zeker stukken hoger in Gent en Dusseldorf, maar ook de meerling-geboorte.
    Ik weet ook heus wel dat er meer complicaties op kunnen treden, en meer risico’s, dat weet ik, en dat weeg ik ook mee af.
    Maar om voor m’n 25ste 3 IVF pogingen in NL te hebben gehad, en dan kinderloos- achter te blijven, leek me helemaal erg. :cool:
    Hij begreep me volkomen, en als ik de derde IVF in combinatie met BE of DUI wil doen, dan werken ze hier volledig aan mee!
    Mooi, daar ben ik blij om!!!!

Ik heb meteen even gevraag waar ik allemaal op geprikt ben, en daar zou ik graag de uitslagen van zien.
    Mijn T3, en T4 waardes, Progesteron, FSH, en AMH wilde ik weten.
    Alles is geprikt behalve de AMH waardes.
    Als ik zou willen konden we deze nog laten prikken, en daar kreeg ik meteen een formulier van mee, en de volgende keer zou ik de uitslag daarvan horen.

Dr. vond t erg goed dat ik zelf met vragen kwam, en me had ingelezen in de mogelijkheden.
    Ik denk dat hij wel in de gaten heeft gekregen dat ik er meer vanaf weet dan dat hun denken.

We wachten de aankomende ronde even af, en dan gaan we kijken wanneer ik met de pil zou starten.
    Eerst gaan we Eind Augustus naar Turkije, dus we moeten even goed gaan tellen hoe we t gaan doen met de pil.

Nu even kijken hoe alles gaat lopen, maar vooral genieten van de rustronde, in aanloop naar onze vakantie!
    Reis is al geboekt, we gaan 9 dagen naar Antalya toe,eind AUG.
    Heb er zin in!!!!!!

Nu nog ff flink aan t sporten om nog af te vallen.
    Over 6 weken moet ik zeker nog 4 kilo af zijn gevallen, t liefste meer, maar we moeten ergens beginnen he?;)
    Er is in 1 week nu al 1,5 kilo af, dus t begin is er.

Iedereen een hele dikke kus, en tot de volgende post!:)

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX!

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo, ben er eens voor gaan zitten om dus 2,5 weken terug te gaan lezen.

@dopey: Hoe is het bij jou? Heb je een fijne vakantie gehad? En hoe het het nu met je HCG? Bij jullie dus een dubbel probleem, hopelijk wordt er een oplossing gevonden.

@babii: bij jou dus weer een emmy in je buikje. En dus lekker zelf bezig geweest voor een mooi bedje voor een emmy. Met mooi resultaat dus. En ja de medische termen zijn niet zo fijn om te leren. Hopelijk haal je het toch wel.
    Las net je stukje over het ontdooien. Hier is het ook op dag 4 dat ze een tp doen. Ze beginnen op dag 3 met ontdooien, maar als de 1ste het niet overleefd doen ze gewoon nog 1 ontdooien. En als hij 8-cellig is plaatsen ze hem ook gewoon terug. Schijnt dat ze snel genoeg zijn of hij mooi doordeelt of niet.
    Wat heb je trouwens al veel meegemaakt in je leven. Je moeder dus al jong verloren.

@brabbel: hoe staat het met de date-afspraak?
    Was blij me t je pb-tje, hoewel ik het al eerder hier had gevonden. Mijn mail van zp komt in een aparte mail-box.
    Wel lief van je moeder. Hier ook een moeder die vrij vruchtbaar is (kom uit een gezin met 8 kinderen, hoewel die soms ook wat moeite hebben gekost). Alleen die voelt zich niet schuldig, die leeft wel mee, maar regelmatig krijg ik ook te horen dat iedereen oma wordt en zij niet.
    Alsof ik daar wat aan kan doen. Een deel is nog te jong voor kinderen, dus ze zal vast ooit oma worden hoor.
    En ik zie dat je lekker op vakantie gaat. Ga ervan genieten. Soms heb je het gewoon even nodig. Hopelijk is het niet te warm in Turkije als je gaat. Of ben je een zon-aanbidster?

@angelica: balen dat het bij jou weer niet gelukt was. Kan zijn dat je wel zwanger was, maar inderdaad bij de innesteling dat het toch fout ging. En je daarom een hele lichte test had.
    Maar het blijft balen.
    Het LUMC is dus niet zo heel fijn zo te lezen. Vervelend dat je als patient er altijd de dupe van bent.

@spannendetijden : Voor jou mocht het helaas ook niet zo zijn.
    Je gaat je dus even lekker op je vakantie richten. Veel plezier en geniet ervan.

@millarose: welkom hier

@firefly: hoe is het bij jou?

@timon; lekker hoor dat weggaan. Hoe gaat het bij de mesoloog? Denk je dat het geholpen heeft/ merk je verschil in je lichaam of geest?
    Heb tig blz later het antwoord gevonden.

