IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Joekie, nee hoor niet geïrriteerd, meer kortaf aangezien ik vanaf mijn mobiel reageerde (zie je hier alleen niet @ forum als je vanaf mobiel reageert) geen excuus nodig hoor.

Nou, met de manier waarop ik gebloed heb (van 13 augustus tot 17 augustus heel heftig, dikke super tampons, veel buikpijn & rugpijn) kan het sowieso niet goed zitten.

Die bloedingen zijn het afstoten van je bms, dus dat was al duidelijk wegens de dikke vette klodders die ik al verloor.

Daarna begon ik afgelopen zaterdag weer, niemand kan mij dan wijsmaken dat het goed zit hoor :p. En hoop heb ik dan echt niet meer.... Vindt dat valse hoop hebben, want het waren echt geen onschuldige bloedingtje, maar echt heftige.

@ Timon, nou..... Niet echt wijsneuzig, zag gewoon dat ie 3 mm was, herken mijn 1 en 2 mm slijmvliesje ook :p

In mijn naam staat volgens mij rond oktober, heb sowieso 29 augustus al een intake.

Moet mijn volgende cyclus afwachten, maar denk iets later verder te gaan.... Beetje dilemma nog, want wil mijn lichaam ook wat rust geven...

Jaaaa, spannend he! Komt vast goed hoor , duim hard:D.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Babii, ik had je onderschrift niet gelezen. Je heb dus 2 maanden rust en dan weer knallen.
    Jij bent echt een expert geworden in je bms dikte te herkennen. Kan je niet in dienst van het UMCU?:p

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi lieve meiden!

Lees wel mee, maar ben even wat minder actief, aangezien wij toch in een afwachttotweverdergaanendebloeduitslagenhebben-periode zitten. Je kent het wel.... Rust noemen ze dat ook wel....
    DUs net als Spannende Tijden en Babii zal ik (ook) zo ongeveer pas in oktober / november verder gaan. Hoop dat tegen die tijd Timon en Joekoe al hartstikke zwanger zijn.

Babii, sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar wat zwaar ***. Waarom zou je emmy niet zijn ingenesteld? Of weer los zijn gekomen?Hoe verklaren ze dit, nu al 2x...???? Jouw bloed is toch ook helemaal onderzocht?En je immuunstsysteem en je bloed (ook op stollingsfactoren..? Je klinkt id wel 'luchtig'(zelfbescherming...? Omdat je het al voelde...?), maar het blijft oneerlijk. Denk aan je.

Timon, zo spannend!!! de 25e TP... DUIM DUIM!Op naar roze muisjes met beschuit. Of blauwe, maag ook! Volg je op de voet :)

Spannende Tijden! Weer zo'n gave reis! Klinkt goed!!! Wij gaan maandag ook op vakantie. Dit keer een stedentrip (8 dagen) en daarna 8 daagjes naar de Provence. Eerst veel zien en staswandelen, daarna ontspannen... Wens je een hele fijne en goede vakantie. Klinkt echt onwijs mooi!. Dikke vakantieknuffel!

Zonnetje! Hoe gaat het met jou? Wat jij over je mannetje schrijft herken ik wel hoor. Juulman is ook wisselen in deze. Blijf ok flink voor jou doorduimen meis!

Updeetje.... Het doet best pijn om me te bedenken dat er voor ons - als de komende behandelingen niet gaan aanslaan (of ik chromosoomafwijking heb) geen beebje inzitten.
    Loop - nu zelf dus in Gent, nets als Sikki, al zit ik er nog maar net. Dr de S hoopt bij ons het een en ander uit te gaan sluiten, want tot nu toe schaart ze me onder de noemer 'onbegrepen fertiliteit' (ondanks AMH en FSH waarde). Totdat er iets uitgaat komen bij de chromosomen, bloedstolling of immuunsysteem... Ben erg benieuwd... ).
    Wij willen in elk geval 6 pogingen doen. Omdat ik gelezen heb (ergens...) dat na 6 pogingen iets van 90% wel zwanger is geworden..
    Ga nu voor de 4e poging. We hebben (net als jij) gewoon 3x de pech gehad geen enkele cryo te hebben, iets wat Dr de S dus zeer opmerkelijk vindt en ook zorgwekkend... Wat dat betreft is ze wel eerlijk... Hou mij hart vast... Ben stiekem erg bang dat er toch uit gaat komen dat ik een chromosoomprobleem heb... En weet echt niet hoe ik ga reageren als dat het nieuws zal zijn... Denk dat mijn wereld in zal storten... Pfff, knoop in mijn buik als ik daaraan denk...

