IVF/ICSI Deel III

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sabrien, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ohhh Sabrien, dat is lief van je! Ik hoop ook dat DD iets voor ons kan betekenen, heb er ook een beter gevoel bij dan Utrecht. 6 mei duurt nog wel lang, maar goed... dat is niet anders, even een maandje rust, zullen we maar zeggen!

Ik zal het ziekenhuis ook even bellen/mailen, dat de tp niet doorgegaan is en dat wij ons nu op DD richten icm Arnhem. En dat we pas 6 mei een gesprek hebben en of ik nu alweer aan de pil moet zodra ik ongi wordt.... wil het eigenlijk even een maandje uitstellen nog, zodat ik dan pas half mei aan de pil ga, hebben we iig nog een "natuurlijke" kans, voor zover dat mogelijk is...

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jeetje Lindinha, wat een k*tzooi!
    Daar gaat je laatste cryo. In zo'n mooie cyclus nog wel :(
    Maar wat klink je weer vreselijk optimistisch!
    CHAPEAU!

Enne, geen paniek. In DD hoef je niet eerst aan de pil om te mogen starten.
    Dus gewoon lekker laten gaan.
    Als je je intake hebt op 6 mei en je zit ruim na je eisprong dan kun je wellicht gelijk de uitgangsecho krijgen en zodra je ongi dan aanbreekt kun je op CD3 beginnen.
    Indien je wilt kan het echt super snel gaan!

Hier nog steeds geen ongi.
    Ik snap er geen snars van.
    Durf vandaag dan eigenlijk ook niet als CD1 te markeren.
    Gisteravond 1 x rood slijm en vanmorgen 1x rood slijm is toch nog geen ongi???
    Moet ik nu morgen wel of niet bloed laten prikken?

3. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Sikki, ik klink misschien optimistisch, maar zo voel ik me vaak niet hoor. Probeer het wel te blijven, maar verwacht eigenlijk niet meer dat wij zwanger gaan worden.... :(

ik zit op 6 mei nog voor mn eisprong denk ik, dus weet niet of uitgangsecho dan al zin heeft. Maar goed ik zie het wel. Maar niet aan de pil dus.... hmmm klinkt goed! Hier moest ik altijd eerst 2 weken aan de pil, dan 10 dagen Lucrin spuiten, dan 10 dagen Gonal-F en dan pas echo, dus was ik al ruim een maand bezig. Maar in DD dus schneller??

Sikki, wat een geklooi met je ongi, tja lastig te zeggen he, ik heb er zelf ook altijd problemen mee om te bepalen wanneer nou mn eerste dag is, maar meestal zit er wel 1 dag tussen dat het toch erger wordt. Heb je ook geen bruinverlies??

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Nee, zelfs geen bruinverlies :(
    Wel al 3 dagen koppijn...

Jaah, DD gaat echt schnell!!!
    Niet aan de pil, starten met spritzen op CD3, na 6 dagen 1e FM, dan bijspuiten met remmer (meestal Cetrotide). Ik spuit meestal maar 10-12 dagen!
    Echt heerlijk!

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lindinha, wat word ik verdrietig van jouw berichtje zeg..........:(
    Ik verwacht niet meer dat wij zwanger worden, wat is dat een onzettend K*T gevoellllllllll. Soms overheerst hier ook dat gevoel. Bah wat is het toch oneerlijk en moeilijk als je ziet hoe lang we hier al allemaal aan het vechten zijn en wat we er allemaal voor over hebben. Een maandje rust is inderdaad niet verkeerd hoor!

Wel super om te lezen dat het in DD allemaal zo snel gaat, jullie zouden mij bijna enthousiast maken om een dusseldorfbabe te worden ;). Heb het er al eens over gehad met hubbie maar we hebben ook een goed gevoel over het ziekenhuis waar we vorig jaar op infogesprek geweest zijn en mocht het daar niet goed bevallen. Kunnen we altijd nog overstappen toch?

Sikki, ik zou vandaag dan ook niet goed als CD 1 durven te rekenen, tegen mij zeggen ze altijd dat CD 1 pas is als je echt helder roodverlies hebt gehad! Wat raar dat je zelfs ook geen bruinverlies hebt gehad. Tja wat is wijsheid he? Lastig hoor! Kun je niet met het ziekenhuis overleggen wat hun vinden, omdat die arts al had gezien dat jouw BMS zo dun was? Wat vervelend van je koppijn, bij mij wordt het gelukkig al weer wat minder.

We moeten hoe moeilijk dat ook is toch positief blijven, en als we elkaar blijven steunen dan komen we er samen wel!!!!!

DIKKE KNUFFFFFFFFFFFFFFFFFF

6. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Sabrientje, ik word er zelf ook verdrietig van hoor als ik dat denk... en vind het ook echt super moeilijk, natuurlijk zijn we er nog nog niet, dus echt verdrietig worden mag pas als we helemaal aan het eind zijn van alles. Tot die tijd houden we hoop, maar vertrouwen hebben we niet.

