IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee meiden,

Vandaag gehoord dat we in aanmerking komen voor een diagnostische ivf en dat de wachttijd heel kort is.
    Dus wie weet in juni/juli al ivf!

Liefs,
    Lente

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Lente: goed nieuws dus!!!

Hier wat minder goed nieuws, ben net gebeld door onze gyn. en hij vertelde dat Utrecht geen behandelingen in Dusseldorf voor ons gaat vergoeden. BAM die kwam effe hard aan.... had ik eigenlijk helemaal niet verwacht, omdat ze best redelijk klonken aan de telefoon van de week. Heb net even mn mannetje gesproken en we zien het eigenlijk ook niet zitten om de behandeling weer in Utrecht te laten doen, dus we gaan denk ik wel het voortraject (spuiten, echo's en evt punctie) in Arnhem doen, dit vergoedt Utrecht dan, en dan laten we het labwerk in DD doen, daar hebben we dan een beter gevoel bij.

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Lindinha en anderen; kan me voorstellen dat je/jullie jaloers zijn op mensen die wel kindjes hebben hoor. Heb het zelf ook ervaren toen wij nog in hetzelfde schuije zaten.
    Ik hoop echt met heel mijn hart dat het ook voor jullie weggelegd mag zijn, want ik weet hoeveel pijn het doet als ze over zwanger zijn/kindjes praten....
    En die opmerkingen over er eens helemaal niet aan denken en op vakantie gaan heb ik toendertijd ook veel moeten horen....die opmerking die je maakt, mag best!! Laat ze maar weten dat het allemaal niet vanzelfsprekend is hoor....sommigen mensen zijn zooo simpel, die begrijpe het werkelijk gewoon niet:(:x

Wij hebben vandaag goed nieuws gekregen bij de gyn., want we mogen bij mijn volgende cyclus gaan starten met de ICSI-poging. Die zal begin april (denk de 4e) vallen en dan moet ik op dag 2 beginnen met gonal-f en cetrotide. Dit ivm het onderzoek waaraan ik meedoe. Het loopt gewoon in mijn eigen cyclus en dat vindt ik wel erg fijn, dat betekent een stuk minder spuiten, niet meer als 12 dagen wrs. In april is dus de hele poging eigenlijk.
    Ben ontzettend blij dat we zo snel mogen beginnen en vindt het weer megaspannend. Heb de recepten ingeleverd bij de apotheek en morgen kan ik alles ophalen.:):).....

Sabrien; een week erop zitten nu toch? Waarom moet je eigenlijk 3 weken wachten? Wij mogen 12 dagen na de terugplaatsing testen en vorige keer was het toen al heel duidelijk hoor! Ga weer door met duimen voor je!! Ik voelde trouwens ook niets hoor in de wachtweken toen....dacht continu dat ik ongi zou worden en was toen wel zwanger....zegt niets of je wat voelt of niet;)

4. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey meiden.... nou wij hebben ook weer iets hier hoor... wij waren gister gezellig eten bij vrienden van ons, toen ik gebeld werd door mijn achterbuurvrouw, ik haar eerst nog weggedrukt, maar 2 seconde later belde ze weer... dacht: hmmm moet wel heel belangrijk zijn, dus ik nam op en ze vertelde dat bij hen in de straat (bij ons achter dus) de politie alles had afgezet met linten en hekken met blauwe doeken bij een huis 2 huizen bij hen verderop. De man die daar woonde heeft gistermiddag zelfmoord gepleegd door van een flat hier in de buurt af te springen en zijn vrouw lag dood in huis, door een misdrijf om het leven gekomen.... nou dan kan je wel bedenken wat er is gebeurd. Ze hebben ook nog een kindje van bijna 2, die was gelukkig elders en ongedeerd. Maar joh... het is hier echt een mediacircus in de straat, veel politie, ambulance, tv etc... Het is nog niet op tv geweest, maar kan volgens mij niet lang meer duren.

Echt ongelooflijk, ik ken die man en zijn vrouw ook gewoon. Ben echt in een soort van shock. Dit zie je wel eens op tv... maar toch niet in je eigen straat!!!! Echt verschrikkelijk gewoon.

Het is wel zo dat elke keer als er een behandeling bij ons mislukt dat er dan wat gebeurd, deze keer dit. Vorige keer krijg mn schoonmoeder een hersenbloeding.... Zou je bijna wat van gaan denken....

