Even kort. Babii, het is zo vreselijk zoals jij tegen de punctie op kijk. Knuf! Heb je al aan de kinderboerderij gedacht met al die leuke dieren? Echt niet ver uit de buurt. Juulz, je bent er weer! Iedereen een dikke knuffel.
Ik heb het idee bij op kantoor werken dat het inderdaad veel zitten is, maar dus ook niet. En een uur reistijd, dat is best veel. kinderboederij is altijd leuk.
Hey meiden, Ook bij mij komt de punctie dichterbij. Hier geven ze 10 mg valium en morfine dus ik ben benieuwd. De vorige keer heb ik weinig van de punctie gemerkt. Maar was ook niet weg of zweverig ofzo.. Weet niet wat ze me toen gaven. Ik heb vandaag de 3e FM gehad en er waren 8 follikels te zien tussen de 10 en 19mm. Helaas willen ze zondag nog een 4e FM doen en ik hoop dat dat dan de laatste is en de punctie ingepland kan worden.. Ik vind het nu wel lang duren.. Heb nieuwe puregon moeten halen aangezien alles op was. Mijn buik voelt opgezet en opgeblazen. Vind het best eng hoor.. Wat hoort erbij en wat is een teken van overstimulatie...
@ Zonnetje, een uur resitijd is naar waar ik nu werk. Maar soms heb ik opdrachten in Rotterdam/Breda (heel NL) en dan heb ik nog veel meer reistijd. Kantoor is bij lange na niet stilzitten, het is heeelll veel lopen, kopieren, scannen, archiveren, regelen, rennen naar kamer van directie, notuleren e.d. En heeeeellll erg zwaar werk in je hoofd . @ Timon, nee ga niet naar de kinderboerderij met haar., Ze is bijna 10 maanden en snapt dat gewoon niet. @ Joekie, 8 eitjes zijn geen overstimuylatie, bij lange na niet. Mijn arts zegt over de 15 eitjes ga je richting overstimulatie. Wat hoort erbij, veel buikpijn echt veel pijn, slecht drinken, niet goed voelen.... Ik had er 11 en ook zn gevoel als jij nu beschrijft, hoort er helaas wel bij... Succes meis!
Dank je wel! Voelt toch iets geruster als er meerdere z8ijn die dit gevoel hadden en als normaal beschrijven. Ben benieuwd zondagmorgen!
Ik heb best een drukkend gevoeld in mijn buik. Maar de arts zei; zodra je buik gaat opzetten (dus echt dik wordt), heeeell zwaar wordt, dan moet je aan de bel trekken. Maar als je dat had meissie, dan had de arts het al gezegd. 8 eitjes is zooooo mooi! Ik duim voor jullie!
Thanks!!! Het gaat ook een beetje op en af moet ik zeggen. Nu voel ik het weer iets minder maar over 5 minuten kan het zo weer opkomen... Nouja..morgenochtend weer een echo en hopelijk wordt dan de punctie vastgezet!
Babii, rot zeg als je laptop kapot is he? Ik mis m dan ook zooo erg, ik leef echt met mn laptop. Hoe staat t ervoor met je opleiding? En jij weer begonnen met spuiten, gaat t allemaal goed, of heb jij veel last van de hormoontjes? Wat spuit jij allemaal? Lopen we deze ronde aardig gelijk, als alles volgens schema gaat lopen,alleen jij gaat voor IVF, en ik ga nu de aankomende ronde voor ICSI. Maakt haast niks uit, toch bijna hetzelfde. Uitje met kindje: Zwemmen, dierentuin, boerderij, bos in? Timon, haha, ja de werknaam. Nooit van gehoord? Vind t altijd wel grappig om een naampje te verzinnen, onze emmy van de vorige keer heette Nibbit. Angelica, wat goed van je zus! Echt zo een dom topic he?? Snap ook echt niet dat mensen dat zo uit durven te spreken. Maar complimentjes voor je zuster, goed gedaan! Zonnetje, goed je best gedaan met je MEGA REA! Granaatappelsap, nooit van gehoord. Hoop dat t zal helpen voor jullie. Hoe voel jij je nu?? En jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben ongi, hiep hiep!! En mijn profielafbeelding is vaak zoals ik me voel. Met de rustrondes had ik een rustige, kalme afbeelding, en nu ben ik weer fris en fruitig. We gaan er weer voor, met goede moed de volgende ronde in. Fijn dat je deze keer minder last heb van pijntjes en krampjes, is voor je mannetje ook erg fijn idd. Nu zal hij zich ook wel wat kalmer houden denk ik haha. Zeehondje, wat fijn dat je even langs komt waaien, gezellig! Wat ga je goed zeg, ik had pas geleden nog een foto van je buik gezien, ben benieuwd hoe groot ie nu zal zijn. Ik ga ff snuffelen, misschien dat ik wel iets kan vinden. Vind je het spannend, of mag het van jou wel zo ver zijn? Juulzon, welkom terug, lekker kunnen genieten? Vertel eens over je vakantie! 