IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden ivf 2 gaat niet door. Ik heb 2 grote folikels
    17 mm links en rechts 26 mm. die grote heeft de rest gewoon onderdrukt
    Ik spuit morgenochtend zelf pregnyl en ik verleid mijn man donderdagavond
    als ik ongi wordt ga ik aan de pil en dan weer ongi en dan poging 2 met nu 225 menopur en weer decapeptyl

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Angelica wat vervelend!!!
    Kan me voorstelling dat het toch een teleurstelling moet zijn :(

Maak het maar erg gezellig met je mannetje! ;)
    Wie weet!!

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik zet morgenochtend om 6 uur mijn pregnyl prik vanmorgen heb ik nog cerotide gespoten dus mijn ei kan toch nog niet springen?

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    vraagje ik ga morgenochtend om 6 uur pregnyl spuiten moet ik morgenochtend dan ook nog cetrotide spuiten. We mogen het zelf proberen deze ronde, omdat we maar 2 folikels hebben

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hmm...lijkt me niet.. Daar is toch de Pregnyl voor?

Ik ben net effe giga uit mijn slof geschoten...
    Mijn vriend moest vandaag bloedprikken. Hij heeft zich gigantisch gehaast om op tijd te zijn en ik heb vantevoren effe gebeld dat hij misschien 5 minuten te laat kon zijn..
    Hij belde me toen hij er binnen liep en ik slaakte een zucht van verlichting want het was nog net voor sluitingstijd!
    Belt ie me 1 minuut later op dat de vrouw achter de balie verveeld had gezegd dat ze al dicht zijn!!!
    Ik vanaf thuis direct het lab gebeld en aangegeven dat ik vond dat hij geprikt moest worden aangezien hij op tijd was! Die mevrouw gaf aan dat hij dan te laat moet zijn geweest waarop ik zei dat ze nu op de klok moest kijken en dat het nu 3 over half 5 was en ik inmiddels al zowel mijn vriend als haar aan de lijn had gehad dus hij was gewoon op tijd!!!
    Ik werk zelf ook in dat ziekenhuis en gaf aan dat ik het niet vond kunnen hoe ze met patienten omgingen!
    Maar het nummertjesautomaat was inmiddels uit dus het werd wel lastig zij ze...
    Ik gaf aan dat ze geen nummertje maar bloed nodig hadden en dat het gewoon onwil was dat ze hem nu niet wilde helpen...
    Gelukkig was de dame aan de telefoon het wel een beetje met me eens. Ze zou naar het lab lopen en kijken wat ze kon doen.
    Hij is dus nu geprikt maar wat een gezeik zeg!
    Als je aangeeft tot half 5 open te zijn moet je niet om 5 voor half een patient afwijzen en zeggen dat je gesloten bent!!!
    Wat een k*t service!!!

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Joekie thanks wat belachelijk!
    Bij ons zijn ze ook zo met mijn IUI en IVF heb ik moeten wachten. Het was in het weekend en ik moest me om 07.45 melden om 08.15 kwam er pas iemand aan PFFFFFFFFF

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Timon, even snel een reactie van mij.

De artsen spreken elkaar allemaal tegen daar hoor.... Ik heb 1x een bms van 3 mm gehad bij CD10, toen zei de arts; dat is heel normaal hoor, naarmate het follikel groeit, groeit je bms ook.

Snap dan weer niet dat ze dit zeggen....

Ik duim voor je, voor iedereen!!! Hopelijk heb je snel een topper on board.

@ all, thanks voor de vragen naar me, maar heb voor mezelf echt RUST ingepland

7e TP ook mislukt, wat ik al wist voordat ik het ging ophalen. Weer kreeg ik telefoon; hij is zooo mooi en heeft geen fragmentatie. Ach, het zal wel riep ik al! Had er totaal geen zin in, en helaas was mijn gevoel weer juist :(.

Nu 29 augusuts de intake staan voor IVF 2, zal wel in september verder mogen, maar heb besloten in oktober verder te gaan. Zit ook nog met contractverlenging rond november.

Heb nu gezegd dat ik rust heb en even geen IVF meer onderga. Neem aan dat ik niet verplicht ben dit door te geven aan de werkgever? Een normaal stel verteld toch ook niet dat hij bezig is?

Afijn, heb dus even rust genomen, ben trts op mezelf want wil altijd doorgaan en doorgaan.... Maar vond dat mijn lichaam even op adem moest komen :).

