IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Gisteren idd een gezellige dag gehad met mn mannetje.
    Had mijn vorige berichtje geplaatst, en nu zie ik jou post te staan.
    Zie hierboven uitleg over de ongi.... ;)

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hahahaha, ik zal het zeggen.

Joekie, mijn leidinggevende is met vakantie. De assistent zou ik het moeten vertellen. Ik heb geen vertrouwen dat het niet verder wordt gekletst. Dat hebben we al ervaren en met dit wens ik dat absoluut niet.
    Dus zal ik voor morgen iets moeten verzinnen, want ik heb de echo laat op de ochtend. Helaas nu eens niet tussen 8.00 en 9.00. Hmmm, afspraak met de (....)arts?

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja lastig hè! Ik heb ook een goed smoesje nodig dus ben benieuwd wat jij gaat gebruiken.. :)

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Brabbel wat lief
    Mijn man vergeet onze trouwdag niet maar ik wel
    wij zijn op 1sep 4 jaar getrouwd.
    ik heb gezegd dat door Mijn auto pech mijn afspraak heb gemist en dat ze mijn cyste willen zien. Bij punctie neem ik vrij
    eerst vertelde ik alles deze ronde niet
    Mijn smoesjes
    Vulling gebroken
    longart
    tandarts controle
    school

Xxx

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Joekie, ik heb gezegd naar EEN arts te moeten. Het mooie is dat diegene geen inhoud wil, dus morgen geen uitleg.:p

Mocht ik zaterdagmiddag de tp hebben moet ik ook iets gaan bedenken. Hoe kan ik een uur eerder weg?

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Smoesjestips....

Even denken...

* KNO-arts, chronisch verstopte neus...
    * Lekkage thuis.....
    * Bloed laten controleren ivm suikerziekte in de familie.
    * Week later terug voor de uitslag, gelukkig negatief.
    * je bent gebeld door een politie / justitieel ambtenaar, omdat je als referent bent opgegeven ivm een veiligheidsonderzoek. Je kunt er niets over zeggen ivm vertrouwelijke aard vh gesprek.
    * Er is een poging tot inbraak gedaan en de sloten moeten vervangen worden. Balen, een duur grapje... Verzekering betaalt ook niets...
    *je moet weer langs de KNO-arts voor controle of de behandeling (antibiotica) is aangeslagen.
    * je moet naar de fysio ivm last van ... je nek? onderrug? Heb je sinds je een keer van de fiets bent gevallen al een tijd last van en is nu weer teuggekeerd. Schoot er gisteravond in en gelukkig kon je nu al terecht, omdat er een gaatje tussendoor was. Echt aardig van die fysio. Daarom moet je binnenkort (na de punctie) ook even rustig aan gaan doen. (alleen dat zeg je dan pas wanneer weet je weet wanneer die punctie is).
    * Er is een brief van de gemeente gekomen dat er ivm onderzoek vh kadaster opnieuw jullie grond / tuin wordt opgemeten en je mannetje heeft die dag een cursus, dus is niet thuis. Helaas moet jij dan dus even thuis zijn.

En kan zo nog wel even doorgaan!

Succes meiden ;)!

xxx

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo, ga maar voor de nieuwe poging om te reageren.

@timon: Heb het gehoord van de camperinbraken. Maar volgens mij melden ze dat elk jaar in deze tijd. Maar was al niet van plan om langs de snelweg te slapen, dat scheelt. Maar bedankt voor de waarschuwing.
    De eerste echo heb je er ook al opzitten. Helaas dat je bms nog zo dun is, hopelijk groeit het nog mooi door en kan je gewoon een tp in eigen cyclus doen. Hoop het zo voor je. Vandaag weer terug dus.
    Hoe is het met de verkoudheid?

@cilek: het klinkt als een reactie van je huid op de vloeistof. Als je de naald er bijna helemaal in had zitten en loodrecht had geprikt, dan kan je niet te oppervlakkig spuiten. Kan ook geen kwaad, als het weer wegtrekt binnen een uurtje. Hier had ik het ook van de puregon of deca.
    Hoe gaat het spuiten nu?
    Wel vervelend dat ze over je gewicht begononen. Bij de iui hebben ze het wel gevraagd en had ik een bmi van 30. Hebben ze toen niks van gezegd. Helaas ondertussen nog 5 kilo zwaarder, maar voor de icsi hebben ze helemaal niks gevraagd eigenlijk.
    Vind het toch knap dat ze denken dat je pco hebt zonder onderzoek. Zou er dan ook klaar mee zijn inderdaad.