He Sikki wat een gekloot zeg met die ongi, wordt je toch ook gek van!!! Nog steeds niet doorgebroken? Misschien is het idd handig om even te bellen met DD?

Nou mädels, fijne avond en dikke zoen van mij!!!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lindinha, ik herken het wel hoor.
    Ik merk dat ik steeds vaker tegen mensen zeg dat wij geen kinderen kunnen krijgen...
    Niet eens meer dat we in behandeling zitten en dat het zonder hulp niet wil, maar gewoon gelijk pats boem geen kinderen krijgen.
    Zelfs vandaag nog heb ik het tegen iemand gezegd...

Nog steeds geen nieuw rood gesignaleerd.
    Ga morgen toch maar geen bloedprikken.
    Maar hoop wel dat het morgen nou eens doorbreekt.

Weet iemand hoe lang het normaal duurt na de laatste pil?
    Heb zondag de laatste pil geslikt.
    Heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ik niet eens meer weet hoe lang het vroeger duurde voordat ik dan ongi werd.

8. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    lieve lindinha, wat wordt ik verdrietig van je berichtje meis :(:(
    dit ga je toch niet menen he'? pfffffff hoeveel verdriet kan een mens aan zeg, het ging zo mooi bij jou, en dan nu dit weer :(:(
    lieverd neem even je rust die je eigenlijk al had willen nemen, en straks vol goede moet naar DD. dikke knuffel ;)

sabrien, lief van je zo'n dansje ;) hoop dat het helpt.

sikki, bah wat vervelend van je ongie, ik zou ook niet weten wat je er nou mee aan moet, mss toch even bellen.

hier alles nog oke, voel niks, en verwacht er ook eigenlijk niks van, ben in m'n hoofd al weer aan het tellen voor de volgende poging, neeee moet ik eigenlijk niet doen he'.
    oke we wachten maar weer verder af haha.

x lisa.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Hey sabrien sjatteke,
    Ja bijna vakantie maar nu heeft dat reisbureau een grote fout gemaakt met mijn naam.
    dat ik zelfs geweigerd kan worden bij de incheckbalie.
    Weer stress alom dus pffffff..
    Nooit kan iets goed gaan.

Lindinha neeeee dat meen je niet:( pffffffff wat afschuwelijk.
    Wat is dit allemaal voor een nieuws dames???

10. lente67

lente67 Niet meer actief

Lindinha, wat vind ik dit ontzettend kl*t*. Het zit je echt niet mee. Hopelijk dat dd deze spiraal doorbreekt. Probeer de moed niet op te geven. Hoop zo dat het goed gaat uitpakken in Duitsland.

Lisa, niet aan denken hoor die andere poging, deze moet gewoon gaan lukken. We gaan er voor. GOOD LUCK!

X
    Lente

(hoop nog op een wonder, geen ongi en morgen dag 26, vorige keer 28 dagen en de 5 keer ervoor een cyclus van 25)

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lindinha, wat ontzettend dat je cryo niet goed is ontdooid. Vreselijk om jouw bericht te lezen.:( Ik hoop zo dat DD jullie snel mag verblijden met geweldig nieuws.

Lisa, dikke knuffel. Het wachten valt ook niet mee, he.

Meiden, ik hoop zo van harte dat wij allemaal niet lang meer hoeven te wachten op een wondertje.

Hier nog even wachten voordat ik met de pil kan beginnen. Ja, ergens met Pasen is het zover... dan ga ik met het ICSI-proces beginnen!:D De gyn. heeft uitgerekend dat ik 6 april NOD heb.

12. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Timon, eindelijk na al dat lange wachten mogen jullie ook al bijna starten!!!!!!!!! :D We gaan je volgen en je steunen en natuurlijk voor je duimen!!

Lente, ik hoop met je mee op een wonder voor jullie!!!

Lindinha, hoe is het meissie? Zeker we MOETEN hoop houden en wij voelen ons nu ook zo dat het vertrouwen gewoon weg is. Dat moet denk ik weer groeien. We moeten echt hoop en moet blijven houden en ons vasthouden aan de vele goede verhalen hier. Het KAN echt!!!!!!

Ik voel me sinds gisteren weer veel positiever en we gaan er gewoon weer KEIHARD voor vechten. Dat moet gewoon.

Lisa, oh wat spannend zeg voor jullie!!!! Ik ben zoooo toe aan GOED nieuws. Kan me voorstellen dat je alweer bezig bent met een volgende poging, heb ik ook altijd........dat is echt zelfbescherming!
    Nog 5 nachtjes slapen en dan mogen jullie testen! Ik duimmmmmm.