Liefs

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Angelica, gebruik je deze ronde cetrotide of deca? Omdat je de komende ronde weer deca gaat spuiten...? Ik merkte dat er bij mij meer groeide met cetrotide. En je gaat nu 225 spuiten, hopelijk geeft dat meer eitjes lieverd.... Ik kan me herinneren dat ik de dag van de pregnyl nog wél de cetrotide moest zetten. En als ik jouw was zou ik voor de zekerheid een ovutest doen, want ik heb het met IUI ook gehad dat ik al een :) op de clearblue had en dan heeft Pregnyl zetten niet zoveel zin meer. En jouw ei is al aardig groot.... Dominante follikel, had ik bij mijn 2e IVF-poging ook. Werd dus escape IUI. De 2e IVF-poging voor het eggie had ik toen 8 follikels en 6 eicellen en 2 mooie emmy's en werd ik zwanger. Maar hoop dat het bij julie nu op een Wonder uitloopt ;). Ga je wel utro gebruiken? Duim voor je.

Babii, wat balen lieverd, dat het weer niet gelukt is. Hoe verklaren ze het nu toch???? En in je banner staat dat je nog 1 tp hebt? Klopt dat? Succes met de studie en blijf duimen voor je!!!

Hier even geen nieuws... moe. Ongie word gelukkig al minder.

xxxx

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, lief dat je even reageert. Ondanks dat je het wel wist, toch jammer dat je 7e tp ook is mislukt. Eind van de maand de intake voor IVF 2, maar heel goed dat je voor jezelf rust inbouwt. In oktober weer aan het spuiten gaan. Ook al ben je hier minder... ik denk aan je. Succes met je studie.

De fa vond de groei van mijn bms erg mooi van 3 naar 5 in 1 dag tijd. Alleen jammer dat mijn follikel niet was gegroeid. Maar goed, morgen weer koekeloeren. Ik heb beiden toegesproken dat ze flink moesten groeien. ;)

Juulzon, je klinkt best opgewekt nu je in Gent bent geweest. Heel fijn om te merken.

Angelica, geen idee hoe of wat morgen. Wel wens ik je veel plezier met het toch gebruiken van deze ronde. ;)

Joekie, wat een 'prettige' service is dat geweest. Zolang duurt een bloedafname toch niet? Ze wilden zeker erg graag naar huis...:p Maar goed, bloed is afgenomen en nu wachten op de uitslag.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Timon: ik duim voor mooie follikels morgen en een goed groeiend BMS!!! toitoitoi! En klink ik weer opgewekter...? Misschien omdat het nog maar 2 weekjes is voor we vakantie hebben ;) !

Joekie, wat een verhaal zeg... pffff, klinkt idd frustrerend... maar goed dat je hebt doorgezet! Heel goed :) Hopelijk zijn de uitslagen zoals ze horen te zijn!!!!

xxxx

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hihihi, dat zal het zijn. Dat vooruitzicht doet een mens al goed. Nog plannen om weg te gaan?

Lief dat je meeduimt.

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier alleen even kort ego. Druk met voorbereiden voor vakantie, dus zal hier weinig zijn aankomende 1,5 weken.

Verder weer even een dipje. Met manlief weer discussie gehad over de mmm. Hij heeft er geen vertrouwen meer in en wil eigenlijk gewoon stoppen. Heb een vermoeden dat hij niet meer voor poging 2 en 3 wil.
    Wordt ik dus een beetje verdrietig van, gelukkig nog wel 3 cryo's. Maar ja, heb ook al ondervonden dat het ineens hard kan gaan als ze niet goed ontdooien.

Maar man denkt dat niet gaat lukken, omdat het nog geen 1x gelukt is. Vind dat best jammer dat hij het zo bekijkt.
    Hij zegt het er ook moeilijk mee te hebben, maar wil toch stoppen.

Fijn zo discussie vlak voor je vakantie en je weer de wilt starten met een poging.
    Ben altijd een beetje jaloers op de mannen die zo meewerkzaam zijn.

Moet zo nog 1 dagje werken en dan hoop ik morgen op pad te gaan.

Dikke knuffel voor angelica. Jammer dat hij afgeblazen is voor je. Zit jullie ook niet mee zeg.