@juulzon; Is wel fijn dat je relatie sterker wordt, vind ik ook. Hoor ook regelmatig dat mensen toch uit elkaar gaan door de mmm. Hoop toch dat mijn relatie de mmm ook gaat overleven, gaat wel steeds beter hoor. Maar blijft vervelend op het moment zelf.
    Fijn dat het gesprek in Gent positief was en hopelijk kunnen ze jullie wens in vervulling laten gaan. Succes en wanneer gingen jullie op vakantie? En waarheen?

@brabbel; je ongi laat wel heel lang op zich wachten. Ben benieuwd wat het ziekenhuis gaat zeggen. Heb je voor de zekerheid al een test gedaan? Weet dat een omo-witte test niet fijn is, maar je weet het maar nooit. En bijna vakantie. Ga er lekker van genieten.
    En ben trots op je dat je zoveel gewicht kwijt bent, alleen niet alles eraan eten op vakantie hoor.
    Hier dus ooit bij een all-in vakantie 5 kilo aangekomen in een week tijd. En dat is er dus nog niet vanaf helaas.
    Kan trouwens zijn dat je cyclus van slag is door het vele afvallen zit ik me te bedenken terwijl ik zit te typen.
    Nog gefeliciteerd met je trouwdag en wat leuk een bos rozen. Zou er jaloers op worden. Hier nog nooit rozen gehad op trouwdag.

@hulp van andere therapie: snap zowel de kant van Brabbel als van Timon. Aan de ene kant wil je het zelf doen, aan de andere kant kan het net het zetje zijn wat nodig is dat het wel lukt. Maar dat betekend soms wel mee r afspraken. Hoewel de mesoloog maar 2 of 3 keer is. Dus dat valt mee.

Hier heb ik een paar mailtjes gestuurd voor info, maar denk dat ze allemaal op vakantie zijn, krijg er van geen 1 antwoord namelijk. En krijg wel andere mail binnen op dat adres, dus dat is het niet.
    Gisteren op een paranormale beurs geweest en daar een paar consulten gedaan. En de een vertelde me dat ik geen kinderen zou krijgen op kort termijn. Dat ik dan wat moest veranderen en evt zelfs een andere partner nodig zou hebben. Ze zag mij in de toekomst wel met een kind namelijk. Of dat ik mijn man zover zou krijgen dat hij dus iets van acupunctuur ging doen.
    De volgende had het gevoel dat het wel zou lukken, maar geen idee wanneer. Maar moest wel meer plezier gaan maken en evt wat nieuws gaan doen.
    Achteraf had ik zoiets van, volgens mij moet ik me hier maar even niet meer in gaan verdiepen en gewoon moet zien hoe het gaat lopen. Vooral bij de eerste vond ik apart. Zeker gezien ik aangaf dat ik van mijn man hou en niet van plan was de relatie stop te zetten. (op dit moment tenminste niet, weet niet wat de toekomst nog brengt hoor)
    Maar ga na mijn vakantie dus wel nog eens kijken, maar vond het apart dat ik van de 3 mailtjes van geen 1 antwoord had. Had gevraagd of er een wachtlijst is bij ze en wat evt de kosten zijn.

Voor degene die interesse hebben, heb op een website een paar oefeningen gevonden die goed zijn voor de baarmoeder. Heb ze nog niet geprobeerd, maar als je ze wilt weten hoor ik het wel.

@andere dames van de lijst:
    Chybou is op vakantie, firefly heb ik in een ander topic voorbij zien komen en daar was het niet gelukt. ST zag ik ook nog even langswaaien,
    Weet niet hoe het met daffie en babii is. Denk dat babii wel weer een gehad zal hebben eigenlijk.

@joekie: voor jou is het ook begonnen. Succes.
    En de gyn is wel wat gewend hoor, zal bij meer wel zijn dat het niet helemaal netjes is. Volgens mij zien die echt van alles, van heel netjes geschoren tot complete wildernis hoor.