En verder: bijna vakantie!!! Ben er onwijs aan toe... Ben inmiddels niet meer ongesteld. Zit nu op dag 11 van de cyclus. Mijn ei op zijn spontaanst is meestal tussen dag 16 en dag 22.. Binnenkort maar weer eens ovutesten ;)

Nu gauw slapen!!! Dikke knuff allemaal!

xxx
    Trusteeeeeh! xxxx

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Juulz; een vrouw wordt vaker bevrucht, dan nestelt het in en dan laat het weer los, doordat de deling niet goed gaat. Alleen weten die vrouwen dat niet, omdat het embryo geen HCG produceert, of een beetje en dan stopt het, en met je menstruatie is het weer weg.

Een normaal stel is ook niet binnen no time zwanger (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk hahaha ;))....

Het heeft totaal geen nut om het te onderzoeken (kan overigens niet eens, want er is geen embryo meer), het is gewoon geen goede deling geweest. Heeft niks met mijn bms te maken, niks met mijn imuumsysteem, alles is goed bij mij.

Heeft simpelweg met de bevruchting en het embryo te maken. Embryo moet daarna nog miljoenen keren doordelen en delen en delen, 1 foutje en het gaat dus fout, dat gebeurd helaas heel vaak, alleen weten vrouwen/stellen dat niet.

Ik wist het dus ook niet, maar deze eigenwijs bleef lekker voor een gedeelte achter...

De arts zei overigens ook;

Kan ook dat jouw cryo er vorige week zaterdag uitkwam, en jouw eigen bevruchting *hadden geklust* er een week later uitkwam, omdat die later is genesteld, met als resultaat nog een bloeding. Alles kan, maar niemand kan vertellen waarom een embryo stopt met delen, het is en blijft geluk hebben.

De meeste stellen weten niet eens dat ze bevrucht zijn, en dan gaat het mis. Wij weten het wel, maar ook daar kan nog veel misgaan natuurlijk. Kortom; er is niks van te zeggen waarom het misgaat, heeft in ieder geval met de cryo te maken.

Normaal stel doet er gemiddeld 12 maanden over, ik heb pas 7 plaatsingen gehad, dus nog 5 plaatsingen en dan heb ik een redelijke kans gehad, en zit ik volgens onderzoeken aan het gemiddelde.

Al lieg ik wel, want heb de afgelopen 5 rondes pas goed bms, dus heb nog 7 rondes te gaan, voordat ik "boven" het gemiddelde qua proberen uit kom, alleen is het ditmaal al bevrucht.

Dus mag pas over 7 rondes gaan klagen, de rondes daarvoor was mijn bms natuurlijk niet optimaal :) :) :).

Bericht is overigens niet geïrriteerd bedoeld, voordat het zo overkomt. Ben @ work en reageer vanaf mijn mobiel.... Hopelijk zonder al teveel spelfouten :p.

Zal straks eens jouw blogje gaan lezen.

@ Timon, nou....... Het is even afhankelijk van.

Als ik eind september weer ga stimuleren, zal ik rond half oktober de punctie hebben (weet niet meer hoe het korte schema gaat).

Als ik eind oktober begin, zal ik rond half november de punctie hebben....

Wilde oktober verder, maar als ik oktober start heb ik dus november pas de punctie. En in september al in oktober, en het liefst stel ik die hele punctie uit whahahahaha.

Dikke knuffel!

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Juulzon, nog even werken en dan heb jij erg lekker vakantie. Jullie gaan het goed doen door eerst indrukken op te doen en erna te gaan ontspannen.
    Ik blijf hopen dat jij eens mama mag worden. Dat je die hele mmm, alle ongemakken en pijnen met een heel mooi wonder mag afsluiten.

Babii, het klopt dat ze niet kunnen onderzoeken. Ik heb er ook eens naar gevraagd.
    Het is ook niet niets om weer op weg te gaan naar de punctie. Die sla je ook veel liever over. Helaas kan dat niet met IVF/ICSI.