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jeetje Lindinha, wat een verhaal!
    Kan me voorstellen dat je in shock bent.
    Nou, het wordt tijd dat het bij jullie een keer raak is.
    Is ook een stuk rustiger voor jullie omgeving ;)

Dus geen vergoeding voor DD.
    Maar dan misschien toch de combi doorzetten?
    Moet je wel ff het netje ophalen in DD vwb de kosten.
    Ik heb de eerste 2 pogingen ook een combi met NL gedaan (wel de punctie in DD, want ik die narcose is is geweldig ;)) en dan betaal je net zoveel als de hele behandeling in DD, dus 2300 euri.
    Als je nu wel de punctie in Arnhem doet en alleen het lab in DD, weet ik niet wat de kosten zijn.

Lente, gefeliciteerd!

Daffie, dus ook in april beginnen. Gaan we gelijk op.
    In DD is het namelijk ook altijd het korte protocol.

6. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Sikki, snap niet helemaal wat je bedoelt met kosten in DD. Is het labwerk (+punctie, want vind die narcose ook wel erg aantrekkelijk) net zo duur als dat je de hele behandeling in DD zou doen?

Wij willen het idd gesplitst gaan doen, dus alle medicatie en echo's in Arnhem en voor kosten van hen. Die medicijnen kosten toch ook al gauw 2000 euro bij elkaar. Wat kosten het dan om in DD de punctie, labwerk + AH + IMSI te laten doen. Weet je dat??

Ja...hhahaa tijd dat het een keer gaat lukken ja, idd een stuk rustiger voor onze omgeving...hihi!!!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ja, echt waar de hele behandeling kost 2300 (excl. mediciatie) en als je alleen de punctie, lab en tp doet kost het ook 2300. Want in de stimulatiefase heb je maar 3x een echo en dat zijn natuurlijk de kosten niet.
    AH kost 160 en ik heb begrepen dat IMSI max. 900 extra kan kosten.
    En voor de narcose moet je ook nog eens ong. 200 extra afrekenen, contant bij de narcotiseur (die huren ze apart in, is niet werkzaam in de kliniek).
    Daarom zijn wij uiteindelijk de hele behandeling in DD gaan doen (icl. echo's) omdat het verzekeringstechnisch interessanter was. We kregen voor een deelbehandeling veel minder vergoed, maar moesten wel hetzelfde afrekenen.
    Nu moeten we het zelf betalen en maakt het niet meer uit.

In jou geval zou het dus aantrekkelijker zijn om toch de punctie in Arnhem te doen, mits dit van invloed is op de kosten.
    Maar dat denk ik haast wel, het zou raar zijn als je alleen voor het lab en tp ook 2300 moet afrekenen.

8. lente67

lente67 Niet meer actief

Bedankt voor jullie felicitaties. Zal jullie binnenkort bestormen met vragen:D
    Sikkie, ik wens je alvast veel geluk voor april. Lindinha Wat een toestand bij jouw in de straat. Vreselijk. Hoop zo dat het gaat lukken de volgende keer. En wat een gedoe dat ze niet willen vergoeden. Het zit je ook niet mee. Je geduld moet maar eens snel beloond worden:)
    Sabrien ik ben hard aan het duimen voor je.

Fijn weekend.8)

9. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Halllloooooo,

Zo vandaag lekker mijn vrije dag, lekker alles gepoetst en nu even lekker een beetje uitrusten ;).

Lindinha, nou zeg :x. kan me daar zo boos over maken, eerst leek het allemaal nog zo positief aan de telefoon en nu willen ze ineens niet meer meewerken......... kan me voorstellen dat je het vertrouwen in Utrecht kwijt bent na alles wat jullie hebben meegemaakt!! Probeer nu eerst maar eens alles rustig te verwerken en een plekje te geven voor je overhaaste beslissingen maakt.
    Wat een gedoe bij jullie achter in de straat!!! Het is ook niet meer normaal wat hier in ons kikkerlandje allemaal gebeurt. Gewoon eng........ en inderdaad voor jullie omgeving is het echt veiliger dat jullie nu zwanger raken en dat gaat zeker gebeuren. Want je bent een echte bikkel en geeft niet op!!!!!!!!!!!!!!!!

Sikki, fijne vakantie!!!!!!!!!!!! En als je terug bent van vakantie gaat het hele circus weer beginnen. Spannend hoor. Ik ga zeker keihard voor je duimen.

Lente, wauw wat super dat julllie groen licht hebben gekregen. En als je vragen hebt, kan je hier altijd terecht hoor! Kan wel zeggen dat we echte experts zijn geworden, helaas.

