IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    @brabbel1988

gesloten eileiders
    er vindt dus geen bevruchting plaats
    zaad van man is wel goed 14mln

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    2 maanden is wel erg lang. Zal wel balen zijn als je het op vakantie hebt. Ik in ieder geval wel, maar is bij mij al 2e vakantie. Dus heb niet te klagen.
    Maar bij mij is mijn lijfje meestal zo raar dat ik het precies krijg als ik op vakantie moet. Vorige keer ook, net toen ik een weekend weg moest.

@cilek: tips voor het spuiten: langzaam inspuiten, dan kan de vloeistof ook nog weglopen. Trekt meestal vanzelf weg.
    En een goede huidplooi pakken.
    Evt voorzichtig masseren, maar dat kan ook blauwe plekken veroorzaken. Dus even kijken of dat een optie is. Dat wisselt per persoon heel erg.

3. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    ik geb net gespoten en heb nu een bult en eromheen is een hele rooie plek ontstaan ???

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Moet je even kijken of het over een uurtje nog rood is. Kan een reactie op de vloeistof zijn. Niet zo heel erg als het maar weer wegtrekt.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Angelica, ondanks de auto-ellende... wat goed dat je toch kon komen. Geen cyste meer... en in de gaten gehouden door zoveel (grote) follikels. JE BENT BEGONNEN!!! :D
    Hoe spannend om volgende week de punctie en tp te hebben. We zullen met de tp aardig gelijk gaan. ;)

Voor de verzekering hoeft het toch niet uit te maken of je IVF of ICSI doet. De behandeling is volledig hetzelfde. Alleen in de lab is het net ietsjes anders.

Zonnetje, de kogel is door de kerk. Ook jullie gaan beginnen, een maandje na ons. TOP!
    Hoorde vandaag dat er meer inbraken zijn in campers die bijv op een parkeerplaats staan.

Welkom bij de club, Cilek. Jullie 1e IVF in aantocht. Spannend! Lopen jullie in Rijnstate?

Brabbel, wat is jouw lijf aan het doen???? Veel te lang zonder ongi en ook niet zwanger. Niet leuk.

Tips deca: Half uur voor spuiten uit de koelkast halen. Bij lastig in de huid krijgen verdoven met een ice-pack (hielp mij wel).

Hoe is het met de andere meiden als Juulzon (heel benieuwd naar Gent) en Babii (nog steeds met de neus in de boeken?)?

Laat de echo zondag maar komen! Ik hoop dat ik de cryo tp op donderdag zal hebben. Duimen jullie mee?

6. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    @zonnetje1980 het is best weggetrokken ik denk dat ik niet diep heb geprikt maar te oppervlakkig
    @timon ik loop in de Geertgen kliniek Rijnstate had veel te lange wacht tijden
    plus dat ik een opmerking kreeg over mijn gewicht
    ik ben wel wat fors maar niet zo dik dat dat het probleem zou moeten zijn ik heb gewoon afgesloten eileiders niks met gewicht te maken dus(ze dachten dat ik pcos had door overgewicht zonder mij te onderzoeken)

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Cilec wat goed dat jullie begonnen zijn!! Spannende tijden breken nu aan ;) Heel veel succes!!!

Brabbel wat enorm balen dat je ongie zo lang op zich laat wachten :( Zeker niet leuk als de vakantie in aantocht is.. Hopelijk is de onzekerheid snel voorbij!

Timon het is maar zo zondag!!! Spannend hoor!! Ik hoop dat alles goed is en dat de TP snel kan plaatsvinden en er een mooie plakbeeb van komt!!

Hier weinig nieuws :D Morgen naar het zh en hoor ik of ik deze cyclus mag starten! Spannend!! Zou toch zo mooi zijn als alles in de vakantie zou vallen! Scheelt een hoop gedoe met werk!

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve schatten!

Heb net heeeel lang mijn Gent-verslagje zitten tikken, staat op mijn eigen topic....

