IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Lisa....super meis.....ik ga alvast duimen draaien voor jullie eskimo'tje!!

Sabrien; spannend!!!! vindt het echt zooooooooo knap dat je kunt wachten.....

Vlinder; jeetje wat spannend meis, gelukkig dat de operatie al snel is. Hoop dat het meevalt vanbinnen;)

Hier nog 2 weken en dan beginnen we weer. Kan nu zeggen, volgende week zondag ga ik beginnen (mits ik natuurlijk op die zondag ongi wordt;))

Ik las van de week in het AD toch een artikel...."leef gezond, neem 2 kinderen" :$:$ Néém staat er dan, vindt ik dus echt niet kunnen zo'n artikel. Gelukkig las ik vandaag wat reacties van mensen die er net zo over dachten. Je mag jezelf gelukkig prijzen als je een/meerdere kindjes mag krijgen...GRRRRRRR wordt er weer boos van.

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lisa, wat super om te lezen dat jullie cryo goed is ontdooit!
    Ik ga onwijs voor je duimen!!!

Sabrien, spannend hoor, nog 3 dagen!!!
    Ik duim!!!

Lindinha, wo. alweer een echo voor de volgende cryo-tp.
    De laatste cryo dit keer.
    Hoe mooi zou dat zijn, er niets van verwachten en toch met de hoofdprijs naar huis gaan...

Hier over een weekje alweer de uitgangsecho voor de nieuwe poging!
    Ben na de vakantie weer helemaal opgeladen en heb er zin in!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw Lisa wat goed!!!!
    Geweldig zeg !!!

Sabrien wat maak jij het spannend pffffff zolang kunnen wachten hihihi.

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ben d'r weer, ik ben de trotse bezitster van ons eskimootje :D :D

de 6e tp alweer, nu deze maand 4 jaar van de pil af te zijn, en aankomende zondag was mijn uitgerekende datum als ik niet voor de 2e keer een mk had gehad, vind ik dat het nu wel eens raak mag zijn en blijven natuurlijk, dus op goed geluk zeggen we maar weer.

morgen over 2 weken mag ik testen, maar denk dat het vandaag over 2 weken wordt, dan is het 2e paasdag en zijn we samen vrij, heb wel zin in een mini feestje dan :D

we zien het wel, sta er dit keer heel rustig en nuchter in.

vlinder, wat fijn dat je zo snel geholpen kunt worden, hopelijk kun je na de operatie snel door met ivf ;)

lindinha, woensdag weer echo, zou toch mooi zijn als het bij de laatste cryo raak mag zijn. ze gaan de afdeling trouwens verbouwen in het umc, en hebben daardoor minder behandelingen, toch fijn dat jullie gelijk door mogen ;)

sabrien, ik vind je zo sterk en dapper dat je nog steeds niet getest hebt, nog een paar daagjes meis, mijn duimen draaien door ;)

elif, hoe is het met jou?

5. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey meiden,
    Zie het even helemaal niet meer zitten.... wat een gezeik allemaal! Alles bij elkaar wordt me even te veel..... de behandelingen, ouders/schoonouders ziek/in ziekenhuis, gezeik op het werk...

Twijfel of ik de volgende cryo tp zal laten doorgaan of om even een maandje te wachten...

6. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

lindinha wat vervelend allemaal je moet doen waar je je eigen het beste bij voelt je moet het allemaal wel aan kunnen anders heb je je eigen er mee en krijg je rot gevoel misschien achter af

7. lente67

lente67 Niet meer actief

Wow, gefeliciteerd Lisa. Ik hoop op een mooi paascadeau. Moeilijk dat je zondag anders uitgerekend zou zijn. Hoop dat jullie wens dit keer in vervulling mag gaan. 6 april is al snel.

Sabrina wat spannend, blijf voor je duimen.

Lindinha, volg je gevoel. Als je er even doorheen zit neem even een korte pauze. We hebben op advies van onze gyn. tot 2 maanden na de verhuizing gewacht om voor ivf te gaan. Was een goed advies.
    Soms moet je even gas terug nemen en alleen jij kan aanvoelen wanneer. Sterkte ermee.

X Lente

8. debje1976

debje1976 Actief lid

11 sep 2006
    483
    0
    0
    Lind, dikke knuffel meid

Lisa toppertje TP!!

hier draaien de duimen voor iedereen,

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lisa, gefeliciteerd met jullie eskimo!
    Ik duim dat je nu met je nieuwe baan zo in de positieve vibe zit dat jullie echt over 2 weken een mini feestje kunnen vieren!