Daffie, jij verwacht het weekend je ongi toch?

Sikki, is je ongi inmiddels al doorgebroken? Wat ik me kan herinneren van de pil is dat ik ongeveer 3 a 4 dgn later na het stoppen ongi werd. Dus dan zou je het misschien vandaag mogen verwachten en dan morgen misschien bloedprikken? Ik hoop het dan kun je tenminste weer verder!!!

13. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Lieve meisjes, bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me goed te weten dat er mensen zijn die met me meeleven en weten hoe ik me voel. Vrienden van ons weten het ook allemaal dat we in de MMM zitten, en ze leven ook wel mee, maar ze zullen nooit begrijpen hoe het is en hoe wij ons voelen. Had een vriendin ook een mailtje gestuurd dat de cryo niet goed ontdooid was, kreeg als reactie terug..... he bah wat naar, echt heel vervelend.... dan denk ik: nou dat is nog zacht uitgedrukt, weet wel dat ze het goed bedoelt, maar toch het dekt de lading niet, maar zoals ik al zei, zij kunnen dat niet begrijpen zoals wij dat doen. Hebben jullie daar ook wel eens last van?

Neem nu idd maar mn rust, heb nog een klein beetje hoop op een natuurlijk wonder, alhoewel dat echt wel een ietsiepietsie kleine kans is, maar je weet het nooit.... En Sabrien, we vechten SAMEN door tot het eind!! Deal??

Sikki, hoest bij jou? Al iets roods te bekennen?? bij mij brak de ongi meestal 3 dagen na stoppen vd pil door, maar is ook weer per persoon verschillend, volgens mij ligt het idd tussen 3-4 dagen. He...wat een geklooi weer. Heb je al even gebeld met DD??

Lisa, wat een spanning toch weer. Ik vind eigenlijk ook dat jij nu eens even voor goed nieuws moet gaan zorgen hier, want het is hier 1 grote bak ellende, en een beetje goed nieuws is hier zeer welkom!! Nog even volhouden meis!

Lente, laten we samen hopen op een natuurlijk wonder!! Wanneer is je NOD?

Timon, het is bijna zover voor jou! Spannend he! We houden je in de gaten...

Fijne dag liebe mädels!!

14. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Gutentag Lindinha!
    Dat is een DEAL, we vechten samen door!!!!!!! We geven niet zomaar op dat kan en dat mag gewoon niet!!!!!!!!!!!

Mijn vrienden/familie/collega's zijn heel meelevend, maar hoe je je echt voelt dat weten ze niet omdat ze niet bekend zijn met de situatie!!! Vindt het begrip vaak wel erg ver te zoeken hoor, mijn schoonzus was vorig jaar samen met mij zwanger en toen ik een miskraam kreeg liet ze pas na 3 weken wat van zich horen :x:(. En toen ik er wat van zei, zei ze ja maar ik had het er moeilijk mee dat jullie een miskraam kregen. Ja zeg HALLO wat dacht je van ons!!?!?!?? Ze heeft me nooit meer gevraagd hoe het nu met ons gaat en of we weer bezig zijn met behandelen.................. terwijl ik 1 minuut na de geboorte van mijn peetekindje aan hun bed stond!!! Ik ben er tijdens hun zwangerschap voor hun altijd geweest en heb altijd interesse getoond hoe moeilijk ik dat soms ook vond!

Dus ja daarom ben ik ook blij dat ik hier met mensen te maken heb die mijn gevoelens begrijpen en daar vervolgens samen over te kletsen!!!!

Aufwiederschnitzel!!!!!!!

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Komt Sikki weer zeuren!
    Aangezien ik dinsdagavond en gisterochtend roodverlies had én gisteravond net voor het slapen gaan ook weer roodverlies had ik vanochtend iom m´n mannetje maar besloten om dan toch gisteren als CD1 te bombarderen.
    Je hoort toch wel vaker dat meiden op dag 1 maar een beetje hebben en op dag 2 pas meer.
    Nou, en aangezien ik nooit heel veel ongi ben en de arts ook zei dat het heel weinig zou zijn ivm bms van 5 mm ben ik vanochtend maar gaan bloedprikken. Want stel dat ik anders de boot zou missen.
    En nu net zie ik dat het toch echt is losgebroken.
    Nou ja, voor hoe lang het duurt, want mijn ongi duurt meestal maar 1 dag en ik kan het met 1 maandverbandje af.
    Maar ben wel opgelucht, want dat kleine beetje bloedverlies stelt ook niet echt gerust, maar ja, ben ik nou een dag te vroeg wezen prikken?
    En start ik dan morgen met spuiten of overmorgen?
    Pfff, snap niet wat ik ineens heb. Ben zo onzeker!

16. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lieve Sikki,

Bah ja wat een onzekerheid. Kun je niet met het ziekenhuis overleggen wat hun vinden en anders morgen nog een keertje gaan bloedprikken?

