IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    IVF-ICSI LIJST 2011
    Angelica: 5x *, IVF 1, 18-6 tp, geen cryo's
    Babii: 3x Clomid zonder resultaat, 12 maanden Gonal F en Pregnyl incl. OI, 3x IUI, 1x IVF met 6 cryo's en 1 vers embryo. Inmiddels 2 ** in de sterrenhemel.
    Brabbel1988: 3 maanden Clomid-Pregnyl, 9xIUI mislukt (6x Clomid&Pregnyl, en 3x Puregon&Pregnyl) 2 keer IVM afgelast door cystes, IVF 1 afgelast door diezelfde cystes, omgezet naar Escape IUI 10 (met Deca,Puregon,&Pregnyl) mislukt, IVF 1, 1 TOP-emmy teruggeplaatst, geen cryo's, IVF1 mislukt, weer aan de spuit voor ICSI!
    Chybou: Interrelationale ECD, ICSI 1 mislukt, ICSI 2 TP 1 vmk, cryo tp in juni mislukt, AUG-SEPT verder, ff rust.
    Daffie: ICSI in Mei, brusje voor Myrthe, 4 cellige emmy on board.
    Dopey: 16x IUI, totaal 3*, 1e IVF mislukt (2 tp), 2e IVF take 1 escape-IUI, nu IVF 2 take 2, mk
    Firefly:In afwachting van de ongi, dan start ICSI
    Joekie: 6x IUI in 2007, 1x ICSI 2008 zonder TP. Nu nieuwe start! 23 aug 1e deca spuiten!
    Juulzon: 12 mnd Clomid, 7x IUI (3e IUI*), 1e IVF mislukt, 2e IVF-take 1 werd escape IUI, 2e IVF-take 2 BBZ**. IVF 3, helaas mislukt, nu even rust.
    Timon: 2x IUI, ICSI 1, ICSI 2: 3 eskimo’s over, aug cryo in eigen cyclus (- pregnyl)
    Zonnetje1980: 6x IUI en 3xtp ICSI mislukt, 2 cryo's over. tp op 14-09 van een blastula
    Spannende Tijden:7x IUI mislukt, IVF 1 mislukt 9 cryo's over, cryotp1 mislukt, 6 cryo's over,cryo tp2 vmk 5wk 4 cryo's over,nu cryo tp3, 0 cryo's over

Afspraken, op volgorde van datum.
    zonnetje1980: 14-09 tp van een cryo
    Brabbel: 19/20 -09 Uitgangsecho+gesprek
    Angelica 21-09 echo

Testdatums
    zonnetje1980: 26-09

ZWANGER!
    Doortje, ICSI 1

Diversen:
    Marnat: ICSI 1, ICSI 2 mk, ICSI 3 mislukt, einde wondertje

Hoe is t met Daffie, Firefly, en Chybou?
    Daffie zat in de rustronde? Of was die nu helemaal gestopt?
    Dat heb ik ff gemist....... :( :)

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij daffie was het niet gelukt en die wist nog niet of ze nog een betaalde poging ging doen (heeft er al 1 zelf betaald) of dat ze zou stoppen en het op 1 kindje hield.
    Firefly heb ik weleens in een ander topic gezien, maar geen idee verder.
    En chybou zou weer ergens deze tijd verder gaan na de vakantie.
    Spannende Tijden is volgens mij nu ook op vakantie.
    En dopey ook geen idee eigenlijk.

Hier gaat alles nog zijn gangetje. Beetje last van opgezette buik lijkt het. En ben 'smorgens erg vroeg wakker (6uur) om 'savonds op de bank in slaap te vallen. Ben beetje mijn ritme kwijt.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ah okee, dan ben ik weer up to date! :D

Ik hoop het deze maand duidt op mooie kwaaltjes!
    Oh ja, Angelica en ik gaan binnenkort weer een keer daten, kom je dan ook? Lijkt me gesellig!

Hier is t huilen met de pet op vandaag.......
    Vorige week voordat ik weer ging werken, was ik 2a3 dagen flink verkouden, en ik dacht dat ik er vanaf was.
    Nu heb ik t sinds gisteren avond weer dubbel terug gekregen. :(
    Keel doet zeer, oor-pijn, veel niezen, echt van dat vieze watersnot, bah!
    Beetje brak dus........
    Ga samen met mannetje dubbele aflevering House kijken, die hadden we opgenomen van de week.