Ik ga nu toch een knoopje in mijn buik voelen ivm morgen. *zucht*

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jaaaa, super spannend Timon!!! Ga hard voor je duimen, komt vast goed :D.

Nee, ze kunnen het niet onderzoeken, maar denk dat Juulz mede bedoelde mijn immuumsysteem e.d., maar ja... Ik ben uitgebreider als uitgebreid onderzocht, alles zit hier errruuugggg snor :D.

Nou ja, bms mag wat dikker, maar met 6 ben ik blij - EN HET KAN! :D

Pffff, net begon de buikpijn dus, jawel helderrood.... Ben benieuwd of het dan nu doorzet aangezien de HCG weg moet zijn. Gisteren was ie 16, dan vandaag niks meer....

Hopelijk vandaag start dag 1, ben het zat, blehhhh.

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Kan je voorstellen dat ik vorige week al blij was met 5 mm? Toen 'ie van 5 naar 6 en zelfs naar 7 mm ging was ik in feeststemming. Kijken of het vanaf morgen ook de benodigde effect heeft.;)

Ik hoop zo voor je dat je nu echt ongi zal zijn. Mocht het nu echt doorbreken dan is morgen toch je 1e dag?
    Wat ga je nu eigenlijk doen? September beginnen en in oktober de punctie of in oktober beginnen en in november de punctie?

8. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes morgen Timon!! Mijn duimen draaien heeeel hard voor je!

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lief van je, Kiki!

10. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    succes Timon

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik weet het nog niet Timon, ben nog nooit zo besluitloos geweest...

Volgens de arts kon ik sowieso niet veel meer bloeden, had maar een bms van 3 mm nog, en bloed al 5 dagen een beetje :).

haha, ja ik was ook blij met 5, toen hij 6 werd iedere keer nog blijer. Hopelijk blijft dat nu zo, n is het niet venaggeld door die vmk. De laatste keer niet, hopelik nu ook niet.

Duim, duimm voor je!!!!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Timon: suc6 morgen!!! Duim keihard!
    Babii: dank voor de uitgebreide uitleg. Als je al helemaal onderzocht bent (ken je verhaal ;), maar wist niet hoe specifiek je onderzocht bent, omdat in NL vaak niet alles zo uitgebreid wordt onderzocht), scharen ze jou dan ook onder de noemer 'onbegrepen infertiliteit?'

Anyway, succes allemaal!!!

xxxx

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Geen idee, nog niet naar gevraagd overigens..... Ben heel niet zo bezig met het traject e.d. Zal het maandag eens vragen :).

@ Timon, hoe is het???? Is ie goed ontdooid :D:D

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Timon ik duim met de meiden mee
    Knuffel

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Update:
    Vanmorgen rond 10.30 belde het lab met de mededeling dat een 8 cellige emmy voor ons klaar lag. Ze hebben wel de 2 andere eskimo's moeten ontdooien en die waren niet goed gegaan. Ze hanteren een verslechtering van minimaal 75% en die 2 zaten op minder dan 50%. Deze topper is 8 cellig gebleven.:D
    Manlief is geschrokken dat 2 eskimo's niet goed zijn gegaan. Hij had het niet verwacht en was de rest van de dag van slag.
    Vanmiddag op tijd aanwezig en we konden gelijk doorlopen. Hup, in de stoel en de eendebek erin. De fa was bezig om het flexibel slangetje met onze emmy erin te krijgen, maar dat lukte niet. Een andere arts werd erbij geroepen om mijn bmmond verder te openen. De fa die dat de allereerste keer had gedaan kwam erbij en met een plastic staafje was het eigenlijk zo gepiept. Het was even flink gevoelig. Toen weer het flexibel slangetje met emmy erin en het was klaar. Het was wel even het gevoel van poppenkast kijken. ;)
    Ik heb nog wel een beetje apart gevoel in de onderbuik en schuif het maar op bovenstaande.

16. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaah, emmy aan boord Timon! Mijn duimen blijven draaien :). Ik hoop zo dat ie lekker bij zijn mama gaat innestelen!

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    En nu broeden Timon!!!

18. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @Timon
    Ik kom je hier even opzoeken om je veel succes te wensen met je 8 cellig wonderje! ik duim voor je!

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat lief van jullie.

Vriesje, ik zie jouw onderschrift en ben benieuwd naar het resultaat.

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Meiden ik duim voor jullie

Deel Deze Pagina