Ik vind het ook altijd ontzettend lastig te beoordelen wanneer CD1 is voor 18:00 uur, na 18:00 uur. Verschrikkelijk!!!!

Ik zou echt even overleggen met DD, dan weet je tenminste dat je het goed doet en hoef je niet meer onzeker te zijn!!

MEGA Knufffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Sikki; als je gisteren helder rood bloedverlies had (al was het maar een beetje) is het toch echt dag 1. Dat onzekere hoort erbij hoor. Heb ik ook heel erg gehad en begint nu ook weer te komen bij mij. Had de gyn vorige week l gemaild hoe dat nou zit met bloedprikken, want moet ook op dag 2 bloedprikken en beginnen met spuiten. Wat nou als dit in het weekend valt enzo....gyn. heeft me weer teruggemaild met uitleg en nu is het weer goed. Als je opnzeker bent, bel je toch gewoon de poli even op....zou ik wel doen hoor!

Lindinha; meid, lees net dat jullie cryo het ontdooiproces niet heeft overleefd:(:( Het zit jullie ook werkelijk waar niet mee he!
    Ik hoop dat ze in DD jullie heel snel goed nieuws mogen brengen!! Vindt je zo'n krachtige vrouw!!

Lisa; in het hier en nu blijven hoor!! Eerst deze (geslaagde) poging en dan pas verder kijken;)

Sabrien; ik moet inderdaad zondag of maandag ongi worden. Precies met de pasen dus hahaha. Hoop dat het zondag is, want op CD 6 moet ik de 1ste echo laten maken en dat zou dan volgende week vrijdag zijn (ben ik vrij). Als het maandag wordt, dan is zaterdags dag 6 en moet ik werken:(...hoop maar dat mijn cyclus doet wat hij de laatste 5 maanden heeft gedaan....27 dagen!!!

Timon; bijna bijna bijna bijna/.......Ligt de pil al klaar op je nachtkastje?:D:D

Zit hier lekker in mijn joggingbroek achter de laptop. Heb nergens geen zin in en heb keelpijn en ben snotverkouden. Dus een dagje binnen met veel thee. Hoop dat ik dan eind van de week weer wat beter ben!

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Heb met DD gebeld en daar zeiden ze ook, eerste dag rood is CD1.
    Weet nu ook weer waarom ik uit ons streekziekenhuis ben vertrokken...de uitslag is dus niet binnengekomen vandaag :(
    Omdat ik een hoge dosering moet spuiten, moet ik 2x per dag spuiten, 225 's ochtends en 150 's avonds en daarom moest ik echt wel vandaag de uitslag hebben.
    Probeer morgenochtend nog maar eens te bellen en anders op de gok toch maar de eerste spuit zetten.

19. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Fijn dat DD dat heeft bevestigd Sikki ;).

Wat duurt dat toch ontzettend lang voordat je de uitslag van het bloed hebt. Dat is toch in een morgen tijd gepiept?!?!?! Inderdaad morgenvroeg maar bellen en anders maar op goede hoop van zegen morgenvroeg de spuit zetten!!!

Grrrrrrrrrr waarom kan nooit eens iets normaal verlopen he? Succes morgenvroeg alvast met de eerste spuit weer!!!!
    Duimmmmmmm nog steeds mega hard voor een goede bloedwaarde!!!

20. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Jemig wat een gedoe zeg in het streekziekenhuis Sikki, en je had er nog wel bijvermeld dat het spoedje was??! Zooo irritant, afhankelijk zijn van anderen! Maar ja... dat is de hele MMM.
    Gewoon bellen morgenvroeg en echt doorzeuren dat het spoed is ivm IVF. Gewoon lekker onaardig doen aan de telefoon.... ben ik altijd heel goed in... (erg he!)

Daffie, bedankt voor je bemoedigende woorden... ik voel mezelf helemaal niet als een sterke vrouw. Ik baal er zo van dat ik het gevoel heb dat het nooit gaat lukken. Ik zou zo graag willen er 100% in willen geloven dat het goed gaat komen, maar ik kan het gewoon niet, er blijft altijd een bepaalde terughoudendheid, maar goed, dat komt ook door alles wat we al hebben meegemaakt. Maar toch bedankt voor je lieve woorden!

Sabrien... lekker verhaal van je schoonzus... zo zie je maar weer dat iedereen gewoon alleen maar aan zichzelf denkt, ik snap daar echt niks van... "omdat zij het er moeilijk mee had.." yeah right en jij dan???!!!!! Voor wie is het nou erger...kom op zeg, ik kan daar echt helemaal niets mee met dat soort antwoorden en mensen. Puur egoisme...

Zoooo.... genoeg gezeurd... iemand nog iets LEUKS te melden??

Deel Deze Pagina