Brabbel, wat ben jij lekker op dreef geweest. 'Wat is de werknaam?' Meid, die lees ik voor het eerst hier. Babbi, welkom terug... met je laptop! Fijn dat 'ie weer zo goed als nieuw is.
mijn zus heeft dit geplaatst in die ene topic Hoi allemaal, Ik ben de zus van Angelica en ik gebruik even haar inlog en ik wilde toch even reageren op deze topic. Ik heb een dochter van bijna 4 jaar en een zoon van 1 jaar. Bij mij was het bij allebei in 1 x raak. Helaas gaat het bij mijn zus niet zo makkelijk. Ik schrok ook behoorlijk van de reacties hier, dat mensen zich helaas niet kunnen verplaatsen in mensen die niet of moeilijk zwanger kunnen worden. Als ik mij verplaatst in iemand zoals mijn zus, kan ik het goed begrijpen dat zij het niet begrijpt dat iemand niet tevreden kan zijn met het geslacht, wat maakt het nou uit als het maar gezond is. Als ik vanuit mijn eigen situatie kijk vind ik het nog niet kunnen, omdat je blij moet zijn met de dingen die je hebt. Als je een topic opent dan weet je van tevoren dat je dit soort reacties kan krijgen. Iedereen mag zijn of haar mening geven of het nou hun sh*t is of niet (wat ik een erg foute woordkeuze vind). Wil je graag voor een tweede gaan dan weet je ook van tevoren dat het een jongen of een meisje kan worden. Zoek inderdaad hulp voor je gevoelens. Ik wens je voor de rest nog een goede zwangerschap toe.
Ja, elke keer heb ik zoiets van: Stop maar met reageren, het helpt niets, maar net toch weer effe 1 berichtje geplaatst
@ Sammy, van harte welkom in dit topic! Natuurlijk mag je gezellig komen meekletsen, leuk! Al is de reden natuurlijk minder leuk, heel veel succes met alle behandelingen. @ Angelica, schud me de hand, want niet alleen met de pil ben ik een heks, maar ook gewoon met de hele stimulatie (Gonal F & Cetrodide) hahahaha. @ Timon, wij hebben elkaar natuurlijk al uitgebreid gesproken, maar vindt het echt enorm knap dat je die rustperiode inplant! @ Zonnetje, wat gooooeehooeeeddd dat er een cryo goed is ontdooid, en een BLASTO! Wauw, jouw zonnetje straalt weer . Misschien is die rust die je nu hebt gecreëerd juist goed, wellicht weet je onbewust dat het raak is? Ik hoop het in ieder geval! Zelf ben ik gisteren ongi geworden, dus we starten met IVF 2 VRESELIJK!
Lieve Babbi, je ongi is gekomen en je gaat er weer voor. Manlief weet al wanneer hij zich moet gaan bergen ivm jouw hormonsters? Meid, veel succes met deze poging! Het was leuk om je weer eens live te hebben gesproken. Angelica, ik heb niet bij die topic gekeken, maar het is best logisch dat ze genoeg negatieve reacties zal ontvangen. Dat jouw zus dit heeft getikt vind ik erg mooi, echte zusterliefde.
Timon, ik heb ook een hele lieve zus. Ik zou het niet lezen. Babbii ik wens je man heel veel sterkte toe
Hallo meiden, Even voorstellen, ik ben Valeria ben 26 en wij proberen al 4.5 zwanger te worden. Helaas net als bij vele is dit iets wat niet zomaar wil lukken ondanks dat wij beide kern gezond zijn. Na wat moeilijke tijden zijn we nu dan eindelijk met de iui begonnen. Op dag drie van de menstruatie naar het ziekenhuis voor de echo en vervolgens 4 dagen aan de puregon, daarna weer een echo en er was 1 folikel 19mm. 09-11 heb ik pregnyl gespoten om 23:00 11-11 om 11:30 vond de iui plaats Ik zit nu dus pas op me 4de wachtdag. Het is allemaal zo spannend. Ik hoop dat we via deze weg elkaar kunnen steunen. Liefs Valeria
Ik meen dat het bij zwanger worden stond. Kijk nooit in 'zwanger'. Globaal doorgelezen, maar geen zin om me in zoiets te mengen.