Lekker rustig dagje vandaag.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh, brabbel! Beterschap en lekker rustig aan doen vandaag!

Ik heb net het telefoontje gekregen en mag vanavond de pregnyl spuiten en dinsdag de punctie!

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Zonnetje, ik heb al 1,5 jaar gespoten voor OI (ovulatie inductie en IUI). Mijn lichaam heeft 2 jaar geen eisprong aangemaakt, maar ineens kwam die weer terug ;).

Aangezien Clomid niet hielp, moest ik Gonal F spuiten en dan Prengyl zetten en klussen. Alleen werd mijn bms toen niet dikker als 2 mm.... Cyclus is pas sinds mei vorig jaar terug, en sinds april dit jaar is mijn bms pas weer boven de 6.

@ Joekie, wat spannend zeg! Ben reuze benieuwd meid, groeit jouw bms goed met de eitjes en hormonen?

Super spannend, zet hem op!

PS, ik ben blij als ik die injectie eruit kan rukken :p. Maar goed, zal ditmaal de broek maar iets open houden :D.

@ Brabbel, gadsie zeg! Stond gisteren ook op met mega keelpijn, en vandaag ook nog. Eten doet ook wel wat zeer, maar heb geen koorts ofoz.

Rustig aan en beterschap!

@ all, mijn gezicht zit alweer onder d epuisten, lang leven de HORMONEN!

Verder niet veel te melden, bloed nog een beetje *zucht*, Hopelijk groeien er eitjes!

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Joekie, wat spannend!
    Duimen draaien voor je!

Babbi, getver zeg, wat erg dat je er zo veel last van heb!
    Ik heb *afkloppen* weinig tot geen bijwerkingen van de Puregon, en de Deca.
    Dit was met de Clomid wel anders.
    Ben echt blij dat t nu met het spuiten goed gaat, want tjonge tjonge wat was ik een depri heks met de Clomid zeg, NIET NORMAAL.

Krijg net weer een klote-bericht.
    Beste vriendin haar vader heeft van de week zware hart operatie gehad, en is net weer 2 dagen terug thuis, en hij isnet weer afgevoerd met de ambulance........
    Vriendinnetje helemaal over de zeik, wat erg zeg..
    Je voelt je dan zo machteloos he?
    Wachten tot t volgende telefoontjes van haar.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Babi, ik deed mijn broek ook altijd los en liet de naald er even inzitten.
    Daarna kun je het eventueel nog even inwrijven, dat helpt ook als de prik/vloeistof pijnlijk is.

Ja, bij mij kwam de overstimulatie mede door de zwangerschap, maar ook doordat ik 2 hele grote follikels had zitten. Die waren zo groot dat ik er al voor de punctie last van had, zelfs mijn arts schrok er van. Na de punctie bleef ik last houden en na de tp werd dat nog erger. Ik dacht echt dat ik me aanstelde, wat zijn nou 7 follikels? Sommigen hebben er 15 tot 20! Maar ik bleek dus zwanger en wie na de tp er last van krijgt, heeft grote kans zwanger te zijn, werd me later verteld. Toch denk ik niet dat men daar vanuit moet gaan, het kan ook valse hoop geven...

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @doortje; je moet er niet vanuit gaan, maar kans is wel aanwezig als het pas een week na punctie begint wat ik ooit begreep. En ja, als je twee grote follikels had, kan het best hoor.
    Hier had ik al veel last van punctie en tp, dus deed al rustig aan.

@babii: dan heb je al een tijdje gespoten inderdaad, hier ook wel 6xmet iui, maar zat vaak maandje tussen.
    Maar is wel fijn dat je cyclus weer terug is lijkt mij.

@brabbel; beterschap. Hoe is het met de vader van je vriendin? Hopelijk knapt hij weer op.
    Lijkt met gezellig om af te spreken. En als angelica dat ook gezellig vind. Moeten alleen even kijken wanneer dan.

@ego: gisteren weer zitten irriteren aan schoonzus. Schoonzus en zwager waren op visite met kleine neefje van 2. Vertelde dus dat we weer een poging hadden gedaan, gezien vele mensen het weten en ik toch nu voorzichtig ben en weinig doe valt het al snel op.
    Vertelde ook dat ik weinig kon doen, ivm last van buik en dat ik ook niet werk. Heb ik al vaker verteld, maar op een of andere manier wil ze het niet snappen lijkt het.