@angelica; wat een toestand bij je eerste afspraak. Dinsdag dus weer een afspraak. LUMC doet dan wel vroeg de punctie. Hier houden ze ook aan dat de meeste eitjes boven de 18mm zijn. Vorige keer waren er een paar 15mm op vrijdag en zou ik maandag of dinsdag de punctie hebben, dus konden ze nog doorgroeien. Wat grotere eitjes zijn wel beter zeggen ze inderdaad.

@marnat; dus lekker aan het klussen. Succes en maak er wat moois van.

@smoesen: helaas kan ik jullie geen tips geven. Hier weten alle collega’s het. In het begin heb ik ook niet lekker in mijn vel gezeten, dus had af en toe buien. Ook door de hormonen. En nu hoef ik geen rare dingen te bedenken als ik er niet ben. Of dus 1,5 week niet werk na de iui/ tp door de last van mijn buikje. Nadeel van mijn werk denk ik ook hoor. Als ik veel zou kunnen zitten zou ik meer kunnen werken.
    Toen ik het vertelde begrepen mijn collega’s wel mijn buien beter en was er meer begrip van de meeste mensen. Hoewel ik wel merk dat sommige het vervelend vinden dat ik al 2 jaar met regelmaat afwezig ben. Hadden het vorige week over vakantiedagen die ik nog had. Zei toen dat ik evt in sept nog wel wat wil opnemen, maar dan welzo dat ik er wat aan heb. Collega vond dat ik ook gewoon ze kon opnemen vlak na een tp, want kon dan toch gewoon lekker thuis zitten. Had toen wel zoiets van, ga toch niet alle vakantiedagen opgeven voor de mmm. Lever meestal al per poging wat overuren in, maar wil graag wel mijn vakantiedagen gebruiken als ik er ook wat aan heb en niet alleen thuis kan zitten.
    Zijn bij mij 2 collega’s die er minder begrip voor hebben, maar dat zijn 2 dames alleen die ook geen kinderwens hebben.

Maar kan me ook voorstellen dat er bedrijven zijn waar het wel problemen geeft en waar veel gekletst gaat worden.
    En inderdaad zeggen dat je naar een arts moet, je bent niet verplicht om dan uitleg te geven.

@ego: hier dus een druk weekend gehad, op het werk zat het een beetje tegen. Verder had ik nog een bbq en dus een beurs waar in heen wilde. Maar daar was ik na ruim een uur ook wel uitgekeken.
    Zaterdag lag ik veel te laat in mijn bedje en zondag weer veel te vroeg op, dus gisteravond hebben ik vooral lekker op de bank gehangen en vroeg mijn bedje ingekropen.
    Zowel manlief al ik hadden geen zin in koken, dus hebben lekker eten laten bezorgen.

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    *Hond ziek,en je moet naar de dierenarts.
    *Moeder of schoonmoeder geen rijbewijs, en jij moet meerijden, anders kan ze niet naar het ziekenhuis.
    *Je moet medicijnen ophalen in de apotheek, en die is maar tot .....u open, dus je moet eerder weg.
    *Hmmmm, gewoon ziek melden als je punctie heb, heeeeel fout, dat weet ik, schaaam me al.:)
    *Je man moet een longonderzoek, en kan niet terug naar huis rijden, dus moet je mee.
    *De schilders komen en daar moet je voor thuis zijn.
    *Afspraak op de bank over de hypotheek.
    *Gezamelijke tandarts afspraak met je man, en je kon alleen nog om .....u,omdat je man geen vrije dagen meer heeft.
    *Je hebt voedsel vergiftiging, en heb de hele nacht gekotst, en bent aan de diaree, en voelt je slap, huisarts zegt dat t wel een dag of 3,4 kan duren (Punctie, en TP.)
    *Je man is flauw gevallen op zn werk, en je moet m ophalen, en morgen ochtend bij de huisarts zijn, en n week later in het ziekenhuis voor onderzoeken.(Controles, punctie TP.)

Ik heb de eerste maanden van het ziekenhuis-gebeuren niks gezegd, en merkte al snel dat mijn collega's begonnen te roddelen.
    Wij werken in team verband, en mijn leiding-gevende (2mannen) gaven mij alle ruimte en mogelijkheid om naar het ziekenhuis te gaan, alleen ik had mijn team nog niet ingelicht.
    Toen ik dus merkte dat de sfeer veranderde heb ik heel mijn team ingelicht, en de roddelaars duidelijk verteld dat ik niet zomaar ff tussendoor weg moest, maar dat t heel belangrijk is.
    Vanaf dat moment help iedereen me met invallen-ruilen van diensten, en verschuivingen in de planning.
    Ook leeft iedereen erg met ons mee.
    Als ik een keer klote nieuws had in het ziekenhuis, dan kwam iedereen me ff troosten,en knuffelen, en lieten ze me rest van de dag met rust.