@daffie: voor jou ook al geen goed nieuws zeg. Kan me je gevoel voorstellen dat dit een beetje een mislukte poging was. En helaas heeft het je nog veel geld gekost ook. Ben benieuwd of je nog een poging gaat doen of niet. Alsnog een dikke knuffel.
    En als ik lees dat je dochtertje weinig leeftijdsgenootjes heeft is het ook wel sneu.
    En ik denk dat de teleurstelling net zo groot is bij een 2e als bij een 1ste. De wens is gelijk.

@tp: in het mck bellen ze bij een verse tp een dag voor de tp op en bij een cryo op de dag van de tp. Gevolg was dat ik de vorige keer ineens binnen 1,5uur daar moest zijn. Terwijl ik er niet op ingesteld was. Was gezegd dat het altijd pas ‘smiddags is. Alleen het was druk, dus mensen uit de buurt werden voor de ochtend gepland. Bij een verse tp krijg ik utro en bij een cryo helemaal niks.

@juulzon: voor jou dus nog wat extra onderzoeken. Had ook al even in je eigen topic gereageerd. Dikke knuffel voor je.

@marnat; lekker aan het genieten dus van allerlei andere dingen. Kan je het geheel al een plekje geven?

Hopelijk ben ik niemand vergeten, maar was ongeveer 20 pagina's lezen geloof ik.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    deel 2: werd anders teveel tekst

Zo, een paar vierkante ogen verder ben ik redelijk bij.
    Ik heb een heerlijke vakantie gehad, maar is wel wennen om met een camper op pad te gaan. Vooral omdat we dus niks gepland hadden. Gevolg is dat we dus geen idee hadden waar we heen wilde en wat er in de omgeving te doen is. Maar uiteindelijk hebben we best leuke plekjes gehad. Soms viel het ook wel tegen, maar meestal gingen we de volgende dag toch weer verder.
    Nadeel van een camper is dat je die van ons niet overal kan parkeren (dus niet in de berm, zoals een auto als je even van het uitzicht wilt genieten). We hadden wel de fiets mee, maar die berg opfietsen is niks voor dit zonnetje. Hijgend en puffend kwam ik boven aan. Naar benenden ging stuk beter.
    We hebben wel veel gezien. En gelukkig weinig regen gehad. Vooral dus verschillende plaatsjes bekeken en soms lekker dagje niks gedaan.
    En je moet goed met elkaar kunnen opschieten op een klein oppervlakte, want ja, zoveel ruimte om te lopen/staan is er niet binnen. Maar dat was geen probleem.
    Maar vind het toch wel weer lekker hoor een gewone douche en mijn eigen bedje.
    De volgende keer bereid ik me waarschijnlijk wat beter voor.

Met mezelf gaat het een beetje wisselend, de ene keer voel ik me prima en vind ik het heerlijk even zonder de mmm. De andere keer toch een dipje dat het zolang duurt voordat we weer verder gaan. Ben even mezelf soms zoek. Merk het aan verschillende dingen. Ook erg druk gehad voor de vakantie. En de situatie van mijn broer heeft ook wel invloed op mij gehad. (die vriendin zegt een mk gehad te hebben, maar mijn broer heeft haar sindsdien niet meer gesproken. Heeft nu wel een ander vrouw op het oog, maar ook die heeft al een heel levensverhaal. En ja, ik was weer de pineut op zondagavond net terug van vakantie om hem op te vangen. Gezien de rest van mijn familie nu lekker op vakantie is. Zucht)
    Zit nog even te denken of ik een alternatieve kant op ga, bv acupunctuur, hypno-therapie of zoals timon doet mesologie. Als ondersteuning.
    Daarnaast ook proberen een paar kilo af te vallen, hoewel dat moeizaam gaat bij mij.
    En nog even bloed laten prikken als de HA wil meewerken.

Gisteren inderdaad weer gewerkt en dat heb ik geweten. Eind van de ochtend kwam ik erachter dat ik een overleg had ‘smiddags. Was verschoven, omdat vorige week er ook weinig mensen die op de dag van het overleg konden. Later in de avond nog een ziekmelding van een invalkracht voor vandaag. Dus dat ook nog moeten oplossen.
    Iedereen vraagt wel hoe je vakantie was, dus ja, ben overal al wat langer dan normaal. Dus was niet zo heel vroeg thuis. Uiteindelijk dus meteen 9uur gewerkt gisteren. Dus wist meteen dat ik weer aan het werk was.
    Hopelijk is het morgen rustiger, hoewel ik morgenmiddag alleen ben.