Begon ze er weer over dat ik me moet ontspannen enz. Mijn antwoord, dat is niet zo makkelijk, gezien ik niet zoveel kan. Kan niet een dagje winkelen enz. Alsof ik door alleen te ontspannen ineens wel zwanger zou worden klonk het.
    Haar motto is dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn, dan lukt het wel.
    Zelf was ze destijds de eerste 3 maanden dat het niet gelukt was helemaal van slag en toen heeft ze het losgelaten en was ze zo zwanger. Maar volgens mij is het niet te vergelijken.

Heb het al zo vaak uitgelegd, maar heb altijd het gevoel dat ze het niet snappen hoe wij ons voelen. Weet dan waarom ik het hun meestal ook niet vertel. Zelfs man had zoiets van we hebben het toch al zo vaak uitgelegd. En dat zegt hij toch niet snel.
    Maar kan me daar soms zo aan irriteren hoe ze reageren. Misschien nog wel deel irritatie van destijds dat ik moeite had met haar zwangerschap (ze riep dat ze nog lang geen kinderen wilde hebben en toen wij wilde vertellen dat we de mmm in moesten vertelde ze zwanger te zijn).

Bespreek het toch liever met mensen die het nog proberen te begrijpen, snap dat als je zelf niet in de mmm zit het niet helemaal kan begrijpen.

Heb dus maar weer besloten lekker mijn mond dicht te houden over de mmm tegen hun, krijg ik ook geen reactie die me irriteert
    Snap best dat ik moet proberen te ontspannen, maar is bij ons toch anders dan dat je spontaan zwanger wordt en niet elke keer je hele lijf voelt door alles.

Ze vroeg ook of ik dan niks kon slikken tegen de pijn, tuurlijk kan dat, alleen als ik dan teveel doe heb ik daarna 2x zoveel last. Gistermiddag dus paar uur braaf netjes op gezeten voor visite, wat in huis opgeruimd en nog even op pad geweest met zijn 5en en heel slecht avondeten gegeten bij de MC, je kon me daarna opvegen gisteravond. Merk het dan meteen als ik veel doe.

Maar ach, leg het maar weer naast me neer en ga gewoon weer verder met andere dingen deze week. Vanavond nog een avondje weg, dus vandaag lekker rustig aan doen. Deze week een etentje, bezoekje aan mijn oma en 2 halve dagen werken staan. En weekend willen we weer met ons rijdend huis op pad gaan. Dus deze week wel afleiding gelukkig.

Heb deze week wat meer last van rug en opgezette buik. Heb het ook al paar dagen koud. Hoop niet ziek te worden, ben in de week voor tp wel bij verschillende mensen geweest die verkouden en ziek waren.

Maar wilde toch even mijn verhaal kwijt. Zie ze niet zo heel vaak en vooral niet alleen. Meestal op een verjaardag. (ze wonen 80km bij ons vandaan)

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zonnetje, wat een verhaal joh!
    Ik snap dat je er dan ook niet verder op in wil gaan, zoiets snappen alleen MMM meisjes, en geen buitenstaanders.
    Ik laat ze meestal ook maar denken wat ze willen, WIJ weten wel beter.
    Die gesprekken ken ik ook heus wel, die laat ik meestal doodbloeden....
    Doodse stilte, en over naar een ander onderwerp. ;)

Binnenkort meeten is leuk!!
    Zal ff datums prikken, en overleggen met jullie, pbtjes komen dan nog.

Vader van vriendin gaat t niet goed. :(
    Gisteren om 21.00 nog naar het ziekenhuis gegaan,want vriendin vond t fijn als ik bij haar zou zijn, want t was niet goed met dr vader.
    Hij is daar 4 uur lang geopereerd, bloedstolsels bij t hart blijven terug komen, want geen enkele antibiotica slaat aan.
    99.9 procent van de mensen reageerd op antibiotica, en je raad het al, hij is juist die 0,1 procent........ :(

Vervolgens hebben ze m moeten reanimeren, en nog steeds niet stabiel te krijgen, ook hebben ze een belangrijke ader geraakt tijdens t opereren.
    Hij is gisterenavond 00.30 naar Utrecht gebracht met een apparte ambulance.
    Wij zijn thuis ons om gaan kleden, en mee gegaan naar Utrecht.
    De weg daarheen werd hij al stabieler,maar nu houden ze m 48 uur rustig.
    Een nieuwe operatie zou hij niet overleven.
    We zijn tot 4.00 in Utrecht geweest, en toen stapte we vanmorgen om 4.30 ongeveer terug binnen hier thuis.
    Nu had hij vannacht vocht achter de longen, en koorts, dus t is allemaal nog kritiek.
    Morgen weten ze meer, maar vanmorgen was ie al iets stabieler dan gisteren.