Mijn ervaring leert dat als je er eerlijk en open over bent, je meer voor elkaar krijgt, dan dat je het verzwijgt, want mensen gaan toch roddelen, en kletsen.
    Ik vertel mijn leiding-gevende altijd alle nieuwe ontwikkelingen op MMM, gebied, en ze hebben altijd aangegeven dat ze het enorm fijn vinden dat ik er eerlijk over ben naar hun toe.

Ik tref t dan ook erg goed met mijn werk, daar ben ik me ook heel bewust van.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    *Applaus voor MEGA rea van zonnetje!!*

Hahaha, je heb je best gedaan zeg! :D

Ik heb nog steeds geen test gedaan, misschien wel handig idd.
    Kijk wel fftjes.....
    En ik ben ook trots op mezelf dat ik al zo veel ben afgevallen, alleen dit weekend heb ik t wel een beetje verpest.
    Zaterdag uit eten geweest, milkshake op, gisteren chipjes op, taartje, frietje gehaald omdat de visite laat weg was.
    Voelde me al schuldig, dus ging mezelf net wegen,(ik was bang voor + 1 kilo) en was maar 4 ons aangekomen, valt wel mee, maar t is toch weer meer, ipv minder.....
    Nu strak regiem deze week, haha!
    En nu je t zeg, daardoor kan mn ongi ook wegblijven ja, natuurlijk!
    Nooit over nagedacht, dank je voor de tip!

En die paranormale beurzen zijn erg leuk, alleen let wel op dat je er niet te veel in ga geloven, in mijn omgeving heb ik verhalen gehoord van mensen die er echt verslaafd aan raakten, en elke week bij zo een persoon op de koffie gaan.
    Ik heb t nog nooit gedaan, en wil t binnenkort wel gaan doen, maar ook ik ben al gewaarschuwd.
    Je moet echt sterk in je schoenen staan hoor!

Ik ga zometeen op kraamvisite bij mijn collegatje.
    Sommige zullen t nog wel weten.
    Dit was die collega die het meeste met me meeleefde, dat ze bang was dat het MMM haar ook zou overkomen, en daarom met de pil is gestopt, want stel dat t zelfde als Brabbel mij overkomt, dan ben ik over een jaar nog jong zat voor mijn zwangerschap,blabla......
    En die was dus meteen in ronde 1 zwanger, ;)
    Die is dus bevallen, en ga er vandaag heen.
    Zal wel emo worden, want ze is al zo een zacht karakter+hormonen+Brabbel die kindje erg lief vind, maar denkt had mijn kindje kunnen zijn= Tranen.
    Heb dr wel zin in, maar een dubbel gevoel.....

Iedereen bedankt voor de felicitaties van trouwdag!!!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Zonnetje, apart hoor zo een beurs.
    Ik will ook heel graag met iemand praten, maar meer over mijn mk en bbz ik wil wel weten of het jongens of meisjes waren enzo

Brabbel, het kan ook idd door het afvallen komen.
    Wanneer wil je gaan testen?

Timon, ik hoop ook dat je bm slijmvlies dikker wordt.
    Ik mag morgen de 16 ik had het verkeerd:)

11. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    kom af en toe hier even meelezen (ik ''hoop'' namelijk ook dit jaar of volgend jaar een ICSI traject in te gaan, zie banner) en het valt me op dat jullie ''worstelen'' met hoe je het werk inlicht. Ik wil daar even iets over kwijt: ik sluit me helemaal aan bij Brabbel. Hoe moeilijk het ook is, vertel je collega's iets over je traject zodat je meteen af bent van alle roddels en gedoe!! Ik heb ook ervaren hoe begripvol ze dan zijn en als je heel helder bent in wat je wilt (''wel/geen behoefte om te praten erover'') dan is het meteen ook duidelijk voor iedereen!! Ik besef dat niet iedereen een werkomgeving heeft waar dat ook echt kan, maar ik denk dat je meer ''positieve/begripvolle'' reacties krijgt dan je misschien zou verwachten!