@granaatappelsap: hier ondertussen verschillende merken in de koelkast. Heb die van POM ook gevonden, maar schrok wel van de prijs om er meerdere flessen van te kopen. Gezien het advies 1 tot 2 glaasjes per dag is en voor 1 fles van 710ml betaalde ik dus al snel 3,75. Was vergelijkbaar met die van de biologische winkel. Dus heb er 1 fles van gekocht en daarnaast hadden ze dus ook nog pakken sap waarin het verwerkt zat. Heb daarvan ook 3 pakken meegenomen, dus kan even aan de granaatappelsap in de hoop dat het gunstig werkt. Moet zeggen dat het goed te drinken is, lijkt beetje op druivensap. De eerste 1,5 liter puur sap is al op. Heb nu dus nog 3 liter staan, waar dus maar 20%-30% granaatappel in zit. Is in ieder geval lekker gezond. @timon: heb altijd een vermoeden hoe het gaat lopen, hoewel het dus niet altijd helemaal hetzelfde is. Zie zo mijn ego. Maar is wel lekker dat ik weinig hoef te werken. Heeft mijn lijfje in ieder geval rust. Maandag niet het hele huis kunnen doen, dinsdag nog een stukje gedaan. Wilde woensdagochtend voor de tp nog even stofzuigen, maar ziekenhuis vond dat ik bij uitzondering smorgens voor een tp moest komen ipv smiddags. Vorige keer ook al, dus vond het geen uitzondering. Maar was wel haalbaar en dan had ik het maar gehad. Dus manlief mag zaterdag nog even de huiskamer stofzuigen. Meestal probeer ik alles te doen voor de tp en dan hoeft hij niet zoveel te doen na zijn werk. Ik vind het knap hoe je in de mmm staat. Ik vind het vaak zonde of een lange tijd niks te doen. Aan de andere kant is gewoon even doorleven ook wel lekker. Maar knaagt meestal toch bij mij hoor. Hoewel ik soms ook wel nadenk over de invulling van een toekomst samen. @marnat: knuffel voor jou. Het is toch een soort van rouwproces waar je doorheen moet. En ook de tranen horen erbij. En ja, kan me voorstellen dat een keukenblad niet in de auto past. Of je moet een limo hebben, dan wel. @joekie: kan ook zijn dat je eitjes gewoon langzaam beginnen. Had ik dus ook, bij de 1ste echo was er nog niks te zien. Toen opgehoogd met 25eh. Bij de 2e echo waren er een paar grote te zien, werd toen al gezegd dat het best kon zijn dat ze 1 of 2 eitjes opofferen, zodat er meer door kunnen groeien. Had er uiteindelijk toen 12 bij punctie op dag 19. (1ste echo op dag 12 met geen eites boven de 10mm en 150eh puregon). Het hoeft niet wat te doen, is ook afhankelijk van wat je lichaam vind dat er mag groeien. Kan best zijn als je over bv 3 maanden weer hormonen spuit dat het er wel meer zijn. Kan per maand verschillend namelijk. @sammy: helaas welkom, maar klets gezellig mee. Je zal wel merken dat vele dames elkaar hier al lang kennen, maar nieuwe dames zijn altijd welkom. Succes in de ww. Voor jou dus ook al een heel verhaal. Hopelijk gaat het zo lukken. En helaas bestaat de mmm veel uit wachten, hier dat ook ervaren en ik ben toch al wat ouder. Maar schiet gewoon niet op in ziekenhuizen. @brabbel: al ongi geworden? En inderdaad lekker fris en fruitig je nieuwe plaatje. Maar is al bijna herfst hoor ipv lente @angelica; nog even geduld voor jullie dus. Maar tijd gaat snel over het algemeen. (zegt iemand die de dagen op dit moment voorbij vind kruipen) Hoe reageerde die vriendin op je woorden dat je een mk had gehad? En inderdaad geen idee waarom het nu niet meer lukt en destijds wel. @topic over geslacht: heb het nog niet gelezen, maar weet wel dat mensen die nooit iets over de mmm hebben gehoord van bekenden of erin hebben gezeten geen idee hebben hoe het is als het niet lukt. Ik laat dat soort topic vaak maar links liggen, want commentaar geven heeft geen zin. Maar je zou ze eigenlijk geen zwangerschap gunnen inderdaad. Wij zouden reuze blij zijn als we al zwanger waren en geslacht maakt mij echt niet uit. En dat heb je niet voor het zeggen tenslotte. Dat beslist alleen moeder natuur. @broeden: mijn kat heeft gisteren een heel groot deel mijn buikje warm gehouden, die lag