12 Oktober Gent, dat is al best snel! Wel beetje dubbel idd, blijft toch een vervelende datum, knuffel! En verhaal van je vriendin,en nichtje van je man, wat erg Gecondoleerd.. Het leven zit zo raar in elkaar. Sommige mensen liggen te wachten op de dood,omdat ze ernstig ziek zijn, en mensen die nog jong zijn en posi in het leven staan halen ze bij ons weg. Hetzelfde meegemaakt toen mijn neefje van 5 stierf, mijn broertje was toen 9 en ik 11. Op die momenten vraag je je eigen echt af, waarom die persoon/ding/weet ik veel wat, daarboven deze keuzes maakt. Ze zullen die mensen wel boven nodig hebben, zei mijn tante tegen ons. Tja .. Huisdieren: Wat grappig dat vele van jullie katten hebben. Laat ik daar nu niet zo een persoon voor zijn. (Understatement) Ik heb geen huisdieren, ik ben daar veel te vies voor aangelegd. Ik heb dan ook een soort van smetvrees, en nee, dan zijn huisdieren niet echt een optie. Punctie: Oxazepam savonds eentje, en dan nog eentje 1 uur voor de punctie, en morfine via infuus. Heerlijk! Vorige punctie was voor mij GELUKKIG appeltje-eitje, hoop dat t de aankomende punctie ook zo goed gaat verlopen. Al zal je dan juist zien dat ik een helse punctie ga krijgen, ben dr echt zo bang voor dat t juist nu het tegenovergestelde gaat worden. Joekie, succee morgen met de laatste fm, hoop dat je snel voor de punctie mag! ******************* Ik ben weer aan t werk. Pfffff, valt wel zwaar na 3 weken vakantie, ik had ook meteen aardig wat uurtjes. Gisteren ochtend ongi geworden, dus we gaan voor ICSI! Gisteren ook geprobeerd de vp aan de lijn te krijgen, maar na 17 minuten in de wacht te hebben gehangen heb ik het opgegeven. Maandag ff bellen voor een gesprek, en uitgangsecho. Vanavond gaat de eerste Deca er weer in, en vanaf morgen de Puregon erbij, 200 EH. We gaan er dus weer voor! Verder weinig te melden, vanavond uit eten met s-familie, s-moeder, en s-vader zijn allebei jarig geweest, en daarom gaan we met zn allen eten. Iedereen een dikke knuffel, ik ben weer up to date! Fijn weekend iedereen.
Ahh Brabbel wat fijn dat jullie weer starten!!! De deca en de puregon volgen elkaar wel snel op zeg!! Ik heb eerst een week alleen deca gespoten.. Heerlijk meid!
@babii; denk dat het ook verschilt wat voor baan je op kantoor hebt. Maar het klinkt niet als geschikt voor mij. Hier doe ik ook administratie en telefoontjes beantwoorden ernaast. En als het heel druk is, is mijn hoofd net een vergiet. Zou niet met je willen ruilen volgens mij. Je hebt dus steeds een wisselende werkplek zo te lezen. Maar zo heb ieder gelukkig zijn eigen ding wat je leuk vind en goed in bent. @joekie: met 8 eitjes kan haast geen overstimulatie krijgen. Is meestal ook pas na de punctie. Symptomen zijn dan snel zwaarder worden in gewicht, halve kilo per dag volgens mij, weinig plassen, duizelig. Maar ik had ook al dagen voor de punctie last van een opgezette buik. Dag voor punctie kreeg ik spijkerbroek amper nog dicht. Hoe was de echo? @brabbel: jij dus ook weer ongi en een nieuwe poging. Succes in ieder geval. Man is deze ronde goed te spreken gelukkig, alleen last van zenuwen op dag van tp. En volgens mij blijft vaak info niet hangen, hij was verbaasd dat cryo's dinsdag al ontdooid waren. Ik zei: dat doen ze elke keer hoor. Maar misschien nooit echt gezegd, hij dacht dat ze dat pas die ochtend deden. Maar hebben nog geen ruzie gehad deze ronde, maar hebben ook wel een goed gesprek gehad paar weken geleden. Voordeel is wel dat ik wat meer kan doen in huis, maar mag nog niet teveel hoor. Hij is vandaag druk aan het klussen en ik mag toekijken. Fijn hoor die wachttijden in het ziekenhuis, hier ook weleens gehad. En dus meteen weer flink aan de slag, hopelijk ben je de vakantie nog niet vergeten. @deca/puregon; hier ook op dag 1 met deca starten en in overleg met zkhs tussen dag 3 en 7 de puregon erbij. Dit afhankelijk van de hoeveelheid aanmeldingen die dag, zodat ze de afspraken een beetje kunnen spreiden. @ego; hier af en toe nog wat krampjes als ik veel doe. Na half uurtje boodschappen voel ik buik en rug wel licht, dus ga dan weer even lekker zitten. Manlief is druk aan het klussen, ik mag alleen toekijken. Hij is veel te bang dat ons ukkie eronder zou lijden. Maar rommel lekker beetje in huis, oude tijdschriften uitzoeken en opruimen enz. Van de week ga ik wel 2 dagen naar mijn werk, hoewel het daar ook wel wat onenigheid is over allerlei dingen. Zucht, soms zijn vrouwen onderling ook niet alles hoor. Verder nog een bezoekje aan mijn oma staan en een etentje met collega's. Dus van de week wel weer wat afleiding gelukkig.