En tot slot: je kunt inderdaad zeggen dat je naar ''een arts'' moet. Je bent niet verplicht om aan collega's (behalve misschien lg.) te vertellen welke arts en hoe/waarom. Nadeel is dat het wel wat geheimzinnig overkomt maar dat is dan maar zo...... Ik werk bijv. met klanten en ik ga ze ook niet alles vertellen maar wel dat ik in het kader van medische onderzoeken meerdere keren per week naar z.huis moet. Ik probeer dan vriendelijk maar wel duidelijk te zijn als het gaat om omzeilen/niet beantwoorden van ''nieuwsgierige vragen''. Het is goedbedoeld medeleven maar je moet je zelf ook beschermen, he!?

succes allemaal!!!!

12. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hoi meiden,

Deca spuiten gaat iets beter nog steeds een bultje na spuiten maar het trekt van zelf weer weg.

ik lees dat iedereen weer actief bezig is ,hoop dat er snel weer iemand zwanger word.

even over verzinnen van smoesjes,ik ben van begin af aan eerlijk geweest tegen leidinggevende met als resultaat ontslagen.
    mijn contract moest verlengt worden maar dat wilden ze niet ik was zo actief bezig met mijn behandeling het zou beter voor mij zijn om me daar volledig op te richten
    dus eerlijkheid is niet altijd gunstig

ik reageer niet elke dag maar lees elke dag met jullie mee
    liefs Cilek

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @brabbel: zo stuk had ik vrijdag dus ook ongeveer toen ik alles kwijt was. Heb er mijn best op gedaan inderdaad.
    Je kan je beter op dinsdag wegen dan op maandag na zo weekend. Hier op maandag meestal wat zwaarder dan op dinsdag door het lekkers. En af en toe mag je ook gewoon lekker zondigen hoor. Moet toch ook kunnen met al die feestjes dit weekend.
    Succes met de kraamvistite vanmiddag.

Ga zo af en toe naar een beurs toe. Vooral als ze in de buurt zijn en ik dus tijd ervoor heb. Blijf er niet speciaal voor thuis ofzo.
    En je moet het treffen waar je een consult doet, keus op zo beurs kan heel groot zijn.
    De eerste waar ik bij aanschoof heb niet zo goed gevoel achtergelaten. Die stuurde dus ook heel erg aan op een coachingstraject voor mij. Uiteindelijk blijkt ze zelf coach te zijn.
    Hoewel het begin me toch verbaasde met wat ze wist te vertellen, maar kon er weinig concreets mee.

En nee, ik ga niet elke week op de koffie bij zo iemand. Of het moet een goede bekende/ vriendin zijn. Weet dat ik me leven er niet compleet door moet laten beïnvloeden.

Vorige jaar had ik een voorspelling die ook niet uitgekomen is, dus klopt toch niet altijd. Dingen kunnen veranderen.

@angelica: kan me voorstellen dat je graag wilt weten of het een jongentje of meisje was. Je kan ook evt gewoon bij zo iemand langs gaan.

@cilek: klein bultje maakt niet uit. Succes in ieder geval. En er zijn meer dames die hier niet elke dag schrijven.

@nana: helaas welkom en ik hoop dat ze toch nog zaad vinden bij je man. Hebben jullie evt al nagedacht over wat als er niks gevonden wordt?

@openheid: alleen mijn vaste collega's weten het. Invalkrachten weten het niet. Maar er is inderdaad wel veel begrip, belangstelling, medeleven en bereidheid tot ruilen of overnemen van werk.

@ego: zo, ga nu maar eens wat nuttigs doen voor mijn werk. Was van plan eerst thuis te werken, gezien ik al een paar keer op maandag voor niks op kantoor heb gezeten, gezien de laptops bezet waren door de collega's.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Angelica, ja idd het afvallen heeft er denk ik wel mee te maken, zelfs de assistente van de gyn zei t vanmiddag.
    Over hoe en wat, lees je hieronder in mijn ego stukje.;)
    Enneuh testdatum, geen idee eigenlijk,durf het niet echt aan, heb een trauma opgelopen van zw-testen, en stel het zo lang mogelijk uit.
    Nana, idd jij snapt me!
    En volgend jaar begin ICSI traject, spannend zeg!
    Kom lekker meekletsen met ons, buiten het ICSI-IVF om, kletsen we hier ook over prive en zo, dus als je behoefte er aan heb, welkom!
    Cilek, je hoeft ook niet mee te reageren als je er geen zin in hebt hoor, lief dat je meeleest met ons.
    Fijn dat de Deca beter gaat, hoop op een mooi resultaat.
    Zonnetje, goede tip op dinsdag wegen, ipv maandag!
    Kraamvisite is goed gegaan, lees hieronder mn ego.

