IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Timon, wat fijn! Mijn cryo tp's waren ook in volledig eigen cyclus (met ovutesten ja)!

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor de felicitaties.

Ik hoef zelfs geen ovu-testen te doen. Vanaf dag 10 heb ik een echo en ev. een bloedtest. Vanmorgen zat ik zo in de agenda te bladeren en goh... over ong 3 weken zal ik weer in het zh gaan lopen.;)

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden, kom hier weinig op het moment...na de vakantie in september maken we de definitieve keus om wel of niet door te gaan. Ik zie nu gelukkig ook wel voordelen van 1 kindje, maar de wens zit nog diep geworteld, dus weet het nog niet;)

Wilde Timon even heel erg veel succes wensen weer!! Hoop dat alle ellende je lichaam uit is en dat de komende TP uitgroeit tot een prachtig beebje!

Alle anderen natuurlijk ook heel veel sterkte!
    Lees wel af en toe mee, maar zal niet veel reageren...

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zonnetje, ja mijn streefgewicht komt al in zicht hoor!
    Ik val wel goed af, maar aangezien ik ook sport bouw je ook spieren op natuurlijk.
    In totaal nu 4 kilo afgevallen, nu nog 2 kilo extra eraf, en dan heb ik (voorlopig) mijn streefgewicht bereikt.
    Ik doe t in stappen, eerst 3 kilo, dan weer 3, en elke keer stel ik een datum dat ik op dat gewicht moet zitten, dan is t niet zo een grote stap ineens!
    Jammer genoeg ligt t nu ff stil, omdat ik vorige week iets te veel had gezondigd in t weekend. :)

Timon, ik ga 9 dagen naar Turkije, een plaatsje vlak bij Antalya, in een zeeeeeeer bekend hotel.
    Door herkenbaarheid wil ik t hier niet open en bloot neerzetten, ben daar nog een beetje voorzichtig mee.
    Over t afvallen, zie rea op Zonnetje! ;)
    Hiep hiep hoera, voor de Pfeiffer die weg is, gelukkig zeg, goed nieuws! Op naar AUG!
    En nog gefeliciteerd met je verjaardag, beter laat dan nooit he? ;) :D
    Juulzon, over buuf-met-kindje-moment, heel herkenbaar hoor!
    Als ik iemand tegenkom met een beebje die is verwekt/geboren in de tijd dat wij aan t MMM waren, denk ik steeds, had mijn kindje kunnen zijn. :(
    Ook zo bij kindje NR2 van S-zus, zeer pijnlijk altijd om kleine hummel te zien. (Terwijl t zo een schatje is!)
    Knuffel voor jou, op naar 8 AUG!
    Daffie, dikke knuffel, en succes met de keuze maken..
    In ieder geval fijn dat je er vrede mee zou kunnen hebben als t alleen bij jullie dochtertje zou blijven.....

Hier weinig te vertellen eigenlijk.
    Ik ben nog steeds niet ongesteld, 28-6 was de laatste ongi, dus nu zit ik op CD 34, en stiekem ben ik daar behoorlijk blij om.
    Als het nog een paar daagjes op zich laat wachten, dan kunnen we waarschijnlijk binnenkort al aan de pil, en dan als we terug komen van onze vakantie meteen van start met de volgende poging!
    Hoop alleen wel dat ik na 8 Aug ongi word, dan is mijn ziekenhuis pas terug van de zomerstop, en dan pas kan ik de Stederil-pil bestellen, en anders moet ik nog maar eens gaan bedenken hoe ik daar aan kan gaan komen…..
    Iemand een idee??
    Of eventueel een stripje over, als t nodig zou zijn? :) :)

Iedereen een dikke knuffel, denk aan jullie allemaal!

5. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hallo meidden,

ik mag me hier ook aan melde..
    ik ga dinsdag weer starten met provera. om een menstuatie op te wekken.. die moet ik een week slikken en dan afwachten wanneer ik ongesteld wordt. op me 2 de dag als ik ongesteld ben dan mag ik me hormonen gaan spuiten. dit wordt de 3de behandeling.. we hebben de eerste keer na 2 de ICSI behandeling een gezonde zoon gekregen. We wilde daarna eigenlijk niet meer en heben toen besloten om de umbryo;s die ingevroren waren te laten ontdooien. Maar na ongeveer 1 1/12 jaar ging het toch weer kriebelen. en nu hebben we zoiets we gaan er toch weer voor...

meiden ik hoop dat ik er mee mag kletsen. en as jullie vragen hebben vraag maar...

ff kort dan
    ben joanita
    ben ondertussen 23 jaar. mama van Jamy van alweer bijna 2 jaar en 3maanden... dusjah..

6. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    * breekt even in*
    @ Brabbel, ik heb nog wel de microgynon pil hier liggen...

7. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    brabbel, ik heb hier ook nog mycrogynon liggen dus als je ze nodig hebt zeg je het maar

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Stederil-pil heb ik nog liggen brabbel pbb mij maar even.

Meiden ze moet de
    mycrogynon niet hebben hoor het gaat om de Stederil-pil.
    Dat is de vervanger .

9. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    wowwww oke marmet

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Joanita, welkom jammer genoeg bij ons groepje.
    Ik hoop dat de aankomende behandeling een mooi brusje op mag gaan leveren voor jullie uk!
    En idd, ik heb de Stederil nodig, toch bedankt! ;)
    Zal de aankomende tijd nog wel even rustig zijn hier op t topic, want de meeste gaan in September pas weer beginnen...

Liefprinsesje, ook jij bedankt voor t aanbieden, maar ik moet de Stederil hebben zoals Marnat al zei.
    Maar vertel eens hoe t met jou gaat?
    Ik zie je nooit meer langs komen in topics waar ik lees.
    Vertel, vertel!!

Marnat, YEUH!
    Jij bent een schatje! :)
    Als t nodig zou zijn mag ik jou dan een pbtje sturen?
    Ik hoop niet dat ik je nodig zal hebben, maar t is wel fijn om zeker te weten dat ik er in ieder geval een achter de hand heb....
    Anders zit ik al helemaal in de stress, en tegen de tijd dat ik dan iets geregeld heb, pff.
    Maar goed, jij bent mijn "achter-de-handje" ;)

Knuffel voor allemaal, en nog een fijn weekend!

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #4431 Marnat, 31 jul 2011
    Laatst bewerkt: 31 jul 2011
    Brabbel stuur maar een pbbtje mocht het nodig zijn hoor schatje of tik me maar aan op hyves .
    Veder is die ook nog misselijk de koelkast dan he!
    Mocht er nog meer paniek bij je zijn pbb dat maar.

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    LIEF! Dank je! :)

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Brabbel @ Is goed meis zal niet weten wat ik er nog mee moet , boven jou bericht zette ik neer dat er nog meer is pbb me maar mocht het nodig zijn dat mijn koelkast voor jou moet kotsen hihi.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Okee dan, dank je voor t aanbod, dat had ik nog niet gelezen. ;)

15. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: hoe is het met jou? Eind van de week heb je toch een afspraak in Gent?

@timon: moet je dan om de dag voor een echo? Hier doen ze dus ovu-testen om je ei niet te missen. Maar geen bloedtesten. Beleid is officieel volgens mij om de dag een echo vanaf dag 12.
    Dat is al lekker snel dus voor je. Hopelijk gaat je lichaam doen wat het moet doen. Ik zit ondertussen ook te denken aan de mesoloog. Is net wat meer dan de orthmoleculaire geneeskunde. Dat is een onderdeel van mesologie.

@brabbel: lekker dat je zo afvalt. Hier dus gewoon helemaal niks eraf. Zwem nu ook minder hoor, maar destijds ook niet. En teveel lekkere trek. Maar probeer nu weer wat op te letten.
    Snoep je verder nog wel of ook niet?
    Je zou evt via de HA een stripje kunnen regelen lijkt mij. Maar zie dat je ook al een aanbod hebt gehad van marnat.
    Hoe is je cyclus normaal? Ben benieuwd wanneer je ongi wordt.

@joanita; welkom hier helaas. En succes met de poging.

@daffie: fijn dat je de voordelen van 1 kindje ook wel ziet. Maar ik snap je wens naar de 2e ook wel hoor. Maar het moet wel financieel haalbaar blijven.

@marnat: gewoon even een knuffel voor jou. Heb in je eigen topic ook al geschreven.

@ego; zit op telefoon te wachten met uitslag. Zucht, wachten is dan best vervelend. Ze bellen ergens tussen 15-16.30uur. Heb op mijn werk doorgegeven dat ik later begin, zodat ik normaal de telefoon kan aannemen en niet toevallig ineens bij een client ben. Hoewel wij volgens mij na alle drukte weer de komkommertijd hebben.
    Paar weken geleden zaten we overvol en nu hebben we te tijd over. Moeten dingen verzinnen om beetje onze uren te maken.
    Is bij ons altijd hollen of stilstaan helaas.

Vandaag heb ik heerlijk genoten van een zomerdag. Lees in de schaduw met een laptopje zitten genieten.