Daffie, ja lang he 3 weken na TP testen. Na een verse embryo mogen we na 14 dgn testen maar na een cryo pas na 3 weken. Dit omdat de artsen ervan overtuigd zijn dat een cryo later kan innestelen en langer nodig heeft dan een verse embryo.
    Zit alweer op wachtdag 8 dus het begint al op te schieten nog 13 dagen :$, nmaar in de tussentijd blijven we door lachen!!!!!!!!!!!! hihihihahhahahahihihihihahahaha. Geeft me wel een beetje hoop weer dat jij nergens last van had en toch zwanger was!!!
    ik gebruik op het moment nog Progynova en Utrogestan en heb daar gelukkig geen last van.

Weet niet of het echt belangrijk is dit te vermelden maar heb sinds gisteren wat pukkeltjes in mijn gezicht gekregen en had vanmorgen flink last van mijn darmen lees (diarree). Dit had ik tijdens mijn (prille) zwangerschap ook maar dit heb ik ook aan het begin van een ongi. Jeetje, wat een rotweken ook die wachtweken, wie dat heeft uitgevonden :p. Onze arts zei dat ik tijdens het gebruik van Progynova gewoon ongi kan worden maar heb gegoogeld en daar staat dat je er niet ongi van kan worden. Nou ja we wachten maar af.......

Fijn weekend en bedankt dat jullie voor me duimen en me zo goed steunen in deze horror wachtweken!!

10. lente67

lente67 Niet meer actief

[​IMG]ze blijven draaien Sabrien!:)

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Spannend Sabrien!

Lindinha, succes met je keuze maken.
    Maar misschien hoef je ook helemaal niet want je hebt toch nog 2 mooie cryo's?

Meisjes, ik ga lekker sneeuwhappen!
    Als ik terug ben dan hoef je nog maar een weekje Sabrien!
    En dan starten Lente en ik zowat samen!

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Sikki, HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELE FIJNE VAKANTIE, lekker genieten en weer veilig thuis komen he!!!

Oh, ik heb trouwens nog maar 1 cryo hoor.... ;)

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wow, ik had er nog niet van gehoord. Da's flink schrikken! Voor te stellen dat je in shock bent.

14. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meiden,

jeetje lindinha wat een verhaal, ik zag het gisteravond bij hart van nederland, ik dacht nog goh meestal gebeurt zoiets in andere delen van arnhem, nou moet ik zeggen dat dit wel erg schokkend is, kan me voorstellen dat je in schok was. en het wordt nu idd eens tijd dat je zwanger gaat raken, zo blijf je bij elke tegenslag ergens aan herinnerd.

lente, wat fijn, nou ja fijn, je snapt wat ik bedoel dat jullie met ivf kunnen beginnen.

en daffie, gelukkig mag je ook al snel beginnen.

sikki, je bent al weg, maar wil je toch nog een fijne vakantie toewensen.

sabrien, pffffff nog 2 weken, hoe hou je het vol, en hoop dat je tekenen op een zwangerschap duiden. vandaag wachtdag 8 dus, ik zou dat echt geen 2 dagen meer volhouden zonder te testen. maar oke we slepen je erdoor heen, hihi.

hoe zou het met linda en haar beebs zijn, ben zo benieuwd, sabrien jij nog iets gehoord?

dinsdag echo, spannend, ik hoop op goed nieuws.

x lisa.

15. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee Lisa,

Bedankt voor je felicitaties. Zo voel ik het ook hoor. Toch weer een stapje dichterbij.

Spannend voor je dinsdag. Wat gaan ze doen als het goed is?

Fijne zondag,
    Lente

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoe is het met iedereen? Wij hebben nog enkele dagen te wachten en dan is het eindelijk zover... de intake!

17. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee Timon,

Wat spannend deze week de intake! Krijg je dan meteen te horen of je mag starten? Of is het een kennismaking? Ben heel benieuwd.

Ga zelf vanaf vandaag :p tot en met sowieso positieve ovu test met vriend:p. Baadt het niet dan schaadt het niet:D

en wondereen bestaan......

Suc6 deze week en hopelijk is het snel donderdag.

Groetjes,
    Lente

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Niks kennismaking, maar eindelijk intake ICSI, dus horen hoe of wat en wanneer beginnen.

19. lente67

lente67 Niet meer actief

:) Maar dat is fantastisch! Spannend ook, hoop dat jullie snel mogen beginnen. Heb je lang moeten wachten voor de intake?

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Och, 5 1/2 maand.... veel en veel te lang dus. Waarschijnlijk april aan de pil en pas in mei voor het eiggie met ICSI.:$:(

Deel Deze Pagina