Vandaag dus naar collega/vriendin geweest.
    Ging behoorlijk goed moet ik zeggen, alleen ik heb t gevoel dat ze er niet al te trots over wilt zijn tegenover mij, want ze was een beetje afgevlakt, en niet echt zo als ik haar gewend ben.
    Kunnen ook andere factoren zijn zoals,medicatie,beebje is nieuw, keizersnede, hondje weinig aandacht, en daar een schuldgevoel over hebben, enz enz.
    Maar goed, beebje was prachtig, mooi,lief, knap, en vooral erg tevreden.
    Voordat ik op kraamvisite ben geweest had ik de vp gebeld, om de Stederil voor te schrijven.
    Had nog een aantal vraagjes, en ze zei dat t misschien een goed idee was om ff alles op te komen halen, dat was makkelijker.
    Dus zogezegd, zo gedaan, na de kraamviste naar het ziekenhuis.
    (Lekker contrast tussen nieuwe beeb, en GEEN beeb ;))
    De vp was de vp die heeft geassisteerd met de punctie, en herkende me ook meteen.
    Ze vroeg hoe t ging, Ja redelijk antwoordde ik.
    Ja dat snap ik zei ze, t kan natuurlijk altijd beter he?
    Ze vertelde me dat ze net alle recepten voorgeschreven, en ondertekend hadden,maar ze zei ook dat er meer te vertellen was, en dat ik in de spreekkamer mocht plaatsnemen, en dan kwam ze er zo aan.
    De arts die net mijn recepten uit heeft geschreven die had mijn dossier doorgelezen, en ze had voorgesteld dat we aankomende ronde voor ICSI zouden kunnen proberen.
    Tssssss! :x
    Dat had IK in het gesprek de vorige keer zelf aangekaart, en toen zei de arts dat dat niet nodig was, omdat t semen van mijn man te goed daar voor was.
    Maar de vp zei dat t nu kwam omdat we de IVF maar 1 emmy hadden, en dat het protocol was van het ziekenhuis om dan met ICSI verder te gaan.
    De arts van het gesprek wist toen ook dat er maar 1 emmy was, en toen hoefde t niet. :(
    Naja, beetje vreemd, maar ik heb dus meteen accoord gegeven voor ICSI, dat hoefde ik niet met mijn man te overleggen.
    Heb ook gevraagd of t kon dat mijn cyclus in de war was door t afvallen, en ze gaf aan dat dit inderdaad kon.
    Maar ze was bovenal erg trots op me, en ze vond t knap dat ik daar mee bezig ben.
    Want eerlijk is eerlijk zegt ze, ook daarmee vergroot je je kansen op een geslaagde IVF-ICSI.
    Gesprek afgerond,en ik kreeg meteen een invriescontract voor de emmys mee, en de recepten.
    Totale score:
    2 strips Stederil, 2 doosjes Pregnyl, 10 Decapeptyl, 2 ampullen 900 Puregon, 1 ampul 300 Puregon, Naaldensetje voor de Pregnyl, Naaldencontainer, 2 doosjes Utrogestan.
    Dus mijn koelkast is weer gevuld, beeb staat in bestelling, hahah! :)

Kus en knuffels voor iedereen!

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Hier nog steeds een trouwe meelezer en meelever... :)

Ik heb op mijn werk ook altijd eerlijk alles verteld, dat hebben mijn collega's enorm gewaardeerd. Ze leven ontzettend mee, nu nog steeds en dat schept wel een band moet ik zeggen.

Zonnetje, trek je eigen plan en trek je niet teveel aan van wat die paranormaal begaafden zeggen. Mijn ervaring is dat er maar enkele goede op zo'n beurs te vinden zijn, soms wel helemaal niet.

Brabbel, dus toch op voor ICSI.
    Hopelijk brengt dat je meer geluk!
    Jammer dat je arts in 1e instantie zo eigenwijs was, maar wel fijn dat ze nu alsnog op ICSI overgaan!