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja het afvallen is wel goed gegaan, alleen gisteren stond ik op de weegschaal, en binnen 1 week was er niks af!
    Verdorie, dat terwijl ik zo goed op heb gelet afgelopen week!
    Uit protest heb ik gisteren om 21.45 nog een broodje tonijnsalade, EN een baquette met kruidenboter op!
    Dat is echt zoooo slecht als je op koolhydraten let, maar t grappige was dat ik vandaag wel weer 2 ons lichter was dan gisteren.
    Hahaha, mijn lichaam is niet alleen in de MMM gek, maar ook met gewicht is mijn lichaam beetje raar.

Ik snoep helemaal niet meer, eet koolhydraat arm brood, eet veel sla, en zo weinig mogelijk aardappelen, pasta, en rijst, 2 a 3 keer per week sporten, en HEEL veel water drinken.
    Dus ipv lekker bord aardappelen eet ik nu misschien maar 2 aardappelen, of zelfs nog minder.

Mijn cyclus varieerd van 35 dagen tot 65 dagen ongeveer, dus ik kan dr niet echt op tellen.
    Als ik ovu-testen had gedaan dan had ik t kunnen weten, maar goed, daar had ik geen zin in deze maand.

Lekker dat je vandaag heb kunnen genieten, heerlijk!
    Had je de uitslag nog gekregen?
    Ben benieuwd!

Hier ook weinig te vertellen, moet de aankomende dagen weer veel werken, dus ik zal weinig tot niet reageren.
    2 volle dagen van 7 tot 5, en 1 avond dienst van 1 tot laat, dus dan heb ik niet zo veel puf meer om te reageren......

Iedereen een dikke knuff! :)

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    #4437 Babii, 1 aug 2011
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
    Met mij gaat alles goed en lees super nieuws voor Timon, geweldig meid!

Vindt het apart dat het UMCU je niks laat spuiten.... Bij mij doen ze alles volledig in eigne cyclus, naar hun zeggen bij iedereen!! Het staat zelfs zo op hun website vermeld en ze willen er hier onder geen enkele voorwaarde vanaf wijken. Vanaf CD10 een echo, zodra eitje groot genoeg is een bloedtest indien goed de Pregnyl.

Mij werd verteld dat ze NIKS zonder Pregnyl doen, omdat ze dan niet exact je eisprong kunnen bepalen, ook niet met een echo, vandaar dat ze het dus met Pregnyl erbij doen, dat ze dat bij iedereen met eigen cyclus zo doen blabla.

Als het aan mij lag gebruikte ik het ook niet, en mijn cyclus is nog netjes ook ;). Vindt het dus weer een vreemde gang van zaken daar, ga er mooi eens naar vragen, want k wil ook geen Pregnyl meer :p.

Succes!

Ben nog steeds erg druk, dus weinig online, sorry dames!

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik reageer even erg kort.

Babii, de gyn vertelde dat uit recente onderzoeken blijkt dat het niet veel uitmaakt of je wel of niet pregnyl gebruikt in eigen cyclus. Dus willen ze meer en meer overstappen op zonder pregnyl. Dus waarschijnlijk meerdere echo's en soms ook bloedtesten. Ik start op cd 10 met de echo. Meestal is mijn ei rond cd 14. Ben ik over de ei-piek heen, dan de tp. We gaan het meemaken.

Brabbel, wij zijn in Side geweest. Zeer populaire plek.
    In welke omgeving woon jij? Ik in het midden van het land heb nog enkele strips liggen en wat lieverds van deca in de koelkast. Ook mij mag je pb-en. Succes met het afvallen.

Zonnetje, volg je gevoel. Als mesologie je wat lijkt zou ik snel een afspraak maken, want goeie zitten best vol. Die van mij heeft 2 maanden wachten voor nieuwe klanten.

Kom nog een keer langs. Nu slapen!

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo allemaal,
    Na een lange periode van afwezigheid heb ik vandaag te horen gekregen dat we 25 aug zijn uitgenodigd voor een bijeenkomst waarin (na een jaar wachttijd) de behandeling wordt ingepland en de recepten worden uitgedeeld.
    Eindelijk komt er schot in de zaak!
    Het lijkt me dus gezellig om weer eens mee te komen kletsen!

20. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Hallo dames,

Zou ik me hier mogen aanmelden?
    Wij hebben vandaag na heel wat onderzoeken te horen gekregen dat we ICSI behandeling gaan krijgen.
    Lijkt me fijn om met meiden te kletsen die ook in zo'n soort situatie zitten.

Liefs Mayrha

Deel Deze Pagina