Vriendinnetje was echt zo blij dat ik naar het ziekenhuis was gekomen, ze zat zoooooo te snikken.
    Ze was ook dolblij dat ik mee ben geweest naar het UMC.

HIER:
    Vanmorgen voor de zekerheid de verpleegkundige gebeld voor een uitgangs echo.
    Maar ze vonden t niet nodig aangezien ik aan de Stederil ben geweest.
    Nou, ik vond t WEL nodig, aangezien ik al meer dan 4 maanden cystes had zitten aan de linkse kant, voordat ik aan IVF begon.
    Nou goed, om 15.00 kon ik komen.

Ze gingen kijken, en ze zag dus idd nog cystes te zitten.
    Goh, echt?! ;)
    Ze kon t niet helemaal plaatsen dus werd er een andere arts bij geroeopen.
    Dit was dezelfde als die de punctie bij de IVF heeft gedaan.
    Hij zei dat t niet belangrijk was voor de groei van de follikels, en dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken.
    Gelukkig, want ik zag t al voor me dat de ICSI afgeblazen zou worden.
    Gelukkig niet, hiep hiep!!
    Nu zaterdag weer komen, en tot die tijd blijven spuiten met de Deca en de Puregon.
    Ik heb meteen nagevraagd of ik aankomende ronde 2 emmy's teruggeplaatst mag krijgen, aangezien de DRAMA score van de IVF.
    Zo hebben we dus weer een gesprekje nadelen-complicaties-vroeggeboorte gehad, je kent t wel....... ;) ;)
    Maar ze vond dat ik me er al goed in had verdiept en als we echt alles goed af hebben gewogen, mochten we er 2 tp krijgen.
    Ik was bang dat dat met mn leeftijd echt niet door zou gaan.
    Dus waarschijnlijk, aankomende ronde 2 emmy's in buik.
    ALS er tenminste 2 gevormd gaan worden, dat is nog maar afwachten.

In het ziekenhuis vanmiddag nog een kaarsje aangestoken voor vader van vriendinnetje, en voor ons.
    Hopen, duimen, bidden.
    Meer kunnnen we niet doen, voor niemand.

Nou jullie hebben weer zat leesvoer gekregen van me.
    Knuffels, en welterusten allemaal!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    @Zonnetje: vreselijk. IK HAAT ECHT ALS MENSEN ZEGGEN," JE BENT ER TE VEEL MEE BEZIG!" Het enige wat ik dan zeg, jij hebt zeker al een kind.
    Wij moeten of zijn verplicht
    te prikken
    de verplichtje zkh bezoekjes
    niet veel doen
    niet drinken/roken.
    We zijn er elke dag mee bezig door de dingen die we moeten doen ervoor.

Brabbel he wat goed van je.
    Ik moet morgen voor een echo oh ik hoop zo dat alles rustig is bij mij.

Ik wil het volgende vragen
    mag ik twee embryo's ipv 1
    willen ze sneetjes in mijn baarmoeder maken om de innesteling te bevorderen.
    wat kan ik zelf doen om alles te bevorderen

Mijn petekind van 1 heeft krentebaard ik vind het zo zielig

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Brabbel ik hoop dat het snel beter gaat met je vriendin's vader

12. moontje1975

17 sep 2008
    6
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik wil jullie allemaal sterkte/succes wensen en hoop dat jullie droom gauw in vervulling mag gaan en zolang je wens nog niet is uitgekomen ben je er mee bezig dat is denk ik ook heel normaal, alle afleiding is dan welkom, mensen die al kinderen hebben of geen kinderwens hebben zeggen dan gauw "je bent er teveel mee bezig" vaak bedoelen ze het wel goed hoor. Alleen ben je heel gevoelig voor opmerkingen van anderen, hormonen denk ik....
    liefs monique

13. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    eerlijk gezegd kan ik daar ook boos over worden: ''ze bedoelen het wel goed''. Sorry, daar kunnen wij (niet-zwangeren) niets mee. Moeten we ook nog ''begripvol'' zijn als mensen zoiets zeggen??

sorry moontje, ik bedoel het neit persoonlijk maar ik vind het een beetje simpel gezegd. Enne...ik heb geen hormonen in mijn lijf op dit moment!