Ik wil jullie heel veel succes wensen.
    Ik denk aan jullie en duim nog steeds voor jullie!

Dikke knuffel!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Even een knuffie van mij en heel veel succes meiden denk aan jullie en duim me een ongeluk!

17. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor degene die mij nog kennen ;)... Ik kreeg een pb van Timon, dacht zal hier ook nog even een berichtje neerzetten om te laten weten dat ik nog steeds ontzettend met jullie mee leef en hier mee leef (maar natuurlijk ook met alle mensen die na mij op dit topic zijn gekomen leef ik mee, het is allemaal zo herkenbaar).

Door omstandigheden ben ik even niet zoveel op het forum geweest en ik
    wist ook niet zo goed of jullie het niet heel vervelend vinden om steeds van die blije banners te zien of berichtjes te lezen van mensen die zwanger zijn :). Ik ben 20 juni bevallen van een heel mooi, lief en tevreden meisje. Ik gun dit iedereen zo ontzettend, mijn duimen draaien dus ook voor jullie allemaal.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Kiki, wat lief dat je even langs komt hier! Ik vind dat wel erg leuk zolang het topic maar niet compleet gevuld is met zwangeren ;)
    Geniet van je mooie meisje!! We hopen je achterna te komen ;)

Wat een hoop handige smoesjes hier!! ;)
    Ik ben alleen heel slecht in liegen. Ik werk onregelmatig dus ik ga even kijken hoe alle afspraken uitkomen met mijn werk.
    Het liefst vertel ik niemand wat aangezien ik me nu op dit moment niet geheel veilig voel in het team. (heb net 3 maand verlenging gekregen van mijn opleiding met wat lullige redenen dus moet nu tot half december)
    Ik vind dus nu dat ze niets met mijn persoonlijke leven te maken hebben ;)
    De punctie en TP vallen zowiezo in mijn vakantie maar er zijn ws wat echo's die wel binnen werktijden gaan vallen.
    Ik werk zelf in datzelfde ziekenhuis dus nouja...we zien wel ;)

Brabbel, wat apart dat je nu twee verschillende verhalen hoort!
    Ook niet echt professioneel :(
    Wel fijn dat ze er wel vaart achter zetten!!

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wow, wat een hoop smoesjes!!!! :D:D:p

Zonnetje, je moet met een therapie/behandeling toch je gevoel volgen. Jammer dat je nog geen reactie heb ontvangen. Kan je ev. bellen?
    De consulten op zo'n beurs vind ik zelden betrouwbaar. Het moet goed voelen en vaak is het uiteindelijk toch te vaag. Die opmerking over je man vind ik heel apart.

Lief dat je ernaar vraagt. Ik ben helemaal van de verkoudheid af.

Mijn collega's weten van mijn ICSI traject. Alleen niet wanneer ik wat doe. Mijn leidinggevende weet dat ik weer zou beginnen, al had ik het volgende week verwachten en dat had ik ook aangegeven. Dan zou hij ook weer van vakantie terug zijn. De vervanger weet nu van niets. Omdat ik weet dat bijna alles naar 1 persoon wordt doorgebrieft heb ik geen zin om het te vertellen. Daarom (voor het eerst) een smoes voor de tp. Of het nu op vrijdag of zaterdag zal zijn... ik moet beide dagen werken. Lastig.
    Waarom deze spagaat? Omdat ik geen zin heb in elke dag de vraag hoe het gaat. 'En, en, en?'. Dit heb ik meegemaakt en vond het erg vervelend. Nee, als het op natuurlijke wijze zou gaan staan ze ook niet naast mijn bed, weten ze ook van niets.

Vanmorgen de 2e echo gehad. Het bms was 5mm :) en mijn ei is 14 mm gebleven. Beiden nog even toespreken.;) Woensdag weer koekeloeren.
    De fa zei dat ze het liefst 7 mm zien, maar dat met minder ook zwangerschappen zijn ontstaan. Ze zag eigenlijk geen probleem, net als ik.

Cilek, prettig dat het spuiten goed gaat. Wat een vreselijke wijze om je eerlijkheid beloond te zien.

Brabbel, je heb een aardig verhaal getikt.;) Apart dat de arts je nu ineens wel ICSI voorstelt ipv eerder toegeven toen jij erover begon. Misschien toen niet wakker genoeg? Maarre...wanneer start je nu?