Weet dat ik jullie een beetje verwaarloosd heb, maaaaar, leef en lees wel mee!

Duim voor Timon en Angelica deze IVF-ronde! Op naar mooie eitjes en mooie bevruchtingen. Dan volgt de rest vanzelf!

Angelica, wat een pech met de auto, maar wat goed dat de cyste weg is! Yeah! En onder begeleiding van Dr de S... Vind het onwijs spannend. Krijg je nog andere medicatie erbij? En hebben jullie ook dat bloedonderzoek (zie mijn topic) zo uitgebreoid gehad?
    Joekie: spannend, hoop dat je gauw v start mag!
    Cilek: welkom. En die deca, ik vond het echt rotspul. Was er géén vrienden mee en wil het eigenlijk ook niet meer spuiten. Inderdaad, had ook vaan een bult of blauwe plek. Wat eerder uit de koelkast helpt ook... En ik deed het niet meer in mijn buik, maar in mijn been of bilvetje.

Zonnetje: herken dat heel erg, relatie heeft veel te verduren, maar het maakt ons ook uiteindelijk wel sterker.... Al blijft het op zo'n vervelend woordelijkmoment wel echt ***. Wij hebben een wachttijd tm oktober voor we verder kunnen....
    Brabbel: Je Opsporing Verzocht heeft geholpen, daar ben ik weer ;) ! Maar hoe is het nu met jou??? Wanneer gaan jullie weer verder? Of heb ik er overheen gelezen???
    Babii, studeerze!!!

Dikke xxxxx!!!

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Cilek, ik heb eerder gelezen dat juist Nijmegen een K..opmerking over het gewicht maakte en men in Arnhem zo kon beginnen. Nu heb jij die nare ervaring in Arnhem. Zit je ook niet op te wachten, zeg! Fijn dat je in Geertgen terecht bent gekomen en kan starten.
    Ik heb trouwens dikke vrouwen meerdere malen zwanger 'gezien'. Dan zouden wij, wat gezet, dat toch ook moeten lukken.
    Met gesloten eileiders is zwanger te raken, mits jij eitjes heb. Met dit traject gaat dat vast wel lukken. Ik ken iemand waarbij na een bbz de eileider is weggehaald en de ander dichtgebrand. Ze is onlangs bevallen van een dochter.

Juulzon, ik ga zo jouw avonturen lezen. Gisteren was je er nog niet. ;) Fijn dat je hier even je hoofd om de hoek heb gestoken.

Joekie, vandaag of morgen naar het zh? Veel succes... dat je deze ronde mag starten.

Van de niet doorzettende verkoudheid heb ik zo'n fijn zwaar hoofd. Zo maar een molletje innemen. Vanmiddag gaan we baby kijken.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Cilek, oei, dat is heftig.
    Jullie hebben dan dus ook geen lang voortraject van IUI gehad bijvoorbeeld?
    Kan zijn dat je met de Deca net een adertje heb geraakt ofzo.
    Tips & Tricks:
    *Goede flinke plooi huid pakken, anders mannetje vetje laten pakken, en jij prikken.
    *In een snelle krachtige beweging erin darten.
    *Langzaam leeg spuiten.
    *Icepack koelen voordat je gaat spuiten.
    *Half uurtje uit de koelkast leggen, of 2 minuten in je handen houden voordat je gaat prikken.
    * Meteen na het prikken de Deca-plek masseren, even stevig overheen wrijven.

Ik moet je zeggen ik heb eigenlijk nooit geen moeite gehad met de Deca, maar een enkele keer dat ik m voelde doortrekken in mijn buik, en 2 of 3 keer een adertje geraakt.
    WHOEI, haalde de spuit uit mn buik, en dr kwam toch een bloed uit, schrok me dood.
    En over t gewicht, niet elk ziekenhuis is daar erg streng op.
    Mijn ziekenhuis bijvoorbeeld niet.
    Ik ben ook een flinke meid, en ze zeggen wel dat je gewicht er ook aan bijdraagt, maar ze adviseren niks, en ze dringen je ook niks op.
    *GELUKKIG!*

Timon, mijn lijf?
    Tja weet t ook niet. :cool:
    Hoe gezonder ik leef hoe gekker hij doet.