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Lieve Juulz Bedankt voor je berichtje. ik heb van mezelf geen eisprong vorige maand was de cyste op dag 30 geen cyste maar een eitje
    Ondanks de hormonen zit er bij mij geen eisprong aan te komen.
    Ik heb vanmorgen pregnyl gespoten ik cetrotide hoefde niet meer

In Belgie kreeg ik 187.5 menopur en 0.25 cetrotide. Volgende rond 225 menopur en weer deca. Ze denkt dat mijn lichaam te goed op cetrotide reageert.

Mijn man wilde geen iui in Belgie, dan maar zelf proberen.
    Morgenavond weet mijn man niet wat hem overkomt hahahaha

Babi knuffel. Het is goed dat je rust neemt. Deze mmm is zo zwaar. Mijn man vindt het ook heel zwaar.

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    zonnetje dat is echt niet fijn dat je man het niet meer ziet zitten.
    Ik hoop dat de vakantie hem goed doet.

Mijn man wilde geen iui meer doen, nou ja dan maar zelf proberen.
    Mijn man kan niet zo goed tegen moetjes en daar hebben wij ruzie over.
    Het enige wat hij moet doen is het potje vullen en 1x voor de betere kwaliteit van zijn sperma klussen.
    Normaal kunnen ze 5x per dag klussen maar als het moet, dan is het minder leuk. Ik moet dan altijd iets verzinnen. pffffffffff

Zaterdag ga ik lekker met de meiden stappen, de maand erna moet ik aan de pil. Mijn lichaam is echt aan het veranderen door de mmm hebben jullie dat ook?

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hey zonnetje,
    Herkenbaar verhaal hoor..
    Mijn vriend vind het ook vreselijk allemaal.
    Vind het altijd weer spannend of hij helemaal meewerkt of niet..
    Klote is dat..

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik wil iedereen even heel veel succes en sterkte wensen voor de komende periode!!!
    Ik hoop zo dat jullie je snel mogen aansluiten bij het zwangerenrijtje mbv de mmm!

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Moet er wel bij zeggen dat hij gisteren helemaal een slechte bui had. Niks was goed.

Maar merk wel dat we nu tegen de behandeling aanzitten dat er meer spanning is tussen ons. Vooral omdat ik dus weet dat hij niet wil maakt dat ik dus meer gespannen ben.
    Maar helaas is er zo weinig aan te doen, hoop dat hij vanavond beter te spreken is.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Sterkte zonnetje! Ik hoop het ook voor jullie!
    Ik ben enkel nog bang voor het moment dat hij zijn potje in moet leveren. De rest van al het werk is toch aan mij.
    Het moet ook maar lukken terwijl je helemaal geen zin hebt... :(

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier is het werk ook voor mij hoor. Heb nu nog 3 cryo's van deze poging. Maar ben bang dat als deze 3 dus het ontdooien niet overleven of niet blijven zitten dat ik dus poging 2 kan vergeten.
    Hier dus nog even geen potje, is ook niet fijn om te moeten produceren als het niet wil.

Dus ik hoop dat mijn cryo's dus nog mooi per stuk ontdooien en 1 van die 3 blijft plakken.

Snap mijn man ook wel hoor, 3 jaar geleden zei de uroloog dat de medicijnen het konden oplossen. Niet dus. Iui zou de optie zijn. Ook niet. Bij de evalutie van de icsi zei de gyn dat ze nog nooit zulke hoeveelheid van zo goede kwaliteit had gezien. En elke keer mislukt het.
    Daarnaast vind hij mij een stresskip met alle klachten en kwalen en dat ik vind dat het gelukt moet zijn. En wanneer ik mag testen. Daar houdt hij zich dus niet mee bezig. Maar dat is denk verschil tussen man en vrouw
    Ga eerst maar de volgende poging afwachten en hoop dat de cryo gewoon dus een keer blijft plakken. Dan ben ik van een hoop problemen af.

Ga maar eens wat boodschappen doen, heb anders geen avondeten in huis. Op mijn werk ben ik klaar. dus ga lekker naar huis toe.

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    zonnetje ik hoop het ook.
    Mijn man klaagt niet over het potje maar meer over mij. Ik ben echt brak door die hormonen en ik slaap dan wat meer. Dat betekend dat hij meer moet doen. Ik moet wel eerlijk zijn dat mijn man alles in het huis doet en het strijken ook. Ik doe niet zoveel qua huishouden. Wel koken, boodschappen en soms ook schoonmaken. We hebben wel 1x in de twee weken een schoonmaakster.
    Ook heeft hij een makkelijke baan en ik werk veel en ik ga nog naar school

Deel Deze Pagina