Angelica, jij heb morgen je echo. Spannend! Ik had ook bijna gemoeten, maar blijkbaar ben ik goed in het groepsgesprek eruit gekomen en dus blijft woensdag staan. Mooi op mijn vrije dag. ;)

Nana, welkom. Hopelijk kan je in het najaar nog met ICSI starten.

Man Doortje, je bent alweer 15 weken zwanger. Alles goed?

Kiki, je bent geweest.;) Zal nog reageren op je pb.

Marnat, hou je ons goed in de gaten?

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi lieve meiden,

Wat een boel gekletst hier ;) ! Gezellig! Nieuwe meiden, welkom. En dat jullie maar gauw zwanger mogen worden...

Vooral comlimenten voor Zonnetje en Brabbel, die gelukkig weer praatjes heeft ;) !Bedoel ik gezellig hé ;) dat weet je. Heb zelf namelijk wat minder praatjes de laatste tijd ;).

Angelica, ze is NU Petra, maar was Peter ;). Vind haar supervriendelijk. Wanneer heb jij je punctie?

Oh ja, Brabbel: in Belgie zeiden ze ook dat ALS wij nog voor een behandeling in aanmerking komen (afhankelijk van bloedonderzoek, als er chromosomenafwijking uitkomt is de kans ieniemienie)) wij ook voor ICSI gaan. Wat namelijk ook kan, is dat de schilletjes van de eicellen te 'taai' zijn voor de zaadjes en dat er daardoor amper bevruchting optreedt. Ze vertelde dat gemiddeld 1 van de 3 eicellen een mooie bevruchting zou moeten worden. Bij mij was dat nooit zo en ook nog nooit cryo's gehad. Dus ben blij dat ze bij jou toch voor ICSI gaan. Dit moet 'm gewoon worden...!!!

En voor wat betreft smoesjes... Tja, enerzijds absoluut waar dat eerlijkheid het langst duurt... Maar, de situatie moet er ook naar zijn en ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat je voor de zoveelste keer moet gaan vertellen dat het niet gelukt is. Medeleven is oké, maar hoe je het ook went of keert, vaak gaat men 'er wat van vinden'. Zelf vind ik dat niet fijn. Darabij vind ik het ook erg prettig om me op mijn werk ook echt op mijn werk te kunnen storten, zonder Juulzon in de MMM te zijn. Bij mij weten nu drie collega's het en daarvan weet ik 100% dat ze op en top integer zijn. Daarbij, het zijn allemaal mannen en die gaan er wat nucterder mee om. Een van hen heeft een dochter van mijn leeftijd die zwanger is geworden na haar 4e ICSI. De ander, echt super aardig, kende ook twee stellen die dmv IVF zwanger zijn geraakt en gaf aan dat ik altijd hun mailadres mocht hebben, mocht ik ervaring willen uitwisselen (hij weet niet van ZP natuurlijk!). Bij de 3e collega bleek dat hij en zijn vriendin al bijna 2 jaar proberen, maar het niet lukt. Als dat na de zomer niet raak is, zouden ze voor IUI gaan. Ik gaf aan dat als zijn vriendin er eens over wil praten, ik dat geen probleem vind. Dus zo zie je maar.
    Smoezen verzinnen hoef ik in principe niet omdat ik mijn eigen agenda beheer en er hooguit in moet zetten dat ik er niet ben. Heb vaker afspraken buiten de deur die ik zelf plan, dus da's een luxe positie. Maar, ik begrijp het wel dat je de waarheid niet altijd wil delen. Soms wil je het gewoon voor jezelf houden. Gewoon doen waar je jezelf het fijnst bij voelt.

Verder hier: onwijs ongesteld geworden. Rare cyclus deze ronde. Eisprong pas op dag 21, tien dagen later een vleugje roze en daarna 3 dagen alleen licht bruin verlies (dus ik weer hoop krijgen..) maar sinds zondag (dag 14) echt rood rood rood en bes weer last van mijn buik....Nog twee rondes ongesteld worden en dan hopelijk voor een nieuwe poging... *duim duim*

Lieve meelezende dames, jullie zijn lief dat jullie ons blijven steunen!!!

Kus en knuf voor allemaal!!!

xxxx

Deel Deze Pagina