Joekie, vandaag zh geweest?
    Ben benieuwd, hoop, duim,bid,en brand kaarsjes.
    Juulz, welcome back!
    Ik heb al een rea gedaan in jou topic Darling. :)
    Mijn traject?
    Euuuuuuhhhhm, heb je even?
    We hebben toen besloten om eerst op vakantie te gaan, omdat we eigenlijk de 1e week van de vakantie met IVF 2 zouden beginnen, en we wilden na 3 jaar uitstellen ECHT eerst vakantie.
    Het komt inmiddels niet meer aan op 4 weken toch? ;)
    Dus ik moet nu nog 1,5 weekjes werken, dan heb ik vrijdag de 19e mijn laatste werkdag, en zondag ochtend de 21 vertrekken we naar Turkije, voor 9 dagen all in.

Ik zit nu nog steeds te wachten op een eigen ongi (cd 45? al inmiddels.)
    En dan moet ik ongeveer 2a3 weken aan de Stederil, en dan gaan we weer beginnen.
    Dus t is eventjes afwachten wanneer de ongi doorzet.
    Hoop snel,maar goed ik heb geen idee en mede dankzij de PCO, is er niks te plannen, t kan zomaar nog een week duren.

Zal je zien dat t in de vakantie door zal zetten. :x
    Stom lichaam ook altijd.
    Moet wel zeggen t zit al een paar dagen behoorlijk klem, ik heb echt flinke buikpijn.

Oh ja, en ik sport nu al een tijdje,en let op met mn eten, en ben ook al 4,5 kilo afgevallen, YYYEEEEAAAAHHH!! :D :D
    Misschien niet zo heel erg spannende om te melden, maar ik ben trots!
    HIHIH, nog 1,5 kilo in 2 weken, en dan heb ik mijn voorlopige streefgewicht gehaald…..
    Vandaag nog een vrije dag, morgen werken, zaterdag werken, zondag mannetjes verjaardag, en dan gaan we de laatste werkweek in jeeej!
    Knuffel voor allen, LOVE YOU!

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou gelijk minder gezond gaan eten! Misschien gaat je lichaam dan weer aanzetten tot ongi.:p

Heb je weleens nagevraagd waardoor je zo lang erover doet voordat je weer ongi bent? Zou een osteopaat of mesoloog iets voor je kunnen betekenen?

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja dacht ook al na over weer lekker terug gaan roken, zuipen, vet en veel eten, maar dat vond mijn maag niet zo een goed idee! :p ;)

Eigenlijk is t heel simpel: PCO.
    Mijn eitje groeit traag zonder medicatie, en hij kan zomaar 3 dagen op springen staan.
    Mijn hele "beginfase" van mijn cyclus loopt langzaam, maar na de eisprong is t precies 2 weken tot ongi.
    Dat is nog t enigste wat klopt aan mijn lichaam. ;)

En ik heb ook al over accupunctuur en zo nagedacht, maar ik werk, sport, en nu de MMM, ik wil niet nog meer op mn hals halen.
    In de periodes dat ik er door heen zit, wil ik ook het liefste zo min mogelijk afspraken hebben, daar word ik dan allleen nog maar drukker van, en chagrijniger.
    Wel een goede tip, en lief dat je daar aan denk, maar nee,denk niet dat ik zoiets ga proberen.

Ook vind ik het fijn om achteraf te kunnen zeggen: mijn lichaam heeft t alleen gedaan. ;)
    Klink misschien heel stom, maar ik wil trots op mezelf kunnen zijn, dat ik dit helemaal alleen heb gedaan zonder hulp van buitenaf.