@ Joekie, ja dat klopt meis. Bij mij ging het vorig jaar ook op en af. Het ene moment denk je; mooi ik kan lekker mijn ding doen, en het andere moment denk je; ai, dit zit in de weg, blijf wel rustig zitten. Maar als jij echt overstimulatie had gehad, dan had de arts echt wel gezegd; veel drinken, rustig aan doen want je zit tegen overstimiulatie aan. Die onzekerheid is ook gewoon zo frusti he? Succes morgen alvast!! Komt vast goed . @ Brabbel, wat fijn dat je weer ongi bent geworden, en direct door kan gaan. Ik heb absoluut last van de hormonen. Zodra ik de Gonal F inspuit, stijgt het direct naar mijn hoofd. Het valt nu nog wel mee, maar wanneer ik straks de Cetrodide bijzet, dan word ik een regelrecht monster, en dan heb ik medelijden met mijn vent haha. Ik spuit vanaf CD2 Gonal F en SD5 Cetrodide bij. SD6 de FM. Bloedt momenteel nog goed, dus ga er niet vanuit dat er veel zit. Succes alvast met spuiten! BEn blij dat ik geen lang schema heb zeg, maar dat hoor je vaak met ICSI. @ Zonnetje, ik heb bewust gekozen om interimmer te zijn, dus wist waar ik aan begon . Heb inderdaad veel wisselende werkplekken, maar over de algehele linie valt het mee. Normaliter zit ik minimaal 4 maanden op opdracht, en dan moet je mazzel hebben dat e rdaarna een opdracht voor je is. Momenteel zit ik al 4 maanden in de leegloop (geen opdrachten) en dan word ik 4 uur per dag op kantoor bij mijn eigen werkgever verwacht. Ze betalen je namelijk wel 40 uur door als er geen opdracht is, dus een beetje inzet wordt wel verwacht. Hhaa, ik werk voor directeuren dus ben altijd druk in de weer. Mijn man zegt ook altijd; je zit altijd en doet niks. Nou sorry, ik ben in mijn hoofd echt stervensdruk & moet heel snel kunnen schakelen tussen bepaalkde situaties, prioriteiten stellen etc. Zo heeft iedere job wel een zwaar iets hoor. Je moet gewoon rustig aan doen meid, lekker je buikje warm houden en relaxen hihi.
Hier met icsi ook gewoon kort protocol. Enige verschil in ons ziekenhuis is het stukje van de bevruchting. Was bij ons zelfs zo dat ze op de dag van punctie gingen beslissen of het ivf of icsi of combi van beide zou worden. Was tegen ons na punctie gezegd dat het combi zou worden en bij de tp bleek het alleen isci te zijn geworden. Zaad was te slecht van kwaliteit voor ivf. Zat me toen af te vragen waarom ik dan 6x iui heb gedaan en het nooit gehoord had. Maar met isci had ik heel veel cryo's dus vond het niet erg dat het alleen icsi was. Wisselt per ziekenhuis. Zo moet de een aan de pil en de ander niet. En met deca is het net zo. Hier ook best last van hormonen hoor, maar ook met mijn eigen hormonen kan ik een heks zijn na mijn eisprong. @babii: interim zijn is inderdaad onzeker wat betreft werkplek. Maar is wel afwisselend. Is het ook zo dat je vaak puin moet ruimen of niet? In de zorg gebeurd dat regelmatig wel. En voor de directeur werken is inderdaad druk zijn en alles netjes regelen. Maar dit is ook per bedrijf afhankelijk denk ik. En ik probeer mijn buikje warm te houden en rust te geven. Zit dus heerlijk op bank met laptopje, gezien het boven stonk naar chemische middelen ivm het klussen.