Heb hier zelf voor gekozen om maar 2 weken vrij te nemen, heb in augustug nog een weekje staan om het te verdelen Vandaar dat ik ook zolang pauze heb van de mmm . Alleen moet dan meteen dus werken als ik net thuis ben.
    Huis is bijna op orde, camper is schoon. Was vandaag gelukkig weer dagje vrij.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    ST, voor de 5e keer tante worden... wow! ;) Dan is het nu toch eens jullie beurt.
    Het besef dat de mmm niet je leven hoeft te overheersen, maar er (helaas) bij hoort, is een stap. Gaan genieten van al die leuke dingen is heel belangrijk. Go girl!:D

Cryo tp in eigen cyclus betekend meerdere echo-bezoeken om je bms en ei in de gaten te houden en ev. bloedtesten. Bijna zover moet je alleen een pregnyl (lagere dosering dan voor punctie) zetten. Na de tp krijg je geen mutsenbollen.
    Waarom doen ze bij jullie alleen maar gestimuleerde cryo pogingen?

Binnenkort word ik 36 en zou ik 2 tp mogen, maar we hebben besloten voor 1 eskimo te gaan.

Angelica, waardeloos als een zh zichzelf als superieur ziet. Zo kom je slecht verder en om wie gaat het nu uiteindelijk?? Apart dat deze artsen niet op 1 lijn zitten, maar jou wel hetzelfde zouden moeten vertellen. Zo wordt je toch niet wijzer?

Zeehondje, leuk dat je even aanwaait. Meid, wat ben je al ver!!! Alles goed?

Brabbel, ik snap dat je liever voor ICSI gaat. Toch is 3 miljn in het UMCU genoeg voor IUI en teveel voor IVF. ICSI komt pas in beeld met <0.3 miljn zaadcellen.
    Je heb de arts zeker veel vragen gesteld. Genoeg op het forum opgestoken om hem (bijna) het hemd van z'n lijf te vragen. Nu heb je veel duidelijkheid en dat is erg prettig.
    Jullie gaan ook genieten van je vakantie. Lekker naar Turkije. Wij zijn 3 weken geleden in Side geweest.

Zonnetje, waar zijn jullie nu geweest? In Denemarken zijn ze erg camper-vriendelijk. En het is een mooi land om rond te tuffen. Misschien voor een volgende keer?
    Fietsen niet helemaal jouw ding? Berg op is ook geen pretje.:$
    Heftig om gelijk weer zo in het werk te zitten. Fijn dat je thuis alles weer aan kant heb.

Is het bij jullie ook zulk petweer? Het regent hier aardig.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    IVF-ICSI LIJST 2011

Angelica: 5x *, IVF 1, 18-6 tp, geen cryo's
    Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel.
    Brabbel1988: 3 mnd Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6x Clomid&Pregnyl, en 3x Puregon&Pregnyl) 2x IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast->cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (Deca,Puregon,&Pregnyl) mislukt, IVF 1, 1 TOP-emmy tp, geen cryo's, mislukt, maand rust, maand pil, maar eerst op vakantie naar TURKIJE en Sept, begin IVF 2!!
    Chybou: Interrelationale ECD, ICSI 1 mislukt, ICSI 2 TP 1 vmk, cryo tp in juni mislukt, AUG-SEPT verder, ff rust.
    Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe, 4 cellige emmy on board.
    Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2, mk
    Firefly:In afwachting van de ongi, dan start ICSI
    Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. IVF 3, helaas mislukt, nu even rust.
    Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 mislukt.
    Timon: 2x IUI, ICSI 1 vmk, ICSI2, 3 eskimo’s over, rust ipv cryo poging
    Zonnetje1980: 6x IUI en 2xtp ICSI mislukt, 4 cryo’s over, cryo-tp mislukt, aug-sept verder.
    Spannende Tijden:7x IUI mislukt, IVF 1 mislukt 9 cryo's over, cryotp1 mislukt, 6 cryo's over,cryo tp2 vmk 5wk 4 cryo's over,nu cryo tp3,0 cryo's over.

Afspraken, op volgorde van datum.
    Angelica: 2-7 en 19-7 Gesprek over emmy’s
    Brabbel: 8-7 Evaluatie gesprek.

ST: 14-07 tp van 2 cryo's

Testdatums
    Daffie: 8-7

ZWANGER!

Doortje, ICSI 1.

Lieve schatten!
    Sorry dat ik even niet gereageerd heb.
    Ik hou jullie wel in de gaten door af en toe te lezen
    Voorlopig hou ik het aar bij.
    Want zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien , is het over voor ons:(
    Neem aan dat jullie snappen dat ik geen puf meer heb om al de topic s waar ik schreef bij kan / wil houden.
    Het doet te pijn ondanks we het wisten.
    Wie af en toe wil weten hoe het met ons gaat zie mijn topic.
    Zodra wij er aan toe zijn schrijven we ons verhaal.

Dikke knuf voor iedereen denk aan jullie .
    Bedankt voor alle steun.

20. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    :( dikke knuffel Marnat.. Rust goed uit en denk om jezelf..

Deel Deze Pagina