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben blij met de hulp. Nu ik geen restant Pfeiffer meer in mijn lichaam heb kan mijn bm waarschijnlijk wel de emmy aanpakken. Ervoor echt niet en dat heb ik dan ook gemerkt. We gaan nu dan ook in een volledig eigen cyclus onze eskimo ophalen. Laat het maar volgende week zijn.:D

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Echt super dat het zo goed help voor jullie, en als je er een goed gevoel bij hebt, en rust door krijgt is het toch geweldig.

Duurt lang he wachten?

Het word weer een drukke periode hier op t topic, iedereen gaat weer zo langzaam aan starten met de behandelingen.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ach, dan blijft de topic in elk geval hoog staan.;)

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Sorry voor de communicatiefout meiden! Ik mag vandaag om half drie in het zh zijn :) Het was gister al na twaalven dat ik het tikte dus dan klopt mijn zin niet meer ;)

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dat dacht ik al.
    Als ik nog moet gaan slapen na 00.00 dan tel ik mn post ook nog bij de vorige dag.
    Ken t fenomeen.

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Het is druk hier.

Brabbel je hebt gelijk ook even rust.

Timon hoe gaat het nu met jou?
    Ik gebruik nu menopur en cetrotide ik heb wel last van hoofdpijn maar ja niet klagen.

Ik verwacht di al te weten wanneer mijn punctie is, ik hoop dat ik mooie embryo's hebt.
    ps mijn man heeft anticiotica gekregen van uz gent voor beter sperma nou ja nu moet hij ook iets doen in de mmm behalve zijn potje vullen en in Gent moet hij het in het zkh vullen oh oh:)

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Juulz wat denk jij? mijn man zegt dat ze een man is en ik zeg gewoon vrouw.

Ja, ik heb ook een uitgebreid bloed onderzoek gekregen. Ze is heel aardig.
    Ik hoop dat je in Okt terecht kan voor een plan van aanpak.
    Ik krijg nu ook menopur en cetrotide

Daarnaast gebruik ik prednison en aspirine dit is voor herhaalde miskramen en mijn immuum probleem

Timon oh wat leuk we lopen ongeveer gelijk

cilek helaas welkom

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    IVF-ICSI LIJST 2011

Angelica: 5x *, IVF 1, 18-6 tp, geen cryo's
    Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel.
    Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6x Clomid&Pregnyl, en 3x Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) mislukt, IVF 1, 1 TOP-emmy teruggeplaatst, geen cryo's, IVF1mislukt, ergens September IVF 2?
    Chybou: Interrelationale ECD, ICSI 1 mislukt, ICSI 2 TP 1 vmk, cryo tp in juni mislukt, AUG-SEPT verder, ff rust.
    Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe, 4 cellige emmy on board.
    Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2, mk
    Firefly:In afwachting van de ongi, dan start ICSI
    Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. IVF 3, helaas mislukt, nu even rust.
    Timon: 2x IUI, ICSI 1 vmk, ICSI2, 3 eskimo’s over, rust ipv cryo poging
    Zonnetje1980: 6x IUI en 2xtp ICSI mislukt, 4 cryo’s over, cryo-tp mislukt, aug-sept verder.
    Spannende Tijden:7x IUI mislukt, IVF 1 mislukt 9 cryo's over, cryotp1 mislukt, 6 cryo's over,cryo tp2 vmk 5wk 4 cryo's over,nu cryo tp3,0 cryo's over.

Afspraken, op volgorde van datum.

Testdatums

ZWANGER!

Doortje, ICSI 1.

Diversen:
    Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 mislukt, einde wondertje! :(

======================================
    Dames, ik heb de lijst weer even opgesnord, ik heb mezelf gewijzigd, en Marnat even uit de lijst gehaald, en onderaan gezet bij Diversen.
    Wist anders ook niet hoe ik het erop moest zetten.
    Als je de lijst aan wilt passen, kopieren, plakken, aanvullen, en posten.
    Wel steeds de laatst geplaatste lijst pakken anders klopt er geen knoop meer van. ;)
    Dikke kus, ik ga verder met huisvrouwen.

Deel Deze Pagina