er lekker bovenop namelijk. @werknaam voor brabbel: ik ben niet zo van de namen voor onze emmys. Bang dat ik mijn emmy beledig als ik een jongensnaamgeef en het is een meisje en andersom. Maar gebruik af en toe ons ukkie/ onze uk. Maar alleen voor mezelf eigenlijk. Man is daar iets te nuchter voor. Ooit geprobeerd om de eerste 2 letters van onze namen bij elkaar te zetten, maar kwam dan ook niet echt wat leuks uit. En dank je voor alle liefde, kracht enz. De 1ste tp had de gyn onze emmy benoemd tot Guus, maar zelf niet overgenomen. @babii: hoe is het bij jou? Vervelend he als je laptop stuk is. Zie het antwoord al. Heel veel succes en ga voor je duimen dat het allemaal goed gaat komen bij je met alle hormonen. @valeria: helaas voor jou ook welkom. Van mij mag je best meeschrijven, is alleen wel zo dat alle dames hier ivf/ icsi doen ipv iui. Die hebben we allemaal voor dit traject gehad. @ego: Ik ben inderdaad nog superblij met een blasto/ blastula. Heb ik nog niet eerder gehad bij de tp. Gisteren wel even half zitten zoeken of de kans op innesteling groter is, maar niet concreet gevonden. Geeft in ieder geval geen garantie. En hier inderdaad vrij rustig onder het geheel, hoewel ik de dagen wel lang vind duren. En wie weet wat babii zegt, weet ik onbewust al dingen. Was wel heel raar namelijk, dinsdagavond had ik al even gedacht van er wordt 1 cryo ontdooit en ik krijg een blastula bij tp. En die heb ik voorheen nooit gehad. Dus dacht nog, zal wel niet kloppen. Maar dus toch. Heb op zich ook een goed gevoel deze ronde, maar die had ik vaker dat het niet klopte. Verder deze ronde ook heel weinig last van krampjes/ buikpijn na tp. Doe wel rustig aan, vind manlief ook wel zo fijn idee dat ik me niet te druk maak voor ons ukkie. Had dit keer wel een hele volle blaas bij tp en was superontspannen. Die wie weet is het gunstig geweest. Eendebek was nogsteeds niet fijn hoor en het slangetje ook niet. Ik hoop dat al het duimen en gelukwensen van jullie zal leiden tot mooi roze en dat de andere me binnenkort gaan volgen (voor zover mogelijk dan) We zullen het zien over 12 dagen. Helaas wordt het geen rondje draaien op de jaarlijkse kermis. Heb er zelf geen goed gevoel bij en man vind het helemaal een slecht idee, bang dat ons ukkie het niet leuk vind.
Sorry heb het even verkeerd gelezen, voor iedereen hier dan heel veel succes met het ivf/icsi traject. Veel liefs
IVF-ICSI LIJST 2011 Angelica: 5x *, IVF 1, 18-6 tp, geen cryo's Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel. Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6x Clomid&Pregnyl, en 3x Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) mislukt, IVF 1, 1 TOP-emmy teruggeplaatst, geen cryo's, IVF1 mislukt,Stederil tot 11 September en dan ICSI! Chybou: Interrelationale ECD, ICSI 1 mislukt, ICSI 2 TP 1 vmk, cryo tp in juni mislukt, AUG-SEPT verder, ff rust. Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe, 4 cellige emmy on board. Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2, mk Firefly:In afwachting van de ongi, dan start ICSI Joekie: 6x IUI in 2007, 1x ICSI 2008 zonder TP. Nu nieuwe start! 23 aug 1e deca spuiten! Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. IVF 3, helaas mislukt, nu even rust. Timon: 2x IUI, ICSI 1, ICSI 2: 3 eskimos over, aug cryo in eigen cyclus (- pregnyl) Zonnetje1980: 6x IUI en 3xtp ICSI mislukt, 2 cryo's over. tp op 14-09 van een blastula Spannende Tijden:7x IUI mislukt, IVF 1 mislukt 9 cryo's over, cryotp1 mislukt, 6 cryo's over,cryo tp2 vmk 5wk 4 cryo's over,nu cryo tp3, 0 cryo's over Afspraken, op volgorde van datum. zonnetje1980: 14-09 tp van een cryo Testdatums zonnetje1980: 26-09 ZWANGER! Doortje, ICSI 1 Diversen: Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 mislukt, einde wondertje! ************************************** De lijst van ergens ver weg opgedoken. Gezien iedereen weer wat afspraken heeft staan wel weer de moeite waard.