Lindinha, meid, hoe heftig allemaal.
    Ik zou toch effe een adempauze nemen.
    Heb het ook gehad bij een cryo poging en toen heb ik toch een extra maandje gewacht.
    Ik geloof er wel in dat deze omstandigheden niet bijdragen aan een positieve poging.
    En hoe moeilijk het ook is (van wachten worden we al helemaal niet zwanger), jullie cryo's zijn er te kostbaar voor. En het is emotioneel gewoon te heftig.
    Die maand of 2 (of 3) extra maken dan ook niet meer uit.
    *KNUFFEL*

10. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Sikki je hebt ook gelijk, maar dan begin ik gelijk weer te denken en te rekenen....omdat we willen overstappen naar Dusseldorf, dat we dan pas begin mei weer een cryo tp zouden hebben en als die niet lukt dan zitten we al half mei, een maand later gaan wij trouwen, dan zou het dus niet meer lukken om voor ons trouwen in DD te beginnen, dan zou het daarna moeten, maar dan zitten we weer in juli, dan hebben we een maand de tijd als ze in DD in augustus zomerstop hebben (of doen ze daar niet aan in DD???) en komen we toch pas weer ergens september weer aan de beurt, dat is gewoon pas over een half jaar!!!!!

Dat wil ik helemaal niet... ik ga gewoon morgen naar die echo, zien wel hoe het gaat....

Maar bedankt voor alle lieve reacties van iedereen!!

11. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lindinha, :( jeetje kon ik maar wat verdriet en ellende van je wegnemen. Wat is het toch moeilijk en ook allemaal tegelijk. Misschien is het wel verstandiger als je even een pauze zou inlassen maar dat ligt helemaal aan hoe JIJ je voelt! Jij alleen kan dat het beste aangeven, wat Sikki zegt je cryo is veel te belangrijk en als je er niet klaar voor bent dan moet je het niet doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sterkte met het maken van deze moeilijke beslissing, wij staan achter je wat je ook beslist!! Wij hebben ook bewust pauzes gehouden!!! Dikke knufffffff

Sikki, voor jullie gaat het allemaal weer snel beginnen he! Spannend!!!!

Debje, hoe is het met jou???????

Lisa, heb je al in je eigen topicje met jullie toppertje gefeliciteerd. Zitten we toch nog gezellig samen op het bankje he!!!! :D

hahahaha knap he dat ik het zo lang volhoudt om niet te testen :p, doe ik om jullie te pesten!! Nee grapje hoor, ik vind het nu ook niet meer leuk en wil nu wel graag zekerheid hebben. Ben al een paar dagen met vlagen misselijk en heel erg moe maar ik weet heeeeeeel goed dat dit kan komen door alle hormonen. Dat maakt het ook zo moeilijk, je weet op een gegeven moment niet meer wat je moet voelen. Heb gisterenavond een megahuilbui gehad, ben ik van mezelf niet gewend. Mijn hubbie schrok zich kapot en vroeg of er wat aan de hand was en ik zei nee eigenlijk helemaal niet. Daarna hebben we er samen hard om gelachen ( ik ben ook zo'n muts) en ben ik lekker vroeg naar bed gegaan en zit ik nu weer fris en fruitig op mijn werk ;). Nog 2 nachtjes slapen en dan weten we het eindelijk!!! We gaan nergens vanuit dan kan het alleen maar meevallen, we laten het maar op ons afkomen.

Lief dat jullie allemaal zo voor me duimen, ik duim ook megahard voro jullie!!!!!!!!

Knufffffff

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lindinha, die planningen, dat rekenen, ik weet er alles van.
    Verschrikkelijk!
    Maar dat mag je niet laten leiden!!!
    (alhoewel ik het ook doe hoor)
    Maar volgens mij doet DD niet echt aan een zomerstop.
    Ik heb vorig jaar in juli een behandeling gehad en ben toen eind augustus weer een behandeling begonnen. En tussendoor gewoon contact met ze gehad. Het kan hoogui zijn dat dr. S met vakantie is, maar dan is er wel een andere arts. Vraag het anders eens.
    Sowieso als je in DD wilt starten ben je 6 weken verder voor een intake. Maar dan kun je ook direct je volgende menstruatie starten. En ook altijd (nou ja, meesta) in het korte protocol. Dus het kan heel snel gaan!

Ga morgen maar eens naar die echo en kijk maar. Maar als het niet goed voelt moet je het denk ik niet doen!
    Bij onze eerste cryo poging heb ik ook een maand extra gewacht. Achteraf was ie niet goed ontdooit, dus een maand 'voor niets' gewacht. Maar ik had het gewoon nodig.
    Na de poging in november zijn we ook niet direct door gegaan voor de cryo's. Die hebben we ook 'pas' in januari opgehaald. En nu starten we dan (hopelijk) volgende week voor de nieuwe verse poging. Terwijl de tijd mijn grootste vijand is, denk ik ook, dat maandje meer of minder moet het verschil niet maken.

Sabrien, niet testen, repect!!!
    Pfffffffffff, ik had denk ik al een heel dozijn ondergepiest!
    Maar de buien klinken goed ;)
    Ik duimmmmmmm!

13. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lindinha, heel begrijpelijk dat je je zo voelt hoor, en je moet idd zoals de andere al schreven doen waar jij je goed bij voelt, ik heb ook wel eens een behandeling uitgesteld, of langer gewacht wanneer weer te beginnen, het voelde voor mij ook niet goed om zo een behandeling in te gaan als je jezelf niet goed voelt.
    ga morgen maar eens naar die echo, mss heb je dan als je weer in het ziekenhuis bent zoiets van ja ik ga ervoor, en anders gewoon uitstellen meid, kun je die cryo in utrecht niet bewaren en eerst in dd starten? geeft jezelf mss iets meer rust.

sabrien, jaja gezellig nog een paar daagjes samen op het wachtbankje, voor jou echt petje af hoor zo lang te wachten, je buien klinken wel positief hoor, heb je nog geen bloedverlies? de verpleegkundige in het umc zei gister tegen mij, dat als de poging mislukte je waarschijnlijk al eerder ongie zou worden, nou weet ik van het forum hier, dat die bolletjes dat ook heel goed kunnen tegenhouden, hoe was dat de vorige keer bij jou was je toen al ongie oohhhh whaaaaah zo spannend voor je, duim duim duim.

x lisa.

14. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hey Lisa,

Nee heb nog geen bruin/bloedverlies gehad gelukkig. Vorige keer hebben de bolletjes bij mij wel de ongi tegengehouden maar ik was op maandag gestopt en had op dinsdag al bruinverlies dus dat duurde niet echt lang zeg maar. Ik gebruik nu ook nog Progynova en die kunnen ook heel goed de ongi tegenhouden, hoeft niet kan wel! Nou ja we wachten nog maar even 2 dgn af, die 2 dgn houd ik het ook nog wel uit!

Thanx voor het duimen, ik duim KEIHARD voor jou mee!!!!!

15. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey meiden,
    Bedankt voor jullie steun en advies. Ik ga morgen idd maar gewoon naar die echo en zie wel hoe ik me dan voel of ik ermee door ga of toch maar uitstel.
    We moeten eerst de cryo "opmaken" om door te mogen gaan met de volgende behandeling, omdat alle behandelingen die na de cryo volgen, gedeeltelijk door Utrecht worden betaald, dus ze willen dat wij eerst alle "verzekeringsbehandelingen" opmaken alvorens we verder gaan.

Sabrien, echt respect!!! Ik vond een week wachten al stressen. Nog 2 dagen!! Ik duim (nog steeds) voor je!

Lisa, jij ook alweer op het wachtbankje.... hou vol meid!

Sikki, jij ook alweer bijna beginnen, spannend hoor!!

Iedereen weer druk bezig zo te zien....bezige bijtjes!!

16. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Heb zojuist een afspraak gemaakt voor kennismakingsgesprek in Dusseldorf op 6 mei....

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jeetje Lindinha, hoezo de vaart erin houden :D
    Nou ja, je hebt groot gelijk. Dan staat er in ieder geval maar vast een afspraak. Maar hopelijk mag je 'm afzeggen!

18. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Wat GOED Lindinha, toch ook een lekker gevoel he? Weer een stapje in de goede richting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En wie weet wat Sikki zegt is het helemaal niet meer nodig!

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    *breek in*

SABRIEN!
    jou zocht ik :D

even een licht hysterische (cant help it, blame de hcg) gil naar jou wegens.. 17 dagen na TP!
    meid, het kan niet anders. dan.... dat er 1 of 2 voetballertje aan t groeien is in jou!
    19 dagen na ei zit je..

respect voor niet testen nog, echt je wint de 1e prijs voor (schijnbare ;)) ZEN en kalMMMte!

ik duim!

ook voor de hele rest hier.
    zet hem op schatjes!!

*breek uit*

20. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hey Klingel jij mag altijd inbreken hoor!!!!

Hahahaha ik de eerste prijs gewonnen :D. Zo ZEN ben ik inmiddels niet meer ;), begin toch behoorlijk zenuwachtig te worden hihihi.

Het is vandaag al 19 dgn na TP, 4 maart was TP:p........ 21 dgn na TP mogen we testen. Ik denk niet dat we zo kunnen tellen helaas 21 dgn na ei, omdat er door de Progynova geen eisprong is geweest (eerste dag van laatste ongi was 5 februari toen start Progynova). En de Progynova en Uruzgan kunnen ook nog heel goed de ongi tegenhouden, gebruik ook nog dubbele dosering Progynova.
    Dus het is de komende dagen gewoon nog echt heeeeeeeeeeel erg spannend!!!!!

Maaaaaarrr lief dat je zo positief bent!!!
    Thanx dat je aan me hebt gedacht!!!!!

Deel Deze Pagina