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hey meiden, even een ego berichtje.
    Ik ben nog behoorlijk crocky maar we hebben net de punctie gehad. We hebben elf eitjes dus dat was een meevaller. De punctie heb ik nauwelijks iets van gemerkt gelukkig. Moest ook een eenmalige catheter. Vond het eng toen ze daarmee kwamen maar ook dat viel reuze mee.
    Ga nu weer effe mijn bed in maar vanmiddag reageer ik op iedereen!!

15. moontje1975

17 sep 2008
    6
    0
    0
    nana 1980,
    Je wilt graag dat anderen begrip hebben voor jou situatie maar dan moet je ook begrip hebben dat die anderen er niets van snappen hoe het is om maar niet zwanger te raken terwijl je dat zo graag wilt en dan maken ze soms "goedbedoelde" opmerkingen maar dit is hoe ik er tegen aan kijk en zo hoef jij het niet te zien natuurlijk.
    p.s ik hoop dat de operatie goed gaat 18 oktober en dat je snel mag starten met icsi..spannend!

Joekie, slaap lekker straks! Ik was een hele dag harstikke moe en lag met kruik in bed..

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Joekie ik duim voor je

17. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat we alle twee wel een beetje gelijk hebben :). Je eigen frustraties zijn soms erg groot en dan is het heel moeilijk om ook nog 's begrip op te brengen als iemand iets onhandigs zegt......soms vraagt dat gewoon te veel van me...... Ik hoop dat onze TESE goed gaat; ik ben zelf behoorlijk pessimistisch; mijn voorgevoel zegt ''einde verhaal'' dus dan ook geen ICSI...

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @goed bedoelde adviezen; mensen weten ook niet hoe we ons voelen, dat snap ik. Maar gezien het feit dat mijn schoonzus weet dat ik elke maand minimaal een week thuis zit ivm lichamelijke klachten en dat al 10x. Dan heb ik het toch wel beetje gehad met de opmerkingen. Was vast goed bedoelt, ze zei ook wel dat ik een boekje moest gaan lezen ofzo. Maar ja, hele dag in je eentje een boekje lezen een week lang is ook niet echt ontspannen. Is leuk voor 2 dagen, maar zelf blijft ze werken, omdat ze anders haar sociale contacten mist.
    Dus reageer mensen die mijn verhaal kennen ook anders dan mensen die het echt niet weten.
    Maar heb me er maar bij neergelegd en ben met hele andere dingen weer bezig.

@brabbel: vervelend dat die cyste er nog zit zeg. Maar je kan toch beginnen.
    En wat een verhaal van je vriendin. Hoop dat het beter gaat met haar vader, is nog veel te jong om te sterven. Ik zal vanavond een kaarsje aansteken voor hem ( en alle andere die het nodig hebben)

@angelica; voor jou morgen echo, succes.

@joekie: fijn dat de punctie meeviel. En als ik het zo lees is het de moeite waard geweest dat je nog een 4e fm had. Is beter dan de 4 die je eerst had.

@nana: hoop voor je dat de operatie ook goed gaat. We moeten hoop blijven houden.

@ego: hier regelmatig toch weer beetje last van buik en rug, dus vanmiddag na ochtendviste lekker op de bank gaan zitten. Ja, met een heerlijk romannetje wat nu uit is.
    Morgen ga ik weer 2 uurtjes naar mij werk toe. Maar alleen wat administratie doen

19. moontje1975

17 sep 2008
    6
    0
    0
    nana 1980:
    Begrijp je reactie wel hoor, 't is ook allemaal niet niks wat je moet doorstaan en dan is het wel logisch dat elke opmerking er een teveel is. De moed niet laten zakken hoor, ik duim voor je dat ze zaadcellen vinden.
    liefs monique

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nieuwe meiden welkom helaas . Succes met zwanger worden.
    Joekie@ Nog crocy? of ben je er al weer een beetje.
    Fijn dathet goed ging en wat een mooie oogst. op naar een goede tp meis mijn duimen rollen weer .

De rest een knuf

Deel Deze Pagina