Valeria, maakt niet uit. Er zijn ook zoveel topics. Misschien is http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/291811-wie-september-oktober-iui-ivf-icsi-behandeling-cryo-tp-30.html iets voor jou.
IVF-ICSI LIJST 2011 Angelica: 5x *, IVF 1, 18-6 tp, geen cryo's Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel. Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6x Clomid&Pregnyl, en 3x Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) mislukt, IVF 1, 1 TOP-emmy teruggeplaatst, geen cryo's, IVF1 mislukt,Stederil tot 11 September en dan ICSI! Chybou: Interrelationale ECD, ICSI 1 mislukt, ICSI 2 TP 1 vmk, cryo tp in juni mislukt, AUG-SEPT verder, ff rust. Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe, 4 cellige emmy on board. Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2, mk Firefly:In afwachting van de ongi, dan start ICSI Joekie: 6x IUI in 2007, 1x ICSI 2008 zonder TP. Nu nieuwe start! 23 aug 1e deca spuiten! Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. IVF 3, helaas mislukt, nu even rust. Timon: 2x IUI, ICSI 1, ICSI 2 mislukt, pauze Zonnetje1980: 6x IUI en 3xtp ICSI mislukt, 2 cryo's over. tp op 14-09 van een blastula Spannende Tijden:7x IUI mislukt, IVF 1 mislukt 9 cryo's over, cryotp1 mislukt, 6 cryo's over,cryo tp2 vmk 5wk 4 cryo's over,nu cryo tp3, 0 cryo's over Afspraken, op volgorde van datum. zonnetje1980: 14-09 tp van een cryo Testdatums zonnetje1980: 26-09 ZWANGER! Doortje, ICSI 1 Diversen: Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 mislukt, einde wondertje! ************************************** Wat goed dat je 'm heb opgeduikeld, Zonnetje!
Zonnetje, wat fijn dat het ontdooien goed is gegaan en dat je nu dus een klein embryootje in je tummy hebt zitten! Doe lekker rustig aan meid. Hopelijk heb je er deze keer minder last van. Zoals je al schreef dat het na de tp anders voelde. Babii, heel veel sterkte met deze nieuwe poging lieverd! Topic geslacht; ik kwam voordat we zwanger waren ook nooit in dat deel van zp. Nu kom ik weleens van die rare topics tegen. Soms lees ik ze, soms niet. Deze uiteindelijk ook voor een deel gelezen, maar eigenlijk wil ik me er niet druk om maken en reageer dan ook niet en ben op de helft van de pagina's gestopt. Kan er gewoon met m'n hoofd niet bij en daar zal mijn reactie voor diegene niks aan veranderen. Geen energie aan verspillen dus. Voor alle andere meiden hier; EEN HEEEEEEEEEELE DIKKE KNUFFEL! p.s met mij gaat alles goed. Met verlof en vermaak me goed. Soms mag het van mij nog wel even duren en een andere keer zou ik zo snel mogelijk dit wondertje in m'n armen willen hebben. Maar rationeel mag ze nog wel een paar weekjes blijven zitten.
Echt de laatste loodjes voor je zeehondje. Hoop voor je dat ze inderdaad nog even blijft zitten. Zal nu wel erg vroeg zijn. En deze ronde dus echt minder last. Vorige ronde was heel slecht, dagen last gehad van duizeligheid en buikpijn. Moet ook wel zeggen dat ik toen stress had over situatie van broer. En nu loop dag na tp al vrolijk rond en doe van alles. Normaal kan ik meestal maar half uurtje wat doen of achter pc zitten. Zit er nu al 1,5uur. Gelukkig anders ook nog laptopje voor op de bank)
Zonnetje respect voor jou reactie op iedereen!! Wat een tijd en energie heb je erin gestoken!! Echt heel lief!!! Het topic is het niet eens waard om te lezen...ik kijk nooit in het gedeelte zwangerschap maar klik weleens op nieuwe berichten en dan staat alles door elkaar..
Reageer alleen uitgebreid als ik tijd en energie ervoor heb. Gezien ik nu toch hele dag thuis ben en weinig doe heb ik tijd genoeg. En vandaag ook de energie. Gisteren niet.