Joekie, ik had met 7 follikels last van lichte overstimulatie. Het kan dus zeer zeker wel, hoewel ik dus ook dacht dat het niet kon! Ik kreeg er pas last van na de punctie en tp en op de 8 weken echo was het nog duidelijk te zien. Toen vertelde de gyn dus dat ik last van overstimulatie had en dat ik rustig aan moest doen en veel moest drinken. Omdat ik zoveel last had deed ik dat al, maar dacht dat ik me aanstelde...
@ Doortje, ik weet wel hoe dat bij jou komt (en is echt geen grap). Mijn arts zei ook; boven de 15 follikels kan er overstimulatie komen. Maar wanneer je er ook vaak last van krijgt (bij minder follikels) is als je zwanger raakt na de punctie. Je lichaam reageert dan op de HCG en dan komt er sneller overstimulatie. Een lief forum dinnetje van mij had het ook, daardoor wist ze dus dat ze zwanger was (ze kreeg na de TP overstimulatie). En nu is ze mama van een prachtige dochter! Daardoor kwam jouw overstimulatie dus! Was ook perplexed toen ik dat hoorde!!! @ Zonnetje, de meeste opdrachten die ik tot nu toe heb gehad, hadden te maken met zwangerschapsverlof. Ze duren dus minimaal 4 maanden en max. 6 maanden. De vorige opdracht heb ik wel puin moeten ruimen, was een zeer luie secretaresse die alles best vond. Maar het leuke is dat je als interimmer een frisse wind in het bedrijf (afdeling) waait. Je kan dus met nieuwe en frisse ideeen komen, erg leuk! Heb ik bij de vorige opdracht ook gedaan en dat is enorm gewaardeerd;.... Jullie moeten me ff helpen... Althans moet, willen jullie . Moet 150 IE spuiten.... Net dus een strakke spijkerbroek aan en gespoten in mijn shoarmarol. Er kwam echt een vette dikke druppel uit bij de injectie eruit halen. Ik vond het best veel, dus heb nog 37.5 bijgespoten, want volgens mij is 1 druppen 37.5 IE... Is dat erg dat het eruit komt,. heb toch ietsje bijgespoten....
Is volgens mij niet erg als er wat terug komt. Volgende keer naald iets langer erin laten zitten. Kan vloeistof eerst beetje verspreiden. En als het maar niet elke dag zo is. Kwam hier vaker druppel terug. Heb het wel vaker gehoord dat er eerder overstimulatie ontstaat door zwangerschap. Gebeurd dan meestal pas paar dagen na punctie.
Ja, dat klopt Zonnetje! Ik was ook verbaasd toen ze me dat vertelde, heb het uiteindelijk ook aan de arts gevraagd en die zei; nou als u dus overstimulatie krijgt, is de kans groot dat u zwanger bent. Maar dit is inderdaad paar dagen na punctie en TP. Oké, nou had toch maar even 37.5 IE bijgespoten, want was een behoorlijke druppel. Morgen doe ik mijn broek los en laat ik de naald er even in zitten. Trek hem altijd z.s.m. terug, want word echt gek als ik die naald zie *bloos*.
Broek hoeft niet los hoor, maar ik vond het wel makkelijker. Hier is het altijd twijfels voordat de naald erin moet. En ik prik paar keer per week mensen. Maar is toch anders. Dat voel ik niet. Paar seconden is al genoeg. Vooral sls je wat meer eh spuit. Is ook stukje ervaring. Evt je man laten spuiten babii? Als die durft tenminste. Hier durft man niet. Zus had het ook al aangeboden, maar gezien de vele pogingen met hormonen is het maar goed dat ik het zelf doe. Maar naalden zijn gewoon niet fijn. Ik heb ook weleens net streepje verder gedraaid met spuiten. Zeker als het erg langzaam ging.
Ach, ik heb hiervoor al 1,5 jaar dag in dag uit gespoten, maar fijn is gewoon anders. Laat mijn man absoluut niet in me spuiten, dat loopt niet goed af . Nou mijn broek moet helaas wel los, want als die even te strak zit, dan hangt mijn buik er momenteel overheen, met als gevolg dat de druppels eruit komen..... Zoooo irritant, dus morgen doe ik hem lekker los . Zodra ik medicatie spuit kom ik echt vet veel aan, heel irritant.
@babii; hoezo heb je anderhalf jaar lang dagelijks gespoten? Dat is ook niet fijn. Vind die 2-3 weken altijd wel weer lang genoeg. Kom je aan in lichaamsvet of in lichaamsvocht? Maar is wel vervelend. En ja toch even knoop los maken. Doe ik altijd eigenlijk. Prik altijd een beetj onderin mijn buik.
Ik maak ook altijd effe mijn broek los Spuit toch iets gemakkelijker! En ik laat em er altijd effe een paar seconden inzitten na inspuiten. Vanmorgen de laatste fm gehad en dinsdag of woensdag de punctie! Hoor vanmiddag welke van de twee dagen het gaat worden.